Škoda Snowman získává konkrétnější obrysy

33 komentářů

pufko
27. září • 22:22

Škodovka vyrába autá pre masy, s tým by sa súhlasiť dalo, len že tak nechutne na niektorých modeloch zarába že ludia by si hlavu búchali o stenu...
Neviem na čom vznikol Superb, ale to postavenie vozidla na nejakom predchodcovi znamená enormné zníženie výrobných nákladov a trebárs za obyčajný Superb TDI v holote dá človek v Rumunsku o 3000€ menej ako tu , komu sa zažiada že by chcel Superba v trochu lepšej výbave, s automatom a pohonom všetkých kolies tak na domácom trhu si voči Rumunsku priplatí takmer 7000€ !!! A to už sa dych zastavuje z takejto cifry.Z toho sa dá vyvodiť jediné , ked vedia v RO predávať lepšie vybavený Superb za 31000€ a u nás za 38000€ tak ten náš distribútor zarobí dalších 7000€ na ničom. A to ten rumun toho Superba zo stratou nepredáva.Len že ak by nastavili takú cenu Superba tu v zap. EU tak by im celý svet okakal ich predražené sesterské Passaty či Audiny

RSák :)
27. září • 0:33

Fino: lehký terén by snesl a o půl metru delší Yetti,delší rozvor by bylo jen + a určitě by to vyšlo levněji než vývoj Snowmana...
GL: ano,ale bude to ostuda-sedmi místná Octáva? Je pravda že za Škodovku v cenové kategorii Q7 by koupil málo kdo...
Vana666: mam dojem že ty první Haldex měly,ale přímo Tuarega sem asi netestoval,možná to byl Tiquan,ale vážně přesně nevím rukama mi toho prošlo už moc...,ale pár novejch Haldexáků sem už ze závějí a příkopů tahal ven se starým Passatem s Torsenem(to byla ostuda a pro mě zábava :D )
jinam mám obavy z přemrštěné ceny,ale svoji skupinu zákázníků si najde tak jako tak ;)
(všechny Škodovky jsou relativně předražené a kolik jich jezdí a jak se stále prodávají ;) )

Vana666
27. září • 5:01

RSák :) S tím taháním haldexáků z příkopy to možná nebude tak žhavé když ani nevíš které auto ten Haldex skutečně má. Touareg neměl Haldex nikdy a Tiguan je samozřejmě něco jiného, je divné že nepamatuješ s čím jsi jel ale závěry děláš.
Já už taky vytahoval ze škarpy poctivé Symmetrical AWD a stejně to nic podle mě neznamená, v takových případech to přece je spíše věc mezičlánku.Ale na druhé straně přiznávám, že i mému srdci je mnohem mnohem blíž Fulltime technika se samosvorným středovým diferenciálem.

RSák :)
27. září • 23:52

Vana666: Škudku Scouta(několikrát souseda),Passata 2009,A4 2011 u těch sem si jistej že Haldex maj a to jsou přímo ty případy 4x4 s kterými sem se setkal a pomáhal s vyproštěním z příkopu.
Bohužel to že si přesně nepamatuji je tím že na bazaru a v dílně mi toho prošlo za ty roky rukama už prostě moc a nemám nafukovací hlavu :D to se omlouvám...
Samozřejmě že je to o řidiči,ALE bydlím na kopci v podhorké oblasti-v zimě bez 4x4 malá šance na vyjetí a jak už sem se zmínil soused lonské léto pořídil Scouta a liboval si že už konečně bude v zimě "vysmátej" a není to až tak pravda- 3x se zahrabal a sklouznul do příkopu a asi 2x parkoval pod kopcem kde kdysi parkovala skoro celou zimu jeho exFabie
tak na Haldexu a Torsenu asi něco bude... já se domů vždy vyškrábal a jednou ho i svezl :)

Vana666
28. září • 15:00

rsák: asi tvou jistotu trochu nahlodám ale A4 2011 má mezinápravový torsen T3.
A žádný model A4 nikdy Haldex neměl. Takže pocit nedůvěryhodnosti z tvých závěrů trvá.

Zelí
27. září • 11:58

S tím lze jenom souhlasit. Zkoušeli jsme férový výjezd na sněhu. SAWD s otevřenými diferenciály nedaly ani tolik co stará š120 s věšákem za zadní nápravou a o tom, že by sawd dala tolik, co auto s jednoduchým, tvrdým mezinápravovým uzávěrem typu haldex netřeba ani hovořit.

Vana666
27. září • 13:36

Co to byla za auto konkrétně ? Něco od medvědů ? Nemělo to ani EDS ?

Fino
27. září • 2:22

RSák :) - U stávajícího Yetiho jsou již jakékoliv úpravy pasé. Pracuje se na novém a na něm budou jistě zohledněny všechny nectnosti, které byly terčem kritiky. Co se týče Snowmana, pokud se Škoda rozhodla pro tuto kategorii, tak jedině proto, že to má určitě marketingově podchycené - o to bych se nebál.

Řidič
27. září • 18:51

No, určitě nebude prioritní trh ČR, tady jich prodají možná kamion ročně. A 7 míst je dnes sice móda, ale užitkové je to na prd. Většina 7 místných aut má poslední 2 místa nouzovky pro děti. A jelikož se v Evropě děti vlastně skoro nerodí a v Číně platí politika jednoho dítěte, jediný trh je Indie :-D

faubléé
26. září • 22:53

...Jednoduché, svalnaté tvary konceptu CrossBlue dobře zapadají do současného designového jazyka značky Škoda...Tahle věta dokonale vystihuje negramotnost nejvyšších představitelů mateřského koncernu v oblasti designu, kreativity a estetiky... Kam až tohle povede lépe nemyslet:-P

Fino
26. září • 23:56

Nemyslím si, že pan Jožo Kabáň (Šéfdesigner Škody) je, co se týče designu, negramotný.
Na VŠVÚ (Bratislava), kde jsme spolu studovali, byl gramotný natolik, že si ho všimli ve VW a on šel díky tomu studovat na The Royal College of Fine Arts and Design (UK), což je jedna ze dvou nejlepších prestižních institucí vyučující tento obor na světě a ne každému se tam podaří dostat. To mi věřte.
Poté působil několik let u Audi a je autorem několika modelů posledních modelových řad. Nehledě na jeho autorství takové ikony, jakou je bezesporu Bugatti Veyron. Tohle komentuji jenom proto, že pakliže i Vy jste dosáhl něčeho podobného, jistě máte právo odborně hodnotit.
Pakliže však ne, tak potom plácáte jenom nesmysly o věcech, kterým tak doopravdy vůbec nerozumíte !!!

faubléé
27. září • 23:03

Měl byste si nejdříve pozorně přečíst příspěvek, na který reagujete -"nejvyšších představitelů mateřského koncernu"- protože jsou to oni, kdo nakonec rozhodnou o konečné podobě sériového vozu, nebo i studie pro nějaký autosalon.. O kvalifikaci pana Kabáně jistě není pochyb, ale... všiml si jej VW, který mu zřejmě i dopomohl ke zmíněným studiím, působil u Audi (VW), a nyní Škoda (opět VW).. Jak lze tedy objektivně posoudit jeho tvůrčí kvality, když působí v podstatě neustále na jednom "hřišti"? Zmiňujete poslední modely Audi..? Ty se za posledních X let prakticky nezměnily.. Ikona Veyron..? Myslíte ikona výkonová, cenová, nebo snad ikona mezi totálně prodělečnými nesmysly..? Původní vozy Bugatti byly ladných elegantních tvarů, ať už šlo např. o typ 35, nebo velký Royale, je na ně radost pohledět.. Nic z toho Veyron bohužel nezdědil. Nemám za sebou studia jako Vy, nebo pan Kabáně, pouze jsem před několika lety zvítězil ve dvou soutěžích amatérských designérů a na pozvání jsem měl tu čest navštívit IED v Turíně. To ale není důležité, hodnotím jako fanda, jako spotřebitel, a popravdě je mi nanic, když vidím, čím dokáže "koncern" zaplavovat trh.. A co hůře, jak otupěle to zákazníci akceptují..

Fino
28. září • 10:22

Oki, to už vyznělo lépe . ;-) O tom, jaké se drží filozofie a jak to funguje ve Škodě, potažmo v celém koncernu VW jsem již psal výše a to je tak vše, co se o tom dá napsat. Není to automobilka, která chce za každou cenu uchvacovat ve stylu "trendy". Některým to jde na nervy a proto ctí konkurenci, některým to naopak vyhovuje.
Co se týká J. Kabaně, tak by se dalo říct, že opravdu zatím působí jen v rámci koncernu - a dá se říci, velmi úspěšně!!! Na druhou stranu, kariérně je pořád spíše na začátku a mnoho výzev jej tedy ještě zcela určitě čeká.
Co se týká značky Bugatti - mezi estetikou starých a současných modelů jistě rozdíl je. Ale aplikovat typické prvky Bugatti do současného supersportu není zase tak jednoduchá věc.
O designu se můžeme bavit do nekonečna - každý k němu přistupuje se subjektivním vnímáním, ale ne každý je schopný jej vytvářet.

Atomas
27. září • 9:24

Při vší úctě k Vámi zmiňovanému panu Kabáňovi si nyní na základě designu jeho Škodovek mohu myslet pouze dvě věci. Zaprvé se jedná o vyhaslou hvězdu a zadruhé - což bude realita- má koncernem velmi svázané ruce. Přikláním se spíše k druhé myšlence, neboť na škodovkách lze nyní pozorovat, že se jedná pouze o skládačku staré výběhové koncernové techniky v neurážejícím kabátě vyrobenou pro masy...

Fino
27. září • 10:32

Tak o "vyhaslou hvězdu" se v tomto případě vůbec nejedná. S tím druhým by se dalo víceméně souhlasit a jenom zopakuji, co jsem napsal již dříve - Škoda bude vždy jen tím, nakolik do ní bude VW ochoten investovat. A na to nemá vliv ani Šéfdesignér, který je naopak ve velmi nelehké pozici a já osobně mu to nezávidím. Volnosti k "rozletu" mu tady příliš nezbývá.

Atomas
27. září • 10:43

Tak to cítím i já. Nicméně by mě osobně bylo proti srsti pracovat pro zaměstnavatele v kreativním oboru, který mi přísně diktuje výsledek mé kreativní činnosti. Nic proti škodovkám, ale ten monotónní bezemoční design dělá Kabaňovi jakousi vizitku. Zrovna dnes jsem v kolně koukal na novou Octavii Combi a přemýšlel jsem, čím je její design obohacující, nebo inovativní? Ničím - a věřím že o to tu jde. To auto se má líbit masám. V tomto směru mám raději design Chrise Banglea nebo Petera Schreyera a odvahu jejich zaměstnavatelů. V prvním případě kvalitu některého designu prověřil až čas (např. BMW 6) v druhém případě jde o rapidní odvahu v inovativnosti a invenci jeho designu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fino
27. září • 11:12

Myslím si, že pan Kabáň přijal práci ve Škodě jako výzvu. Dělat tzv. "pěkná auta" je vždy pro designéra poměrně snadnější, neb zde člověk pracuje s emocemi, než tvořit něco, co těch emocí moc vyvolat nemá. To je daleko, daleko těžší (znám z vlastní praxe). Tato filozofie je typická pro VW a Škodu - rodinná auta si nekupují extroverti, ale obyčejní lidé s obyčejným vkusem, kteří prostě raději splývají s masou. Proto i design nemá být příliš"vyčnívající", spíše globální a nadčasový (rozuměno, že i po letech by neměl nikoho urazit, na rozdíl od trendy designu, který většinou rychle zestárne) . Údaje o prodejích potvrzují, že své zákazníky si i tento možná kontroverzní přístup nachází a není jich kupodivu po celém světě zas tak málo.

Fino
27. září • 11:31

Jinak, více informací o Snowmanovi a jeho tvůrcích zde - http://auto.idnes.cz/velke-suv-skoda-snowman-0... ...

Fantomas
26. září • 21:55

Jo, skvělý název. To se bude lidem v Čechách vyslovovat minimálně tak dobře, jako "romstr" :-))
Jinak ale auto ujde, je dobrý.

Fantomas
27. září • 16:18

He, dva lidi se mnou nesouhlasí. Nejspíš dva z těch, co říkají romstr.

František Scherbaum
26. září • 18:58

celkem podařená studie :)

Jozef Kostelansky
26. září • 16:18

SUV-čiek sú celé mraky, ale je problém nájsť také, ktoré by malo všetkých 5 P. Ak by veľké SUV od škodovky vyzeralo podobne ako na obrázku, určite by deklasovalo aspoň polovicu svojich konkurentov (4007-ka, C-crosser, Renault "ani na meno si neviem spomenúť", Opel Antara, Chevrolet Captiva, Ford Kuga, Hyundai ix35). Jediné, čo mi na skici vadí, sú relatívne malé predné svetlá.

LOL
26. září • 19:29

půlka z toho cos vyjmenoval, nemá 3. řadu a jsou to menší auta.

Nick
26. září • 15:44

Tak ještě dát fajn cenu 1499900 kč a prodeje budou trhat rekordy! :-D

GL
26. září • 14:18

:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D jo, to určitě

26. září • 14:14

FUJ to jsem se lek!:-/

RSák :)
26. září • 12:11

platforma je jasná Audi Q7,jen na ní nabouchat škoda plechy a slavné 7místné SUV je na světě,ale ještě předtím musí vyjet přeci na svět 7místný Tuareg...
Kdyby Škoda radši zainvestovala do vývoje Yettiho combi tak by udělala líp.
Spousta lidí nadává na velikost kufru u Yettiho i mě samotného to odradilo od koupě a v případě většího kufru by nebyl problém ani s dalšími dvěma sedadly...
Ještě mě na celém koncernu neskutečně štve že poctivá 4x4 (s kardanem) zůstala snad už jen u Audi A6 a Phaetonu,jinak i do Tuarégů s.rou spojky Haldex-úspora paliva je sice krásná věc,ale za cenu že 4x4 není 4x4
Kdo otestoval obě varianty 4x4 ví o čem mluvím...

Vana666
26. září • 15:10

RSák: platforma Audi Q7 to asi nebude když se má použít MQB.
A mohjl bys říc do kterého provedení Touaregu dávají Haldex ? Já o tom nikdy neslyšel. Tys ten haldexový testoval ?

GL
26. září • 14:26

Audi Q7 je a bude ještě o třídu větší auto. SK376, tedy novináři pojmenovaný Snowman bude na mírně upravené platformě MQB, pocházející z SK37, tedy Octavie

Fino
26. září • 13:27

Yeti combi ??? A co by to jako mělo být??? Ani do města, ani do terénu - když chci jezdit v terénu je nutné mít co nejkratší převisy !!! A prodlužovat kvůli tomu rozvor - pěkně drahej špás !!! ;-)

schimmer
26. září • 10:06

Jako koncepcni studie se predstavi uz na autosalonu v Zeneve za pul roku, tj. v breznu 2014! Ve Frankfurtu 2015 se predstavi uz seriove provedeni. Boze, dneska muze na autoweb psat kde kdo. Kdyz uz prepisujete clanky z AutoExpressu, tak si je aspon poradne prelozte.

Sranki
27. září • 8:37

Zaciatok vyroby je naozaj az v roku 2016 (september).

ass
26. září • 9:38

hodně nepovedená foto-montáž :-/

Doporučujeme

Články odjinud