121
Fotogalerie

Škoda Roomster a Roomster Scout 1,9 TDI: s plasty, nebo bez?

Kapitoly článku:


Scout, nebo série?

Škoda Roomster představuje řidičsky ojedinělé kompaktní MPV a v kombinaci s turbodieselem 1,9 TDi nabízí perfektní spotřebu a solidní dynamiku. Je dobře, že se Roomster stane základem pro modely Joyster a Yeti, které by mohly škodovce otevřít nové tržní segmenty a udělat z ní značku pro mladé zákazníky.

Pro zasvěcené nebude velkým překvapením, že obě verze nestavíme ani tak proti sobě, jako vedle sebe. Z hlediska funkčních vlastností jsou rozdílné zcela minimálně a v obou případech budou sloužit jako silniční vozy, které tu a tam zvládnou i lehký terén. Méně se jej bude bát Scout, ale jen kvůli tomu, že jej nelakované plasty lépe ochrání před odletující kamínky či větvemi stromů podél cesty. Vzhled Scoutu slibuje více, než vůz reálně nabízí, ani možnostem poctivých SUV se Scout neblíží. Rozhodují při rozhodování, zda Scouta, či běžný Roomster, bude jen vzhled a cena. K obojímu se postupně dostaneme.

Z hlediska designu bude minimálně pro mladé zákazníky daleko více sexy optický Scout, který také naše srovnání z hlediska designu vyhrál. Zda je i vaším šálkem kávy, posuďte sami.

skoda_roomsterscout1/P2030857.JPG skoda_roomsterscout1/P2030860.JPG skoda_roomsterscout1/P2030940.JPG

Z hlediska výbavy námi testovaným vozům nechyběly ABS a MSR, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, imobilizér, elektrohydraulický posilovač řízení, systém variabilních sedadel VarioFlex, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou směrech, pylový, pachový a prachový filtr, centrální zamykání, palubní počítač, projektorové halogenové světlomety, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizace Climatic, dvě uzavíratelné odkládací schránky přístrojové desce před spolujezdcem, odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel.

Z příplatkové výbavy oběma vozům nechyběly metalická barva za 8 500,- Kč, audiosoustava a navigace za 35 000,- Kč, přední mlhovky s funkcí Corner za 2 500,- Kč, výškově nastavitelná sedadla vpředu za 2 000,- Kč, ovládací modul pod volantem za 3 000,-Kč, malý kožený paket - kožený volant, ruční brzda s koženým návlekem, hlavice a zakrytí řadící páky z kůže za 8 000,-Kč,  střešní nosič za 5 000,- Kč, alarm za 5 000,- Kč, parkovací senzory za 9 000,- Kč, rezervní kolo z lehké slitiny za 3 000,- Kč, panoramatická střecha za 16 000,- Kč.

K nadstandardní výbavě patří i vcelku kuriozní prvky, které u jiných značek bývají zadarmo: deaktivace airbagu spolujezdce za 1 500,- Kč, signalizace nezapnutých pásů za 1 700,- Kč, výsuvné ostřikovače světlometů za 3 000,- Kč, zásuvka pod pravým sedadlem za 500,- Kč. Roomster Scout byl navíc vybaven kryty pedálů z ušlechtilé oceli za 5 000,- Kč.

Škoda Roomster 1,9 TDi ve výbavě Style startuje na 489 900,- Kč vč. DPH. Námi testovaný vůz s výše uvedenou výbavou vyjde na 574 600,- Kč vč. DPH.

skoda_roomster1/P1730309.JPG skoda_roomster1/P1730398.JPG skoda_roomster1/P1730455.JPG

Škoda Roomster Scout 1,9 TDi startuje na 535 900,- Kč vč. DPH, s dodatečnou výbavou námi testovaný kousek stojí 625 600,- Kč vč. DPH. I přes relativně vyšší cenu nám verze Scout přijde stylovější a nadčasovější. Pro mladé rodiny požadující dynamické, úsporné auto s rozměry MPV je Roomster vynikající volbou. Pro českou automobilku je základním úhelným kamenem pro další stylové modely pro mladé zákazníky.

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč
    * Objem: 1 896 ccm
    * Největší výkon: 77 kW (105 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 240 Nm při 1 800 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 180 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 6,7
          o Mimo město: 4,6
          o Kombinovaná: 5,4

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 235 kg
    * Užitečná hmotnost: 540 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 205 mm
    * Šířka: 1 684 mm
    * Výška: 1 607 mm
    * Rozvor náprav: 2 617 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 550 l

Škoda Roomster

Škoda Roomster bylo první české MPV a vzbudilo při svém příchodu rozruch nekonvenčním designem. Stejně jako ostatní škodovky se stal i Roomster nejprodávanějším modelem své třídy. V roce 2015 byla jeho výroba ukončena bez přímé náhrady.

Test • Historie Škody Roomster

Doporučujeme

Články odjinud