Škoda Octavia zřejmě dostane tříválec 1.0 TSI

O Škodě Octavia se sice pořád mluví jako „o té nové Octavii“, ale facelift už je na spadnutí. Auto se poprvé ukázalo na konci roku 2012 a v roce 2015 by měla dorazit modernizace, která se zřejmě dotkne i motorů.

Je možné, že se do Octavie dostane nový koncernový přeplňovaný benzínový tříválec 1.0 TSI, který se poprvé představil v souvislosti s omlazeným Volkswagenem Polo.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Nový motor nabídne v Polu výkon od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a točivý moment 160 až 200 Nm, což jsou parametry, které na Octavii stačí. V současné době je základním motorem dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW (86 k).

Tříválec by pomohl snížit normované emise i spotřebu, takže by dával smysl hlavně pro verze Greenline. Volkswagen navíc, podle informací AutoBildu, pomalu opouští od čtyřválce 1.2 TSI. Například se s ním nepočítá do nové generace VW Polo.

Autosalony | Premiéry | Nová Octavia | Škoda Octavia

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou  

Naproti tomu tříválec 1.0 TSI je plánovaný i do Audi A3 a Volkswagenu Golf, což jsou s Octavií příbuzné modely. Není tedy důvod nevěřit, že se stejný motor dostane také do Octavie. Otázkou ale zůstává, jestli se tak stane už při faceliftu za rok.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků