Nedlouho po liftbacku představila Škoda nový Superb také ve verzi Combi. Ta je v mnoha věcech stejná, ale najde se i pár rozdílů oproti základní variantě. Každopádně jde o auto, které moc prostoru ke kritice nenabízí.
Kapitoly článku:
Škoda Superb Combi nové generace se sice oficiálně představí ve výstavní premiéře až v září ve Frankfurtu, automobilka už ale zveřejnila úplně vše včetně ceníků a jak asi víte, Superb Combi se také již vyrábí. První exempláře rovnou zamířily do okolí Mnichova, kde si první novináři mohou vůz vyzkoušet. Ti čeští mají svůj termín za sebou, takže vám už můžeme říci, jaký je nový Superb Combi v praxi.
Nová generace Superbu se designově velmi povedla a platí to také variantě kombi, která je podle mého názoru ještě o něco hezčí. Obzvlášť pokud auto postavíte na osmnáctipalcová litá kola a dáte na něj některý z příplatkových laků. Komu by osmnáctky nestačily, ten si může pořídit dokonce disky ještě o palec větší.
Superb Combi je pěkné auto. Takhle vypadá, když ho postavíte na největší devatenáctipalcová kola, pod kterými jsou ještě schovány podložky
Jediná věc, která trochu kazí výsledný dojem, jsou malé aerodynamické prvky umístěné v horních rozích zadního okna, které vypadají, jako kdyby je tam někdo přidal dodatečně. Na původních oficiálních fotkách sice nebyly (a některé vystavené exempláře je neměly ani teď na prezentaci), v sériové výbavě ale tuhle věc Superb Combi opravdu mít bude, takže se netýkají pouze verze GreenLine. Mimochodem GreenLine už po stránce aerodynamiky mnoho úprav nenabídne, protože údajně moc prostoru k vylepšení v tomto směru není. Aerodynamiku vylepší pouze jinak tvarovaná kola.
Škoda Superb Combi vs. liftback: Srovnání vnějších rozměrů |
Model |
Škoda Superb Combi |
Škoda Superb liftback |
Délka (mm) |
4856 |
4861 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1864 |
1864 |
Výška (mm) |
1577 |
1468 |
Rozvor náprav (mm) |
2841 |
2841 |
V čem se liší?
Technický základ je samozřejmě identický s liftbackem, což dokazuje shodný rozvor náprav, rozchod kol vpředu i vzadu i celková šířka auta. Kombík je ale oproti základní verzi vyšší (+9 mm) a také nepatrně kratší. Liftback měří na délku 4861 mm, u kombi hlásí tabulky délku 4856 mm.
Praktičtější karoserie pak znamená i nepatrně horší součinitel odporu vzduchu. U základní motorizace 1.4 TSI ACT nabídne kombi 0,291, zatímco liftback má 0,282. Logicky najdete rozdíl také u hmotnosti, přestože nejde o nic dramatického. Kombi je těžší pouze o dvacet kilogramů. Drobné rozdíly se týkají rovněž zrychlení a maximální rychlosti.
Škoda Superb Combi: Srovnání vnějších rozměrů |
Model |
Škoda Superb 3. generace |
Škoda Superb 2. generace |
Ford Mondeo kombi |
VW Passat Variant |
Délka (mm) |
4856 |
4838 |
4867 |
4882 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1864 |
1817 |
1852 |
1832 |
Výška (mm) |
1577 |
1510 |
1501 |
1477 |
Rozvor náprav (mm) |
2841 |
2761 |
2850 |
2791 |
Rozchod kol vpředu (mm) |
1584 |
1545 |
1599 |
1584 |
Rozchod kol vzadu (mm) |
1572 |
1517 |
1595 |
1568 |
Když si odmyslíme kufr, ke kterému se ještě podrobněji vrátíme, pak nabízí Superb Combi oproti liftbacku vlastně jen dva důležité rozdíly a tím prvním je nastavení podvozku. Tlumiče jsou o něco málo tužší. Nemyslete si ale, že by byl nový mladoboleslavský kombík ve srovnání s liftbackem zásadně jiný. Zaměření na komfort platí i zde, auto se ale v režimu Comfort, kde je rozdíl nejčitelnější, tak přehnaně nehoupe, jako to bylo třeba u nedávno testované verze 2.0 TSI (206 kW) 4x4. V praxi jde určitě o změnu k lepšímu.
Kombi nabízí o trochu tužší tlumiče, takže se v režimu Comfort už nehoupe tak přehnaně, jako to bylo u liftbacku. Stále ale platí, že je Superb Combi pohodlnější auto, než jakým je Passat Variant
Druhý podstatný rozdíl najdete ve druhé řadě sedadel. U základního Superbu si mohli vyšší cestující stěžovat na prostor pro hlavu, kterého není u liftbacku zrovna na rozdávání. Kombi logicky takové problémy nemá, protože nabízí podle našeho měření o plných 8 cm více místa pro hlavu vzadu. Takže i dlouháni si v autě užijí dost prostoru ve všech směrech. Jediný, kdo bude na delších cestách protestovat, je prostřední cestující vzadu. Na něj čeká ne zrovna příjemná sedačka a velký tunel na podlaze.
Ryze subjektivně bych nakonec doplnil ještě jeden rozdíl. Nafouklá záď znamená také o trochu hlučnější interiér. Přesto ale platí, že je Superb na kvalitních silnicích velmi tiché auto.