Nová Škoda Octavia RS230 je na pohled k nerozeznání od klasického RS Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19" Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky Tohle je hlavní důvod, proč o koupi RS230 uvažovat. Přední diferenciál umí elektronicky řídit svornost, což se v zatáčkách velmi hodí Diferenciál pracuje ve dvou režimech, které si můžete i samostatně nastavit Dynamika RS230 rozhodně není malá. Ani na okruhu se tohle auto neztratí Podvozek není tak tvrdý jako u Leonu Cupra. Velká škoda, že nedostal tlumiče DCC, jak se očekávalo Na vyžehleném povrchu okruhu nebudete mít nejmenší problém po stránce komfortu, uvidíme, jak bude auto fungovat v běžném provozu Podvozek má oproti klasickému RS jiné nastavení. Měnila se například geometrie zadních kol RS230 je to nejostřejší, co si můžete v rámci sériové výroby pořídit. Pro závodníky tu je ale ještě jedna ostřejší věc, a sice závodní speciál Fabia R5 RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny RS230 se bude líbit, přestože kola působí trochu zvláštně Černý designový paket je ve standardu pro všechny RS230 Není to ale výsada této varianty, normální RS má stejný paket za příplatek Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny Černá dvojice koncovek výfuku vypadá zajímavě S autem jsme vyrazili na Slovakia Ring Velká litá kola ještě jednou v detailu, snad je podvozek na normálních silnicích zvládne Černé véčko je detailní podpis RS230 Černé střešní ližiny Označení RS je údajně o trochu větší než u normálního RS Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše RS230 se už prodává. Máte zájem? Uvnitř je vše při starém. Můžete si ale třeba změřit kolo Nechybí možnost volby jízdních režimů V režimu Individual můžete nastavit i chování diferenciálu, tlumiče DCC ale RS230 nemá Sportovní sedačky jsou výborné Sportovní volant dostal červené obšití Vzadu se to už s tvarem sedadel nepřehánělo, nicméně místa tu je více než dost Celkově se ale interiér nijak zásadně neměnil Pod volantem jsme nenašli u automatické verze pádla pro řazení, v ceníku ale jsou Integrovaná opěrka hlavy vám bude trochu omezovat praktické využití vozu A ještě jedna připomínka toho, že neřídíte jen tak obyčejnou Octavii... Motor má o deset koní více, vrchol točivého momentu se nezměnil Šedá karoserie Octavii RS230 náramně sluší Při sprintu na stovku je RS230 o desetinu sekundy lepší než normální RS Hlavní výhoda nové verze je ale jízda v zatáčkách Zařízení označené jako VAQ najdete na pravé poloose VAQ ale neznamená absenci systému XDS+ Takhle vypadá vývoj koncovky výfuku... ...od modelu po hotovou věc I tlumiče výfuku se musí testovat. Takhle vypadá nový kus... ... takhle kus po testech Jiný je i zadní tlumič výfuku 53 Fotogalerie Škoda Octavia RS230 je o významný kousek lepší [první jízdní dojmy] Lukáš Dittrich 2. září 2015 • 10:37 Kapitoly článku: Stejná není, Na okruhu se neztratí Co vadí?, Technické údaje Škoda Octavia RS230: Fotogalerie Předchozí Na začátek Škoda Octavia Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn. Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo Vstoupit do diskuze (22) AutoRevue.cz ŠkodaPrvní svezeníŠkoda OctaviaKombiSportovní autaJízdní dojmyOctavia RSDesignový paketVýznamESC SportZahozeníŠkoda Octavia RSSlovakia RingAutomatický režimElektronický systémPlný plynHrdličkaMartin HrdličkaESC Sport +KořeníBoční přetíženíPRVPár věcíPosílený motorJednoduché řešeníŠkoda Octavia na Heureka.cz