Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní

Mladoboleslavská automobilka při faceliftu dostala výkon "základní" verze octavie RS na úroveň dřívější verze RS Plus.

I když vzhled přídě modernizované octavie RS (stejně jako u civilních verzí) bude ještě dlouho budit rozporuplné reakce, počínání techniků, kteří pracovali na motoru i na podvozku, si minimálně podle zveřejněných technických údajů zaslouží uznání.

Nová octavia RS se zážehovým dvoulitrovým motorem nyní dokáže vyvinout výkon 169 kW (230 koní), což je o 7 kW (10 koní) více než dosud. Auto díky tomu dosáhne maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku činí 6,7 sekund a kombinovaná spotřeba je 6,5 litru.

Zajímavosti | Bezpečnost | Sportovní auta | Škoda | Škoda Octavia

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Ještě slibněji se nám ale jeví informace o snížení podvozku o patnáct milimetrů a hlavně rozšíření rozchodu zadních kol o poměrně významných třicet milimetrů.

Zajímavé je, že na rozdíl od minulých faceliftů se vlastně nezměnila spodní část předního nárazníku. Jen radar adaptivního tempomatu se přestěhoval nahoru pod logo.

V horní části tohoto karosářského dílu jsou, stejně jako u "civilní" verze, rozdělené hlavní světlomety. Jedna jejich část vlastně opticky rozšiřuje mřížku chladiče.

Testy | Kombi | Sportovní auta | Škoda | Srovnávací testy | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

V interiéru nyní budou moci být na přání namontována sportovní sedadla potažená alcantarou a sériově bude uvnitř ambientní osvětlení. V základu zůstává manuální řazení, za příplatek lze získat šestistupňové DSG.

Ve špičkovém provedení se v interiéru ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 9.2 palce, k dispozici budou nové asistenční systémy.  Například ten pro couvání s přívěsem, pro hlídání vozidel v mrtvém úhlu nebo ten, který upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

V základní výbavě zájemce získá sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, na přání bude možné získat až devatenáctipalcová.

Facelift se samozřejmě týká rovněž dieselového RS. Tam ale parametry motoru zůstaly na svém. Vůz bude opět k mání jak s manuální, tak automatickou převodovkou, s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

V následující malé galerii si můžete prohlédnout, jak nyní liftback a kombi v provedení RS vypadá. Na konci je pak pro porovnání stávající provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků