Škoda Rapid: cena dolů, prodeje nahoru. Vydrží to?

Registrace nových vozů v hodně nabité nižší střední třídě v lednu 2013 ukázaly, že se vstupní cenou 289 900 korun to Škoda v říjnu 2012 v případě nového modelu Rapid přehnala. Vyšší cena nevadila jen zákazníkům, ale i dealerům...

Lednový pokles ceny Rapidu o dvacet a více tisíc v cenících (základní model nyní začíná na 269 900 Kč s motorem 1,2 MPI/55 kW) vystřelil Rapid v lednu na třetí místo nejžádanější vozů v České republice. Žebříčkům kralovala Škoda s Octavií a druhou Fabií.

Ještě v prosinci 2012 přitom statistiky Svazu dovozců automobilů zaznamenaly jen 230 registrovaných vozů Škoda Rapid.

Jestli největší překážkou prodejního úspěchu Rapidu byla jen vysoká cena, to ukážou naplno statistiky až za únor. Zlevnění modelu totiž přišlo až v druhé polovině měsíce ledna.

Dodejme, že Citroën C-Elysée a Peugeot 301, papírově nejvážnější soupeři Rapidu, zaznamenaly v lednu dohromady jen 94 registrací.

V kategorii „kufrových“ modelů je se 121 registrací předehnal i doprodávaný Renault Fluence (od 8. února vstupuje do prodeje s modernizovanou verzí). Tomu bezpochyby pomohla cena jen lehce nad 234 tisíc korun.

Jak se statistikami zahýbe nový Fluence, u něhož Renault stanovil základní cenu 264 900 korun, se ukáže již brzy.

Premiéry | Renault

Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků