Škoda Rapid Spaceback: o 180 mm kratší, o 135 l menší kufr

33 komentářů

Karlí
30. září • 23:54

Zrovna vybírám po kterém voze šáhnout a musím říct, že Rapid vypadá ze všech nejlíp. Na https://kralmotoru.cz/media/skoda-rapid-spaceba... ... je i praktické srovnání s vozy stejné třídy a ve většině věcí si Škodovka drží prvenství, tak proč do ní nejít, že.

JuDr. Dolfi
16. července • 9:24

a SEAT Toledo combi bude? B-]

CerVus
15. července • 15:34

Mno taková ošklivější Audi A3. Holt Seat má Exeo a Škodofka Rapid spaceback akorát s mnohem horší technikou. Doba hranatých krabic odezněla před pár lety.

Tom
15. července • 21:55

Proc s horsi technikou? Prvni audi melo stejny podvozek jako octa I, takze napr. zadni naprava je uplne stejna

Spekulace
15. července • 16:19

Jednou se ta doba hranatých krabic zase vrátí => Škodovka je průkopníkem, pokud ovšem s tím návratem nepřichází příliš brzo? ;-)

JardaITC
15. července • 15:32

Připomíná mi to audi A3 5dv někde z roku 2005, samozřejmě hezčí s ostřejšími hranami.

puk123
15. července • 15:02

Zadní okno mne nadchlo při pohledu na červený model. Řekl jsem si, konečně nějaká odlišnost od jiných modelů i značek, navíc je to hezké a přečůrali všechny demaskovače. Při pohledu na bílý model nadšení zase opadlo. Nejde mi do hlavy, že se dá ušetřit na pár cm skla proti nutnosti dvou různých výlisků dveří, 2 různých oken, aj.. Prostě dvakrát Š(š)koda. :-(

Phoenix
15. července • 15:47

Halt, kdo bude chtít tuhle pěknou záď s velkým oknem až k registrační značce, bude muset zacvakat panoramatickou střechu...

puk123
15. července • 15:59

Až zjistí za kolik, koupí si možná jiné auto. Škoda, pokud to už nebude Škoda.

motor
15. července • 13:51

Zase to zabiji cenou?? ..staci ze fres uz nema v zakladu park.asistent a centr.do..jak se zvedli prodeje skoda uz znavoa cechacky zdime..stejne tak TDI 66KW pouze o litr levnejsi nez silnejsi verze, zato za jedinnou slusnou silnejsi motorizaci 77kw tdi si priplatime.. HNUS !!

LdF
15. července • 18:50

Chtelo by to 1.6 benzinovou atmosferu, tu co ma Rapid v Cine.

motor
15. července • 13:53

Zapomeli Jsem napsat že od modelového roku 2014 jdou elektrické ovládat přední okna od řidiče nový je volant a prý měla být také nová paluba..

Karel  Antonín
15. července • 13:50

- Malý kufr,
- Krátký
- Úzký
- Drahý
- Podmotorizovaný (malolitražka ) :-D:-D:-D

Fantomas
15. července • 16:55

A jestli tomu dobře rozumím, tak bys chtěl, aby byl Rapid delší, širší, s větším kufrem a motorem - takže ty vlastně chceš Oktávku? Nebo co? B-]

LOL
15. července • 23:02

Špačekback je defacto Fabia Sedan, sedí téměř vše, jen ta díra do kufru je větší :-P

Karel  Antonín
15. července • 20:21

A proč bych měl chtít Octávku ;-) (To co chci nebo mám je moje věc)
Reagoval jsem tady na Rapida. Respektive hovoříme o kompaktním hatchbacku nižší střední třídy.
Srovnej parametry Rapidu s konkurencí a pochopíš o čem hovořím.

Fantomas
15. července • 21:11

Kdyby byl Rapid delší, širší, s větším kufrem a motorem, tak by to byla Oktávka, takže opravdu tvoje úvahy nechápu.

Karel  Antonín
15. července • 21:21

Já tvoje taky ne. Tady se bavíme o určité karosářské variantě v určité třídě. Což Octa není ta je totiž Liftback nebo combi i celkově je o pomyslný stupínek výše.
Podle tvé logiky by byl F. Focus vlastně F. Mondeo.

Fantomas
15. července • 16:51

Shrnuto - není to auto pro tebe ;-)

puk123
15. července • 16:02

Prostě levně vyrobený hatchback pro 4 se solidním kufrem.

k22
15. července • 13:34

"Novinka je dlouhá 4 483 mm, takže je o 180 mm kratší než liftback". Ehmm...liftback je dlouhý 4483 mm, takže tao "novinka" bude měřit kolik? No přeci 4303 mm.
Byla to ale fuška to spočítat :-O

Jiří  Duchoň
15. července • 13:46 • redaktor AutoRevue.cz

Byla a já Vám děkuji, že jste to udělal za mě :-) Děkuji za upozornění, opraveno.

jouza
15. července • 13:20

jen skoda ze predni naprava je z roku 1999, teda z fabie... Jikak by to nebylo spatne auto.

Radek
16. července • 8:16

Pokud tvrdíte, že je přední náprava z fabie 1, tak jste jí asi nikdy neměl :-D

Tom
15. července • 21:57

A co je na ni spatne? Pokud vim, tak pseudo McPerson se moc nemeni ani u jinych automobilek...

Zelí
15. července • 13:16

Kde redaktůrci přišli na "příliš úzkou karoserii". Je stejně široká i uvnitř jako u focusu I. Neslyšel jsem nikdy, že by si někdo z "odborných" redaktorů na šířku fouse stěžoval.

blue.sun
16. července • 8:32

Marně tak přemýšlím, jestli náhodou není Focus I patnáct let staré auto... Srovnávat to s dnešními je fakt úlet hodný jen Zelí...

Jiří  Duchoň
15. července • 14:17 • redaktor AutoRevue.cz

Oni si totiž ti redaktůrci na rozdíl od čtenáříčků všímají hlavně podivných proporcí karoserie liftbacku Rapid. Já jsem se tomu věnoval v testu Rapidu TSI DSG: http://www.autorevue.cz/test-skoda-rapid-14-tsi-d... ... Ve druhé kapitole jsem srovnával s Octavií I.A srovnání s Focusem 5dv. dopadá podobně. Rapid liftback je oproti němu o 23 mm nižší, o 125 mm delší, ale zároveň o 117 mm užší...

Zelí
15. července • 15:17

Jenom pro úplnost :
šířka vnitřní šířka vpředu vnitřní.š.vzadu
---------------------------------------------------------------------------------------------
FF I 1695 mm 1420mm 1430 mm
ŠRapid 1706 mm 1420 mm 1410 mm

petr
15. července • 16:46

Jenom pro úplnost, údaje Kia Rio:Šířka - 1.720 mm
Šířka vpředu - 1.420 mm
Šířka vzadu - 1.420 mmSoučasný Focus má 1.823 mm * 1.475 mm * 1.470 mmAuta rostou, současný Rapid patří svými rozměry spíše mezi malé vozy.

Zelí
15. července • 17:24

Ford rozměrově roste, protože nemá žádnou víceznačkovou strukturu. Takže to dělá tak, že velikostně všechno přefukuje. Chybí mu vyšší střední třída, nevadí přifoukne řádně mondeo. Pod mondeem tak vznikla díra, tak přifoukl řádně i fouse taky. Ve velikosti původního focuse tak nemá nic. Jeho chyba.
Rozměry rapidu mi připadají vcelku rozumné a vyhoví spoustě zákazníků tak, jak vyhovoval původní focus I. Nevšimnul jsem si, že by si někdo stěžoval, že byl focus I malý.
Závody o šířku interiéru v rozměrech, ve kterých se dnes tento mediální závod na všech webwch odehrává stejně nic neřeší. Ať je vzadu 1430 nebo 1470mm je to stejně úplně jedno, protože pro jízdu třech vzadu je to tak jako tak málo. V obou případech je to pro delší jízdu jen pro dva. Pro pohodlnou jízdu třech lidí vzadu je potřeba cca 1700-1800mm. A to nemá stejně nikdo ani ve vyší střední třídě.
Např. A6 minulé generace měla šířku vzadu 1420mm. Žádný redaktůrek si nedovolil napsat, že je A6 vzadu úzká. Toto je stará dobrá komunistická autocenzůra. Redaktůrek se ovládne, aby si zastoupení audi nepozlobil - rád by ho ještě někdy testoval. U rapidu se může honit svaly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří  Duchoň
15. července • 20:28 • redaktor AutoRevue.cz

Nejrozumnější příspěvek, jaký jsem od Vás za poslední dobu četl. S tím posledním odstavcem jste ale trochu vedle, ovšem chápu, že mnozí čtenáři to tak vnímat mohou. Nevím, jak je to v malých redakcích a různých blogýscích, kam je dostat dražší auto k testu problém, ale v těch větších to máme trochu jinak. Tady žádný importér neřeší, jak o jeho autě napíšeme, je zkrátka rád, že se tady jeho test objevil. Jasně, v nějakém vysloveně parádním autě se člověk intoxikovaný benzínem sveze rád, nicméně bývá to pro něj už docela rutina a většinou nakonec postupuje spíše pragmaticky. Takže dobře ví, že nechat se týden natřásat nějakou vranou za pár korun odvede pro redakci ve finále více práce než kolíbat se limuzínou. Hádám, že tušíte, co jsem tím chtěl naznačit...

JuDr. Dolfi
15. července • 12:45

:-D Zibo né abys to tu pokapal

Doporučujeme

Články odjinud