Škoda Octavia zahýbala s prodeji aut na CNG. Podíl dieselů klesl

Velký propad v registracích dieselů zaznamenal Peugeot. Registrace dieselů klesly třeba i značkám BMW, Hyundai a Citroën. Česko patří v Evropě k zemím s nižší oblibou vznětových motorů.

Podíl nově registrovaných aut s naftovými motory meziročně velmi mírně klesl. Zatímco za první čtyři měsíce loňského roku bylo u nás registrováno přes 43 % aut s dieselem, letos to je ve stejném období jen necelých 42 %. Výrazně vzrostly registrace vozů s pohonem na CNG především díky novému modelu Škoda Octavia G-TEC, který si připsal hned 488 registrací.

Velký propad v registracích dieselů zaznamenal Peugeot – o více než pětinu. Registrace dieselů klesly třeba i značkám BMW, Hyundai a Citroën. Česko patří v Evropě k zemím s nižší oblibou dieselů, protože evropský podíl naftových aut dosahuje na 53 %.

Dacia | SUV | Škoda | Statistiky | Byznys | Škoda Octavia | Dacia Duster | Škoda Yeti

Nejprodávanější čtyřkolky? Škoda Octavia a hned za ní Dacia Duster

Podíl benzínových aut se drží mezi 54 a 55 procenty, roste ale podíl vozů CNG a také hybridů a elektromobilů. Nejvíce vozů na CNG prodala Škoda (573 aut), mezi vozy na LPG jasně vede Dacia se 429 registracemi.

Nejvíce elektromobilů má zatím na kontě Volkswagen (39 aut), dotahuje ho Nissan (30 aut) a BMW (24 aut). Mezi hybridy jasně vede se 106 registracemi Toyota. Podrobnosti najdete v tabulkách:

Registrace a podíl druhů pohonu na českém trhu za první čtyři měsíce roku 2015
  Benzín Diesel CNG LPG Elektro Hybrid
Registrace 2015 40 511 30 818 970 519 128 220
Podíl 2015 54,87 % 41,74 % 1,31 % 0,70 % 0,17 % 0,30 %
Registrace 2014 32 881 26 250 192 410 36 111
Podíl 2014 54,36 % 43,39 % 0,32 % 0,68 % 0,06 % 0,18 %
Registrace vozů s benzínovým motorem
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. ŠKODA 13 181 9772 3409 34,89 32,54
2. HYUNDAI 4767 4194 573 13,66 11,77
3. VOLKSWAGEN 3796 2247 1549 68,94 9,37
4. FORD 3085 2885 200 6,93 7,62
5. SEAT 2086 1745 341 19,54 5,15
6. DACIA 2039 1882 157 8,34 5,03
7. RENAULT 1597 1081 516 47,73 3,94
8. KIA 1568 1315 253 19,24 3,87
9. OPEL 1485 1057 428 40,49 3,67
10. PEUGEOT 976 945 31 3,28 2,41
Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Registrace vozů s naftovým motorem
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. ŠKODA 10 127 8768 1359 15,50 32,86
2. VOLKSWAGEN 4873 3207 1666 51,95 15,81
3. BMW 1370 1527 -157 -10,28 4,45
4. FORD 1305 898 407 45,32 4,23
5. HYUNDAI 1295 1397 -102 -7,30 4,20
6. PEUGEOT 1251 1610 -359 -22,30 4,06
7. CITROËN 1193 1222 -29 -2,37 3,87
8. DACIA 1076 721 355 49,24 3,49
9. MERCEDES 1066 816 250 30,64 3,46
10. AUDI 1054 718 336 46,80 3,42
Registrace vozů s pohonem na CNG
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. ŠKODA 579 28 551 1967,86 59,69
2. VOLKSWAGEN 203 104 99 95,19 20,93
3. FIAT 88 32 56 175,00 9,07
4. AUDI 50 0 50   5,15
5. SEAT 43 8 35 437,50 4,43
6. OPEL 50 12 38 316,67 5,15
7. MERCEDES 2 8 -6 -75,00 0,21
Registrace vozů s pohonem na LPG
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. DACIA 429 347 82 23,63 82,66
2. OPEL 65 41 24 58,54 12,52
3. HYUNDAI 13 0 13   2,50
4. FIAT 10 18 -8 -44,44 1,93
5. KIA 1 0 1   0,19
6. VOLKSWAGEN 1 4 -3 -75,00 0,19
Ojetiny | Život řidiče | Technika | Škoda | Volkswagen | Ford | Audi | Mercedes-Benz | Toyota | Fiat | Peugeot | Citroën | Honda | Suzuki | Subaru | Mitsubishi | Seat | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Registrace elektromobilů
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. VOLKSWAGEN 39 7 32 457,14 30,47
2. NISSAN 30 11 19 172,73 23,44
3. BMW 24 15 9 60,00 18,75
4. FORD 17 0 17   13,28
5. MERCEDES 8 0 8   6,25
6. MITSUBISHI 5 0 5   3,91
7. AUDI 2 0 2   1,56
8. KIA 2 0 2   1,56
9. VOLVO 1 0 1   0,78
Registrace hybridů
pořadí značka 1-4/2015 [ks] 1-4/2014 [ks] změna změna v % podíl na trhu %
1. TOYOTA 106 74 32 43,24 48,18
2. LEXUS 59 33 26 78,79 26,82
3. CITROËN 30 2 28 1400,00 13,64
4. PEUGEOT 14 0 14   6,36
5. LAND ROVER 8 0 8   3,64
6. PORSCHE 2 0 2   0,91
7. MERCEDES 1 0 1   0,45
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků