Přechod na tříválec je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Automobilka už z ceníku vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW.
Tříválec 1.0 TSI zamíří pod kapotu třetí generace Škody Octavia zhruba v polovině tohoto roku. Automobilka už se na to připravuje a z ceníku i internetového konfigurátoru vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW. Slabší verzi dvanáctistovky stále ještě koupíte.
Tříválec 1.0 TSI se postupně rozšiřuje celým koncernem VW a nahrazuje právě motor 1.2 TSI. Ten proslul na počátku výroby závadami rozvodových řetězů, ale v červenci 2011 byla zavedena modernizovaná verze se silnějším a odolnějším řetězem.
Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI také hrají nyní v koncernových automobilech svou labutí píseň, neboť Volkswagen připravuje nový čtyřválec 1.5 TSI, který je nahradí. Tříválec 1.0 TSI pak zastoupí základní motorizace včetně 1.2 TSI. Stejný osud se týká i motoru 1.6 TDI, ten také nahradí patnáctistovka.
Přechod na tříválec 1.0 TSI (ten by měl v Octavii nabídnout výkon 85 kW a točivý moment až 200 Nm) je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Nový motor bude také lehčí než „starší“ dvanáctistovka. Později dostane tříválec i Fabia. Je možné, že se objeví i pod kapotou SUV Škoda Kodiaq, příbuzný Seat Ateca ho má.