Geniální titulek B-] Škoda, že neodpovídá textu :-D
Škoda i v případě superbu těží ze špičkové mechaniky plošiny MQB, který je dílem vývoje VW. To je ten základ, který dělá auto. Pokud je špatný, tak se může namašlit a vymódit čímkoli a je to pořád špatné auto. Je to stejné jako na bicyklu. Špatný rám můžete nastrojit nejlepšími komponenty a je to pořád špatné kolo.VW vkládá každoročně do vývoje obrovské prostředky, kterýma dvojnásobně překonáva toyotu a ostatní ani nemá cenu zmiňovat. Plošina MQB je výrazně lepší než cokoli, co se v evropě vyskytuje včetně prémiových konkurentů. Pokud je škoda u vw nabídkové dno a vychází z této mechaniky, tak je to suveréně nejvýhodnější koupě. Obeznámený zákazník nemá nad čím váhat. Nic lepšího v této ceně nemůže koupit.Na této plošině vývoj škody v česaně vytvoří kastli. Plošina je vynikající.... super základ., teď to jenom nezkazit boudu. Základní zadání pro škodu tj. nabízet konstrukčně víc prostoru než konkurence a hledat komponenty cenově výhodné pro zákazníka je to, co jim zadal Piech už při vývoji OI. A toto zadání stále platí. Pro běžného zákazníka je to nejlepší možná kombinace. Mně osobně design Kabaně nesedí, ale má naprosto osobitý styl a škoda je v pohodě rozeznatelná od všech ostatních aut. A to je obrovské plus. Myslím, že jsou lepší než mateřská VW. Stačí se podívat na dvojici passat superb. Superb je designově lepší. Passat je vedle superbu jakási divná slátanina.To se projevuje i v nervozitě ve VW a už na škodu vystartovali s tím, že moc profituje z vývoje, který neplatí. A to je taky dobrá pomocná indicie pro zákazníky...vw vnímá škodu jako vážnou konkurenci. Čili ze superbem neudělá zákazník chybu.
Jo a milé Zelí, obsah tvých vět, cituji tě:"Stačí se podívat na dvojici passat superb. Superb je designově lepší. Passat je vedle superbu jakási divná slátanina.To se projevuje i v nervozitě ve VW a už na škodu vystartovali s tím, že moc profituje z vývoje, který neplatí. A to je taky dobrá pomocná indicie pro zákazníky...vw vnímá škodu jako vážnou konkurenci. Čili ze superbem neudělá zákazník chybu."- to zasluhuje zvláštní reakci. Hovořit o Passatu, že je to "jakási divná slátanina", to je na pováženou, zejména, pokud neuvedeš argumenty. Já jsem si nový Passat důkladně prohlížel, "ohmatal" a posadil jsem se v něm na všechna sedadla. Bohužel jsem s ním ještě nejel. Objektivně mohu konstatovat, že je Passat vyvážený v proporcích, v propracovanosti detailů a v ničem si nezadá se Superbem. Superb je koncepčně hodně podobný Passatu (sportovní elegantní střih) a prokazuje se koncernová příbuznost (což je logické). Tvoje zelnaté štěky milé Zelí, lze ale ještě nějak překousnout. Ale psát něco o "nervozitě ve VW" a v tom, že už "vystartovali s tím, že (Škoda) profituje z vývoje, který neplatí", to už je opravdu slovní průjem hodný Rudého práva (Práva a Haló...).Milé Zelí, v koncernu VW mají všechno moc dobře spočítané a pod kontrolou, aby "účetnictví" sedělo a peníze přesouvají v rámci koncernu podle potřeby. Vůbec ti Zelí nedochází třeba i to, kolik činí plat dělníka v Boleslavi a kolik v koncernových fabrikách VW v Německu? A jaké jsou další toky peněz v rámci koncernu? A jak v takovém kontextu můžeš vůbec napsat větu: "Čili ze superbem neudělá zákazník chybu." Vždyť to nemá vůbec žádnou logiku. Vždyť přece každému je jasné, že se v případě Superbu jedná o stavebnici koncernových dílů a rozdíly jsou v podstatě jen v detailech designu a vnitřních rozměrech a že se Passat a Superb se vzájemně doplňují. Rozdíly v kvalitě zpracování ani v ceně nejsou zásadní a je jen otázkou priorit potřeb a vkusu, čemu dá zákazník přednost a co si koupí.
Snažil jsem se prokousat tím tvým traktátem, ale nepochopil jsem o čem hovoříš. Cos chtěl sdělit. Marně jsem tam hledal nějakou myšlenku. Omlouvám se, ale nemám čas se v tom hrabat.Jediné co mě napadlo, když jsem viděl ten slovní rozsah tvých příspěvků, jejichž souhrn jako obvykle překračuje rozsah výchozího článku, možná bys měl ty články přímo psát. Zkus se pozeptat v redakci. Třeba by měli zájem.
Milé Zelí, snad jsi pochopil z mého textu, jak jsem psal, že by bylo vhodné milé Zelí, abys nám zde sdělil objektivní argumenty pro tvá tvrzení tvého příspěvku, cituji tě: "VW vkládá každoročně do vývoje obrovské prostředky, kterýma dvojnásobně překonáva toyotu a ostatní ani nemá cenu zmiňovat." a zejména: "Plošina MQB je výrazně lepší než cokoli, co se v evropě vyskytuje včetně prémiových konkurentů."Nevím jak ostatní, já ale čekám, že předložíš fakta (nebo alespoň odkazy na zdroje informací), abych mohl vyloučit to, že šíříš jen drby a zelnatou "propagandu". Každopádně se rád poučím a myslím, že i ostatní, co sem zabrousí.
Nemusíš se prokousávat mými články, stačí, když si něco přečteš něco objektivního o platormách MQB (a ostatních od konkurence) na níže uvedených odkazech, které poskytnou relevantní informace a ne nějakou snůšku výmyslů, polopravd a zavádějících informací, které zde poskytuješ ty Zelí:http://www.autolexicon.net/cs/articles/mqb-modularer...... ... http://www.autoforum.cz/predstaveni/toyota-tnga-n...... ... http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2...... ... http://auto.idnes.cz/modularni-platforma-voilk...... ...Zatím jsi svým příspěvkem prokázal to, že jsi nepochopil, co je to platforma MQB a vůbec nic nevíš o podobných platformách ostatních značek. Navíc jsi dodnes vůbec nepochopil naprostou trivialitu, jak to vlastně je ve skutečnosti s úrovní trhu a automobilového průmyslu v USA. Takže chyba je u tebe.
To nic nemění na to, že je nový Superb krásné, kvalitní a dobře postavené auto, které se prostě líbí a bude se dobře prodávat nejen v Čechách. Mazda 6 je taktéž dobře postavené auto s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, jen mi vážně uniká proč si nějaký blb jde koupit nesmysl jménem Hnůj i40?
XY, jak jsem již uvedl vlastní zkušenost pár dní zpět, nový Superb mne překvapil a opravdu se Škodě povedl. Je to nejlepší a nejhezčí auto, které se Škodě podařilo vyrobit. Zkoušel jsem ale nejsilnější diesel s aut. převodovkou a nejvyšší a navíc doplněnou výbavu L&K. Model Superba III v základní motorizaci a výbavě jsem neviděl a nezkoušel a mám obavy, že bych ho potom posuzoval jinak. Hyundai neznám a nezkoušel jsem ho. Důvod, proč si i40 někteří zákazníci kupují, kromě jejich vkusu, je možná poměr cena/výbava a také to, že současná Hyundai je kvalitou už jinde a plně se vyrovná evropským konkurentům. Já bych osobně i40 vyloženě neodsuzoval, zejména, pokud nemám žádnou osobní zkušenost. Zejména bych nenazýval toto auto "Hnůj" i 40 a člověka, který si i40 koupí, nějakým blbem. Jinak připomenu to, co jsem už jinde uváděl, že díky konkurenci a globalizaci je Hyundai stejně korejská značka, jako je Škoda česká značka. Hyundai má vývojové centrum v Německu, pracují tam Němečtí a evropští konstruktéři, auta jsou vyráběna v Evropě evropskými dělníky ( i v Česku a na Slovensku) a komponenty dodávají evropští dodavatelé, kteří současně dodávají komponenty i pro ostatní evropské (světové) značky.Obecně vzato jsou si dnes všechna moderní auta prodávaná na našem trhu tak podobná kvalitou, užitnými vlastnostmi a někdy i cenou, že je skoro zbytečné o tom diskutovat. Záleží jen na vkusu a osobních prioritách každého jednotlivce, co si vybere a koupí a určitě bude spokojen. Značce Hyundai se kupodivu vede dobře i v automobilových soutěžích. Hyundai má vývojový potenciál a peníze, což jsou jedny z podmínek pro související perspektivu kvality aut této značky, proto bych tuto značku vůbec nepodceňoval.
Hyundai se odsoudil sám za to jakým způsobem se prezentuje, jeho PR staví na odsouzení konkurence, ovšem samotný Hyundai zatím nepostavil žádné auto, které by konkurence měla brát vážně a v čem by nad konkurencí snad nějak významně vynikal. Hyundai staví dopravní prostředky, ale auta to nejsou. Stejně tak opravdový automobilový fanoušek si korejskou značku nikdy nekoupí. Rodina, která počítá peníze a která se o vozy moc nezajímá tak ano.
Floriane, stav po 7 ze 13 závodech MS automobilových soutěží týmů:1. Volkswagen 216, 2. Hyundai 123, 3. Citroën 121, 4. M-Sport Ford 114, 5. Volkswagen II 49, 6. Hyundai 41,Zdroj: http://sport.idnes.cz/polska-rallye-0dr-/motors... ... Nevím, jestli jestli i konkurence Hyundai sdílí stejný názor, jako ty, cituji tě: "... samotný Hyundai zatím nepostavil žádné auto, které by konkurence měla brát vážně a v čem by nad konkurencí snad nějak významně vynikal."Myslíš si opravdu, že v soutěžích Hyundai nasazuje jen "dopravní prostředky", jak zmiňuješ a že "auta to nejsou"?Já bych osobně Hyundai nepodceňoval a vidím za posledních 10 let u Hyundai ohromný posun.A co se týče počtu prodaných aut a obchodní bilance (zisk, zúročení investic,...) je na tom Hyundai hodně dobře, a proto má i nadále velký potenciál, aby mohl být ještě lepší než je dnes. Já nejsem žádný fanda Hyundai, ale dokáži ocenit, když se někomu něco podaří. Před 2 roky jsem měl možnost svézt se nošovickou i 30 a nebylo to rozhodně špatné. Ty sis Floriane něco současného od Hyundai vyzkoušel? Poděl se zde o své zkušenosti.
Milé Zelí, mohu konstatovat to, co zde zmínili i jiní Zelí je prostě zelí. Nebude se rozepisovat, pouze připojím pár odkazů, které poskytnou relevantní informace a ne nějakou snůšku výmyslů, polopravd a zavádějících informací:http://www.autolexicon.net/cs/articles/mqb-modularer... ... http://www.autoforum.cz/predstaveni/toyota-tnga-n... ... http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2... ... http://auto.idnes.cz/modularni-platforma-voilk... ... Jen doplním, že tvoji "odbornost" může posoudit každý sám po přečtení těch pár odkazů a potom toho, co jsi ve svém příspěvku vyplodil a prokázal jsi, jak rozumíš obsahu pojmu MQB a jak to vidíš ve srovnání s obdobnými platformami jiných značek a jak jsi "objektivní" k jiným značkám než VW (Škoda,...). Stačí vzpomenou na tvůj názor na úroveň a zaostalost automobilového trhu v USA a je to jasné...Ještě by bylo vhodné milé Zelí, abys nám zde sdělil objektivní argumenty pro tvá tvrzení tvého příspěvku, cituji tě: "VW vkládá každoročně do vývoje obrovské prostředky, kterýma dvojnásobně překonáva toyotu a ostatní ani nemá cenu zmiňovat." a zejména: "Plošina MQB je výrazně lepší než cokoli, co se v evropě vyskytuje včetně prémiových konkurentů."Možná by tě jen tak mimochodem mohlo zajímat sdělení, jak si na tom stojí Hyundai co se týče zisků a efektivity investic. To si jistě dohledáš na webu sám.Jinak co se týče nového Superbu, tak jsem s ním už jezdil a pořádně jsem si ho vyzkoušel (viz. můj příspěvek v této diskusi pár dní zpět). Měl jsem možnost vyzkoušet si i Mazdu 6 a ve srovnání těchto dvou aut to nevidímna vítězství Superbu III z hlediska jízdních vlastností (a v této souvislosti tebou vychvalované platformy MQB), i když rozdíly jsou zanedbatelné.V posledním čísle Světa motorů redaktoři také nové Superby testovali a potvrdili moji obavu, to, že nastavitelné tlumiče jsou důležité a tím i u základních verzí bude vhodné si za ně připlatit (není to zrovna málo). Doplním to argumentem, že jakékoliv jednoznačné řešení (ani MQB) není samospasitelné a záleží na tom, jak si s řešením poradí výrobci a jak takové řešení zohlední v konečném důsledku. Když se postaví auto s velkou užitečnou hmotností, tak se musí hold počítat s tím, že takové auto musí mít nastavitelný podvozek (tlumiče), aby auto jezdilo v pohodě i prázdné jen s řidičem. Škoda se zachovala opět "škodovácky" a dokonce i ve střední třídě takovou samozřejmost nechá řešit svými zákazníky rozhodováním o nezanedbatelném příplatku. Tím se dělá Škodě bohužel "jméno", i když za to konstruktéři a auto jako takové nemohou. Stejně tak i Kabaňa spláče nad výsledkem, když se na ulicích objeví nový Superb v základu se 16 palcovými koly... Atd... Solidního, vybaveného a konkurenceschopného Superba III za víc 1,2 milionu si koupí málokdo, za tu cenu se najdou i lepší alternativy. Superb III "holátko" za 700 tisíc bude sice cenou konkurenceschopný, ale bude to zase bohužel jen "Škoda".A bohužel platí, že v případě fleetového zákazníka se poskytne i víc jak 20% sleva a potom to už vypadá jinak - za 900 tisíc plně vybavený Superb s pořádným motorem a aut. převodovkou je už zajímavou volbou. Jenže retailový zákazník takovou slevu nedostane... Dostane se mu ale "doporučení" od redaktorů Světa motorů, že i základní nejlevnější naftový motor 1,6 je pro vůz stření třídy dostatečný (a že se to za 700 tisíc vyplatí...).Úplně na závěr - milé Zelí, musíš se více snažit, aby tvoje příspěvky za něco stály. Myslím si ( a nejen já), že ty na to bohužel nemáš. Komu není shůry dáno, v apatice nekoupí...
a československy sen je tu.. superbecko v stribornej farbe to je to prave orechoveee:-D
Tak nevim, je rozdil ve vysce 9 mm nebo temer 11 cm?? Viz. 2 rozdilne udaje v clanku a tabulce !!!
doufám že prostor pro nohy řidiče se oproti Superbu generace 2 zvětšil, změkčili hranu sloupku a zvětšili vzdálenost mezi pedály. Na dlouhé cesty si dávám ve stávajícím Superbu na pravou nohu měkou podložku abych neměl otlaky na noze. A to, že děti za mnou mohou houpat nohama, mi opravdu nepomůže.
a kedy skoda konecne predstavi stredne velke suv?
až ve Vlkohradě mávnou praporkem! :-D
jsem zvědav, jestli konečně přidali trochu místa pro koleno řidiče, nebo to bude pořád tristní jako u předchozí generace, kde místo nebylo žádné
Jen pitomec či heftlink od Bžundaje může napsat, že se jedná o "Volkswagen", naopak, Škoda pokud to moji drazí nevíte... má už nějakou designovou filosofii nějakých 100 let a protože je J.Kabaň vynikající designér pak z této tradice čerpá (pro neználky, Škoda vyráběla i jiní vozy než "stodvácu" či Favorita) čerpá, nový Superb je nádherné auto s trvanlivým a zcela nadčasovým designem, takže ti moulové co si koupí něco tak ošklivého co se nazývá snad i40... povíme si za pár let.
otevři haubnu svého überauta a uvidíš tolikrát logo VW, že za ty kecy o slepici a její stoleté tradici si dáš facku.Škoda nedělala nikdy žádné zásadní modely, byl to vždy jen (pod)průměr soudobé produkce a dnes je to jen filiálka VW s vlastním "vývojem" karosářských plechů. Superb je nevýrazné, nudné auto, prostá drncající bryčka pro dělný lid.BTW, nechápu, proč jsi zmínil i40, kompenzuješ si nějaký komplex? :-D
Protože se vyjadřuješ jako debil, prý nevyráběla nikdy zásadní modely, to jako snad ani nemyslíš vážně... co byla Popular, Superb, 110 R, Octavia či jiné před desetiletími? Nevýraznost, nudnost, trapnost akorát sálá z výrobků typu Hyundai, které skrze svoji naprostou charakterovou impotenci a nevyhraněnost jsou všem tak akorát pro smích... Škoda v jízdních vlastnostech, kvalitě, DNA značky je o světelné kroky kupředu.
Tak si ty "nedebile" srovnej produkci ostatních automobilek té doby a zjistíš, že to žádná sláva nebyla.A zase jsme u toho: když vám škodafanům dojdou argumenty, hned se začnete navážet do rejží, jako by ty za něco mohly. Nikde jsem o nich nic nenapsal a jestli se vy koncernoví mamlasové srovnáváte s rejžáky, kteří ještě před 30 lety vyráběli rikše a tuktuky, zatímco vy prý máte víc než stoletou tradici, tak tím jen potvrzujete to vaše neumětelství.Apropos: všechna auta, která jsi uvedl, nebyla nijak převratná a kopírovala cizí design. Třeba Superb byl kopií amerických kastlí. O 110R je mi žinantní mluvit, ve srovnání se soudobými sportovními kupátky jako Mustang, AR nebo Renault je to spíše ostuda.Ale jo, DNA značky, to je fakt důležitý parametr, jímž se můžeš ohánět, až ti v superkvalitním 1,2TSI skočí řetěz o zub a ten skovělý motůrek ti udělá páááá.
Opět mektáš nesmysly, ono je až zarážející jaké huráinformace si v jednom odstavci napsal stejně tak to, že tohle píše Čech, který na domácí značku dolsova flusá hnůj ač by měl být rád a hrdý, že se tu vyrábějí už 100 let dobrá a kvalitní auta, které máme rádi... prý kopie amerických kastlí. Větší pitomost jsem dlouho nečetl. Stejně tak "žinantní mluvit" o 110R, která je prostě krásné auto, které sice netrhá asfalt, ale designově mnoho tebou uvedených vozů překonává, výkon i vzhledem, že jsme tu měli 40 let bolševika odpovídá průměrů, ale Škoda si po desetiletí utvářela vlastní DNA značky a já jsem rád, že se jí daří a dělá dobré vozy.
hlavní je si to zdůvodnit. :-DKdybys četl pozorně, tak na nikoho hnůj "neflusám." Jen jsem uvedl do kontextu ty "špičkové" výrobky a design značky Škoda - mně by takováhle PITOMOST nikdy nenapadla, protože se jednoznačně nezakládá na pravdě.Tobě možná stačí málo a srovnáváš dobové škodovky s moskvičem, nebo podobnou příšerností. Já měl vždy rozhled širší.Ty tvrdíš něco o DNA. Co to tedy konkrétně je? Jak se to pozná, kde to má nějakou spojitost, snad s výjimkou recyklace modelových názvů? A zejména, jaký to má přínos? Neboj se a buď konkrétní, ať to nejsou jen hospodské žblebty nad marketingovou prezentací!
Haníš ji a zpochybňuješ, to je realita, ač argumenty viditelně chybí. Co je podle tebe tedy špičkový výrobek? Asi je dobré znát tvou míru určení "špičkovosti", nějak mi uniká (asi vlastníš Bentley, RR nebo Veyrona)... Pokud hovoříš o rozhledu pak opět buď konkrétní. DNA značky? vážně nevíš co to je??? :-)))) To je to co dělá vedle plechů a kol auto autem a proč si vybíráme to jedno konkrétní - značku, je to třeba to co třeba nemá Kia ani Hnujdai ač pořád tvrdí směšně opak, jedná se o to proč si lidé kupují BMW nebo MB či Alfu Romeo, případně Hondu, Škodu nebo Volvo a další. Odkaz k slavné historii, použité technice, jízdních vlastnostech, prostě není to jen kastel, ale i životní styl, atd. Každá značka k zákazníkovi nějak promlouvá, bohužel jen ta korejská rejže je jaksi DNA impotentní, protože chce být vším a není ničím a vše co jsem popsal výše ji prostě chybí, ale pro lidi co autům nerozumí a koukají na to jak ušetřit je Hnůjdai asi dostačující volbou... :-)
Vysvětlím ti to docela jednoduše: Škoda je typická budget značka budgetového výrobce (VW). Špičkový výrobek je takový, který je navržen pro svou funkci, má odpovídající životnost a zejména servis (a ani jedno škoda a VW dnes nemají). A špičkový výrobek je pro mě takový, který bezezbytku splní má očekávání - nemusí to být vůbec drahé auto, klidně bych se nebál označit za špičku třeba právě tu tolikrát vysmívanou dáčii, protože to auto funguje překvapivě dobře na svou cenu a servis ceně naprosto odpovídá. Špičkový býval kdysi VW Käfer (nízká cena, dobré provozní vlastnosti) nebo první modely Golfů.Škoda, kdybychom ji vnímali jako budget budgetového výrobce (podobně jako lze takto vnímat Dacii a jeho majitele Renault), bude zlatá - až na přemrštěnou cenu. Jenže její vnímání je u nekritických obdivovatelů posunuto na úroveň prémiových značek, a v tomto kontextu se vysoká cena nezdá jako vysoká, ale naopak "výhodná".A co se týká tvého "DNA" - ty mi tedy tvrdíš, že Škoda je skvělé auto s tvrdým drncajícím a uskakujícím podvozkem, přehřívajícím se slabým motorem a velkým kufrem na stěhování? (nyní jsem seskládal historické "klíčové vlastnosti" vozidel se střelenou slepicí) Možná budeš zaražen, ale opravdoví automobiloví fajnšmekři si nekupují auta podle toho, jakou mají značku, ale jak ten či onen model (ne značka) ve skutečnosti jezdí a funguje.
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
No Ty jsi znalec... :-) Jednou jsem otevrel kapotu u Mitsubishi Lance a svete div se, taky jsem tam narazil na loga VW ;-) Jinak si kup nekdy listek na vlak a jed se podivat do Boleslavi. Krome vyvoje, jak Ty rikas, "plechu" je tam mimo jine vyvoj napr motoru. Skodovka je zcela kompletni automobilka, ktera je soucasti jednoho koncernu, ale rozhodne to neni nejaka montovna... Sve znalosti si take osvez v historii ty (pod)prumere... Kdyz skodovka zacala vyrabet auta, tak cela Asie vc.Japonska a Koree tak maximalne krotila osly a pletla rakosove rohoze.
Reaguji na Tom | 05. 07. 2015 08:17 | [212.174.115.xxx] Jen ke tvé poslední větě, cituji tě: "Kdyz skodovka zacala vyrabet auta, tak cela Asie vc.Japonska a Koree tak maximalne krotila osly a pletla rakosove rohoze."Mohl bych stejně šovinisticky napsat větu, že celá Asie včetně Japonska znala písmo a Čína a Japonsko byly rozvinutými civilizacemi už v době, kdy na území Česka teprve Slované začali vytvářet svébytnou kulturu s jazykem, písmem a společenskoprávním řádem. Oni vydrželi tisíce let, zatímco z historického hlediska "Škodovka" sotva začala, tak i skončila.Dnes je Škoda německou automobilkou a působí v rámci koncernu VW, který určuje politiku a to, co bude Škoda vyrábět a vyvíjet. Nikdy ale Škoda nebude Audi a nebude samostatná a česká, pokud ji tedy koncern VW nějakému Čechovi neprodá. Nikdy ve Škodě nebudou vyvíjet špičkové motory určené pro soutěžáky a vrcholové modely premiovek. Pozice Škody v rámci koncernu je v oblasti produkce a vývoje ryze spotřebních vozů (a motorů) a značku Škoda používají v koncernu jako "průlomovou" v oblastech, kde by "německý" název automobilů mohl někomu třeby z historických důvodů překážet (Rusové kupují auta Škoda jako české vozy...). Němci to udělali chytře a skrze název Škoda se dostali jednoduše na rozvojové trhy, zkrátka Symply Clever.Jen takový dovětek - český konstruktér ve Škodě v Boleslavi dělá za plat německého dělníka. Je na místě být hrdý na takový "český úspěch" v oblasti "českého" automobilového průmyslu? A co se týče té Koreje - lze považovat za "český úspěch", když Korea, která krotila osly a pletla rákosové rohože, postavila v Nošovicích fabriku, kde Češi ("škodováci") dnes "otročí" a dělají to, co jim zrovna "krotitel oslů" pískne? Nejsme podle tvého pohledu spíše těmi osly my Češi?Víš Tome, trochu více pokory v těch tvých názorech na jiné národy a kultury, pár km za hranicemi lidé často nevědí, že nějaké Česko vůbec existuje. Ale Japonsko a Koreu (i tu severní...;-) ) zná každý.
a co je teda platforma MQB?Motory se tam vyvíjejí jen zčásti - jen ty malé (a podle těch průserů to taky tak vypadá - co motor "designed in Czech", to průser: HTP, 1,2TSI).A že se vy škodifkáři srovnáváte s Asií, to je tak typické, asi na víc nemáte. Srovnejte si soudobou produkci s Němci, Američany, Francouzi. Škoda ani v rámci meziválečné produkce nepatřila ke špičce (jak konstrukčně, tak designově), jen si koupila firmu Laurin a Klement (1925), a tak prý "patří k nejstarším automobilkám" :-D. Na trhu dominovala jen cca 6 let, mezi krizí a rokem 1939, kdy vyráběla masovou produkci (opět žádné extra věci).Poválečná produkce, to je sama o sobě tragedie. Vymykají se jen dva modely, Felicia (dobrý design, ale tragická technika) a Favorit (na svou dobu a fakt že socík byl v předsmrtných křečích, tak klobouk dolů před schopností improvizovat a uvést auto co "neztratilo stopu" západní konkurence). Nejsměšnější na tom všem je, že ty těm svým exkluzivním pohádkám z marketingu Šádevágen svatosvatě věříš. :-D
No omlouva Te snad jen to, ze by Ti bylo tak patnact... V tech letech mi taky prislo vsechno zahranicni lepsi a vsechno ceske tuctove a zaprdene dobre tak pro duchodce... Za ty jsem v techto letech mel vsechny lidi pres 35 let.Takze verim, ze nejsi hloupy, ale jen mlady...Az dospejes, tak si nejak samo sebou uvedomis, ze pro kazdodenni zivot a fungujici ekonomiku je dulezite mit v zemi uspesne domaci znacky, a tak prestanes kopat do Plzenskeho Prazdroje, Mattonky nebo treba Skodovky. Dojde Ti take, ze tato automobilka, ktera ma 120 let v "nohach" patrila mezi spicku az do doby, kdy to tady bolsevik pos.ral. Dojde Ti take, ze dnes je to zdaleka nejlepsi automobilka z postkomunistickych zemich, ktera snese, diky vyuziti technologii koncernu do ktereho patri, srovnani se svetovou produkci. Kazdy kdo ma vsech pet pohromade uzna, ze se jedna o obdivuhodny vykon a asi by nas nikoho pred par lety nenapadlo, ze budeme v Kvasinach vyrabet Skodovku, ktera se smele dokaze rovnat s Fordem Mondeo nebo Mazdou 6. Je take bezpochyby, ze se jedna o automobilku, ktera ma komplet svuj vlastni vyvoj. To ze sdili koncernove komponenty je zcela bezna a ekonomicky oduvodnitelna vec, nicmene skodovky se kompletne vyvyjeji v Cesane. Kdyz mi bylo 15 let, byla absolutni novinka Peugeot 405 a ja o tom aute snil, ze bych si ho jednou pral. Taky mazda 323F byl sen. No vidis a dnes jsem o mnooooho let starsi a mam doma zcela dobrovolne a bez nuceni Skodovku... Uvidis az dospejes :-)
Ze Te huba neboli srovnavat Skodovku a Prazdroj!Clovek muze projet svet krizem krazem, ale na lepsi piva, nez jsou ta nase, narazi opravu jen velice, velice vyjimecne. A kdyz uz nejake chutnejsi je, tak jen nepatrne.Je mozne toto rici o Skode? Skutecne je Skoda zakladatelem a etalonem kvality cele tridy vyrobku? Skutecne je Skoda amabasadorem nasi domoviny v celem sirem svete, tak jako Prazdroj?Ackoliv neskryvam, ze produkce Skody skutecne muze potrebam vetsiny svetove populace zcela vyhovovat, jedna se jen o prumer. Neni nejmensi problem nalezt celou radu zcela srovantelnych alternativ. Nemyslim, ze bychom meli duvod k oslave, kdyz se tradicni ceska znacka konecne dostane na uroven svetoveho standardu. Ja osobne ocekavam vice, protoze vim, ze na to mame.
No, s tím pivem to je věc osobního názoru. V Bavorsku i v Belgii si na tamějších pivech pochutnám a Prazdroj mi tam vůbec nechybí. Co se týče opravdových profesionálních znalců - "ochutnávačů", tak v různých soutěžích oceňují jako vítěze jiná piva než Prazdroj. U spotřebitelů to je různé, někteří dávají přednost třeba Budvaru. Objektivně vzato je ale rozdíl mezi pivy menší, než je rozdíl mezi auty. Co se týče pohledu z pozice ceny značky, tak tam to souvisí mimo jiné i s tradicí a dobou existence. Prazdroj i ten Budvar jsou objektivně v jiné pozici, než Škoda auto. Jenže pivo dané značky je stále stejné po celá desetiletí (jeden recept, tradiční technologie a suroviny), ale auta se během desetiletí výrazně mění. Proto bych pivo a auta vůbec nesrovnával a stejně tak i značky Prazdroj a Škodu.
A jaka piva v Bavorsku a Belgii pijes?
Jasne, v Bavorsku a Belgii mu vubec Prazdroj nechybi. Ackoliv jsou v obou techto zemich stovky pivnich znacek, nejak si ani v prubehu 20 hodin nemuze vzpomenout, ktera z nich Prazdroj (ci Budvar) tak zastinuje.Jsem si temer jisty, ze dobrych alternativ ke Skode prumerny clovek vysype minimalne 5 za minutu.
Reaguji na &*@#*672376gGFFsds*-*//2- | 07. 07. 2015 10:09 | [149.238.52.xxx]Víš, já stále na webu nesedím a sem do "diskuse" Autorevue zabrousím jen k příspěvkům, které mne zajímají. Myslím, si, že jsem svým krátkým příspěvkem sdělil vše, někteří to podle jejich reakcí pochopili, ty ale úplně ne, to vysvětluje obsah tvé reakce.Když jdu v zahraničí na pivo, tak jdu do hospod, které mi někdo z místních doporučí. Dám si točené pivo a je mi úplně jedno, jaká je to značka, protože příště si dám zase jiné pivo a třeba i v jiné hospodě. V Belgii a v Bavorsku (a v Nizozemí, v Rakousku, v Lucembursku,...) jsem neobešel všechny hospody, ale tam, kde jsem byl a dal si pivo, tak jsem byl spokojen. I když jsem to přímo na místě v hospodě neporovnával s Prazdrojem, tak mohu říct, že jsem byl spokojen a Prazdroj mi nechyběl. Co se týče nabídky piva belgických nebo bavorských značek, tak spoléhám na tebe, že si na webu vyhledáš požadované informace (jen za minutu průměrnému uživateli internetu se vysype minimálně 5 alternativ...).Jinak i v Česku si dávám v hospodách místní piva a je zajímavé ochutnat piva vařená přímo v některých hospodách v "domácích" pivovarech. Třeba mne napadla poslední zkušenost z Harrachova, kde v hospodě v areálu sklárny vaří solidní pivo.Myslím, že jsem Ti poskytl vyčerpávající příspěvek a jen tak na závěr připomínám, že zdejší diskuse je o autech a ne o pivu. Já nejsem znalec piva, a proto pivo nehodnotím (není hodnocení, když si dám pivo a jsem spokojen). Připomínám, že znalci piva v různých pivních soutěžích velmi často oceňují jiná piva, než Prazdroj. A také z dostupných informací lze vyčíst, že Prazdroj není nejprodávanější pivo na světě, že některé značky vyrobí a prodají více (a lze tak usoudit, že zákazníci ve světě dávají z různých důvodů přednost před Prazdrojem).Pouze čeští šovinisté a nacionalisté si myslí, že Česko je pupek světa. A srovnávat značku Prazdroj a Škoda je opravdu nesmysl.
Domnivam se, ze kdo chtel, tak mou reakci pochopil. Ty zrejme zcela ne.Dalsi diskusi na tema 'skodovka je stejne svetova jako Prazdroj' povazuji za zcela zbytecnou. Jedinec verici necemu takovemu, zrejme nevi o pivu (a asi tez o autech) ani abstinentovo minimum.
Jo, teď je to &623746JH>? | 09. 07. 2015 17:01 | [149.238.52.xxx jasné a naprosto souhlasím s tvými větami, cituji tě: "Dalsi diskusi na tema 'skodovka je stejne svetova jako Prazdroj' povazuji za zcela zbytecnou. Jedinec verici necemu takovemu, zrejme nevi o pivu (a asi tez o autech) ani abstinentovo minimum."
Hele já mám taky radši zahraniční piva než ta naše... U nás jsou piva všechna na jedno brdo, prostě variace na hořkost a to já dvakrát nemusím.
To je prece v naprostem poradku. :-) Podle meho, at si kazdy pije, co mu chutna.Mezi bavorskymi a belgickymi pivy skutecne je - dle meho nazoru - rada skvostu, ktere si lze skutecne uzit minimalne tak jako ten nas Prazdroj. :-D
Milý Tome, fázi podpory národních produktů jsem si odbyl někdy v pětadvaceti a skončil před třicítkou, a to mj. právě kvůli škodovce. Firma, která nepokrytě prodává své výrobky na domácím trhu dráž než jinde, totiž nepokrytě sděluje, že má občany vlastní země za blbce a mouly. Nehledě na to, že ta skvělá Škoda jednou, až tady bude pracovně draho, sbalí svých 5 švestek a odejde jinam (ostatně toto už probíhá a auta se slepicí se montují v Rusku, Indii a Číně - pokud vím; malý sdílený slepičinec na prdítka ShityGo v Blavě nepočítám) a na lokální patrioty a "podporovatele" udělá dlouhý nos. Tím chci říct, že nejlepší podpora domácího průmyslu je taková, že všichni budeme poctivě a pilně pracovat. Koupit si můžeš co chceš.Automobilka Škoda, ve své kompletní samostatné historii měla jediné "skvělé" období - roky 36-39, jinak to byla nuda, nebo výroba pro Reich, případně výroba koncepčně zastaralých aut a po roce 1992 pak už jen jako filiálka VW. Dnešní produkce je VW s kastlí Škoda, a kdo tvrdí, že to tak není, LŽE. (pohádky o vývoji si nech pro své děti). Škodovky plní tutéž roli jakou plní KIA pro Hnůjdaj, tedy poskytují relativně dobrý poměr cena/výkon výměnou za horší techniku (slabší motory, lacinější provedení). Proto jsem se tě ptal na to, zda víš, co je to MQB, protože to celé s použitým motorem ve své podstatě definuje auto. Jistě můžeš prohlásit, že ve škodovce "vyvíjejí" použití MQB a tlumičů, to je ale taková půlpráce, dostaneš polotovar a nakonec z toho vždycky vypadne volkswagen s logem slepice. Tolik k těm škodovkám "konkurujícím" světovým značkám a "vyvíjeným" v Česaně.Druhá věc jsou domácí dodavatelé součástek a komponent, tam uznávám, že tito lidé jednoznačně ukazují schopnosti českých hlav, ale tyto firmy vyrábějí nejen pro Škodu.Když mně bylo 15, chtěl jsem jezdit se Shelby 500, to se mi nějak nesplnilo, prostě na to kvůli času nedošlo. Ale měl jsem možnost jich projet pěknou řádku, a to napříč celou Evropou. Vlastní auto si kupuju jednou za čas, a proto si dobře vybírám a upřímně: po racionální úvaze vypadávají modely Škoda hned v úvodu, zejména kvůli chybějícím modelovým řadám, vysoké ceně, špatné motorizaci, častým krádežím, nízké výbavě a typicky špatnému servisu. V ceně okolo 700-milionu se prostě dá koupit lepší auto od jiné značky.A píšu ti to právě proto, že jsem dávno dospěl a problémy řeším racionálně (racionální je mimochodem i volba cenové hladiny, pokud chápeš co tím myslím). Neřeším, jestli si soused o mně myslí, že jsem socka, protože nemám auto za 2+ mega, neřeším značku auta, pokud je spolehlivé a poskytuje funkce a vlastnosti, které požaduju. A ty jsi už dospěl, nejen podle OP?
Reaguji LOL | 05. 07. 2015 19:18 | [88.101.38.xxx]Já to vidím LOL stejně. Akorát k té tvé "kritice" Superba mohu uvést, že jsem byl příjemně překvapen novým Superbem III L&K s nejvýkonnějším TDI a aut. převodovkou, když jsem měl možnost si ho vyzkoušet a zajezdit si s ním. Zkušenost jsem popsal v příspěvku v této diskusi pár dní zpět. Pokud budeš mít možnost, vyzkoušej si nového Superba také a sděl svůj názor. Moje překvapení plynulo ze srovnání se starým Superbem II, který byl koncernovou snůškou výběhových koncernových dílů podvozku a tím podle toho vypadal i tehdejší výsledný kompromis - Superb II zkrátka před lety lépe dopadnout nemohl. Jeho proporce, či spíše disproporce, je zbytečné zmiňovat a nikdy jsem jím nebyl nadšen (na rozdíl od článků a akcí PR Škody, která teprve v současnosti v rámci hodnocení nového Superbu III "přiznala" jak to s tím dřívějším "dokonalým" výrobkem bylo). Dnešní nový Superb III se ale plně vyrovná konkurenci současným Passatům, Mondeům, Mazdám 6,... a bude záležet jen na prioritách a vkusu jednotlivců, co si nakonec vyberou. To, že nový Superb je koncernovou stavebnicí, to je jasné. Dnes je ale hodně těžké díky globalizaci určit v případě auta, co že to je z výrobek z hlediska "národnosti". Třeba v Česku výrobci dílů vyrábí pro mnoho značek, takže svým způsobem jsou všechna auta "česká", i když se píše o korejských, německých, japonských apod. autech. Třeba kolínská Igo - je to "japonská" Toyota? Nebo třeba poslední informace ohledně "supermotoru" do Civica type-R - vyrábí se v USA, doveze se do UK, kde se zamontuje do Civicu a celé to nese označení značky Honda. Je to japonské auto? Navíc když vývoj probíhal v USA? Stejně to je i s Hyundai - vývoj v Německu, konstruktéři Němci a "Evropani", vyrábí se v Nošovicích v Česku, jednotlivé díly se vyrábějí také v Česku nebo v sousedních evropských zemích. Jedná se o korejské auto? De facto ani ten "kapitál" už není korejský, protože tržby z prodaných aut Hyundai pochází v naprosté většině z Evropy.Takže "odborníci" ze zdejších diskusí, kteří ohrnují nos na "korejskými" auty vlastně nevědí, co vůbec činí, a proto je potřebné být nad nimi "shovívavým"... :-)Jinak co se týče ceny Škodovek - platí, že budou stát tolik, kolik budou ochotni zákazníci zaplatit. To, že Češi se stále rozhodují ve výběru vozu pro "českou" domácí značku Škoda, to je už takový národní "kolorit". Já osobně bych asi za Superba III, který jsem zkoušel a který byl v "plné palbě" výbavy, nezaplatil skoro 1,2 milionu katalogové ceny. Vadí mi, že značka Škoda dává výrazné slevy fleetovým zákazníkům a retailový zákazník ostrouhá mrkvičku. To ale nakonec přispívá k tomu, že už řada Čechů pochopila, že si může za našetřené peníze koupit "na doma" třeba jiný "český" vůz z Nošovic a rozhodně se současnou kvalitou těchto "českých" aut nemůže být nespokojen.Díky bohaté nabídce trhu platí, že je z čeho vybírat a kvalitou jsou si auta hodně podobná z důvodu tlaku konkurence a vlastně i díky té globalizaci, která způsobuje, že jednotlivé komponenty do konkurenčních značek vyrábí jedna továrna - jeden dodavatel. Proto platí to, že zákazník si může s klidem a bez obav vybrat a koupit jednoduše to, co se mu líbí a co mu z hlediska jeho priorit vyhovuje a bude spokojen. A je jedno, jestli to bude výrobek značky Škoda, VW, Opel, Ford, Hyundai, Fiat (Chrysler), KIA, Renault, Peugeot, Citroen, Nissan, Honda, Suzuki, Subaru, Volvo, Mercedes, BMW, Audi....
Problém S3 je cena. Za cenu L&K už je na výběr i z jiných značek, které nedělají kompromisy např. v šířce (a já bych si ji taky nevybral). S3 jsem ještě nejel (už mě ale upozorňovali v jiných diskusích, že došlo k zásadním zlepšením) a mám v plánu si do škodasaloonu zajít. Irituje mě to, že český občan našetří, a bez rozmýšlení (maximálně se utvrdí v hospodě že "škodovky nereznou a neztrácí cenu") jde své peníze utratit ke střelené slepici.Ohledně výroby a "původu" značek jsem rád, že si rozumíme. Považovat Škodu za výlučně "české" auto je totéž, jako považovat Ford za čistě americkou značku, nebo hjondé za korejskou. V dnešním globálním světě se na národní značky už nehraje.Jo, a díky za věcnou diskusi, je to velmi osvěžující diskutovat s někým, kdo nemá klapky na očích. Škoda není špatná značka, ale taky to není žádná hvězda.
LOL, mně také občas irituje "myšlení" českého zákazníka, který dá na názory "odborníků" z jeho okolí o "vyloženě" vhodném "typu", o tom co je dobré a co ne, a zejména pak argumenty českého zákazníka, na které slyší. Dá se to na druhou stranu umně využít, což třeba VW (Škoda) v Česku velmi dobře činí. S tím, ale nic nenaděláme, chce to čas. Já jsem to v oblasti trhu osobních automobilů v Česku nazval "dobou kamennou". Souvisí to mimo jiné i s kupní silou - kolik Čechů si může dovolit koupit nový vůz několikrát za život? V takovém případě zůstávají Češi ve stereotypu a "české auto Škoda" to jistí, se vším plus a minus. Mám ale pocit, že se pomalu situace už mění díky "české" automobilce Hyundai a slovenské KIA. Třeba na Ostravsku už opravdu vnímají Hyundai jako domácí značku. Že jsou ještě i další značky aut, které mohou potenciálně nabídnout auto, se kterým může být Čech spokojen, to jaksi moc na Čechy neplatí. I když je i zde výjimka - Dacia, které se celkem v Česku daří.
je to len volkswagen,nic nové nemá,že ma nový resp mierne zmenený šat aby pôsobil nove...a kabanos moze len to robit co mu dovolia zmestit sa do vyrobných nákladov etc...co niajviac spolocných dielov etc...inak asi aj teraz je superb uzky nedávno co som sedel tak bol...
U Superba zajimalo jak se chova bez DCC podvozku, sam jsem mel zkusebni jizdu s liftbackem (s DCC) a byl jsem prekvapen jak houpave auto je, hned pote jsem presednul na srovnani do Scouta Octavie a podvozek mi prisel mnohem lepe naladeny. Kdyz jsem schvalne vymetal kanaly ozyvaly se i zvuky ktere jsem jiz dlouho v zadnem aute neslysel, pri jizde z kopce a dobrzdovanim do vesnice jsem vzal serii nerovnosti a lekl jsem se co to bylo za rany a nebyly to zadne vymoly, proste jen par kanalu a spar ???
Dodavam, ze kritika podvozku se tyka Superba, je proste houpavy a prekvapive jde toho hodne slysel dovnitr...
jj, to říkají všichni. Takže Superba nebrat, protože tohle mi opravdu hodně vadí. Superb holt doplácí na koncernovou hiearchii - první Audi, druhý Passat, třetí Superb a protože už Passsat není nijak dokonalý, vychází z toho Superb nedobře...
Nejlepší na článku je titulek: "Škoda Superb Combi moc prostoru nenabízí":) Že se tím myslí prostor ke kritice, jsem se dočetl až v perexu článku. Nicméně titulek působil takto převelice zajímavě:)
Ano. Takže na něj všichni klikli jak byli v šoku z nadpisu. A čím víc kliknutí tím víc penízků za reklamy že.;-) Takže účel titulku byl dokonale splněn.
Tak nakoniec to s tym kufrom nebude az take uzasne. Ked tak pozeram na rozmery v porovnani s novym Mondeom.... Kolko litrov teda nakoniec ma ten "obrovsky" kufor v Superbe? Vie to niekto?
a už to z nich leze, takže další blamáž! Při představení liftbacku prezentovali, že má Cx = 0,26, což byla na liftback sice docela špatná hodnota (viz A4 nebo CLA s Cx 0,23), ale ještě to úplně nevybočovalo z průměru. A najednou tu máme pro liftback má 0,282 (pro kombi pak dokonce 0,291) a to ve verzi 1.4TSI (u silnějších to bude ještě horší). To jsou hodnoty, které mají dnešní SUV. Mimochodem Cx 0,3 mívaly takové ty z dnešního pohledu až komicky hranaté Mercdesy v 80tých letech. Copak ve škodovce nepoužívají aerodynamický tunel? Nebo je to schválně? (jako že když A4 má 0,23, Passat má 0,26, tak Superb musí mít minimálně 0,28?) Kabaňovy výtvory jsou sice pěkné, ale jak se ukazuje, z praktického hlediska úplně neúčelné. B-]
Jakou vypovídající hodnotu má fakt, že SUV mají podobný koeficient? Koeficient Cx je opravdu jen koeficient, tj. je nutné ho vynásobit čelní plochou vozidla - výsledky pak budou dosti odlišné...
cože? Vypovídací hodnotu to má obrovskou - demonstruje to neschopnost konstruktérů. Pokud někdo dosáhne u krabicovitého zvýšeného hatchbacku lepšího Cx než někdo u pětimetrového liftbacku (tedy z hlediska aerodynamiky nejlepšího možného tvaru), pak z toho konstruktér onoho liftbacku opravdu nevychází dobře...že se to následně musí ponásobit čelní plochou vozidla je snad jasné, ale o to tu přece vůbec nejde....
Je to presne tak, nektere automobilky uvadeji i frontalni plochu auta, SUV maji srovnatelne koeficienty cx ale pri mnohem vetsi plose to lze pocitit primym srovanim pri jizde z kopce na neutral, auto proste nezrychluje tak jako jiny mensi model s mensi plochou... to se samozrejme odrazi na spotrebe...
tak to je snad jasné... to snad není potřeba vůbec zmiňovat
je to potrebne, pretoze bez udania plochy je to nic nehovoriaci udaj. ak by mal napr passat vacsiu plochu, mal by vacsi odpor ako superb
To jako myslíš vážně? Já rozhodně nejsem fanda Škodovek, ale označit auto "z praktického hlediska neúčelné" kvůli tomu že má odpor 0,28 oproti Passatových 0,26 je demence. Chtěl bych vidět, jak tady pan expert E15 pozná ten větší odpor vzduchu při jakékoliv jízdě do 200kmh. A srovnávat Superba s A4 nebo s CLA, to snad ani nejde komentovat...
proč by se Superb nemohl srovnávat s A4 nebo CLA? Tvar karoserie je více méně stejný, ale rozdíl 0,28 a 0,23, tak to už je rozdíl obrovský!
Cx 0,26 a 0,28 to je rozdíl celé jedné generace, resp. tak deseti let vývoje...
odpor vzduchu se významně projevuje na spotřebě už od 140km/h!
Už od 80Kmh je to významné. Poslední Škody přes hranatost (a nebo právě pro ni (turbulátor, invigátor)) dopadly průměrně.
Samozřejmě, protože u auta za mega někdo bude řešit 0,2L rozdíl ve spotřebě... :) To je opravdu směšný...
to není 0,2 litru. U malých aut s výhodnou stavbou kastle (malý čelní odpor) je to ve srovnání s rychlostí 90 km/h typicky litr navíc.U velkých aut s velkým čelním odporem je rozdíl i 2-3 litry.A při 180+ máš spotřebu dvojnásobnou oproti těm 90km/h (5 vs. cca 10 litrů).Je to empirie, ale sedí mi to napříč auty a značkami. A pokud počítám dobře, tak auto za mega je při mém nájezdu cca 40 tisíc km ročně a době používání auta 8-10 let jen méně než poloviční položka nákladů TCO. (palivo je cca milion plus k tomu náklady za servis a poplatky za provoz auta, čili dálniční známky, pojištění, atd.).Teda pokud nebereš všechny lidi co si koupí auto za mega jako kretény, co vyhazují peníze bez počítání... :-) (pak by se ale dost těžko dalo věřit, že si takoví lidé to mega našetří, když jen bez rozmyslu rozhazují peníze..)
Auto je to opravdu pěkné. Je ale někde test základní nebo střední výbavy bez adaptivního podvozku a všemožných asistentů na obyčejných kolech?
to je nějaká nova móda psát rádoby šokující titulky? viz. tuhle Kia a dned Škoda....
ne to je u bulváru velice stará móda - velice efektivně to z krátkodobého hlediska zvyšuje množství prokliků ... Dlouhodobě je to cesta do pekel...
přesně. takové titulky dělá žumpa jako AHA nebo parlamentnilisty. Proto mě zaráží, že se to objeví i tady...
Opravdu krásné a luxusně působící auto. Čichám čichám novodobou klasiku :)
Předminulý víkend jsem měl možnost vyzkoušet si nového Superba - limuzínu v plné "palbě" L&K. Je to nelepší (ne nejrychlejší) Škodovka, se kterou jsem kdy jezdil. Mohl jsem si ji dostatečně prohlédnout i z blízka a "ohmatat" a vyzkoušet. V reálu je hezčí než na fotkách, adaptabilní podvozek nemá chybu. Přesednutí ze služební Octavie III ukázalo podstatné rozdíly v komfortu. Nastavení podvozku na "nejměkčí" mi naprosto vyhovovalo a užíval jsem si ho. Údajnou (zmiňovanou) houpavost jsem nevnímal a když jsem jel rychleji a přepnul jsem tlumení na nejtvrdší režim, tak bylo jízdně vše v naprostém pořádku. Nejsilnější TDI spolu s automatem naprosto vyhovuje pro tuto kategorii aut, jezdili jsme jen ve dvou, ale myslím si, že výkon bude i v případě plného zatížení dostačovat (nejedná se o "soutěžáka", ale sedana střední třídy...). Jízdní vlastnosti, hlučnost motoru, hlučnost podvozku a aerodynamického hluku naprosto v pohodě (rezervy samozřejmě existují). Otevírání a zavírání dveří je pocitově někde jinde než u Octavie III, u které vnímám "odlehčení" a "plechovost" (i ve srovnání s Octavií II). Superb dává pocit solidnosti a robustnosti a hezké je i chromované rámování dveří. Prostor na místě řidiče je dobrý a člověk se cítí rozhodně citelné lépe, než v Octavii III (a není to jen o prostoru...). Vzadu je místa habaděj, k dokonalosti chybí Superbu v dané třídě jen cca 5 cm v loktech na šířku a cca 4 cm by se šikly vzadu i nad hlavou (to ale předpokládám vyřeší verze Combi). Zavazadlový prostor s "podlážkou" vypadá též dobře a vzhledem k celkovým rozměrům a uspořádání auta to není pocitová "jeskyně". Mám jen drobné výhrady k designu interiéru - je sice kvalitně zpracován, celkem hezký a ergonomický, ale chybí trošku originality (vše v koncernu na jedno "brdo"...). Na druhou stranu při přesednutí z Octavie nemusí člověk nic hledat, je to v podstatě stejné. Největší výhradu mám k sedačkám. Byly sice na pohled moc hezké a vypadaly kvalitně, ale mají podstatné rezervy, když se do nich sedne. Přední sedačky mne v zatáčkách v ramenou ani na zadku nepodržely a zrovna extra pohodlně se mi v nich také nesedělo (elektrické nastavení jsem zkoušel všemožně, ale nepodařilo se mi je nastavit optimálně a ke spokojenosti) - za ideál bych považoval dát do Superba přední sedačky z Octavie III RS, ty z mého hlediska nemají chybu a jsou to od Škody opravdu nejlepší sedačky. Na sedadlech vzadu též vidím rezervy. Jak jsem se už zmínil, vypadají hezky a jsou kvalitní, ale k pohodlí typickém pro opravdové limuzíny mají daleko. No a řízení (zpětná vazba) by nemuselo být tak "přeposilované" - dá se na to ale v pohodě zvyknout, stejně jako v Octavii.Jsem ale zvědav, až si budu moci vyzkoušet a vidět Superba III v typické výbavě a motorizaci firemních flotil. To už nebude adaptivní podvozek, bude mít malá kola, výkon jen 110 kW, žádný chrom kolem dveří, žádná kožená sedadla a v přístrojovce (v čelním panelu) bude chybět řada vybavení... (ještě, že dvouzónová automatická klimatizace je standardem).Vzhledem k možnému velkému užitečnému zatížení bude podvozek asi tvrdý (aby zvládl potenciální plné zatížení) a když bude člověk jezdit s prázdným autem, tak bez nastavení podvozku to asi nebude nic moc. No uvidíme...Na závěr připomínám, že někdo jiný může Superba vnímat jinak. Je to o subjektivních požadavcích a prioritách a ty má každý jiné, a proto se nehodlám s nikým dohadovat, nebo někoho přesvědčovat. Každopádně bych si ale řádně rozmyslel, jestli bych byl ochoten dát více jak 1.1 milionu za Superba III, který jsem měl možnost si vyzkoušet.Blahopřeji Škodě, že se jí konečně podařilo vyrobit opravdu dobré a hezké auto, které snese poctivé srovnání (ne škodovácké "marketingové") s odpovídající konkurencí. Cenu urči trh - bude taková, jakou budou ochotni zákazníci zaplatit.
Zrejme dobry auto! Sama rezerva ...
Je to opravdu dobré auto. A proto má rezervy. Pouze u dokonalého auta lze rezervy nalézt jen těžko. Jenže dokonalá auta se nehledají v kategorii střední třídy, kam patří Superb, Passat, Mondeo, Mazda 6,... Je to o ceně a za dokonalost se platí. Prémiové značky si nechají řádně zaplatit za dokonalá auta patřící do luxusní třídy nebo třídy supersportů.
Včera jsem ho potkal na dálnici a musím souhlasit, je to pěkný vůz. A to teda Škodovky opravdu nemusím. Možná bych nepřeháněl tu PR masáž a nechal, tomu autu prostor ať si ho lidi oblíbí sami. Mě ty články prostě zhnusí to auto už dopředu.
já ho viděl na F-kách minulý týden, táhl se jak smrad stodvacítkou v pravém pruhu.Zadní světla - slabotaJinak klasický kabanos design nafouknuté Oktávky, čili nuda, šeď, 100x vylouhovaný čajík, nevěst(k)a co se spustila s celým fotbalovým týmem.Článek mě zaujal kryptokritickým nadpisem (no kufr, no fun!), abych zjistil, že se zase až tak nekritizovalo (teda kromě kritiky "variability" výbavy a standardní výbavy výbavových stupňů). Takže peklo nezamrzlo a jedeme dál. :-P
Každému se líbí něco jiného a bezesporu jsou i krásnější Combi. Jmenuj mi ale podle tebe jedno v téhle třídě (Krom Mazdy 6, ta je skvostná :-D) Ale Mondeo nebo 508čka v combi, to je děs běs třeba.
Kromě té M6 třeba:300CC TouringMB C-klasse
Ty seš fakt zoufalec, že ti není rovno :-D
ty budeš mít doma určitě trapida. B-]
Ne. Mám starýho Opla, ty chudáku. Je to kus plechu, který mě dopravuje z bodu A do bodu B. Chceš házet machry? Předveď své nemovitosti. Auto je spotřební zboží jako mobil nebo mixér.
Já bych jen uvedl na začátek, že jsem psal o kombi designovkách, co vypadají k světu.Nemůžu za to, že tě to tak irituje, žes mě musel urazit ad hominem. Pokud ti ovšem leží na srdci mé majetkové poměry, mohu tě ubezpečit, že jsou dalece nadstandardní a nějaký typický český manažer s domečkem za 4 mega "na hypošku" někde v satelitu se se mnou měřit nemůže.To ber jako nikoli vytahování šlí, ale přibližnou realitu.Mimochodem, i já auta beru jako "spotřebák", ale trochu jinak - nakupuju jen tehdy, až to staré auto dojezdím (což bývá obvykle 8-10 let), a proto vybírám zboží pečlivě, z toho důvodu taky automaticky padá cokoli soudobého od Koncernu a nijak nelpím na "sociálním statutu" auta, takže klidně si koupím i Korejce, pokud seznám, že za to stojí. Ale protože jezdím často a daleko, nestačí mi jen drkotavá bryčka s otřesnými sedačkami na bod A-B (jako byl předchozí Superb).
"Jezdím často a daleko a auto mám 8 - 10 let" :-)):-)):-)). Chlape přestaň si z nás utahovat a přiznej, že se tu jen vykecáváš. Pokud bys jezdil často a daleko, auto bral jako spotřebku, tak ho měníš max. za 4 roky nebo máš služební a to měníš každé 2 roky.
Hele nemyslíš, že základem inteligentního chování je to, že druhým neděláme, co sami nemáme rádi? Tobě vadí můj útok "ad hominem"? Vždyť ty se tu vulgárním způsobem navážíš do Kabaně (ano i on je člověk), tak proč ti tolik vadí, když se k tobě někdo chová stejně?
Dělám "práci" za redaktory, kteří tuto zjevnou pravdu cudně zamlčují. A jestli si Kabaň myslí, že škodafanům stačí předhazovat opakovaně opajcovanou audinu, tak alespoň v mém případě je to brutální omyl, který neodpustím nikomu, ani škodovce.A pokud sem Kabaň přijde, ať se obhajuje sám, ty se naopak starej sám o sebe.
Este lepsie (stary Opel). :-D Teda nemas na lepsie auto a este sa tu rozculujes ...
Ale rozčiluje se tu přeci LOLec. Že Kabaň vykrádá Audi, že někdo jezdí v pravým pruhu, že Škodovka a vůbec. Já mu jen řekl, že je chudák, když dělá takový tyjátr kvůli kusu spotřebního plechu. Ženská, co se v domově stará o moji babičku s Alzheimerem, taky jezdí starou feldou. Ale vážím si jí víc než LOLa, který si někde smolením nějakých nesmyslných kravin nasušil na auto a teď s tím prudí po celém internetu.
Rozculujes sa (aj) ty.A keby si mal / vedel zarobit na lepsie auto o jazdeny Opel ani nezavadis.
A proto ses v podvláknu o pěkných kombi do mně opřel, jako správný Franta od pípy a pak se ještě divíš, že ti odpovím stejnou notou.Design je subjektivní záležitost (a já jeho vnímání nikomu neberu), ale pokud poukážu na zjevnou a prokazatelnou podobnost některých částí škodovek s audi, je to špatně, protože jsem se navezl do "božské šáde?!"Jsi na autowebu, tady se řeší auta. Pokud máš pocit, že si chceš vylít srdíčko, tak na to tu jsou jiné weby.
Přesně. Snad ještě Insignia, ale ta nefunguje prostorově. Až nemůžu uvěřit, že ten samolibý Kabanos, dokázal vykradáním sama sebe udělat lepší design než má Passat.
Kabanos hlavně vykrádá Audi. U Superba je zadní světlo až nechutně podobné Q-čkovémuhttp://www.porsche-club.cz/images/stories/pall_mall/... ... viz boční linka a tvar světla. Srovnej s fotkou Supa z profilu.
Ty trubko zakroucená, třikrát vomotaná, víš ty kde Kabanos dělal před odchodem do Škody? V AUDI tyvoe. Tak si to co začal tam přinesl sem, čovole ni. :-D:-D:-D:-D
Ano, vím. A má jako být? Chceš tím naznačit, že Kabanos umí jen jeden design, který do omrzení opakuje? To je totéž co jsem napsal já.
Kabnosovy výtvory mají hlavně aerodynamiku, jakou měly Mercedesy v 80tých letech :-D
Tak to by jste se divil- jednak Cx tehdejších Mercedesů a tím spíš Cx Supa... Zkuste použít GOOGLE.
A na tom je neco spatneho jet 120 v pravem pruhu?
naprosto nikoliv! Umožnil mi tak jet mou obvyklou cestovní rychlostí. :-D
80? Tolik vy blbci jezdite v levem pruhu a ja pak musim brzdit z 200 jak ...
dvě kila jezdíš s tou svou Felácií maximálně ve snu.. :-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.