Škoda Superb Laurin & Klement: na špici

Značka Škoda oživila svoji expozici na brněnském Autosalonu světovou novinkou špičkového provedení své řady Superb.

Automobilka Škoda připravila pro novináře v tiskový den zítra začínajícího brněnského Autosalonu kromě průřezu celou svojí nabídkou také dvě malá tajemství zahalená pod průsvitnými plachtami. Ostře vystupující hrany jednoho z nich dávaly celkem jasně najevo, že se pod plachtou skrývá studie Škoda Vision D, jež svoji světovou premiéru oslavila letos na autosalonu v Ženevě. Druhá novinka, označená výrobcem jako světová premiéra, však nese jméno Škoda Superb Laurin & Klement míří do sériové výroby. Stává se nejen nejdražším Superbem, ale také vlajkovou lodí celé stávající modelové nabídky značky Škoda. Ačkoli na ní mnoho odlišností v porovnání s běžným výbavovým stupněm Elegance nenajdeme, může nás alespoň hřát vědomí toho, že tuzemská automobilka pro domácí publikum připravila „cosi extra“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Škoda Superb Laurin & Klement bude k mání v obou karosářských verzích liftback i kombi a samotná verze Laurin & Klement je označována za „designový paket“. Na první pohled si všimneme především specifických osmnáctipalcových litých ráfků Sirius, nového lakování odstínem hnědá Magnetic, emblémů „Laurin & Klement“ na předních blatnících a zádi a chromovaného žebrování masky chladiče. Do hnědé je laděno také kožené čalounění sedadel a volantu Executive, loga se jmény obou zakladatelů mladoboleslavské automobilky najdeme také na prahových lištách a opěradlech. Zákazník může vybírat ze dvou druhů dekoračních lišt, vůz na Autosalonu je opatřen imitací dřeva. Jednou z mála skutečných novinek je ventilace předních sedadel. V daném segmentu nejde sice o žádnou novinku, přesto však je Škoda Superb Laurin & Klement vůbec první škodovkou, jež se touto předností může pochlubit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných jednotek je pro Superb Laurin & Klement omezena na ty výkonnější ze spektra určeného pro Superb.  Z benzinových agregátů bude k dispozici přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI/147 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a šestiválec 3,6 FSI V6/191 kW, který je rovněž vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Příznivci dieselových motorů si přijdou na své díky čtyřválcovému agregátu 2,0 TDI CR DPF/125 kW, jenž je k dispozici v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automatickou převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků