Kapitoly článku:
Jak jsme na tom s rozměry?
Nabídka prostoru v interiéru je hlavním trumfem Škody Superb a je jedno, s kým ho zrovna chcete srovnávat. Přesto, jak ukazuje hned první tabulka, nejde o největší auto v segmentu. Třeba takové Mondeo je delší, má o 9 mm větší rozvor náprav a větší je i rozchod kol vpředu a vzadu. Rozhodující je ale především prostor v interiéru.
Škoda Superb vs. Ford Mondeo vs. VW Passat: vnější rozměry |
Model |
Škoda Superb |
Ford Mondeo |
VW Passat |
Délka (mm) |
4861 |
4871 |
4767 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1864 |
1852 |
1832 |
Výška (mm) |
1468 |
1482 |
1456 |
Rozvor náprav (mm |
2841 |
2850 |
2791 |
Rozchod kol vpředu (mm) |
1584 |
1599 |
1584 |
Rozchod kol vzadu (mm) |
1572 |
1595 |
1568 |
Škoda Superb je uvnitř velké auto, pocitově si nebudete stěžovat vůbec na nic, kromě vyšších postav sedících vzadu, kterým trochu schází prostor pro hlavu. Z naměřených hodnot je ale vidět, že Superb pořád ztrácí co do šířky interiéru. Rozdíl oproti zmiňovanému Mondeu a Passatu se pohybuje v řádu několika centimetrů, což už v praxi poznáte.
Kromě prostoru pro hlavu vzadu si nelze v novém Superbu na něco stěžovat. Místa je zde opravdu hodně
Speciální disciplínou je ovšem pro Škodu Superb prostor pro nohy ve druhé řadě. Jak vidíte z tabulky, Superb má ještě o centimetr větší sedák než jeho hlavní konkurence, ale přesto dokáže nabídnout větší mezeru mezi hranou sedáku a předním sedadlem i v případě, že budeme porovnávat pozici řidiče 178 cm vysokého (pro Passat a Mondeo) s řidičem vysokým 190 cm.
Škoda Superb vs. Ford Mondeo vs. VW Passat: Prostor pro cestující (cm) |
Model |
Škoda Superb |
Ford Mondeo kombi |
VW Passat Variant |
šířka v úrovni loktů vpředu |
150 |
156 |
154 |
šířka v úrovni loktů vzadu |
151 |
155 |
153 |
prostor pro hlavu vzadu |
91 |
--- |
--- |
délka sedáku vpředu |
50 |
48 |
52 |
délka opěradla vpředu |
64 |
63 |
64 |
min. šířka sedáku vpředu |
34 |
29 |
32 |
délka sedáku vzadu |
51 |
50 |
49 |
délka opěradla vzadu |
67 |
65 |
67 |
šířka prostředního sedáku vzadu |
24 |
25 |
23 |
prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm |
--- |
23 |
28 |
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm |
26 |
--- |
--- |
max. výška vpředu |
96 |
--- |
--- |
min. výška vpředu |
88 |
--- |
--- |
Tabulka není kompletní, protože naměřené údaje pro srovnání vychází z nedávného testu Volkswagenu Passat vs. Ford Mondeo, kde jsme ale testovali provedení kombi. Proto zde nenajdete čísla týkající se výšky. Ale nebojte, na klasický srovnávací test Škody Superb s adekvátní konkurencí také dojde
Kufr je obrovský
Když zvednete výklopnou zadní stěnu Škody Superb a podíváte se dovnitř, skoro si říkáte, že kdyby tady ty páté dveře nebyly, mohl by být ze Superbu celkem slušný pick-up. Základní objem zavazadelníku činí 625 litrů, což mluví samo za sebe. U Superbu se musíte pouze připravit na trochu vyšší nakládací hranu a hlavně na to, že když vám nějaký předmět skončí po jízdě u zadních opěradel, budou muset menší postavy do kufru pomalu vlézt. Nová Škoda totiž nabízí plochu dlouhou 112 cm.
Škoda Superb: Prostor pro zavazadla (cm) |
šířka mezi bočnicemi |
103 |
výška po roletu |
55 |
šířka vstupního otvoru |
104 |
výška otevření pátých dveří |
183 |
výška nakládací hrany |
67 |
min. délka ložné plochy |
112 |
max. délka nákladu (k přednímu opěradlu) |
235 |
Zavazadelník jako takový je velmi pravidelný. Nemá variabilní dno, ale zase můžete použít jakési přepážky, které připevníte na dno pomocí suchého zipu a které zabrání cestování vašich předmětů po zavazadelníku. Nechybí ani háčky, páčky pro sklápění opěradel nebo malá diodová baterka, která se tváří jako osvětlení zavazadelníku, ale lze ji vyjmout a používat jako ruční svítilnu. Má na sobě i magnet, takže ji můžete upevnit někam na karoserii.
První dojmy
Škoda Superb nové generace ještě chvíli v naší redakci bude, takže pokud máte nějaké speciální otázky, diskuze je vám k dispozici. Níže následují naše bezprostřední první dojmy. Klasický redakční test přineseme v nejbližší době.
- Superb se designově hodně povedl, ale překvapivě nepoutá takovou pozornost, jako to bylo u Octavie a hlavně nové Fabie.
- Interiér ve výbavě Laurin & Klement se tváří luxusně, je ale škoda, že až tak moc připomíná Octavii.
- Místy to vypadá, že se muselo šetřit. Třeba loketní opěrka ve dveřích je pouze potažená měkčeným plastem.
- Kdo cestuje vzadu, ten se může těšit na gigantický prostor pro nohy.
- Dokud jedete po kvalitní silnici, je Škoda Superb hodně tichým společníkem.
- Oproti Passatu je podvozek naladěn více na komfort. Už v režimu Normal se ale karoserie celkem hodně houpe v podélném směru, v režimu Comfort je to jako kdybyste řídili mladoboleslavskou „ameriku“. Auto se skutečně hooooodně houpe.
- Dělá to ale dojem velkého pohodlí. Až po určitém čase si začnete všímat, že komfort není tak dokonalý, jak vypadá.
- Schopnost podvozku postaveného na 18" pohltit nerovnosti je dobrá, ale každou sebemenší nerovnost doprovází v interiéru větší či menší tlumené bouchnutí. Nerovnosti možná ani tak necítíte, ale slyšíte je.
- Dynamický motor si žádá své. Spotřeba sice může klesnout pod deset litrů, ale při normální jízdě s tím spíše nepočítejte.
- Elánu má ale Superb na rozdávání, automatická převodovka řadí perfektně.
- Motor má i velmi pěkný zvuk.