Nová Škoda Octavia RS230 je na pohled k nerozeznání od klasického RS

Nová Škoda Octavia RS230 je na pohled k nerozeznání od klasického RS

Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi

Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi

Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19"

Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19"

Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku

Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku

Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky

Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky

Tohle je hlavní důvod, proč o koupi RS230 uvažovat. Přední diferenciál umí elektronicky řídit svornost, což se v zatáčkách velmi hodí

Tohle je hlavní důvod, proč o koupi RS230 uvažovat. Přední diferenciál umí elektronicky řídit svornost, což se v zatáčkách velmi hodí

Diferenciál pracuje ve dvou režimech, které si můžete i samostatně nastavit

Diferenciál pracuje ve dvou režimech, které si můžete i samostatně nastavit

Dynamika RS230 rozhodně není malá. Ani na okruhu se tohle auto neztratí

Dynamika RS230 rozhodně není malá. Ani na okruhu se tohle auto neztratí

Podvozek není tak tvrdý jako u Leonu Cupra. Velká škoda, že nedostal tlumiče DCC, jak se očekávalo

Podvozek není tak tvrdý jako u Leonu Cupra. Velká škoda, že nedostal tlumiče DCC, jak se očekávalo

Na vyžehleném povrchu okruhu nebudete mít nejmenší problém po stránce komfortu, uvidíme, jak bude auto fungovat v běžném provozu

Na vyžehleném povrchu okruhu nebudete mít nejmenší problém po stránce komfortu, uvidíme, jak bude auto fungovat v běžném provozu

Podvozek má oproti klasickému RS jiné nastavení. Měnila se například geometrie zadních kol

Podvozek má oproti klasickému RS jiné nastavení. Měnila se například geometrie zadních kol

RS230 je to nejostřejší, co si můžete v rámci sériové výroby pořídit. Pro závodníky tu je ale ještě jedna ostřejší věc, a sice závodní speciál Fabia R5

RS230 je to nejostřejší, co si můžete v rámci sériové výroby pořídit. Pro závodníky tu je ale ještě jedna ostřejší věc, a sice závodní speciál Fabia R5

RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey

RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey

Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé

Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé

Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny

Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny

RS230 se bude líbit, přestože kola působí trochu zvláštně

RS230 se bude líbit, přestože kola působí trochu zvláštně

Černý designový paket je ve standardu pro všechny RS230

Černý designový paket je ve standardu pro všechny RS230

Není to ale výsada této varianty, normální RS má stejný paket za příplatek

Není to ale výsada této varianty, normální RS má stejný paket za příplatek

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Černá dvojice koncovek výfuku vypadá zajímavě

Černá dvojice koncovek výfuku vypadá zajímavě

S autem jsme vyrazili na Slovakia Ring

S autem jsme vyrazili na Slovakia Ring

Velká litá kola ještě jednou v detailu, snad je podvozek na normálních silnicích zvládne

Velká litá kola ještě jednou v detailu, snad je podvozek na normálních silnicích zvládne

Černé véčko je detailní podpis RS230

Černé véčko je detailní podpis RS230

Černé střešní ližiny

Černé střešní ližiny

Označení RS je údajně o trochu větší než u normálního RS

Označení RS je údajně o trochu větší než u normálního RS

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

RS230 se už prodává. Máte zájem?

RS230 se už prodává. Máte zájem?

Uvnitř je vše při starém. Můžete si ale třeba změřit kolo

Uvnitř je vše při starém. Můžete si ale třeba změřit kolo

Nechybí možnost volby jízdních režimů

Nechybí možnost volby jízdních režimů

V režimu Individual můžete nastavit i chování diferenciálu, tlumiče DCC ale RS230 nemá

V režimu Individual můžete nastavit i chování diferenciálu, tlumiče DCC ale RS230 nemá

Sportovní sedačky jsou výborné

Sportovní sedačky jsou výborné

Sportovní volant dostal červené obšití

Sportovní volant dostal červené obšití

Vzadu se to už s tvarem sedadel nepřehánělo, nicméně místa tu je více než dost

Vzadu se to už s tvarem sedadel nepřehánělo, nicméně místa tu je více než dost

Celkově se ale interiér nijak zásadně neměnil

Celkově se ale interiér nijak zásadně neměnil

Pod volantem jsme nenašli u automatické verze pádla pro řazení, v ceníku ale jsou

Pod volantem jsme nenašli u automatické verze pádla pro řazení, v ceníku ale jsou

Integrovaná opěrka hlavy vám bude trochu omezovat praktické využití vozu

Integrovaná opěrka hlavy vám bude trochu omezovat praktické využití vozu

A ještě jedna připomínka toho, že neřídíte jen tak obyčejnou Octavii...

A ještě jedna připomínka toho, že neřídíte jen tak obyčejnou Octavii...

Motor má o deset koní více, vrchol točivého momentu se nezměnil

Motor má o deset koní více, vrchol točivého momentu se nezměnil

Šedá karoserie Octavii RS230 náramně sluší

Šedá karoserie Octavii RS230 náramně sluší

Při sprintu na stovku je RS230 o desetinu sekundy lepší než normální RS

Při sprintu na stovku je RS230 o desetinu sekundy lepší než normální RS

Hlavní výhoda nové verze je ale jízda v zatáčkách

Hlavní výhoda nové verze je ale jízda v zatáčkách

Zařízení označené jako VAQ najdete na pravé poloose

Zařízení označené jako VAQ najdete na pravé poloose

VAQ ale neznamená absenci systému XDS+

VAQ ale neznamená absenci systému XDS+

Takhle vypadá vývoj koncovky výfuku...

Takhle vypadá vývoj koncovky výfuku...

...od modelu po hotovou věc

...od modelu po hotovou věc

I tlumiče výfuku se musí testovat. Takhle vypadá nový kus...

I tlumiče výfuku se musí testovat. Takhle vypadá nový kus...

... takhle kus po testech

... takhle kus po testech

Jiný je i zadní tlumič výfuku

Jiný je i zadní tlumič výfuku

Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi
Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19"
Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku
Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky
53
Fotogalerie

Škoda Octavia RS230 je o významný kousek lepší [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


_DSC0798.jpg_DSC0799.jpg_DSC0806.jpg_DSC0805.jpg_DSC0819.jpg_DSC0820.jpg_DSC0823.jpg_DSC0824.jpg_DSC0825.jpg_DSC0826.jpg_DSC0829.jpg_DSC0830.jpg_DSC0831.jpg_DSC0836.jpg_DSC0827.jpg_DSC0821.jpg_DSC0822.jpg_DSC0832.jpg_DSC0833.jpg_DSC0834.jpg_DSC0835.jpg_DSC0803.jpg_DSC0802.jpg_DSC0953.jpg_DSC0838.jpg_DSC0839.jpg_DSC0840.jpg_DSC0841.jpg_DSC0842.jpg_DSC0847.jpg_DSC0843.jpg_DSC0844.jpg_DSC0846.jpg_DSC0848.jpg_DSC0849.jpg_DSC0850.jpg_DSC0873.jpg_DSC0874.jpg_DSC0915.jpg_DSC0917.jpg_DSC0934.jpg_DSC0938.jpg_DSC0939.jpg_DSC0944.jpg_DSC0950.jpg_DSC0951.jpg_DSC0952.jpg_DSC0811.jpg_DSC0812.jpg_DSC0813.jpg_DSC0815.jpg_DSC0816.jpg_DSC0817.jpg

 

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud