Škoda slaví tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

77 komentářů

JirkaK
5. května • 16:38

Tak především je nutné si uvědomit, že HTP je ta nejzákladnější motorizace do donedávna nejlevnější a nejmenší škodule. Dvouventil má výkon 40kW, novější tuším 44 kW, stará Š120LS měla výkon asi stejný - ale o metrák a půl váhy méně. A o tom to celé je. Takže brečet nad výkonem nemá smysl, fabka s dvouventilovým HTP je něco jako kdysi stopětka, se čtyřventilem něco jako 120L. Na rozdíl od dřívějška - kdo chce, může si připlatit na lepší motorizaci.
O problémech se napsalo víc než dost, myslím si že hodně si za ně můžou lidi sami, když to honí po dálnici na plný plyn nebo když ten motůrek dusí pod otáčkama. Dálniční stotřicítka je pro tenhle motor krátkodobý strop, rozumná trvalá rychlost tak 110. Zrovna tak na patnáctset otáček se jezdí s pětilitrovou amerikou a ne s dvanáctistovkovým tříválcovým motůrkem. Nakonec - když někdo požene starou stodvácu na plný plyn 130 km/h, nedojede ani z Prahy do Brna.

defender110
5. května • 7:09

Ještě se chlubte, že jste udělali 3000 000 lidí nešťastnými. HTP je katastrofa! A hájit ho je ubohost.

Revan_21
5. května • 17:37

Ubohý je leda tak váš příspěvek.
Uvědomte si, že HTP je motor na ježdění "kolem komína"... Vtomto případě vydrží sloužit mnoho let...
Pokud stim ale budete jezdit dálky, honit to po dalnici 130+... Tak je jasné že jeho životnost moc dlouhá nebude.

Tom
5. května • 6:14

No jo Skoda, ta porad neco slavi a vyhrava, clovek by si ji skoro i koupil 😊. Jen tak dal.

OS
4. května • 20:31

Mám tento motor ve Fabii z roku 2007, najeto asi 130000 a jediná neplánována oprava byla výměna ložisek v převodovce. Prý je to celkem častá závada. Vůbec převodovka je podle mě větší problém než motor. Už si po 80000 začlo jít hůře podřazovat ikdyž jsou synchrony v pořádku. Seřízení řazení nepomohlo. Jak tu někteří píšou, že je to brzda provozu, tak musím nesouhlasit, spíše je to o řidiči. Myslím, že je to ideální motor na krátké vzdálenosti s málo naloženým autem. Výhodou je levný servis a taky neznám auto které by v zimě topilo taky rychle.

Skoda
4. května • 12:57

Nevím proc tady někteří melou takový nesmysly. Ten motor je suprovy, možná i nejlepší co škoda za poslední dekádu uvedla, doba si to žádala a rozhodne splnil očekávání, viz kolik jich vyrobily.

Lukáš
4. května • 14:06

A ty jsi spadnul z čeho? :-D

petr
4. května • 13:57

Poté, co se do mě napasoval borec v O III, mi v servisu dali jako náhradní vozidlo Fábku 1,2HTP. Už jsem se tu jednou omluvil jejím řidíčům, že jsem je podezíral z toho, že neumí jezdit. Pořád jsem do té doby nemohl pochopit, proč ucpávají silnice. Už chápu, jízdní vlastnosti nic moc a udržet při svižnější jízdě spotřebu pod 6,5 l/100km je docela fuška. Mimochodem, před měsícem jsem dostal Fiata GP na dojetí 3 tisíc kilometrů, chybějících do předepsané výměny rozvodového řemenu. Motám se s ním po okreskách kolem Prahy, jeden stokilový chlap a asi 150 kg vercajku a armatur k topení po ránu, večer už jen chlap a vercajk. Za cca 2.800 km mi počítač píše průměrnou rychlost 50 km/h (fakt rovných padesát, nezaokrouhluji) a spotřebu 6,3 l/100km. Takže oproti té Fábce 1,2 HTP docela příjemná změna. Abychom si rozumněli, nemám nic proti škodovkám a předpokládám, že 1,2HTP je konstrukčně vyspělejší motor, než ten letitý FIRE ve Fiatu. Jenže to z jízdního projevu autíka není viděť. :-(

Toper
4. května • 17:15

Silnice ucpávají především náklaďáky, traktory, různé dodávky a autobusy. To jsou největší brzdy provozu. Ne ovšem zcela vlastní vinou, ale díky předpisům, kdy je u mnohých těchto vozidel stanovena max. povolená rychlost na 80 km/h. ;-)

petr
4. května • 17:31

:-) Jistě, ale kdyby za nimi nebyla šňůra (nejen) haťapek, tak se ty obludky dají předjíždět (většinou) z chodu. :-)

bsp
4. května • 20:44

Jazdim iba predpisovo - t.j. obce 50 a mimo 90 (pokial to nie je obmedzene). Na toto HTP v pohode staci. A pokial chce niekto porusovat predpisy, tak je to jeho problem a nie motora HTP (mna predbieha takmer kazdy :-D ). Tie predpisy (obmedzenia rychlosti) neboli urcene, len tak prenic-zanic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
4. května • 21:22

Ehm, a jak myslíš, že jezdím já? :-)

Toper
4. května • 20:11

Vidíš to přiliš jednoduše.
Na cestách jezdí i senioři, kteří již nemají tak rychlé reakce a za volantem si tolik nevěří. Tak svým schopnostem i přizpůsobí styl jízdy. A je to tak dobře. Nechtěl bych potkávat poloslepé neřízené střely, které mají reakční dobu půl hodiny.Na cestách nejsi sám, je potřeba velkou míru tolerance a pochopení k pomalé jízdě. A nemusí to být pouze z důvodu slabého motoru. ;-)

bsp
4. května • 10:09

Kto mal 3-valec v 2001 roku? No schvalne. Teraz? Kazdy. To, ze si so sebou nesie nejake neduhy, no zial. Mam Fabiu 2003 s 47 kW HTP. Ok su poruchove (mne zatial okrem zapalovacej cievky neodislo nic). Ale ake problemy maju sucasne 51 kW (napr. FabiaII) a 55 kW (Rapid)?

mpolan
5. května • 9:22

Kdo? Co třeba Japonci už od sedmdesátých let, Opel Corsa od druhé generace, Daewoo Tico. K tvému překvapení, v Japonsku se běžně užívají dvouválcové šestistovky pro kategorii kei.
HTP je omyl, ne důvod k chlubení.

Revan_21
5. května • 14:58

Jenže japonská Kei auta je uplně jiná kategorie:D Nemužeš to srovnavat s autama pro evropu.

Antiautomat
4. května • 20:13

Hm, ked niekto je v normalnej premavke v HTP ''brzdou'' premavky, potom je problem medzi sedadlom a volantom a tym ze to tu vyhadzuje celemu svetu na oci si svoj mindrak z vlastnej mlandravosti nevyriesi. Problem najde rychle, staci ak sa kukne do zrkadla.Absolvoval som 4oo km na chatu (posadka sa chcela bavit nuz to ostalo na mne), mix dialnice okresky a mesta. Do rychlosti 11okmh v podstate ako kazde ine priemerne auto, za co moze aj lahky prevod. Celkom mile prekvapenie, dobre 'zmaknute' radenie a spravny odhad vykonovych moznosti je úzitocny' snad v kazdom aute, ze. Na stale dialnicne tempo 13o by to sice stacilo, ale tu uz sme na limite moznosti (co jasne ukazuje aj spotreba) a nevyhneme sa pocito ze sa to uz zacina trapit. Ako optimalna cestovna rychlost sa ukazalo nejakych 11o-12okmh, s obcasnym zrychlenim na 13o aby sme neostali visiet v lavom prude a nezavadzali. Jasne, nie je to nic moc ale ked chce niekto jazdit s HTP ako s dvojlitrom, potom ho odkazujem na hore na uvod. A tych par minut neskor v cieli zase nie je ziadna tragedia, okrem toho kolkokrat za rok jazdite na 4ookm dlhe cesty? Skratka si treba vybrat VHODNU motorizaciu, vadit moze zvlastny zvuk (dany konstrucknym usporiadanim), ale napriklad som stretol aj takych, ktorym sa to pacilo :-) V tomto smere niet co vytknut. Problemom je ale odflaknuta technicka stranka veci, ktora (hlavne v prvych produkcnych rokoch) prinasa problemy (o sucasnych TSi detto). To sa vyrobca snazil priebezne riesit, rozdielov medzi prvym a neskorsimi rocnikmi vyroby je dost (nazyva sa to technicka zmena). Pokial by nebolo tychto problemov a aplikoval by sa obozretnejsi pristup (trebars teplota oleja co je asi najtazsi omyl) k vyvoju a testovaniu, ako zakladna motorizacia (od ktorej sa ocakava jednoduchost, nenarocnost a tym aj spolahlivost) by to bolo uplne postacujuce. Myslim si ze zatracovanie si 'hatepe' (za podmienky vyriesenia nedorobkov) nezasluzi. Tak a nehadzte teraz po mne pollitre :)

Burys14
3. května • 21:10

Ten motor je neuvěřitelnej krám... Všichni, co s tím měli tu čes ať mechanici, nebo uživatelé mluví stejně. Spolehlivost je otřesná, technická řešení (například rozvody) šílené, spotřeba vzhledem k hmotnosti vozů a výkonu špatná.
Jezdím s Citroenem s váhou pod tunu. Klasická stará 1.9 atmosférická nafta od Peugeotu 51kw, takže výkonem podobně jako HTP. Jede to víc, než HTP a při dodržování předpisů žádná brzda na silnici. Spotřeba i s cihlou na plynu max 6l, ale průměr pod 5 a to tam lze lít ekodiesel i stolní olej ;-). Životnost bez problému 1 000 000 km. Spolehlivost neporovnatelná. Starty v jakémkoliv mrazu na drc.
Bohužel nesmyslná rádoby ekologická nařízení a nenasytnost výrobců aut způsobila, že takhle dobré motory už dnes nikdo nevyrábí. Místo toho vznikají paskvily typu HTP a nebo maloobjemové motory, které výrobci neopomenou osadit další dílem, který sníží spolehlivost i životnost jménem turbo.

Revan_21
3. května • 23:11

Nemužete to srovnavat s naftakem... Stará 1.9tdi jezdila s 1300kg octavii pod 5 litru...
HTP je prostě motor na ježdění "kolem komína".
Snižit životnost dilem zvané turbo? To řekněte tomu, co s fabii 1.9tdi najezdil 1 milion km.

Tom
4. května • 10:03

Turbo přeci samo o sobě není kurvítko... záleží jak moc velkým tlakem plní motor. Ten na to musí být patřičně dimenzován. Dost pochybuji, že dnešní ekoturbomotory mají např. kovaný vnitřek, ale nechám se poučit, zajímalo by mne to. Další věc je údržba o turbo....... plno lidí ani neví jak se o něj starat... tzn. nevytáčet motor za studena, jet klidně a při delší konstantní jízdě např. dálnice nebo při sportovnější jízdě nechat prochladit olej atd. Pak měnit často filtr, aby se neoničili lopatky apod.

Revan_21
4. května • 15:05

Máš naprostou pravdu. SPoustu lidi hlavně neví jak s turbomotorem jezdit... A pak brečej a píšou bludy jak jim odešlo turbo a jak je to nekvalitní.

michal
3. května • 11:10

Takovito motor v autě nema co delat. Dostava hrozne na prdel. Mozna tak do smartu. Ale ne do auta ktere vazi 1,2tuny bez ridiče. Natoz nedej boze v 5ti lidech a s nakupem z kauflandu vzadu :-) Silne poddimenzované a za chvily jde cely tenhle zazrak do kopru. A servisu abys platil, o tom jim jde.

Fantomas
3. května • 12:29

"nedej boze v 5ti lidech"
Smím se zeptat jak bys tuhle větu napsal, kdyby šlo například o čtyři lidi?

michal
3. května • 13:50

Ve ctyrech lidech nebo ve 4 lidech, neres p.coviny. A za smím se zeptat ti chybí čárka, frajerko.

Fantomas
3. května • 14:14

A proč jsi za pětkou napsal jakousi koncovku a za čtyřkou ne?

michal
3. května • 14:21

jen tak, vypadá to líp B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
3. května • 18:05

Ne, je to obráceně, za čtyřkou už to i tobě přišlo jako pitomost.. Jen jsem tě chtěl názorně dovést k tomu, že u číslovek se žádné stupidní koncovky nikdy nepíšou.

Georgas
3. května • 17:42

Prvně musím reagovat. CHUDÁCI. Radši dělejte něco konstruktivního a přestaňte si léčit mindráky blábolama na netu:-D:-D:-D:-D

Fantomas
3. května • 18:07

Mně to přijde docela užitečné, snažit se vést lidi k lepšímu písemnému projevu. Tobě ne? Máš raději nevšímavost a lhostejnost?

Toper
3. května • 11:36

5d Fabia váží v Ambiente 995 kg a Combi 1015 kg (bez řidiče, suchá hmotnost, 51kW).

HTP
2. května • 23:10

Hned To Predaj!

Michalek
2. května • 23:24

Hrůza tento motor ani zadarmo,je to ten samej šmejd jak TSI,ten má akorát navíc jeden válec a turbo,životnost těchto motor je při štěstí tak 80000km,Škoda si sama sere do hnízda,zlaté motory 1,3 MPI,1?6 MPI a 1?9 TDI.:-D

jehovista
2. května • 23:41

1.3MPI vydrzi jenom 60 tisic a 1.9TDI dokonce jenom 50!

Mirko
4. května • 14:20

Kecy, mám na 1.9 TDI 275 tis., stáří 14 let. Ve věku 3 let a 40 tis. byl dokonce přečipován www.cimbu.cz na vyšší výkon a jezdí perfektně. Jediná závada, která mě zastavila, byl uklepanej kabel od alternátoru. Jinak ještě váha vzduchu, ale to už je řada, let, a pokousaná podtlaková hadice od lasičky. Tyhle dvě závady měly za následek pokles výkonu

T.sro
2. května • 22:02

HyperProstorovýTryskový pohon

defekt
2. května • 21:10

Hrůzný Technický Paskvil.

Tom
2. května • 20:35

Prý High Torque Performance:-D to je vtip ne?

Revan_21
2. května • 20:45

Na trivalcovou "dvanactistovku" je ten kroutak docela slušnej.

Jouda
2. května • 20:22

HovnoToPojede. V městě stačí a je svižnější než 4válec, ale když se s tím člověk vydá na silnice kde se dá jet víc jak 90 tak je to tragédie. Hlavně v případě prvních HTP které měli při rychlejší jízdě větší spotřebu než dvoulitry protože HTP muselo chladit katalizátor a to dělalo tak, že obohatilo směs a stříkalo benzín do výfuku tak pak to žralo 8 - 10 litrů. Ale na nákupy a pro důchodce je to fajn motor.

Fantomas
2. května • 21:04

A to je odkud, tahle informace o chlazení katalyzátoru?
Přijde mi jako nesmysl, že by obohacená směs neshořela a dostala se až do katalyzátoru.

Jozef Kostelansky
2. května • 17:59

V článku nebola vysvetlená skratka HTP. Tak ju prikladám: Ho*no To Pojede. :-)) Pre prípad, že by to niekto ešte nevedel...

Fabia1.2TSI
2. května • 16:30

Já bych si 1.2 HTP nekoupil, protože by mi nestačil výkon, ale pro spousty lidí je to naprosto dostatečná motorizace(důchodci, lidi co jezdí ve městě a okolí, lidi, co dojíždějí pár km do práce na venkově)....Je to dobrá základní motorizace. Bravo ŠKODA!:-))

LOL
2. května • 18:22

tak ti nevím, ale motor, který má doporučené (opravdu doporučené, nikoli to co se píše v servisním manuálu) intervaly pro výměnu oleje 7000 km, motor, kterému se podpalují ventily, ten bych nedoporučil skoro nikomu. Možná důchodci, co najede ročně těch 7000km.

Revan_21
2. května • 20:47

A co motor made in ping pong korea kterým se zaklepavají ventily do hlavy válců po 30k km?

Pepik z Čechystánu
4. května • 14:03

Nešiř poplašné zprávy idiote... žádný z korejských motorů nemá tak "povedené" jméno jako HTP B-]

Revan_21
4. května • 15:07

Divil by ses pepíčku. Korejci dělají sedla ventilu z měkčích materialu... A když si nedas pozor... Tak budes mi ventily DOSLOVA zabouchané v hlavě. Žádná poplašná zprava to není.

Jean
2. května • 17:00

Problém nie je to, že nemá dosť výkonu, šak do mesta a na okresky 47kW bohate stačí, ale spoľahlivosť je nahovno. Kolega necita odrovnal 6 ventilové HTP v pole za 85 tis. km, mal ho od novoty. Kamarát má HTP 12V síce 180 tis. km, ale takisto už podpálené ventily. A navyše ten motor má genetické poruchy vo svete medicíny pohromade nevídané, naraz trpí Parkinsonom aj Alzheimrom, v nízkych otáčkach sa trase, vo vysokých mu vynecháva.

ehmm
2. května • 15:33

a kde je foto podvozka? :-P

Cpt._Redeemer
2. května • 14:55

Také jako fanoušek Škoda říkám, že se není čím chlubit. To je motor tak do motorky nebo do velorexu. Nebo nějaké lepší sekačky.

chachar
2. května • 12:15

To je 3.000.000 nešťastných lidí....:-O

jehovista
2. května • 14:19

Kecy. S 1.2 HTP jsem najezdil hodne a nemuzu si na nic stezovat. Uveze to dost, zadnou zavadu jsem nemel a 160 na nemecke dalnici to taky da. Mozna chybi trochu vykon na riskantni predjizdeni, ale to jsem nikdy nepotreboval(proste predjizdim kdyz mam dobry vyhled a umim radit). Nechapu vsechny ty chytraky co tady plivou na tenhle motor. Kolik jste s nim najeli?

erik76b
25. února • 18:14

No ja konkrétne s combi 146tis. jazdené od nova v rámci Sk. Za studena nevytacane, nebúrané... Pri plnom aute v kopcoch 3ka a plyn na podlahe inak nejdes.
Za ten čas bol meneny EGR ventil, vlnovec za zvodmi k vyfuku, snímač spiatočky a postupne 2 indukčné cievky (tretiu som už preventivne vozil so sebou)
Takže nic moc na 4,5 roka používania...

Šofér 51
3. května • 12:12

Ten motor je něco jako byl v trabantu - motorek od stěrače do ameriky. A do velikosti aut shodné s trabantem, fiat 500, atd. , v ceně s dácií, jako nutné přibližovadlo na krátké vzdálenosti v dnešní době.

petr
2. května • 22:06

Představ si že dvakrát po 60000 a pokaždé bohužel s novým motorem takže sráč jak se potří pokaždé se kousl na klice

Fantomas
3. května • 9:22

Dvakrát úplně stejná závada? Jestli v takovýmhle případě nebude problém spíš v řidiči ;-)

Cpt._Redeemer
2. května • 14:54

Jaký riskatní předjíždění? Vždyt to sotva něco předjede. Jel jsem do středně stoupajícího kopce, přede mnou jela Fabia 1.2 HTP a před ní Felicia. Fabia začla předjíždět. Vypadalo to, jako když přeložený kamion přejdíždí kamion co veze o paletu víc.

cipís
2. května • 19:43

Ty seš ale pašák, já myslel, že si v tom jel, ale ty jsi někoho viděl .... ty jsi ale jelito....

Cpt._Redeemer
2. května • 22:45

snad tě nežere, že Honíš Tři Písty? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
2. května • 23:06

Proč by ho to mělo žrat? je to auto jako každé jiné.
Fiat dokonce honí jen 2 písty

Cpt._Redeemer
3. května • 16:57

tak mi řekni jediný důvod proč mě vůlgarně napadá?

Revan_21
3. května • 18:26

Vulgárně napadá? To že tě nazval jelitem? Nebud taková přecitlivělá bačkora.

jehovista
2. května • 15:07

No a co tim chcel basnik rict? Ty motory maji podobny vykon a tak je logicke ze kdyz pojedou oba dva na plnej knedlik, tak se budou predjizdet dlouho. To same by se stalo i kdyby zavodily dva trilitrove bavoraky. S tim autem je jasne, ze nemuzes do kopce rychle predjet auto co jede 90. Mas k tomu ale duvod? Tohle je o ridici a ne o autu. Kdyz jedu po okresce za autem co jede 80, tak se ho proste nesnazim za kazdou cenu predjet. Tech par usetrenych vterin mi za nejaky riskantni manevr nestoji. Styl jizdy musis vzdycky prizpusobit podle auta s jakym jedes. Se silnejsim autem si muzes dovolit vic, ale v obou pripadech muzes jezdit stejne bezpecne. Nebudes ty jeden z tech tydytu co se vzdycky na dalnici priridi dvoustovkou a zbesile problikavaji auto co prave predjizdi kamion?

Cpt._Redeemer
2. května • 22:37

Jinak nejsem tydýt co jezdí 200. Ale s Fabii 1.2HTP se nedá bezpečně předjíždět. V dálce nic není, ale než to auto začne neco dělat, tak už tam pak něco muže být. Takových už jsem viděl mraky co to měli jen tak tak. Bezpečně s tím tak předjedeš traktor nebo cyklistu z kopce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. května • 10:50

A ty znáš nějaký malý základní motor, který opravdu jede?Všechny jsou na tom, co do pružnosti nad nějakých 80-90 km/h, úplně stejně. Už nezrychlují, jen se rozjíždí. Na silnicích pořád jezdí dost Š120 a jejich souputníků, kteří mají dynamické parametry ještě o řád horší. HTP není motor na sprinty ani na dálnici, ale pro jízdu ve městě a jeho okolí.

xxx
5. května • 22:05

suzuki swift

jehovista
2. května • 22:58

No a ja jsem videl mraky silnych aut co to mely jen tak tak. To vzdycky musi ridic spravne vyhodnotit. Ja s tim jezdil pet let a nikdy jsem se do problemu nedostal, protoze jsem vedel co si muzu dovolit a kdy musim co zaradit. Chapu ze clovek co je zvykly na silne auto s tim muze mit problem, protoze je zvykly jenom slapnout na plyn.

Cpt._Redeemer
3. května • 16:57

Asi furt nechápete psaný text. S touto motorizaci se nedá bezpečně předjíždět.

jehovista
3. května • 23:33

Ja nejsem ten, kdo neumi cist. S "touto motorizaci" jsem par let jezdil a problem jsem s tim nemel. Ze to v devadesatce uz tolik nezrychluje, jak tu nekteri pisi, je docela irelevantni. Kde se muze jezdit vic, tam je vic pruhu a na okreskach neni duvod predjizdet nekoho, kdo kolem te devadesatky jede.

Cpt._Redeemer
2. května • 22:34

Ne. Ta Felicia jela do kopce 60 a ta Fabia jí nemohla zaboha předjet. Takový motory se nemají vyrábět. Kdyby to byla 1.9TDI tak se jen zapráší a je pryč. Tak to má být.

james
2. května • 15:27

:) to aby si nestretol rovnako objemne motory na ceste

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehovista
2. května • 16:40

Necemu nerozumis?

pepe
2. května • 11:46

...ještě se tím chlubte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-O:-O:-O:-O

Lukáš
2. května • 11:43

Jako fanoušek škody říkám, že tady se není čím chlubit...

Venouch
2. května • 11:45

Přesně: Hromada Technických Problémů x tři miliony :D

SMĚJÍCÍ SE BESTIE 2
4. května • 6:18

Na tom je přece dnes založen svět. Co by se vyrábělo, kdyby věci vydržely jako za našich dědečků 20 a více let !

Petr
5. května • 20:08

za našich dědečků se v 60 tis. generálkovaly motory a auta byla prorezlá, a při vážné nehodě v nich nikdo nepřežil, lidé vzpomínají vesměs s růzovými býlemi

Jan
17. února • 2:16

V šedesátých letech, kdy jsem začal jezdit, byly silnice pusté a prázdné. Na cestách do sousedních dědin nebo do města (Brno) člověk zřídka potkal auto. Nehod bylo mnohem méně. Byly to krásné roky na kole, na motocyklu i v MB tisícovce.

Doporučujeme

Články odjinud