Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všech kol

Škoda Octavia RS nyní může mít i pohon 4x4, ale prozatím jen s motorem 2.0 TDI a s automatem DSG.

Poprvé v historii můžete mít Škodu Octavia RS s pohonem všech kol. Je to vůbec první model RS automobilky Škoda, který má poháněné obě nápravy. První RS 4x4 dostala motorizace 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozici je prozatím výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se systémem tzv. mokrých spojek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon 4x4 si nyní můžete přikoupit i k Octavii RS s motorem 2.0 TDI. Dostanete ho ale jen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG

Pohon 4x4 bude k dispozici pro liftback i combi Octavie RS. Základní parametry motoru se nemění, pořád má točivý moment 380 Nm v rozmezí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h nyní zrychlí za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h.

Retro | Zajímavosti | Škoda | Sportovní auta | Fascinace

Galerie: Škoda vyráběla rychlá auta vždy, jen se nejmenovala RS

Škoda uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise 129 g/km CO2. Octavia RS má i s pohonem 4x4 elektronický diferenciál se systémem XDS+.

Cenu příplatku za verzi 4x4 ještě neznáme. Uvidíme, jestli časem dorazí čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a jestli bude k dispozici i s manuální převodovkou. O existenci Octavie RS s pohonem 4x4 se vědělo už dříve, ale ještě nebyla schválená sériová výroba.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků