Když už chtějí vyrábět plynová auta, tak mít v nabídce i s LPG. Stále budou blbnout pouze s CNG, které není tak vychytané jako LPG a navíc ten dojezd na nádrž je naprosto tragický a síť čerpaček stále mizerná a jako bonus k tomu citelně zvýšená hmotnost vozu. Ačkoliv nejsem fanda dieselu, ale LPG a než CNG, to už bych šel raději do nafty.
je videt, ze si s tovarnim CNG nikdy nejel oproti LPG. Ano sit cerpacek cng oproti LPG zatim neni nic moc. Dojezd u aut na CNG je i 500km, Zafira ma tusim 550km na nadrz. S CNG muzes i do nekterych garazi v CR na rozdil od LPG. V aute na CNG plnohodnotny pc na rozdil od jakykoliv LPG systemu.
Plnohodnotný palubní počítač může mít i LPG auto, měla to kupříkladu Škoda Octavia druhé generace v originální LPG verzi. Záleží prostě na úrovni integrace alternativního systému do zbytku auta.
Palubní počítač s LPG měl i např Opel Astra J. Vjezd do garaží je při splnění podmínek odvětrávání navíc povolený, zaleží jak je garáž postavena a je jedno zda-li jde o CNG či LPG. To že majitelé tento vjezd zakazují značkou je věc druhá, nicméně by jste se divili kolik aut na LPG/CNG do těchto garaží i přes zákaz jezdí....
Já chci zpátky řadu Škoda Henlajn :-)
Je to vážně super, že přestanou nabízet GreenLine, ale CNG, i když může být 100x ekologičtější, si asi taky moc lidí nepořídí. Přeci jen na každé čerpací stanici CNG nemají, i když už je na poměrně dost místech.Co je ale horší, tak to, že prostě s CNG nemůžu téměř do žádného obchoďáku. U většiny vjezdů je prostě cedule zákaz CNG/LPG, troufám si tvrdit že u 99 %. Alespoň já je vidím u všech vjezdů, kam jezdím.Tohle je pro mě velká brzda v tom, si takový auto pořídit.
I to se dá řešit, ale k tomu napřed musí být ze strany aparátu vůle. Představa, že se k čistému prostředí a technickému pokroku prozakazujeme a prodaníme je lichá a mimo realitu.
Tak proc si proboha nevydupou CNG do Fabie? Proc musi cekat na posrane Polo, buh vi, jestli vubec nekdy v CNG bude.
greenlajn ve skutecnosti zadny ekologicky vozitko nebylo, protoze jezdi na naftu.nejspis se bali dalsich zalob
On škodu někdo žaluje?:-D
co kdyby to nekoho "ekologicky" citlivyho napadlo??ve stylu - dnes rano sem koupil skodu greenlajn, protoze jsem chtel co nejmin zatezovat zivotni prostredi, a pri obede se sousedem se mi soused vysmal, ze kolem sebe sirim vic rakoviny a jedu NOx, nez on se svou 15 letou fabii s benzinovym motorem s euro3, takze za moralni ujmu pozaduju x milijonu odskodnyho ...
Naštěstí nejsme v USA, kde je možné úplně všechno.;-)
bohuzel nejsme v USA ale EU, kde je mozne, ze jezdi auta produkujici rakovinotvorne PM a jedovate NOx a jako bonus plati nizsi dane z palivo nez daleko cistsi auta
To jsou s prominutím takové kecy, že se to nedá číst. jistě, EU šlápla s regulací CO2 úplně vedle. Ale to je asi tak všechno.Přímovstřikované benzíny tvoří více PM než evropské diesely s DPF. A to, že se diesely v USA neprosadily je stejný "omyl" jako evropská regulace CO2. Vliv na zdraví či životní prostředí je v USA v provnání s evropou prakticky ignorován. Stačí se podívat na jejich přístup k GMO, či k různým chemickým látkám. Z několika tisíc prokazatelých karcinogenů v potravinách a kosmetice zakázaných v EU jich v USA zakázali závratných 11. (jen příklad) :-DJediný rozdíl mezi EU a USA je v tom, že EU si omyl s naftou už nějakou dobu uvědomuje, bez ohledu na nějakou dieselgate v USA, a svou chybu napraví.
Ano, stačí se podívat na GMO, aby člověk poznal, že Evropa se zmítá v zajetí mýtů a pověr...To je bohužel důsledek prorůstání rakoviny osob s levicovou poruchou mozku do všech sfér života na kontinentě.
Jasně, to říkejte třeba Japoncům. Ti jsou taky ve vleku socialistké EU, že?:-D
To by mě moc zajímalo, které osoby mají tu správnou, pravicovou poruchu mozku, aby nás spasily... :-D
primovstrikove benziny evidentne splnuji soucasnou normu euro 6b, pro euro 6c uz budou dpf nejspis mit.naftaky od euro5 jsou z hlediska PM nejspis cistsi nez primovstrokove benziny, ale NOx maji radove vetsi.kazdopadne by bylo zajimavy, kolik PM vyprodukuji osobni naftaky a kolik osobni benzinaky u nas u nas v prepoctu na ujetej kilometr. sem presvedcenej, ze naftaky minimalne o rad
Samozrejme. Kdyz vidite kolik prasat s cernym dymem za vyfukem brazdi nase silnice, neni se cemu divit. Pak je tady hromada expertu s vykuchanym DPF. Dokud se tohle nebude trestat okamzitym pozbytim opravneni provozu, propadnutim vozidla statu (rozprodej na nahradni dily a sesrotovani) a mastnou pokutickou k tomu, budou tyhle vraky hyzdit silnice jeste dlouho.
nejsem pro bonzovani, ale v tehle pripadech bych nejakou linku nebo e-mail kam nahlasit coudici a smrdici auto (naftak i benzin), kazdopadne uvital
A zrovna tak bonzovat vsechny, ktery jezdi na benzin, protoze pri jeho spalovani, hlavne pri zatezi a studenem motoru, jsou soucasti splodin i nespalene aromaticke uhlovodiky zpusobujici leukemii. Co takhle si zamest pred vlastnim prahem a priznat, ze obe paliva jsou silne skodliva. Dnes je mezi ropnymi produkty nejmene skodlive CNG. Elektrina je kapitola sama o sobe, ale tzv. plne zelena nebo jak stale vsichni srandovne pisi zero emission nebude urcite v dohledne dobe.
diky zvyhodneni a tedy rozsireni naftaku ma londyn vzduch casto horsi nez spinavy cinsky mestapariz chce od 2020 vyhnat vsechny naftaky z mesta, benzinaky vadit nebudouproc asi
Achjo, ty jsi jak zaseklá deska.Paříž velmi brzy pochopí, že si vůbec nepomůže, když moderní přímovstřikové benzíny chrlí saze a jiný bordel stejně jako diesely. A tak zase budou přemýšlet, kde udělali chybu.Pak jim konečně dojde, že jakékoli spalování ropy v motoru je blbost, pokud chceme mluvit o čistém ovzduší. Pak to třeba dojde i tobě, až zase uvidíš nějakou "hodnověrnou studii".
Dřív byl jenom olovnatej benzín a jak lidi sbírali podél silnic ovoce a houby, žijou, no nežijou, protože nepoznali prašivky a shnilý švestky a jabka.
... minimalne o rad vic
Zkus se na pár hodin zavřít do uzavřeného prostoru s libovolným nastartovaným z nejekologičtějších aut homologovaných pro provoz v USA...
nedá mi to nenapsat, ale to klidně může být nějaký elektroauto, s "nastartovanou" teslou můžeš být třeba celý den v jedný místnosti :-D
znecisteni ovzdusi zejmena ve mestech jde na vrub hlavne naftakum.proto napr od 2020 bude do parize zakaz vjezdu vsech dyzlu, restrikce vuci dyzlum se pripravuji i v londyne.
znecisteni ovzdusi ve mestech jde hlavne na vrub tovarnam v USA. Usa jako jedna z mocnosti se nepripojila - neratifikovala k kjotskemu protokolu a vypousti mraky svinstva,ktere neni u vas da se rici regulovany. Na rozdil od Evropy a Australie, ktera ma zavazne limity. To co vypusti auta v USa je irelevantni oproti tomu co vyposuti vase tovarny,tam se zamer vice porovnej cisla co vyprodukuji tovarny a co auta. Co vyprodukuji auta bude usmevne cislo oproti tovarnam.
Ktere americke mesto planuje podobny zakaz? Nevim o zadnem. Prodej dieselu pritom v USA pokracuje, dokonce se o zakazniky WV nyni snazi s naftovou nabidkou Chevrolet, kdyz do svych modelu montuje diesely od Opelu.
v usa jezdi osobnich dyzlu minimum a po afere cleandiessel pujdou prodeje dyzlu nahoru asi tezko.takze tam zamoreni PM ani NOx neni tak aktualni jako v EU
to je jak hrach na stehu hazet. Co na tom ze realne emise Fordackeho Ecoboost se v hodnoceni propadly dokonce i pod aktualni TDI. Naonec tady vybali uzasne elektromobily, co na tom ze je v USA z husta napaji uhlim, coz je jeste vetsi katastofa nez diesel.
v USA uhelna lobby davno konci a z uhli se dnes v USA vyrabi jen minimum elektriny, vetsina uhelek tam presla na plyn, z uhli se v USA v 2015 vyrabelo jen necelich 15% elektriny ;-)mimochodem krachovat zacala uhelna lobby v USA v roce 2011, zazivali to podobne jako to ted probyha v OKD, prispel k tomu levny plyn ktery je diky zprisnujicim se emisnim limitum a nizsi cene nez uhli v USA nahradou pro klasickou energetiku, nejvetsi narut novych instalaci v energetice v USA ale maji vetrne elektrarny nasledovane fotovoltaikou, od lonskeho roku podobnou recesy uhli zaziva jiz i v Cine, kde se take ve velkem prechazi na plynjsem zvedav jak dlouho jeste nekteri "specialiste" budou v diskuzich operovat uhlim kdys se snazi hatovat proti elektromobilum :-D
Nechcete-li vypadat jako naprostý idiot, argumentujte pouze čísly, která máte podložená.https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.cfm... Podíl uhlí na výrobě energie v USA za rok 2015 je 33%.Podíl zemního plynu za stejné období je rovněž 33%, přičemž z toho 2/3 se těží nekonvenční, značně neekologickou a životní prostředí zatěžující metodou frakování.http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm... Jaký to je neskutečný bordel si počtěte sámhttp://serc.carleton.edu/NAGTWorkshops/health/case... ... Až ze sebe opět budte chtít dělat šaška, přijďte diskutovat. US elektromobil je zřejmě ještě větší svinstvo než diesel, hlavní rozdíl je v tom, že to znečištění způsobuje jinde.
jinak dik za data, je tam krasne videt jak klesa podil uhli v energetickem mixu USA
jj je to svinstvo, proste misto 2 vejfuku (na aute a v elektrarne) ma elektromobil ten vejfuk jen v te elektrarnea nejlepsi na tom svinstvu je, ze te to desne sere a prd s tim udelas :-P
Jde o Samana z auto.cz, ještě předtím z garáže tady na AR. A je přece naivní čekat, že člověk, který si neumí zapamatovat pár jednoduchých pravidel pravopisu, bude umět pracovat s čísly. I ten největší dyslektik to zvládne, jednoho máme v rodině.
tak to te zklamu, Saman jaksi nejsem, muzes hadat jeste jednou a tentokrat se tref :-))
zrejme beres nejhorsi primovostrokovej benzin kdovi jak starej s tim nejlepsim co ma naftova tdi. zkus treba 1.6dci v espace, kterej ma NOx v realu 25x vyssi nez laboratroni limit, kterej benziny plnej i v realu. nebo to zkus porovnat s tim co aktuelne jezdi na nasich silnicich - tedy vetsina naftaku bez dpf
Ne. Bavíme se o EURO 6 benzínovém Ecoboost z roku 2015, který reálně splňuje pouze EURO 3 pro diesel. ;-)Tím netvrdím, že nafta je ekologičtější než benzín, pouze reaguji na úsměvné tvrzení o skvělých USA kde vyrábějí ekologicky přívětivější auta. Opak je pravdou, ve skutečnosti je duraz na ekologii a zdravi v USA mnohem menší než v EU.
hod sem hodnovernej link
http://www.carbuyer.co.uk/news/153072/petrol-outper... ... pro blizsi data je treba se navstivit web emissions analytics, mozna budou chtit registraci.Jedna se o nejmensi Ecoboost, jine motory by mely byt v pohode.
a jeste dodavam - jedna se o motory s euro5, NEDC z hlediska NOx plni, neplni narocnejsi cykly.a hyunday i Renault NOX s velkou rezervou plni, hyunday dokonce s radovou rezervou, takze ten litrovej ecoboost je jedna cerna ovce
Pokud se podíváš na motorovou skladbu aut prodávaných v usákově tak průměrný objem válců bude kolem tří benzínových litrů (možná i vyšší). V čr ten průměr bude kolem 1,3 litrů. Takže emise v usákově budou tak jako tak z každého jedoucího benzínového auta třikrát vyšší než v čr. Zdůraznil bych všech sledovaných škodlivých látek tj. co2, nox, toc, tuhých částic a dalších produktů hoření. Blábolit v tomto tématu ve stylu usa náš vzor je zcela mimo mísu.
V USA jsou dlouhodobě mnohem přísnější emisní limity, zejména na NOx, ale i na pevné částice. Například katalyzátory tam jsou povinné od konce 70. let, v Evropě až od začátku 90. let. Současné Euro 6 je plus minus na úrovni americké Tier 2 z roku 2004.Limity jsou vyjádřeny v gramech na míli, takže nezáleží na objemu válců, stejný limit platí pro malé auto se čtyřválcem i Chevrolet Corvette se sedmilitrovým osmiválcem.
emise se udavaj na kilometrplati stejny limity jestli jedne o litr nebo trilitrjen ten trilitr bude mit vic CO2USA ma limity navic prisnejsi nez je euro
jenze ty emise ani v USA nemeri v provozu. A realita muze byt velmi odlisna.
americky cyklus je narocnejsi nez evropskej a daleko vic se blizi realu
takze nejhorsi benzin odpovidal benzinovy euro3 (ktera je prisnejsi nez naftova euro5), mnohy naftaky by nesplnily ani naftovou euro2podle tyhle studiehttp://www.ecoscore.be/files/K%C3%B6hler2013_ben... ... zas ten samej motor z hlediska PM euro6b splnuje, pro euro6c musi mit filtra NOx prekracuje o 50%, tedy spada do benzinove euro3, ale s velkou rezervou splnuje naftovou euro5.tedy abys to pochopil, kdyby se na benzin vztahla norma na NOx na dyzly, jen tesne by neplnil dyzlovou euro6, ale s velkou rezervou by splnil naftovou euro5.euro3 benzinova je totiz jeste prisnejsi nez euro5 naftova. proto ani ten 1.0 ekoboost neni takova katastrofa jak pises a s hlediska emisi je podstatne cistsi nez vetsina naftaku s euro6
Těžko říct zda se jedná o stejný motor včetně verze, ale pořád jde o teoretický test WLTC v laboratoři proti reálným emisím z emission analytics, které měří přímo v provozu a používají dostatečně velké množství dat. Navíc deklarují že v reálném provozu ten motor splnil EURO 3 pro diesel (normu EURO 3 pro benzín překročil více než 3x!) a to stále diskutujeme jen o NOx, které jsou u benzínu obecně lepší. Co teprve PM.
tezko budou strkat benzin do normy pro naftu.podle toho myho odkazu NOx plnil euro3 benzinovy, ale euro5 naftovy a PM plnil euro6 benzinovy
Oni maji kategorii E coz odpovida EURO 3 pro naftu. Jak jinak by porovnavali emise motoru bez ohledu na palivo, kdyz by pouzivali rozdilne zebricky pro benzin a pro naftu. Co je to za logiku?.
jj mas pravdu, oznaceni je jednotnetady je tabulka pro benzinyhttp://www.driving.co.uk/news/eco-engines-are-amon... ... pro naftaky jsem tabulku nenasel, ale tam to bylo podstatne horsivpodstate tam kde byl nejhorsi benzinak tam byly lepsi naftaky
tabulka je jen jedna. Nejlepsi kategorie A odpovida EURO 6 diesel a EURO 4 benzín což je stejná hodnota NOx. Kategorie E je 0.50 a odpovida tomu euro 3 diesel (benzin takto vysoke hodnoty povoleny nikdy nemel). Je to odstupnovano podle skutecnych hodnot NOx, oznaceno pismeny a u kazdeho je napsano, jake EURO norme tato trida odpovida.http://equa.emissionsanalytics.com/equa-air-quality-index/...
tohle sem hledaltabluka jasne dokazuje, ze naftak je mnohem horsi benzinak:benzin ma z 173 testovanych aut:A-158B-7C-3D-2E-3naftak ma z 287 testovanych aut:A-9B-3C-14D-21E-76F-66G-37H-57mozna neco ulitlotakze jdnoznacne dyzl daleko horsi
Pouze v NOx, nic jiného v te tabulce není. Srovnání současných EURO 6 benzínů a Dieselů v případě PM vyjde naopak, stačí se jen podívat na výfuk.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.