Škoda Octavia Scout podrobně, oficiálně a zblízka. Pokochejte se

Nový Scout bude všestrannějším protipólem ke sportovnější Octavii RS na vrcholu modelové řady Octavia. Dostane dokonce i 184koňový diesel, který byl dosud vyhrazen právě „eReSu“.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v Ženevě
  2. Škoda Octavia Scout v Ženevě: Fotogalerie

Do třetice – a pro dnešek naposled – se podíváme na ženevský stánek automobilky Škoda. Po konceptu VisionC a modelech Monte Carlo je čas prohlédnout si zblízka novou Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octavia Scout je v Ženevě těžko přehlédnutelná, i když jen samotným autem to není...

Stejně jako její předchůdci je i nová Škoda Octavia Scout univerzálním kombi, které se nebojí cest s horším povrchem. Na ty je vybavena světlou výškou 171 mm, ochranou podvozku a „terénním“ vzhledem nárazníků, které jí v kombinaci s černými lemy blatníků dávají patřičně dobrodružný vzhled. 

Drsnější vzhled, motor z Octavie RS

Novinkou je také robustní ochranná lišta, zapuštěná do prolisu ve spodní části dveří, a černá maska chladiče s logem Scout. V interiéru se objevuje podobná dvoutónová kombinace, jaké jsme si všimli už u Octavie Laurin & Klement. Tříramenný multifunkční volant i hlavici řadicí páky zdobí logo Scout. 

Ačkoliv stále více aut podobného ražení se spokojí s předním pohonem, nová Octavia Scout je naštěstí opět čtyřkolka. Rozdělování hnací síly obstarává spojka Haldex 5, které sekunduje elektronická simulace uzávěrky diferenciálu na obou nápravách. Auto nově utáhne přívěs o hmotnosti až dvě tuny.

Škoda Octavia Scout bude k mání s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Diesel však bude nabízen ve dvou úrovních výkonu. Ale popořadě. Jednotka 1.8 TSI o výkonu 180 koní a točivém momentu 280 Nm uděluje Octavii Scout zrychlení 0-100 km/h za 7,8 s. Nejvyšší rychlost činí 216 km/h, kombinovaná spotřeba je 7,1 l/100 km.

Testy | Luxusní auta | Sedany

Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

Benzínový motor bude dodáván výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG. Naopak stopadesátikoňový diesel 2.0 TDI vám do Octavie Scout namontují výlučně s manuálem. Výsledná kombinace dokáže nabídnout tabulkovou spotřebu pod pět litrů a zrychlení pod deset sekund, konkrétně 4,9 l/100 km a 9,1 s. Nejvyšší rychlost 207 km/h je také slušná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako v případě běžných Octavií je chloubou Octavie Scout zavazadlový prostor o objemu 610 až 1740 l; po sklopení sedadel lze uvnitř převážet předměty o délce až 2,92 m

Pokud ale budete chtít se svojí Octavií Scout vytřít na dálnici zrak řidičům běžných referentských Octavií, potřebujete jednotku 2.0 TDI 184 k. Motor z Octavie RS uděluje Scoutu akceleraci z nuly na sto za 7,8 s a max. rychlost 218 km/h. Spotřeba? V kombinovaném cyklu 5,4 l/100 km. 

Kvůli pohonu všech kol má Scout vzadu čtyřprvkovou nápravu a v dieselech nebudou chybět vyvažovací hřídele. „Terénní“ Octavia by tak měla jezdit lépe a kultivovaněji než její všednější příbuzní.

Řidičům s velkoryse nastaveným rozpočtem na služební auto nabídne Škoda stejné vymoženosti jako u jiných Octavií: bezklíčové odemykání a startování Kessy, adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent nebo systém rozpoznání únavy.

Ceny ani předpokládané datum uvedení nové Octavie Scout na trh zatím neznáme.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek