15
Fotogalerie

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 206 kW: Naměřená dynamika, rozměry, dojmy

Kapitoly článku:


Jak jsme na tom s rozměry?

Nabídka prostoru v interiéru je hlavním trumfem Škody Superb a je jedno, s kým ho zrovna chcete srovnávat. Přesto, jak ukazuje hned první tabulka, nejde o největší auto v segmentu. Třeba takové Mondeo je delší, má o 9 mm větší rozvor náprav a větší je i rozchod kol vpředu a vzadu. Rozhodující je ale především prostor v interiéru.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo vs. VW Passat: vnější rozměry
Model Škoda Superb Ford Mondeo VW Passat
Délka (mm) 4861 4871 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1852 1832
Výška (mm) 1468 1482 1456
Rozvor náprav (mm 2841 2850 2791
Rozchod kol vpředu (mm) 1584 1599 1584
Rozchod kol vzadu (mm) 1572 1595 1568

Škoda Superb je uvnitř velké auto, pocitově si nebudete stěžovat vůbec na nic, kromě vyšších postav sedících vzadu, kterým trochu schází prostor pro hlavu. Z naměřených hodnot je ale vidět, že Superb pořád ztrácí co do šířky interiéru. Rozdíl oproti zmiňovanému Mondeu a Passatu se pohybuje v řádu několika centimetrů, což už v praxi poznáte.

suprb-16.jpgsuprb-17.jpg
Kromě prostoru pro hlavu vzadu si nelze v novém Superbu na něco stěžovat. Místa je zde opravdu hodně

Speciální disciplínou je ovšem pro Škodu Superb prostor pro nohy ve druhé řadě. Jak vidíte z tabulky, Superb má ještě o centimetr větší sedák než jeho hlavní konkurence, ale přesto dokáže nabídnout větší mezeru mezi hranou sedáku a předním sedadlem i v případě, že budeme porovnávat pozici řidiče 178 cm vysokého (pro Passat a Mondeo) s řidičem vysokým 190 cm.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo vs. VW Passat: Prostor pro cestující (cm)
Model Škoda Superb Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka v úrovni loktů vpředu 150 156 154
šířka v úrovni loktů vzadu 151 155 153
prostor pro hlavu vzadu 91 --- ---
délka sedáku vpředu 50 48 52
délka opěradla vpředu 64 63 64
min. šířka sedáku vpředu 34 29 32
délka sedáku vzadu 51 50 49
délka opěradla vzadu 67 65 67
šířka prostředního sedáku vzadu 24 25 23
prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm --- 23 28
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 26 --- ---
max. výška vpředu 96 --- ---
min. výška vpředu 88 --- ---
Tabulka není kompletní, protože naměřené údaje pro srovnání vychází z nedávného testu Volkswagenu Passat vs. Ford Mondeo, kde jsme ale testovali provedení kombi. Proto zde nenajdete čísla týkající se výšky. Ale nebojte, na klasický srovnávací test Škody Superb s adekvátní konkurencí také dojde

Kufr je obrovský

Když zvednete výklopnou zadní stěnu Škody Superb a podíváte se dovnitř, skoro si říkáte, že kdyby tady ty páté dveře nebyly, mohl by být ze Superbu celkem slušný pick-up. Základní objem zavazadelníku činí 625 litrů, což mluví samo za sebe. U Superbu se musíte pouze připravit na trochu vyšší nakládací hranu a hlavně na to, že když vám nějaký předmět skončí po jízdě u zadních opěradel, budou muset menší postavy do kufru pomalu vlézt. Nová Škoda totiž nabízí plochu dlouhou 112 cm.

Škoda Superb: Prostor pro zavazadla (cm)
šířka mezi bočnicemi 103
výška po roletu 55
šířka vstupního otvoru 104
výška otevření pátých dveří 183
výška nakládací hrany 67
min. délka ložné plochy 112
max. délka nákladu (k přednímu opěradlu) 235

Zavazadelník jako takový je velmi pravidelný. Nemá variabilní dno, ale zase můžete použít jakési přepážky, které připevníte na dno pomocí suchého zipu a které zabrání cestování vašich předmětů po zavazadelníku. Nechybí ani háčky, páčky pro sklápění opěradel nebo malá diodová baterka, která se tváří jako osvětlení zavazadelníku, ale lze ji vyjmout a používat jako ruční svítilnu. Má na sobě i magnet, takže ji můžete upevnit někam na karoserii.

suprb-11.jpgsuprb-12.jpgsuprb-13.jpgsuprb-14.jpg

První dojmy

Škoda Superb nové generace ještě chvíli v naší redakci bude, takže pokud máte nějaké speciální otázky, diskuze je vám k dispozici. Níže následují naše bezprostřední první dojmy. Klasický redakční test přineseme v nejbližší době. 

  • Superb se designově hodně povedl, ale překvapivě nepoutá takovou pozornost, jako to bylo u Octavie a hlavně nové Fabie.
  • Interiér ve výbavě Laurin & Klement se tváří luxusně, je ale škoda, že až tak moc připomíná Octavii.
  • Místy to vypadá, že se muselo šetřit. Třeba loketní opěrka ve dveřích je pouze potažená měkčeným plastem.
  • Kdo cestuje vzadu, ten se může těšit na gigantický prostor pro nohy.
  • Dokud jedete po kvalitní silnici, je Škoda Superb hodně tichým společníkem.
  • Oproti Passatu je podvozek naladěn více na komfort. Už v režimu Normal se ale karoserie celkem hodně houpe v podélném směru, v režimu Comfort je to jako kdybyste řídili mladoboleslavskou „ameriku“. Auto se skutečně hooooodně houpe.
  • Dělá to ale dojem velkého pohodlí. Až po určitém čase si začnete všímat, že komfort není tak dokonalý, jak vypadá.
  • Schopnost podvozku postaveného na 18" pohltit nerovnosti je dobrá, ale každou sebemenší nerovnost doprovází v interiéru větší či menší tlumené bouchnutí. Nerovnosti možná ani tak necítíte, ale slyšíte je.
  • Dynamický motor si žádá své. Spotřeba sice může klesnout pod deset litrů, ale při normální jízdě s tím spíše nepočítejte.
  • Elánu má ale Superb na rozdávání, automatická převodovka řadí perfektně.
  • Motor má i velmi pěkný zvuk. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud