Škoda Popular Monte Carlo zvítězila na Schloss Bensberg Classics

„Nestárnoucí“ škodovky zaujaly diváky i porotu veteránské soutěže Schloss Bensberg Classics. Její čtvrtý ročník se konal v kraji Bergisches Land nedaleko Kolína nad Rýnem.

V rámci špičkově obsazené Rallye Historique zvítězilo elegantní kupé Škoda Popular Monte Carlo v kategorii 3 - Vozy do roku výroby 1945.

Také v kategorii 2 Rallye Historique (rok výroby 1946 až 1979, elektronika)triumfoval vůz mladoboleslavské značky. Byla to Škoda 130 RS týmu Škoda Auto Deutschland.

Schloss Bensberg Classics je jedním z nejdůležitějších srazů historických vozů, před dvěma lety byla tato soutěž přijata do okruhu Louis Vuitton Classic Concours Award a postavila se tak na úroveň srazů v kalifornském Pebble Beach nebo v italské Villa d'Este.

Probíhala s mottem Very Important Cars Only. Jejím centrem byl barokní zámek Bensberg. Na start zhruba dvousetkilometrové Rallye Historique se tentokrát postavilo téměř 90 historických vozů. Ty byly rozděleny do čtyř kategorií.

Při soutěži se hodnotila hlavně plynulost jízdy. Vytýčený úsek musel vůz absolvovat v předepsaném čase. Byly hodnoceny odděleně vozy s mechanickými a elektronickými měřicími přístroji. K soutěži v roce 2012 byly připuštěny vozy do roku výroby1979.

Vedle Rallye Historique proběhla také soutěž Concours d’Elégance, které se zúčastnilo mnoho nádherných a vzácných historických vozů světa. Škoda v ní představila další klenot: otevřený luxusní vůz Škoda 860 z roku 1932.

Porota Schloss Bensberg Classics měla letos hvězdné obsazení: mezi porotci zasedli mimo jiné i Giorgetto Giugiaro, Chris Bangle, Jacky Ickx a Walter de’Silva.

Škoda Popular Monte Carlo

Celkem bylo v letech 1936 až 1938 vyrobeno pouze 72 vozů Škoda Popular Monte Carlo. Šlo o zvláštní provedení modelu Škoda Popular – ve verzi kabriolet a kupé. Důvodem pro výrobu byl úspěch značky Škoda na Rallye Monte Carlo Rallye 1936. Tehdy se Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman ve voze Škoda Popular umístili na druhém místě v kategorii vozů do 1500 cm³ a na 20. místě v celkovém hodnocení.Pod kapotou vozu Škoda Popular Monte Carlo pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o zdvihovém objemu 1386 cm³ a o výkonu 30 koní. Maximální rychlost kupé činí 110 km/h, ovšem dnes už se maximální rychlost tohoto 76letého vozu již naplno nevyužívá.

KODA_P~1u.JPG

Škoda 860

V letech 1929 až 1933 byla celkem vyrobena necelá stovka těchto vozů. Číslo 860 označuje počet válců, respektive výkon motoru. Počáteční číslice 8 označuje vodou chlazený řadový osmiválec o objemu 3880 cm³, číselné značení 60 znamená výkon 60 koňských sil. Majestátní vůz o celkové délce 5424 mm vznikl v roce 1932, kdy karoserii typu 860 na míru vyrobila pražská firma Jech. Vůz, který se představil v Bensbergu, byl opravdu mimořádný. Je jedním z pouhých čtyř vyrobených kabrioletů Škoda 860 a navíc jediným kabrioletem typu 860, který se zachoval do dnešních dní. Měl pohnutou historii. V roce 1974 ho začal Jaroslav Janáček z Rožnova pod Radhoštěm restaurovat a práce dokončil koncem devadesátých let. Na přelomu tisíciletí převzalo vůz do stavu Škoda Auto Muzeum. 

KODA_8~1u.JPG
 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud