Škoda Octavia Tour 2: podruhé bez dieselu

Bestseller je mrtev, ať žije bestseller. Letitá Octavia Tour nečekaně uvolnila místo nástupci - současné Octavii před faceliftem.

Zdá se, že mladoboleslavská škodovka následuje cestu Opelu, který své výběhové Astry přejmenovával na Astra Classic a ve výrobě je udržoval ve své polské továrně. Podobný osud stihl první novodobou Octavii, jež i pod označením Octavia Tour přežívala více než deset let prakticky až do dnešních dnů ve společnosti Octavie nové. A nebyl to jistě špatný tah, „osekaný“ výběhový model, který s prodejností nikdy problémy neměl, zůstal v nabídce s omezeným rozsahem výbav a motorů a nabízený za ceny, jež aktuální řadě Octavie příliš nekonkurovaly. Škoda nyní představila Octavii Tour druhé generace, která má být výhodnou volbou pro spořivé zákazníky.

Nečekejte žádnou revoluci. Octavia Tour je v podstatě stávající Octavií, jež bude vyráběna v předfaceliftované podobě z roku 2004, která si během let našla na celém světě na 1,4 milionů kupců. Vozy budou dodávány se zážehovými motory 1,4 l/59 kW a 1,6 l/75 kW a dieselem 2,0 TDI CR naladěným na 81 kW. Všechny pochopitelně splňují emisní normu Euro 5, jinak by vůz měl na trhu doslova jepičí život.

To zní jako skvělá nabídka, ale má jeden háček, spíše pořádný hák - dieselové provedení bude k mání pouze na trzích mimo Evropskou unii. Našim luhům a hájům tak bude vyhrazena pouze šestnáctistovka MPI.

Důvod vám bude jasný hned jak níže spatříte cenu nové Octavie Tour. S dieselovým motorem by šlo o tak lákavou nabídku, že by jistě kanibalizovala prodeje současné Octavie. Přesto lze přístup Škodovky označit za podivný - buď něco prodávat chci, nebo nikoli. Škodovka svou nabídku postavila tak, že něco prodat chce, ale nesmí toho být příliš. Vypadá to, jako by automobilka narychlo kvůli emisní normě Euro 5, kterou motory dosavadního Touru neplnily, vymyslela nějakého nástupce. Výsledek ale připomíná spíše Octavii Junior než Tour...

Vrátíme-li se zpět k samotnému vozu, pak v sériové výbavě jediného stupně najdeme skromný seznam položek, z nichž za pozornost stojí snad jen dvojice airbagů, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Interiér Octavie Tour II odpovídá aktuální, faceliftované Octavii, je ovšem lehce „oholen”.

Novou Octavii Tour lze u dealerů Škoda objednávat již nyní, liftback stojí 282 500 Kč a oblíbený kombík vás přijde na 312 500 Kč. Připlatit si lze například za metalízu (+ 11 600 Kč), paket Tour Plus s klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken a šesticí airbagů (+ 10 000 Kč), rádio Blues (+ 8 400 Kč), ESP (+ 13 000 Kč), tempomat (+ 11 000 Kč) nebo patnáctipalcová litá kola Deimos (+ 13 500 Kč), ale též za prkotiny typu přední mlhovky (+ 5 000 Kč), tónovaná skla (+ 5 000 Kč), zadní stěrač (+ 2 700 Kč) či deaktivace airbagu spolujezdce (+ 1 600 Kč). Kompletní ceník modelu si můžete stáhnout z webu škodovky (PDF, 259 kB).

V porovnání s nejlevnější verzí aktuální Octavie v provedení 1,4 i Prime je Octavia Tour o citelných 50 000 Kč levnější, úroveň Classic je Touru vzdálena dokonce o 70 000 Kč. Za relativně příznivou cenu tak v Octavii Tour dostanete jednoduchý a poměrně prostorný vůz s omezenou standardní výbavou. Nic víc, nic méně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Tour 2 na oficiálních snímcích pro tisk i fotkách z českého webu Škodovky

 

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků