Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 206 kW: Naměřená dynamika, rozměry, dojmy

Nový vrchol mladoboleslavské automobilky se už dostavil také do naší redakce. A tak jsme vzali měřicí zařízení, abychom zjistili, jak je na tom nejrychlejší nabízená verze s reálnou dynamikou a jaké jsou skutečné vnitřní rozměry.
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Naměřená dynamika
  2. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Rozměry, První dojmy

Škoda Superb nové generace se o tomto víkendu začala oficiálně prodávat na českém trhu a zároveň také zamířila do prezidentských služeb. I my jsme si přišli na své, takže už nám pár dní dělá tohle auto v redakci společnost.

Zajímavosti | Video | Škoda | Sedany | Škoda Superb

Miloš Zeman má nový Superb. Využít může i vysokorychlostní internet

Shodou okolností se do testu dostavila varianta s nejvýkonnějším motorem 2.0 TSI (206 kW), která je také standardně doplněna o pohon všech kol a šestistupňovou převodovku DSG. Aby toho nebylo málo, auto má výbavu Laurin & Klement, což znamená, že testujeme prezidentskou verzi.

Nejrychlejší Superb v nabídce se musel vzdát povedeného atmosférického šestiválce. Pod hesly „downsizing“ a „emisní limity“ se pod kapotu nastěhoval přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 1984 cm3. Jeho oficiální parametry jsou 206 kW (280 koní) a 350 Nm. Na stovku by se měl vůz dostat už za 5,8 s a maximálně vůz 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designově velmi povedený Superb přijel do testu v nejrychlejší verzi a s nejvyšší výbavou, tedy v provedení, které dostal náš prezident. V testu se mimo jiné třeba ukázalo, že když bude řidič chtít, může Miloše Zemana vystavit při brzdění přetížení až 1,7 g

Realita? Tabulky nelžou

Vrcholná motorizace pro Škodu Superb přišla spolu se šestiválcovým motorem o nemalou část svého „motorového luxusu“ a o dost zajímavý charakter, rozhodně ale nepřišla o dynamiku. Auto váží 1540 kg, je tedy o více než 100 kg lehčí než stará generace se šestiválcem. Motor přitom nabídne o 20 koní více a při jízdě je to hodně znát. Auto působí výrazně lehčím dojmem a motor se tváří tak, že s mladoboleslavskou vlajkovou lodí nemá vůbec žádnou práci.

Testy | Zajímavosti | Škoda | Sportovní auta | Palivo | Cestování | Design | Škoda Superb

Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

V ostrém tempu je čtyřválec do čtyř tisíc přece jen trochu vlažnější, ale nad touto hranicí vybalí všechny své trumfy, nabídne rychlou reakci na plyn, velmi zajímavý zvuk a možnost vytáčet se až k sedmi tisícům. Ve vysokých otáčkách se také připravte na solidní zátah. Jednoduše řečeno, nejrychlejší Superb jede jak z praku.

Ale co říkají exaktní data? Po několika měřeních se průměrná hodnota zrychlení z nuly na stovku ustálila na 5,87 s, takže můžeme jenom konstatovat, že tabulky v tomto ohledu v podstatě nelžou. Když podržíte plyn na podlaze déle, během 12,3 sekundy už jedete 150 km/h a pokud vydržíte necelých 25 sekund, pojedete 200 km/h. Další údaje o naměřeném zrychlení najdete v tabulce.

Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: akcelerace z místa
0-50 km/h (s) 2,27
0-100 km/h (s) 5,87
0-130 km/h (s) 9,29
0-150 km/h (s) 12,30
Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: zrychlení
30-50 km/h (s) 0,97
50-70 km/h (s) 1,19
80-120 km/h (s) 3,94
80-130 km/h (s) 5,31

Zrychluje podle nastavení

Nemyslete si ale, že když u nového Superbu jednoduše šlápnete při startu na plyn, vždy se dostanete na stokilometrovou rychlost za 5,8 s. Konkrétní čas záleží na konkrétním nastavení. Abyste se dostali na automobilkou slibovanou hodnotu, musíte zvolit režim jízdy Sport a hlavně přepnout stabilizaci do sportovní režimu. Ostrý start provedete tak, že podržíte levou nohou brzdu a pravou přidáte plyn. Pokud splníte výše uvedené podmínky, nahodí motor v Superbu čtyři tisíce otáček a jakmile pustíte brzdu, zakousne se všemi čtyřmi do vozovky a vystřelí vpřed.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Superb se v podélném směru poměrně hodně houpe. Síla motoru dokáže tohle auto pěkně „postavit na zadní“

Jestliže ale nepřepnete stabilizaci do sportovního režimu a provedete start stejným stylem (tedy stále máte aktivován režim Sport), pustí vás motor při startu pouze na 1500 otáček, což počáteční akceleraci výrazně zpomalí. Níže v grafu najdete srovnání nejlepšího možného zrychlení, zrychlení ve sportovním režimu, ale s normálně fungující stabilizací a nejpomalejší pokus, kdy je auto nastaveno do režimu Normal.

Klepněte pro větší obrázek
Zde vidíte, jak se projeví v praxi různá nastavení auta. Nejrychlejší start tentokrát zvládl Superb za 6 sekund. Prostřední křivka ukazuje nastavení Sport, ale se zapnutou stabilizací (čas 7,3 s) a nejpomalejší průběh demonstruje zrychlení v režimu Normal (7,6 s). Pokud nepřepnete stabilizaci do režimu Sport, ztratíte čas při vlažném startu

Uvedené časy se liší od naměřených průměrů. Důvodem je fakt, že v tomto případě jde o měření pouze v jednom směru. Berte proto tento graf a hodnoty jako demonstraci rozdílů jednotlivých nastavení. Průměry z obou směrů by byly o něco málo lepší.

Tabulky nelžou, rychloměr ano

Zatímco tabulky možná nelžou, tedy alespoň ne o rychlosti, u rychloměru je situace trochu jiná. Porovnali jsme rychlost udávanou tachometrem s GPS a dočkali jsme se drobného zklamání, protože chyba je docela velká. Tak například ve 130 km/h jste vedle už o 6 km/h, při 150 km/h je odchylka ještě větší. Vše podstatné včetně srovnání s chybou, jakou vykázali v nedávném testu dva hlavní konkurenti (ovšem s dieselem pod kapotou), najdete v tabulce.

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4: odchylka rychloměru
Zobrazovaná rychlost Rychlost dle Vboxu
  Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 Ford Mondeo 2.0 TDCI VW Passat 2.0 TDI
50 km/h 47,5 km/h 49 km/h 48 km/h
90 km/h 86 km/h 89 km/h 86 km/h
130 km/h 124 km/h 129 km/h 127 km/h
150 km/h 143 km/h    

Brzdy bez nejmenšího problému

Ještě důležitější než ostrá akcelerace je schopnost rychle zastavit. Nový Superb v této disciplíně nenabídl žádné negativní překvapení a opakovaně vykazoval při brzdění ze 100 km/h do zastavení relativně stabilní výsledky. Ani jednou nepřekročil tři sekundy. Průměrná hodnota se ustálila na 2,8 s a na dráze 34,65 m. Maximální přetížení při plném brzdění se pohybovalo kolem 1,4G, při jednom pokusu se ale dostalo dokonce na 1,7 g

Škoda Superb 2.0 TSI 4x4: Brzdění
100-0 km/h (s) 2,80
100-0 km/h (m) 34,65
Klepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od nedávného testu VW Passat se při brzdění nekonalo žádné překvapení, respektive žádný „přecitlivělý“ zásah ABS. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vnitřní rozměry nového Superbu a naše první dojmy z něj najdete v následující kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Naměřená dynamika
  2. Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 (206 kW): Rozměry, První dojmy
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2008
Stav: 136 509 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 935 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 171 232 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků