Škoda Superb Combi moc prostoru nenabízí [první jízdní dojmy]

Nedlouho po liftbacku představila Škoda nový Superb také ve verzi Combi. Ta je v mnoha věcech stejná, ale najde se i pár rozdílů oproti základní variantě. Každopádně jde o auto, které moc prostoru ke kritice nenabízí.
Seznam kapitol
  1. Úvod, V čem se liší?
  2. Kufr pod drobnohledem, Jezdí jako liftback, Celkově velmi povedená
  3. Fotogalerie

Škoda Superb Combi nové generace se sice oficiálně představí ve výstavní premiéře až v září ve Frankfurtu, automobilka už ale zveřejnila úplně vše včetně ceníků a jak asi víte, Superb Combi se také již vyrábí. První exempláře rovnou zamířily do okolí Mnichova, kde si první novináři mohou vůz vyzkoušet. Ti čeští mají svůj termín za sebou, takže vám už můžeme říci, jaký je nový Superb Combi v praxi.

Škoda | Byznys | Kombi | Škoda Superb

Škoda začala v Kvasinách vyrábět nový Superb Combi

Nová generace Superbu se designově velmi povedla a platí to také variantě kombi, která je podle mého názoru ještě o něco hezčí. Obzvlášť pokud auto postavíte na osmnáctipalcová litá kola a dáte na něj některý z příplatkových laků. Komu by osmnáctky nestačily, ten si může pořídit dokonce disky ještě o palec větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb Combi je pěkné auto. Takhle vypadá, když ho postavíte na největší devatenáctipalcová kola, pod kterými jsou ještě schovány podložky

Jediná věc, která trochu kazí výsledný dojem, jsou malé aerodynamické prvky umístěné v horních rozích zadního okna, které vypadají, jako kdyby je tam někdo přidal dodatečně. Na původních oficiálních fotkách sice nebyly (a některé vystavené exempláře je neměly ani teď na prezentaci), v sériové výbavě ale tuhle věc Superb Combi opravdu mít bude, takže se netýkají pouze verze GreenLine. Mimochodem GreenLine už po stránce aerodynamiky mnoho úprav nenabídne, protože údajně moc prostoru k vylepšení v tomto směru není. Aerodynamiku vylepší pouze jinak tvarovaná kola.

Škoda Superb Combi vs. liftback: Srovnání vnějších rozměrů
Model Škoda Superb Combi Škoda Superb liftback
Délka (mm) 4856 4861
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1864
Výška (mm) 1577 1468
Rozvor náprav (mm) 2841 2841

V čem se liší?

Technický základ je samozřejmě identický s liftbackem, což dokazuje shodný rozvor náprav, rozchod kol vpředu i vzadu i celková šířka auta. Kombík je ale oproti základní verzi vyšší (+9 mm) a také nepatrně kratší. Liftback měří na délku 4861 mm, u kombi hlásí tabulky délku 4856 mm.

Praktičtější karoserie pak znamená i nepatrně horší součinitel odporu vzduchu. U základní motorizace 1.4 TSI ACT nabídne kombi 0,291, zatímco liftback má 0,282. Logicky najdete rozdíl také u hmotnosti, přestože nejde o nic dramatického. Kombi je těžší pouze o dvacet kilogramů. Drobné rozdíly se týkají rovněž zrychlení a maximální rychlosti. 

Škoda Superb Combi: Srovnání vnějších rozměrů
Model Škoda Superb 3. generace Škoda Superb 2. generace Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4856 4838 4867 4882
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1817 1852 1832
Výška (mm) 1577 1510 1501 1477
Rozvor náprav (mm) 2841 2761 2850 2791
Rozchod kol vpředu (mm) 1584 1545 1599 1584
Rozchod kol vzadu (mm) 1572 1517 1595 1568

Když si odmyslíme kufr, ke kterému se ještě podrobněji vrátíme, pak nabízí Superb Combi oproti liftbacku vlastně jen dva důležité rozdíly a tím prvním je nastavení podvozku. Tlumiče jsou o něco málo tužší. Nemyslete si ale, že by byl nový mladoboleslavský kombík ve srovnání s liftbackem zásadně jiný. Zaměření na komfort platí i zde, auto se ale v režimu Comfort, kde je rozdíl nejčitelnější, tak přehnaně nehoupe, jako to bylo třeba u nedávno testované verze 2.0 TSI (206 kW) 4x4. V praxi jde určitě o změnu k lepšímu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kombi nabízí o trochu tužší tlumiče, takže se v režimu Comfort už nehoupe tak přehnaně, jako to bylo u liftbacku. Stále ale platí, že je Superb Combi pohodlnější auto, než jakým je Passat Variant

Druhý podstatný rozdíl najdete ve druhé řadě sedadel. U základního Superbu si mohli vyšší cestující stěžovat na prostor pro hlavu, kterého není u liftbacku zrovna na rozdávání. Kombi logicky takové problémy nemá, protože nabízí podle našeho měření o plných 8 cm více místa pro hlavu vzadu. Takže i dlouháni si v autě užijí dost prostoru ve všech směrech. Jediný, kdo bude na delších cestách protestovat, je prostřední cestující vzadu. Na něj čeká ne zrovna příjemná sedačka a velký tunel na podlaze.

Ryze subjektivně bych nakonec doplnil ještě jeden rozdíl. Nafouklá záď znamená také o trochu hlučnější interiér. Přesto ale platí, že je Superb na kvalitních silnicích velmi tiché auto. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků