Škoda připomíná 40. výročí řady RS. Vše začalo modelem 180 RS

22 komentářů

jirka
10. srpna • 7:05

Skodovka si na sportovni auta jen hraje. Za sportovni se da povazovat ty specialy ze 70 let. Aposledni cocta ktera ma vice prvek. Nafta patri do kamen. Za dalsi uz v roce 1998 udelala jista automobilka 1.8 bez turba 190 koni s kitem az 240 koni seriovka pro skupinu N.S tim kitem bez turba motor toci 10 tis. Za dalsi zatim jsem jakoukoli coctu vyskolil s radoby oznacenim rs i s mensim motorem nez ma krom te posledni jsem jeste nepotkal. Za dalsi ty dvoulitry co meli jezdit udajne 240 jezdily jen 220 a fabrika nevi kde je zakopanej ppes. A 1.8 180 koni ze max 235 svytazenym steznem nemluve ty oturbeny motory o proti stejne vykonneatmosfere berou o 40 procent vic paliva pod plnym plynem tak kde je ta ekologie no.

LOL
28. května • 11:56

Nejkrásnější je 180 RS - nizoučká, široká, prostě sexy. Jak byly klasické stovky nevzhledné úzké krabice, tak tohle snížené žihadlo je mňamózní.

David
27. května • 19:09

Jsme jediný, komu je smutno z absence RS u třetí Fabie? :(

revan_21
27. května • 19:49

Tak škoda to je... Ale ruku na srdce... Jedina dobrá fabia RS byla 1. generace...
Ta druhá... nwm nwm, a navic jen ve spojení s automatem.
Prodeje fabky v RS jsou tak nizké, že se třetí generace už holt v RS dělat nebude...

Jakub
27. května • 20:42

Leckoho odradil dsg automat. Nebyla jiná možnost.

Antiautomat
28. května • 9:03

To je jednoduche.a/ zbytocne zlozity motor (a navyse nijak extra podareny)
b/ absencia objemu 1.6 (chyba, ktoru VW spravil a tu na nu doplatil a este doplati), ktory by mal lepsi vykon a vyrobne by bol jednoduchsi
c/ nemoznost manualu
d/ nemozny dizajn (uzke a vysoke)

revan_21
28. května • 22:11

Ja myslim že design Fabie II RS měl něco do sebe.. I přitom "tvaru":D

revan_21
27. května • 21:48

Jono. Říká se, že manual v kombinaci s tímto motorem by se tam nevešel.

Gouda
28. května • 13:06

DSG jsou vlastně dvě převodovky a dvě spojky. Je asi o třicet kg (neboli skoro dvakrát) těžší, než kvalitní šestistupňový Getrag. O velikosti můžu jenom spekulovat, ale je rozumné předpokládat, že DSG bude i větší.

kolemjdouci
27. května • 22:47

Coz bylo vyvraceno ve vicero pripadech... Nekolik prototypu s timto motorem a manualem... Polo s 2.0 a manualem ma taky neco do sebe atd... Jen kec. Kdyby to nabidli s manualem + nejakou TDI RS s man + aut., tak by se to prodavalo podobne dobre, jako prvni generace...

Zelí
27. května • 17:41

Škoda má rs jako ochrannou známku a proto ji může používat. Historicky jí patří a dle testů je stávající rs i v produkční verzi okruhově maximálně schopný stroj, který nemá slabiny.

revan_21
27. května • 18:50

Pravděpodobně jí má společně s fordem, a nebo je mezi nima nějaká vzájemná domluva o použávaní značky RS.

Václav Holec
27. května • 23:28

Víte, proč Škoda v Británii používá označení vRS? Právě kvůli Fordu. ..

revan_21
28. května • 0:53

ANo, v Britanii ma tuto značku registrovanou Fort...
Nicméně u nás a v okolních státech ji používají obě automobilky...

Vana666
27. května • 16:55

Netroufl bych si označit RS za řadu startující v roce 1974. Tehdy to byly čistě závodní speciály, dnešní jsou čistě civilní modely pro běžné použití. Konstrukcí i účelem použití jsou to naprosto odlišná auta, společné mají jen to marketingové označení RS.

revan_21
27. května • 17:11

Označení RS u těchto výkonějších modelů slouží především jako připomínka tohoto označení.

Venouch
27. května • 16:36

Jsem sám, kdo si myslí, že největší koule měla první Octavie RS a naftová Fabie RS?

Karel  Antonín
28. května • 9:48

Koule měla 200RS

Antiautomat
28. května • 8:59

nie nieste sam. Octavia I RS bola naozaj najlepsia.

Gouda
27. května • 16:53

Ona ta první Octavia RS je rozhodně nejméně kompromisní ze všech Octavií RS. Ty pozdější, jakkoliv jsou rychlejší, jsou nakonec jenom nejvyšší motorizace Octavie. První byla celkem jiné auto.

kolemjdouci
27. května • 22:48

Osobne mi prijde vtipne, ze prvni generace ma na zadni naprave chlazene kotouce, zatimco druha generace, vykonnejsi a tezsi, ma vzadu uplne obyc kotouce na cyklo kolo :-) predek je identickych 312x25, jako OIRS... Taky ty brzdy docela rychle zvadnou u OIIRS.

Gouda
28. května • 13:10

První generace byla v době, kdy VW ještě neměl tak jasně rozdělené priority pro své značky. Teď je celkem zřejmé, že Škoda prostě nemá takové věci za úkol. Škoda má za úkol vyrábět prostorná auta na malém podvozku.

Doporučujeme

Články odjinud