První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím roce. Mladoboleslavská značka nyní vydala pětibodový žebříček priorit elektromobility a prozradila i dojezd modelu CITIGOe.
Už delší dobu se ví, že prvním elektrickým vozem Škoda nebude crossover postavený na platformě MEB, jak se původně předpokládalo, ale minivůz Citigo s technikou Volkswagenu e-up!. Představit by se měl koncem příštího roku a do prodeje se podle současných informací dostane pár týdnů poté, přičemž pro Citigo samotné to bude jakési rozloučení. Segment A skomírá a tyto modely nahrazují městské crossovery…
Pokud by Škoda přistupovala k vývoji elektrického modelu Citigo stylem, jakým u nás někteří vysoce postavení občané píší diplomové práce, dočkáme se elektromotoru o výkonu 60 kW, točivém momentu 210 N.m, maximální rychlosti okolo 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku za necelých 13 sekundy. Jde o parametry, týkající se VW e-up!, který by měl na jedno nabití ujet až 160 km. Jenže u CITIGOe to bude jinak.
Mladoboleslavská automobilka na svém Storyboardu uvedla, že bude mít CITIGOe dojezd až 300 km na jedno nabití. Vezmeme-li v úvahu, že e-up! používá lithium-iontový akumulátor o kapacitě 18,7 kW, spočítáte si, jakou kapacitu bude CITIGOe zhruba potřebovat. Budeme-li uvažovat 40 kWh, dostane se na úroveň Nissanu Leaf.
Ve stejném roce jako CITIGOe dorazí také první MEB elektromobil Škoda, který bude součástí obrovských plánů koncernu VW o vývoji téměř třiceti ryze elektrických modelů čtyř značek do roku 2022. Na jedno nabití ujede až 500 km, bude podporovat rychlejší nabíjení a podobně. Škoda věří, že do roku 2025 bude až 25 procent všech v Evropě prodaných aut elektrifikovaných, což zahrnuje i hybridy a plug-in hybridy.
Jakkoliv se u elektrických automobilů hovoří hlavně o dojezdu na jedno nabití, pro Škodu to není hlavní priorita. „Dostatečný dojezd“ je na žebříčku základních pěti pilířů elektromobility na posledním místě, hned za poměrem ceny a užitné hodnoty, připojení k internetu a pokročilých asistenčních systémech, přitažlivém designu a požitku z jízdy daného například maximálním točivým momentem už od nulových otáček. Mrkněte do galerie, zmíněný žebříček tam najdete.