Škoda Superb Laurin & Klement: na špici

Značka Škoda oživila svoji expozici na brněnském Autosalonu světovou novinkou špičkového provedení své řady Superb.

Automobilka Škoda připravila pro novináře v tiskový den zítra začínajícího brněnského Autosalonu kromě průřezu celou svojí nabídkou také dvě malá tajemství zahalená pod průsvitnými plachtami. Ostře vystupující hrany jednoho z nich dávaly celkem jasně najevo, že se pod plachtou skrývá studie Škoda Vision D, jež svoji světovou premiéru oslavila letos na autosalonu v Ženevě. Druhá novinka, označená výrobcem jako světová premiéra, však nese jméno Škoda Superb Laurin & Klement míří do sériové výroby. Stává se nejen nejdražším Superbem, ale také vlajkovou lodí celé stávající modelové nabídky značky Škoda. Ačkoli na ní mnoho odlišností v porovnání s běžným výbavovým stupněm Elegance nenajdeme, může nás alespoň hřát vědomí toho, že tuzemská automobilka pro domácí publikum připravila „cosi extra“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Škoda Superb Laurin & Klement bude k mání v obou karosářských verzích liftback i kombi a samotná verze Laurin & Klement je označována za „designový paket“. Na první pohled si všimneme především specifických osmnáctipalcových litých ráfků Sirius, nového lakování odstínem hnědá Magnetic, emblémů „Laurin & Klement“ na předních blatnících a zádi a chromovaného žebrování masky chladiče. Do hnědé je laděno také kožené čalounění sedadel a volantu Executive, loga se jmény obou zakladatelů mladoboleslavské automobilky najdeme také na prahových lištách a opěradlech. Zákazník může vybírat ze dvou druhů dekoračních lišt, vůz na Autosalonu je opatřen imitací dřeva. Jednou z mála skutečných novinek je ventilace předních sedadel. V daném segmentu nejde sice o žádnou novinku, přesto však je Škoda Superb Laurin & Klement vůbec první škodovkou, jež se touto předností může pochlubit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných jednotek je pro Superb Laurin & Klement omezena na ty výkonnější ze spektra určeného pro Superb.  Z benzinových agregátů bude k dispozici přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI/147 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a šestiválec 3,6 FSI V6/191 kW, který je rovněž vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Příznivci dieselových motorů si přijdou na své díky čtyřválcovému agregátu 2,0 TDI CR DPF/125 kW, jenž je k dispozici v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automatickou převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků