Škoda Superb a Škoda Octavia: připravujeme srovnávací test

Pracujeme na zvláštním srovnávacím testu, který proti sobě postaví dva mladoboleslavské matadory.

Tyto dva vozy mají kromě slepice na kapotě společnou snad jen barvu. Skýtají úplně jiné motory i výbavu a uspokojí nároky zcela odlišných skupin zákazníků. Přesto jde o nejobvyklejší volby českých firem a tuzemských filiálek zahraničních společností pokud jde o referentská a manažerská auta. Připravujeme srovnávací test vozů Škoda Octavia Combi 1,8 TSI a Škoda Superb Greenline s dýchavičným „nafťákem“ 1,6 TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro pořádek: Octavia nahoře, Superb pod ní

Velká Škoda Superb s faceliftem z letošního jara jakožto vlajková loď značky Škoda Auto dospěla. Dočkala se nových světlometů, jež na obou koncích její karoserie využívají převážně moderních zdrojů LED (vpředu i pro blinkry), ovšem svůj stín nepřekročila, ačkoli jde stále o vůz impozantních proporcí. Na palubě zůstalo prakticky vše při starém (i multimediální systém Columbus působí ve srovnání s Columbusem v Octavii poněkud zastaralým dojmem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb (dole) nezapře dobu svého vzniku

Jízdní vlastnosti ani pocit řidiče za volantem (včetně ostré hrany středové konzole neodbytně a v každé pozici tlačící na koleno pravé nohy) se u modernizovaného Superbu nezměnily. Zkoušeli jsme „ultrazelenou“ verzi Greenline dostupnou výhradně s vznětovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 77 kW. Spotřeba byla na takto velký vůz velmi slušná, ovšem nijak výrazně se nelišila třeba od běžného provedení modelu Toyota Avensis 2,0 D-4D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Octavia Combi s motorem 1,8 TSI o výkonu 132 kW, jenž byl až do příchodu špičkové verze Škoda Octavia RS nejvýkonnější variantou v rámci aktuální generace Škoda Octavia, to je auto pro zcela jinou skupinu zákazníků. Na rozdíl od Superbu Greenline sice umí v nádrži roztočit pěkný vír, ale umí také jezdit jinými směry než rovně a nabídne k tomu skvělé a rychlé svezení, ne nepodobné VW Golf VII a Seatu Leon. Nemluvě o zcela jiné úrovni komfortních soustav a jejich všestranné nastavitelnosti, jež ze Superbu dělají fousatý relikt doby jeho vzniku.

Inu, povídat bude o čem, takže se máte na co těšit.    
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků