Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní

Mladoboleslavská automobilka při faceliftu dostala výkon "základní" verze octavie RS na úroveň dřívější verze RS Plus.

I když vzhled přídě modernizované octavie RS (stejně jako u civilních verzí) bude ještě dlouho budit rozporuplné reakce, počínání techniků, kteří pracovali na motoru i na podvozku, si minimálně podle zveřejněných technických údajů zaslouží uznání.

Nová octavia RS se zážehovým dvoulitrovým motorem nyní dokáže vyvinout výkon 169 kW (230 koní), což je o 7 kW (10 koní) více než dosud. Auto díky tomu dosáhne maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku činí 6,7 sekund a kombinovaná spotřeba je 6,5 litru.

Zajímavosti | Škoda | Bezpečnost | Sportovní auta | Škoda Octavia

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Ještě slibněji se nám ale jeví informace o snížení podvozku o patnáct milimetrů a hlavně rozšíření rozchodu zadních kol o poměrně významných třicet milimetrů.

Zajímavé je, že na rozdíl od minulých faceliftů se vlastně nezměnila spodní část předního nárazníku. Jen radar adaptivního tempomatu se přestěhoval nahoru pod logo.

V horní části tohoto karosářského dílu jsou, stejně jako u "civilní" verze, rozdělené hlavní světlomety. Jedna jejich část vlastně opticky rozšiřuje mřížku chladiče.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Sportovní auta | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

V interiéru nyní budou moci být na přání namontována sportovní sedadla potažená alcantarou a sériově bude uvnitř ambientní osvětlení. V základu zůstává manuální řazení, za příplatek lze získat šestistupňové DSG.

Ve špičkovém provedení se v interiéru ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 9.2 palce, k dispozici budou nové asistenční systémy.  Například ten pro couvání s přívěsem, pro hlídání vozidel v mrtvém úhlu nebo ten, který upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

V základní výbavě zájemce získá sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, na přání bude možné získat až devatenáctipalcová.

Facelift se samozřejmě týká rovněž dieselového RS. Tam ale parametry motoru zůstaly na svém. Vůz bude opět k mání jak s manuální, tak automatickou převodovkou, s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

V následující malé galerii si můžete prohlédnout, jak nyní liftback a kombi v provedení RS vypadá. Na konci je pak pro porovnání stávající provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků