Škoda ohlásila za rok 2010 prodejní rekord, již nyní

Ačkoli rok 2010 ještě neskončil, Škoda jej již označila z hlediska objemu prodejů za rekordní. K tomuto sebevědomému prohlášení firmu opravňuje prostý fakt - již za uplynulých 11 měsíců překonaly prodeje všechny dosavadní historické záznamy a staly se nejvyššími za jediný kalendářní rok.

S nárůstem o 12,3 % a přesně 702 400 prodanými vozy překonala česká automobilka už po jedenácti měsících celkový výsledek roku 2009, kdy za leden až prosinec prodala celkem 684 200 aut. Jen v listopadu si značka celosvětově výrazně polepšila prodala 64 200 vozů (pro srování: za listopad 2009 jich bylo 55 500 vozů, letos je to tedy o o 15,8 % více).

Vysoké dvojciferné nárůsty prodejů zaznamenala Škoda Auto především na růstových v Číně, Indii a Rusku, menší pak v zemích střední  východní Evropy. Horší je to s prodeji v západní Evropě, kde trhy výrazně klesají, automobilce se nicméně nezřídka podařilo alespoň zvýšit své tržní podíly, tedy dosáhnout prodejů klesajících méně než je v daném místě obvyklé.

Na našem trhu se Škodě letos dařilo a její tržní podíl v listopadu vzrostl na 34,3 % (loni 32,9 %). Automobilka v Česku prodala v prvních jedenácti měsících roku 53 400 vozů (leden-listopad 2009 50 800). To odpovídá nárůstu o 5,1 % proti předchozímu roku. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.

Také ve střední a východní Evropě Škoda Auto dále zlepšovala svou pozici. Na Ukrajině (+15,9 %), v Maďarsku (+11,4 %), Slovinsku (+18,8 %), Estonsku (+17,5 %) nebo Srbsku (+24,4 %) zvýšila jak počty vozů dodaných zákazníkům, tak i tržní podíly.

Podíly na trhu zvýšila Škoda Auto i v západní Evropě, ovšem jen pokud si z nich odmyslíme Německo, kde došlo k poklesu prodejů i podílu na trhu. Nicméně V Irsku (+107,0 %), Nizozemí (+92,1 %), Finsku (+52,6 %) nebo ve Velké Británii (+23,1 %) dosáhla automobilka zlepšení svých pozic.

Vysokým tempem nadále rostly trhy Indie, Číny a Ruska. Škoda Auto zaznamenala ve všech třech zemích dvojciferný růst. V Indii vzrostl počet dodávek v prvních jedenácti měsících o 33,3 % na 17 800 vozů (leden-listopad 2009 13 300 vozů). V Číně je Škoda Auto v letošním roce s doposud 167 000 (loni 106 900) prodanými vozy o 56,2 % nad úrovní loňského roku. V Rusku bylo prodáno 41 500 vozů (loni 30 100), což představuje nárůst o 37,9 %. Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších, poněkud exotických trzích: v Egyptě (+154,4 %), v Turecku (+90,0 %), v Izraeli (+58,4 %) a v Austrálii (+32,1 %).

Mezi modely se nejvíce daří Octavii, výrazně rostou i prodeje modeů Superb a Yeti. Dodávky zákazníkům v listopadu 2010 vypadaly následovně (absolutní prodejní čísla a porovnání s listopadem 2009): Octavia (27 000 vozů/+28,9 %), Fabia (19 500 vozů/-0,7 %), Superb (8 700 vozů/+59,2 %), Yeti (4 500 vozů/+75,5 %), Roomster (2 900 vozů/-12,2 %), Octavia Tour (1 800 vozů/-51,6 %).

Cílem automobilky pro letošní rok je prodej 750 000 aut a v tuto chvíli se rozhodně nejví být nereálným.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Roomster nepatří mezi zrovna úspěšné modely Škody, k lepším zítřkům mu má pomoci i nová verzie Praktik
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků