Škoda Octavia Scout podrobně, oficiálně a zblízka. Pokochejte se

Nový Scout bude všestrannějším protipólem ke sportovnější Octavii RS na vrcholu modelové řady Octavia. Dostane dokonce i 184koňový diesel, který byl dosud vyhrazen právě „eReSu“.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v Ženevě
  2. Škoda Octavia Scout v Ženevě: Fotogalerie

Do třetice – a pro dnešek naposled – se podíváme na ženevský stánek automobilky Škoda. Po konceptu VisionC a modelech Monte Carlo je čas prohlédnout si zblízka novou Octavii Scout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octavia Scout je v Ženevě těžko přehlédnutelná, i když jen samotným autem to není...

Stejně jako její předchůdci je i nová Škoda Octavia Scout univerzálním kombi, které se nebojí cest s horším povrchem. Na ty je vybavena světlou výškou 171 mm, ochranou podvozku a „terénním“ vzhledem nárazníků, které jí v kombinaci s černými lemy blatníků dávají patřičně dobrodružný vzhled. 

Drsnější vzhled, motor z Octavie RS

Novinkou je také robustní ochranná lišta, zapuštěná do prolisu ve spodní části dveří, a černá maska chladiče s logem Scout. V interiéru se objevuje podobná dvoutónová kombinace, jaké jsme si všimli už u Octavie Laurin & Klement. Tříramenný multifunkční volant i hlavici řadicí páky zdobí logo Scout. 

Ačkoliv stále více aut podobného ražení se spokojí s předním pohonem, nová Octavia Scout je naštěstí opět čtyřkolka. Rozdělování hnací síly obstarává spojka Haldex 5, které sekunduje elektronická simulace uzávěrky diferenciálu na obou nápravách. Auto nově utáhne přívěs o hmotnosti až dvě tuny.

Škoda Octavia Scout bude k mání s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Diesel však bude nabízen ve dvou úrovních výkonu. Ale popořadě. Jednotka 1.8 TSI o výkonu 180 koní a točivém momentu 280 Nm uděluje Octavii Scout zrychlení 0-100 km/h za 7,8 s. Nejvyšší rychlost činí 216 km/h, kombinovaná spotřeba je 7,1 l/100 km.

Testy | Luxusní auta | Sedany

Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do důchodu

Benzínový motor bude dodáván výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG. Naopak stopadesátikoňový diesel 2.0 TDI vám do Octavie Scout namontují výlučně s manuálem. Výsledná kombinace dokáže nabídnout tabulkovou spotřebu pod pět litrů a zrychlení pod deset sekund, konkrétně 4,9 l/100 km a 9,1 s. Nejvyšší rychlost 207 km/h je také slušná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako v případě běžných Octavií je chloubou Octavie Scout zavazadlový prostor o objemu 610 až 1740 l; po sklopení sedadel lze uvnitř převážet předměty o délce až 2,92 m

Pokud ale budete chtít se svojí Octavií Scout vytřít na dálnici zrak řidičům běžných referentských Octavií, potřebujete jednotku 2.0 TDI 184 k. Motor z Octavie RS uděluje Scoutu akceleraci z nuly na sto za 7,8 s a max. rychlost 218 km/h. Spotřeba? V kombinovaném cyklu 5,4 l/100 km. 

Kvůli pohonu všech kol má Scout vzadu čtyřprvkovou nápravu a v dieselech nebudou chybět vyvažovací hřídele. „Terénní“ Octavia by tak měla jezdit lépe a kultivovaněji než její všednější příbuzní.

Řidičům s velkoryse nastaveným rozpočtem na služební auto nabídne Škoda stejné vymoženosti jako u jiných Octavií: bezklíčové odemykání a startování Kessy, adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent nebo systém rozpoznání únavy.

Ceny ani předpokládané datum uvedení nové Octavie Scout na trh zatím neznáme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v Ženevě
  2. Škoda Octavia Scout v Ženevě: Fotogalerie
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 139 723 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2012
Stav: 114 262 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 149 660 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků