Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport s vozem Fabia Super 2000 připraveným továrním týmem Škoda Motorsport zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona.
Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011.
O titul vítěze seriálu se na kyperské soutěži ucházelo hned pět jezdců - čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva však odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech). Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf.
Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů. Jelo se na asfaltu i šotolině.
Vítězný Andreas Mikkelsen výsledek okomentoval: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“
Vítězné tažení
Škoda zvítězila v osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko), Mikkelsen dvě (Skotsko, Kypr) a Loix jedno (Belgie).
Druhý v pořadí Jan Kopecký uznal kvality soupeřů: „Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.“
Třetí Juho Hänninen litoval chyby: „Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli v hodnocení značek.“
Vítězové: druhý zprava je Andreas Mikkelsen, vlevo Jan Kopecký a vpravo Juho Hänninen.