Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všech kol

Škoda Octavia RS nyní může mít i pohon 4x4, ale prozatím jen s motorem 2.0 TDI a s automatem DSG.

Poprvé v historii můžete mít Škodu Octavia RS s pohonem všech kol. Je to vůbec první model RS automobilky Škoda, který má poháněné obě nápravy. První RS 4x4 dostala motorizace 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozici je prozatím výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se systémem tzv. mokrých spojek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon 4x4 si nyní můžete přikoupit i k Octavii RS s motorem 2.0 TDI. Dostanete ho ale jen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG

Pohon 4x4 bude k dispozici pro liftback i combi Octavie RS. Základní parametry motoru se nemění, pořád má točivý moment 380 Nm v rozmezí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h nyní zrychlí za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h.

Zajímavosti | Retro | Škoda | Sportovní auta | Fascinace

Galerie: Škoda vyráběla rychlá auta vždy, jen se nejmenovala RS

Škoda uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise 129 g/km CO2. Octavia RS má i s pohonem 4x4 elektronický diferenciál se systémem XDS+.

Cenu příplatku za verzi 4x4 ještě neznáme. Uvidíme, jestli časem dorazí čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a jestli bude k dispozici i s manuální převodovkou. O existenci Octavie RS s pohonem 4x4 se vědělo už dříve, ale ještě nebyla schválená sériová výroba.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků