Škoda přidává plyn: Pět sportovních vozů na srazu GTI u jezera Wörthersee

Mladá Boleslav/Reifnitz, 11. května 2015 – Sraz GTI u jezera Wörthersee je dnes již kultovní. Jeho letošní ročník proběhne v polovině května a ŠKODA bude opět u toho – tentokrát hned s pěti emocionálními sportovními vozy značky ŠKODA, z nichž čtyři budou sportovní verze modelu ŠKODA Fabia. Hlavním lákadlem bude zbrusu nový soutěžní vůz ŠKODA Fabia R5, který bude navíc k vidění i jako studie ve verzi Combi. Svou světovou premiéru si zde odbude i ‚žákovský vůz’ ŠKODA FUNstar a ŠKODA Fabia s designovým paketem Red & Grey plus z programu příslušenství. Kromě toho ŠKODA prezentuje s modelem Octavia Combi RS 230 nejrychlejší Octavii všech dob. Razantní závodění s miniaturními závodními vozy čeká návštěvníky při ‚ŠKODA Crazy Rally Ride’.

​34. ročník srazu GTI se koná v době od 13. do 16. května 2015. K jezeru Wörthersee v těchto dnech dorazí asi 200.000 fanoušků tuningu a motoristického sportu, kteří se zde budou oddávat své vášni pro rychlá auta. „Závodění má naše značka v genech,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Na světových závodních tratích je doma už 114 let, na poli motoristického sportu dosáhla skvělých úspěchů. Sraz GTI je ‚Mekkou’ tuningu a skvělou příležitostí k tomu, podělit se o naši sportovní vášeň a emoce s našimi fanoušky z celé Evropy,“ dodává Vahland.

Přímo ze svého prvního a zároveň velice úspěšného závodu k jezeru Wörthersee přijede nový soutěžní vůz ŠKODA Fabia R5. Před třemi týdny oslavil zbrusu nový speciál značky ŠKODA svou světovou soutěžní premiéru triumfálním vítězstvím v prvním závodě letošního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. V Reifnitz se nyní se Fabia R5 poprvé představí široké veřejnosti i mimo závodní trať. Kompaktní a výkonný speciál je doslova nabitý moderními technologiemi. Zeleno-bílo-černě lakovaný soutěžní vůz je v souladu s předpisy mezinárodní automobilové federace FIA vybaven přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, ke slovu přichází i pětistupňová sekvenční převodovka a zavěšení kol McPherson. Hmotnost vozu činí v souladu s pravidly minimálně 1.230 kilogramů. Na vývoji nové Fabie R5 se podíleli i vybraní špičkoví jezdci továrního týmu ŠKODA.

Sportovní atmosféru vyzařuje v Reifnitz také poprvé představená studie soutěžního vozu ŠKODA Fabia R5 Combi. Se svým nápadným zeleno-bílo-černým lakováním je tento vůz už na první pohled jako stvořený pro automobilové soutěže. Fabia R5 Combi přijíždí na 18palcových kolech z lehkých slitin. O jeho soutěžních ambicích svědčí mj. mohutný přední nárazník a široké otvory pro vstup chladicího vzduchu v přídi. Široká maska chladiče je černě lakovaná, stejně jako kryty zpětných zrcátek. Dynamický vzhled vozu podtrhují rozšířené blatníky a mohutné prahy. Na zádi vozu se nachází rozměrný spojler, mohutný zadní nárazník a široká, uprostřed umístěná koncovka výfuku. Studie má pod kapotou přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru ze soutěžního vozu ŠKODA Fabia R5.  

Poprvé se široké veřejností u jezera Wörthersee představí také ŠKODA FUNstar, nekonvenční pickup vycházející z modelu ŠKODA Fabia. Emocionální studie je výsledkem druhého ročníku učňovského projektu, v jehož rámci žáci středního odborného učiliště ŠKODA vytvořili svůj vůz snů: malý pickup, který je zábavný nejen svým jménem. ŠKODA FUNstar má nápadné lakování v kombinaci metalických odstínech šedá Steel a bílá Moon. S tím působivě kontrastují prahy, rámeček masky chladiče a zadní spojler jsou nalakované v zeleném odstínu Reflex. Mimořádným detailem jsou LED-světla, umístěné pod bočními ochrannými lištami. Přední světlomety se dvěma projektory jsou rovněž osazeny LED-technologií, ve světlech pro denní svícení kromě toho najdeme i zelené LED-proužky. Světelnými diodami jsou osazené i zadní svítilny. Pickup přijíždí na osmnáctipalcových kolech ‚Gemini’ – ‚vypůjčených’ z modelu Octavia RS. Vůz pohání benzinový motor 1,2TSI o výkonu 90 kW.  Převodovka je sedmistupňovou dvouspojková. Sportovní vzhled přechází i do interiéru. Jednotlivé prvky jsou taktéž vyvedeny v barvách šedá Steel a bílá Moon. V interiéru samozřejmě nesmí chybět sportovní volant. Skvělý zvuk zajistí soundsystém o výkonu 1400 wattů.

Malým vozem se sportovními ambicemi je ŠKODA Fabia s designovým paketem Red & Grey Plus z programu příslušenství. Tato Fabia, bohatě vybavená z nabídky ŠKODA Originálního příslušenství, je skutečnou pastvou pro oči. Vůz je nalakován v odstínu bílá Moon, přes kapotu, střechu a páté dveře se navíc táhnou šedočervené podélné pruhy. Červené 17tipalcové hliníkové disky v designu Savio, červeně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek podtrhují společně s předním spoilerem, bočními prahy, zadním difuzorem, střešním spoilerem a černou mřížkou dynamický charakter vozu. Sklo pátých dveří a zadních bočních oken je tmavě tónované (SunSet). 

Emocionální prezentaci značky ŠKODA u jezera Wörthersee uzavírá nová ŠKODA Octavia Combi RS 230. Svou ostře sledovanou premiéru zažil tento dravý akční model značky ŠKODA teprve před několika týdny, na trh vstoupí tento model už v červnu. ŠKODA Octavia Combi RS 230 boduje atraktivním designem, sportovním interiérem, moderní technikou a působivým výkonem. Jako první vůz značky ŠKODA má tento model v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou. Dodatečné označení ‚230’ vyjadřuje výkon nového akčního modelu RS, poháněného dvoulitrovým zážehovým motorem o výkonu 169 kW nebo 230 koňských sil. S motorem 2,0 TSI/169 kW (230 koní) ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje Octavia Combi RS 230 ve verzi hatchback z 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 sekund. Maximální rychlost činí 247 km/h. ŠKODA Octavia Combi RS 230 je nejrychlejší sériovou Octavií všech dob. 

Vedle sportovních modelových novinek se ŠKODA na břehu jezera Wörthersee prezentuje i zcela mimořádným závodnickým zážitkem. Při ‚ŠKODA Crazy Rallye Ride’ mohou návštěvníci na okruhu, vybudovaném hned vedle stánku, prokázat svou schopnost pilotáže miniaturních závodních vozů. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků