Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Designéři a technici automobilky Škoda mají v současné době plno práce s dokončením modelů kategorie SUV a následně vozů s elektrickým pohonem. Přesto se ale vedou úvahy o vozech s více emocionálním nábojem.

Když před čtrnácti lety Škoda na ženevském autosalonu představila koncept kupé tudor, které bylo odvozeno z tehdejší první generace superbu, v tisku se sice objevily pochvalné komentáře, avšak auto se do výroby nedostalo.

Tehdy Škoda neměla zákazníky, kteří by od ní vůz této kategorie požadovali a nejspíše by na tudoru prodělala.  Zřejmě již brzy se však situace změní.

Klepněte pro větší obrázek

Specializovaný magazín Autoevolution.com přišel s informací, že mladoboleslavský výrobce chystá třetí karosářskou variantu modelu superb.

Ten je v současné době velmi úspěšný, mimo jiné i díky poutavému designu.

Vytvořit pro tento vůz karosérii čtyřdveřového kupé by nemuselo být technicky příliš náročné. Tvary ostatně Škoda více než zřetelně naznačila odhalením konceptu Vision C na jaře roku 2014. Hráškově zelený automobil měl sice oficiálně ukazovat designové směřování automobilky v příštích letech, současně ale leccos naznačoval o tehdy stále ještě utajovaném superbu III. Navíc zřejmě také testoval ohlas veřejnosti na čtyřdveřové kupé.

Ostatně, podobně Škoda postupovala na počátku tohoto desetiletí, když se koncept hatchbacku Vision D zanedlouho proměnil v sériovou Škoda Rapid Spaceback. 

Klepněte pro větší obrázek

Tento automobil totiž disponoval splývavější zádí než současný superb, a na bocích byly namontovány dveře s bezrámovými okny.

O tom, že brzy nastane poměrně vhodná doba pro příchod takového škodováckého typu auta, svědčí i informace, které Autorevue.cz získalo od zdrojů z automobilky Volkswagen. Chystaný model CC druhé generace totiž bude posazen do luxusnějšího segmentu než passat, s nímž bude technicky spřízněn.

Pro Škodu se tak otevírá možnost oslovit zákazníky, kteří touží po autě s atraktivní karosérií, ale nehodlají za něj utratit tolik, kolik bude stát nový Volkswagen CC.

Pokud se Škoda skutečně rozhodne tento automobil zákazníkům nabídnout, měl by k dealerům dorazit někdy v roce 2019 nebo 2020.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků