Škoda stáhla z českého trhu modely GreenLine, sází teď na plyn

57 komentářů

Marex
25. srpna • 11:56

Když už chtějí vyrábět plynová auta, tak mít v nabídce i s LPG. Stále budou blbnout pouze s CNG, které není tak vychytané jako LPG a navíc ten dojezd na nádrž je naprosto tragický a síť čerpaček stále mizerná a jako bonus k tomu citelně zvýšená hmotnost vozu. Ačkoliv nejsem fanda dieselu, ale LPG a než CNG, to už bych šel raději do nafty.

Lojza
25. srpna • 13:54

je videt, ze si s tovarnim CNG nikdy nejel oproti LPG. Ano sit cerpacek cng oproti LPG zatim neni nic moc. Dojezd u aut na CNG je i 500km, Zafira ma tusim 550km na nadrz. S CNG muzes i do nekterych garazi v CR na rozdil od LPG. V aute na CNG plnohodnotny pc na rozdil od jakykoliv LPG systemu.

Q
25. srpna • 21:59

Plnohodnotný palubní počítač může mít i LPG auto, měla to kupříkladu Škoda Octavia druhé generace v originální LPG verzi. Záleží prostě na úrovni integrace alternativního systému do zbytku auta.

H
3. září • 13:40

Palubní počítač s LPG měl i např Opel Astra J. Vjezd do garaží je při splnění podmínek odvětrávání navíc povolený, zaleží jak je garáž postavena a je jedno zda-li jde o CNG či LPG. To že majitelé tento vjezd zakazují značkou je věc druhá, nicméně by jste se divili kolik aut na LPG/CNG do těchto garaží i přes zákaz jezdí....

Phoenix
24. srpna • 8:37

Já chci zpátky řadu Škoda Henlajn :-)

colin
24. srpna • 8:10

Je to vážně super, že přestanou nabízet GreenLine, ale CNG, i když může být 100x ekologičtější, si asi taky moc lidí nepořídí. Přeci jen na každé čerpací stanici CNG nemají, i když už je na poměrně dost místech.Co je ale horší, tak to, že prostě s CNG nemůžu téměř do žádného obchoďáku. U většiny vjezdů je prostě cedule zákaz CNG/LPG, troufám si tvrdit že u 99 %. Alespoň já je vidím u všech vjezdů, kam jezdím.Tohle je pro mě velká brzda v tom, si takový auto pořídit.

ne
24. srpna • 11:51

I to se dá řešit, ale k tomu napřed musí být ze strany aparátu vůle. Představa, že se k čistému prostředí a technickému pokroku prozakazujeme a prodaníme je lichá a mimo realitu.

Pepan
23. srpna • 23:28

Tak proc si proboha nevydupou CNG do Fabie? Proc musi cekat na posrane Polo, buh vi, jestli vubec nekdy v CNG bude.

USA
23. srpna • 12:57

greenlajn ve skutecnosti zadny ekologicky vozitko nebylo, protoze jezdi na naftu.
nejspis se bali dalsich zalob

qwertz
23. srpna • 13:30

On škodu někdo žaluje?:-D

USA
23. srpna • 13:39

co kdyby to nekoho "ekologicky" citlivyho napadlo??ve stylu - dnes rano sem koupil skodu greenlajn, protoze jsem chtel co nejmin zatezovat zivotni prostredi, a pri obede se sousedem se mi soused vysmal, ze kolem sebe sirim vic rakoviny a jedu NOx, nez on se svou 15 letou fabii s benzinovym motorem s euro3, takze za moralni ujmu pozaduju x milijonu odskodnyho ...

qwertz
23. srpna • 13:51

Naštěstí nejsme v USA, kde je možné úplně všechno.;-)

USA
23. srpna • 14:06

bohuzel nejsme v USA ale EU, kde je mozne, ze jezdi auta produkujici rakovinotvorne PM a jedovate NOx a jako bonus plati nizsi dane z palivo nez daleko cistsi auta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
23. srpna • 14:14

To jsou s prominutím takové kecy, že se to nedá číst. jistě, EU šlápla s regulací CO2 úplně vedle. Ale to je asi tak všechno.Přímovstřikované benzíny tvoří více PM než evropské diesely s DPF. A to, že se diesely v USA neprosadily je stejný "omyl" jako evropská regulace CO2. Vliv na zdraví či životní prostředí je v USA v provnání s evropou prakticky ignorován. Stačí se podívat na jejich přístup k GMO, či k různým chemickým látkám. Z několika tisíc prokazatelých karcinogenů v potravinách a kosmetice zakázaných v EU jich v USA zakázali závratných 11. (jen příklad) :-DJediný rozdíl mezi EU a USA je v tom, že EU si omyl s naftou už nějakou dobu uvědomuje, bez ohledu na nějakou dieselgate v USA, a svou chybu napraví.

Tommy
24. srpna • 1:18

Ano, stačí se podívat na GMO, aby člověk poznal, že Evropa se zmítá v zajetí mýtů a pověr...
To je bohužel důsledek prorůstání rakoviny osob s levicovou poruchou mozku do všech sfér života na kontinentě.

qwertz
24. srpna • 12:42

Jasně, to říkejte třeba Japoncům. Ti jsou taky ve vleku socialistké EU, že?:-D

mpolan
24. srpna • 12:27

To by mě moc zajímalo, které osoby mají tu správnou, pravicovou poruchu mozku, aby nás spasily... :-D

USA
23. srpna • 14:35

primovstrikove benziny evidentne splnuji soucasnou normu euro 6b, pro euro 6c uz budou dpf nejspis mit.
naftaky od euro5 jsou z hlediska PM nejspis cistsi nez primovstrokove benziny, ale NOx maji radove vetsi.
kazdopadne by bylo zajimavy, kolik PM vyprodukuji osobni naftaky a kolik osobni benzinaky u nas u nas v prepoctu na ujetej kilometr. sem presvedcenej, ze naftaky minimalne o rad

qwertz
23. srpna • 14:55

Samozrejme. Kdyz vidite kolik prasat s cernym dymem za vyfukem brazdi nase silnice, neni se cemu divit. Pak je tady hromada expertu s vykuchanym DPF. Dokud se tohle nebude trestat okamzitym pozbytim opravneni provozu, propadnutim vozidla statu (rozprodej na nahradni dily a sesrotovani) a mastnou pokutickou k tomu, budou tyhle vraky hyzdit silnice jeste dlouho.

USA
23. srpna • 15:15

nejsem pro bonzovani, ale v tehle pripadech bych nejakou linku nebo e-mail kam nahlasit coudici a smrdici auto (naftak i benzin), kazdopadne uvital

Tom
23. srpna • 16:31

A zrovna tak bonzovat vsechny, ktery jezdi na benzin, protoze pri jeho spalovani, hlavne pri zatezi a studenem motoru, jsou soucasti splodin i nespalene aromaticke uhlovodiky zpusobujici leukemii. Co takhle si zamest pred vlastnim prahem a priznat, ze obe paliva jsou silne skodliva. Dnes je mezi ropnymi produkty nejmene skodlive CNG.
Elektrina je kapitola sama o sobe, ale tzv. plne zelena nebo jak stale vsichni srandovne pisi zero emission nebude urcite v dohledne dobe.

USA
23. srpna • 17:08

diky zvyhodneni a tedy rozsireni naftaku ma londyn vzduch casto horsi nez spinavy cinsky mesta
pariz chce od 2020 vyhnat vsechny naftaky z mesta, benzinaky vadit nebudou
proc asi

mpolan
23. srpna • 18:24

Achjo, ty jsi jak zaseklá deska.
Paříž velmi brzy pochopí, že si vůbec nepomůže, když moderní přímovstřikové benzíny chrlí saze a jiný bordel stejně jako diesely. A tak zase budou přemýšlet, kde udělali chybu.
Pak jim konečně dojde, že jakékoli spalování ropy v motoru je blbost, pokud chceme mluvit o čistém ovzduší. Pak to třeba dojde i tobě, až zase uvidíš nějakou "hodnověrnou studii".

milanekjablonecak
23. srpna • 19:07

Dřív byl jenom olovnatej benzín a jak lidi sbírali podél silnic ovoce a houby, žijou, no nežijou, protože nepoznali prašivky a shnilý švestky a jabka.

USA
23. srpna • 15:15

nejsem pro bonzovani, ale v tehle pripadech bych nejakou linku nebo e-mail kam nahlasit coudici a smrdici auto (naftak i benzin), kazdopadne uvital

USA
23. srpna • 14:39

... minimalne o rad vic

Liši
23. srpna • 14:13

Zkus se na pár hodin zavřít do uzavřeného prostoru s libovolným nastartovaným z nejekologičtějších aut homologovaných pro provoz v USA...

SXH
24. srpna • 14:20

nedá mi to nenapsat, ale to klidně může být nějaký elektroauto, s "nastartovanou" teslou můžeš být třeba celý den v jedný místnosti :-D

USA
23. srpna • 14:30

znecisteni ovzdusi zejmena ve mestech jde na vrub hlavne naftakum.
proto napr od 2020 bude do parize zakaz vjezdu vsech dyzlu, restrikce vuci dyzlum se pripravuji i v londyne.

Lojza
25. srpna • 14:01

znecisteni ovzdusi ve mestech jde hlavne na vrub tovarnam v USA. Usa jako jedna z mocnosti se nepripojila - neratifikovala k kjotskemu protokolu a vypousti mraky svinstva,ktere neni u vas da se rici regulovany. Na rozdil od Evropy a Australie, ktera ma zavazne limity. To co vypusti auta v USa je irelevantni oproti tomu co vyposuti vase tovarny,tam se zamer vice porovnej cisla co vyprodukuji tovarny a co auta. Co vyprodukuji auta bude usmevne cislo oproti tovarnam.

qwertz
23. srpna • 14:52

Ktere americke mesto planuje podobny zakaz? Nevim o zadnem. Prodej dieselu pritom v USA pokracuje, dokonce se o zakazniky WV nyni snazi s naftovou nabidkou Chevrolet, kdyz do svych modelu montuje diesely od Opelu.

USA
23. srpna • 14:59

v usa jezdi osobnich dyzlu minimum a po afere cleandiessel pujdou prodeje dyzlu nahoru asi tezko.
takze tam zamoreni PM ani NOx neni tak aktualni jako v EU

qwertz
23. srpna • 14:16

to je jak hrach na stehu hazet. Co na tom ze realne emise Fordackeho Ecoboost se v hodnoceni propadly dokonce i pod aktualni TDI. Naonec tady vybali uzasne elektromobily, co na tom ze je v USA z husta napaji uhlim, coz je jeste vetsi katastofa nez diesel.

Lupo
24. srpna • 10:01

v USA uhelna lobby davno konci a z uhli se dnes v USA vyrabi jen minimum elektriny, vetsina uhelek tam presla na plyn, z uhli se v USA v 2015 vyrabelo jen necelich 15% elektriny ;-)mimochodem krachovat zacala uhelna lobby v USA v roce 2011, zazivali to podobne jako to ted probyha v OKD, prispel k tomu levny plyn ktery je diky zprisnujicim se emisnim limitum a nizsi cene nez uhli v USA nahradou pro klasickou energetiku, nejvetsi narut novych instalaci v energetice v USA ale maji vetrne elektrarny nasledovane fotovoltaikou, od lonskeho roku podobnou recesy uhli zaziva jiz i v Cine, kde se take ve velkem prechazi na plynjsem zvedav jak dlouho jeste nekteri "specialiste" budou v diskuzich operovat uhlim kdys se snazi hatovat proti elektromobilum :-D

qwertz
24. srpna • 12:40

Nechcete-li vypadat jako naprostý idiot, argumentujte pouze čísly, která máte podložená.
https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.cfm... Podíl uhlí na výrobě energie v USA za rok 2015 je 33%.Podíl zemního plynu za stejné období je rovněž 33%, přičemž z toho 2/3 se těží nekonvenční, značně neekologickou a životní prostředí zatěžující metodou frakování.
http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm... Jaký to je neskutečný bordel si počtěte sám
http://serc.carleton.edu/NAGTWorkshops/health/case... ... Až ze sebe opět budte chtít dělat šaška, přijďte diskutovat. US elektromobil je zřejmě ještě větší svinstvo než diesel, hlavní rozdíl je v tom, že to znečištění způsobuje jinde.

Lupo
24. srpna • 14:29

jinak dik za data, je tam krasne videt jak klesa podil uhli v energetickem mixu USA

Lupo
24. srpna • 14:01

jj je to svinstvo, proste misto 2 vejfuku (na aute a v elektrarne) ma elektromobil ten vejfuk jen v te elektrarnea nejlepsi na tom svinstvu je, ze te to desne sere a prd s tim udelas :-P

Jirka
24. srpna • 12:56

Jde o Samana z auto.cz, ještě předtím z garáže tady na AR.
A je přece naivní čekat, že člověk, který si neumí zapamatovat pár jednoduchých pravidel pravopisu, bude umět pracovat s čísly. I ten největší dyslektik to zvládne, jednoho máme v rodině.

Lupo
24. srpna • 13:59

tak to te zklamu, Saman jaksi nejsem, muzes hadat jeste jednou a tentokrat se tref :-))

USA
23. srpna • 14:38

zrejme beres nejhorsi primovostrokovej benzin kdovi jak starej s tim nejlepsim co ma naftova tdi. zkus treba 1.6dci v espace, kterej ma NOx v realu 25x vyssi nez laboratroni limit, kterej benziny plnej i v realu. nebo to zkus porovnat s tim co aktuelne jezdi na nasich silnicich - tedy vetsina naftaku bez dpf

qwertz
23. srpna • 14:48

Ne. Bavíme se o EURO 6 benzínovém Ecoboost z roku 2015, který reálně splňuje pouze EURO 3 pro diesel. ;-)
Tím netvrdím, že nafta je ekologičtější než benzín, pouze reaguji na úsměvné tvrzení o skvělých USA kde vyrábějí ekologicky přívětivější auta. Opak je pravdou, ve skutečnosti je duraz na ekologii a zdravi v USA mnohem menší než v EU.

USA
23. srpna • 14:52

hod sem hodnovernej link

qwertz
23. srpna • 14:58

http://www.carbuyer.co.uk/news/153072/petrol-outper... ... pro blizsi data je treba se navstivit web emissions analytics, mozna budou chtit registraci.
Jedna se o nejmensi Ecoboost, jine motory by mely byt v pohode.

USA
23. srpna • 15:22

a jeste dodavam - jedna se o motory s euro5, NEDC z hlediska NOx plni, neplni narocnejsi cykly.
a hyunday i Renault NOX s velkou rezervou plni, hyunday dokonce s radovou rezervou, takze ten litrovej ecoboost je jedna cerna ovce

Zelí
23. srpna • 16:46

Pokud se podíváš na motorovou skladbu aut prodávaných v usákově tak průměrný objem válců bude kolem tří benzínových litrů (možná i vyšší). V čr ten průměr bude kolem 1,3 litrů. Takže emise v usákově budou tak jako tak z každého jedoucího benzínového auta třikrát vyšší než v čr. Zdůraznil bych všech sledovaných škodlivých látek tj. co2, nox, toc, tuhých částic a dalších produktů hoření. Blábolit v tomto tématu ve stylu usa náš vzor je zcela mimo mísu.

Q
25. srpna • 22:09

V USA jsou dlouhodobě mnohem přísnější emisní limity, zejména na NOx, ale i na pevné částice. Například katalyzátory tam jsou povinné od konce 70. let, v Evropě až od začátku 90. let. Současné Euro 6 je plus minus na úrovni americké Tier 2 z roku 2004.
Limity jsou vyjádřeny v gramech na míli, takže nezáleží na objemu válců, stejný limit platí pro malé auto se čtyřválcem i Chevrolet Corvette se sedmilitrovým osmiválcem.

USA
23. srpna • 16:58

emise se udavaj na kilometr
plati stejny limity jestli jedne o litr nebo trilitr
jen ten trilitr bude mit vic CO2
USA ma limity navic prisnejsi nez je euro

qwertz
23. srpna • 17:07

jenze ty emise ani v USA nemeri v provozu. A realita muze byt velmi odlisna.

USA
23. srpna • 17:23

americky cyklus je narocnejsi nez evropskej a daleko vic se blizi realu

USA
23. srpna • 15:14

takze nejhorsi benzin odpovidal benzinovy euro3 (ktera je prisnejsi nez naftova euro5), mnohy naftaky by nesplnily ani naftovou euro2podle tyhle studie
http://www.ecoscore.be/files/K%C3%B6hler2013_ben... ...
zas ten samej motor z hlediska PM euro6b splnuje, pro euro6c musi mit filtr
a NOx prekracuje o 50%, tedy spada do benzinove euro3, ale s velkou rezervou splnuje naftovou euro5.tedy abys to pochopil, kdyby se na benzin vztahla norma na NOx na dyzly, jen tesne by neplnil dyzlovou euro6, ale s velkou rezervou by splnil naftovou euro5.
euro3 benzinova je totiz jeste prisnejsi nez euro5 naftova. proto ani ten 1.0 ekoboost neni takova katastrofa jak pises a s hlediska emisi je podstatne cistsi nez vetsina naftaku s euro6

qwertz
23. srpna • 15:26

Těžko říct zda se jedná o stejný motor včetně verze, ale pořád jde o teoretický test WLTC v laboratoři proti reálným emisím z emission analytics, které měří přímo v provozu a používají dostatečně velké množství dat. Navíc deklarují že v reálném provozu ten motor splnil EURO 3 pro diesel (normu EURO 3 pro benzín překročil více než 3x!) a to stále diskutujeme jen o NOx, které jsou u benzínu obecně lepší. Co teprve PM.

USA
23. srpna • 16:04

tezko budou strkat benzin do normy pro naftu.
podle toho myho odkazu NOx plnil euro3 benzinovy, ale euro5 naftovy a PM plnil euro6 benzinovy

qwertz
23. srpna • 16:33

Oni maji kategorii E coz odpovida EURO 3 pro naftu. Jak jinak by porovnavali emise motoru bez ohledu na palivo, kdyz by pouzivali rozdilne zebricky pro benzin a pro naftu. Co je to za logiku?.

USA
23. srpna • 16:56

jj mas pravdu, oznaceni je jednotnetady je tabulka pro benziny
http://www.driving.co.uk/news/eco-engines-are-amon... ...

pro naftaky jsem tabulku nenasel, ale tam to bylo podstatne horsi
vpodstate tam kde byl nejhorsi benzinak tam byly lepsi naftaky

qwertz
23. srpna • 17:05

tabulka je jen jedna. Nejlepsi kategorie A odpovida EURO 6 diesel a EURO 4 benzín což je stejná hodnota NOx. Kategorie E je 0.50 a odpovida tomu euro 3 diesel (benzin takto vysoke hodnoty povoleny nikdy nemel). Je to odstupnovano podle skutecnych hodnot NOx, oznaceno pismeny a u kazdeho je napsano, jake EURO norme tato trida odpovida.http://equa.emissionsanalytics.com/equa-air-quality-index/...

USA
23. srpna • 17:21

tohle sem hledal
tabluka jasne dokazuje, ze naftak je mnohem horsi benzinak:benzin ma z 173 testovanych aut:
A-158
B-7
C-3
D-2
E-3naftak ma z 287 testovanych aut:
A-9
B-3
C-14
D-21
E-76
F-66
G-37
H-57
mozna neco ulitlotakze jdnoznacne dyzl daleko horsi

qwertz
23. srpna • 18:20

Pouze v NOx, nic jiného v te tabulce není.
Srovnání současných EURO 6 benzínů a Dieselů v případě PM vyjde naopak, stačí se jen podívat na výfuk.

Doporučujeme

Články odjinud