Škoda Octavia Touring Sport (1959): předchůdce dnešní Octavie RS

Před 55 lety automobilka Škoda představila špičkovou verzi své tehdejší Octavie. Šlo prakticky o Felicii s karoserií tudor.
Seznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená komprese, větší výkon, Videa
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje

Vinuté pružiny a dva karburátory

V průběhu tohoto týdne vám snad ani nemohlo uniknout 40. výročí vozů Škoda RS. Více či méně adaptovanou tiskovou zprávu Škoda Auto u nás totiž převzala i ta média, jež se obvykle automobily zabývají jen výjimečně. Marketingové oddělení škodovky použilo poněkud křečovitý oslí můstek s tím, že nasměrovalo původní modely Škoda RS do pozice předchůdců dnešních vozů Škoda Octavia RS

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Škoda 440/445/450 byly v rámci modernizace z roku 1959 přeznačeny na Octavia/Felicia

Retro | Video | Škoda | Byznys | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Škoda Fabia | Škoda Superb | Škoda Roomster

Sedm nejlepších reklam na škodovky PLUS videobonus navíc



Právě v tomto roce společnost AZNP představila první Octavii, jež měla svým jménem připomínat, že šlo již o osmý model odvozený z meziválečné konstrukce Popular 420. Vozy Škoda 440 byly přeznačeny na Octavii, tudor 445 na Octavii Super a roadsteru 450 se dostalo označení Felicia (tradiční značení oznamovalo „4“ válce a „50“ koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdůležitější technickou změnou byla náhrada předního listového pera vinutými pružinami

Jedinou výraznější změnou se stala přední náprava, na níž bylo listové pero nahrazeno vinutými pružinami se soustřednými teleskopickými tlumiči. Kromě toho je třeba zmínit ještě zadní listové pero s progresivní charakteristikou pérování, přetlakové chlazení, světlomety s asymetrickou optikou a upravenou elektroinstalaci. Stylistické modifikace byly minimální.

Zvýšená komprese, větší výkon

Další analogií s dnešní Octavií RS je v případě původní Octavie TS také pozice špičky v základní řadě, jež se promítá i do výrobních počtů. Zatímco standardních Octavií vzniklo několik set tisíc a otevřených Felicií takřka 15 000, Octavie Touring Sport byla vyrobena pouze v necelých 2 300 exemplářů. Škoda Octavia TS ve svém původním provedení byla vlastně Felicií s uzavřenou karoserií, měla stejný motor, stejnou masku chladiče a prakticky identické jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octavie Touring Sport měly stejnou masku jako Felicie
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním kouzlem vozů Touring Sport a Touring Sport 1200 byly dvoukarburátorové motory z Felicie, resp. Felicie Super

Následující kapitola
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků