Škoda Octavia po faceliftu: nižší ceny, lepší výbava

122 komentářů

Martin
28. října • 11:27

Auta nezlevňují, zlevňuje jen výbava, jak se vyjádřil jeden představitel Korejské automobilky.
Auto s nižší výbavou (bez výbavy) by bylo lehčí > menší spotřeba, jednoduší > odolnější na poruchu , v neposlední řadě by mohlo být i levnější. Bohužel v konkurenčním boji automobilky asi jaksi zapomněli, že bojují o zákazníka a ne jen mezi sebou. Ono splácat nějakou výbavu je jednoduší než udělat v základu lepší auto.
Pak je, ale uhozené jak v nějakém článku v novinách „prodejci \ výrobci“ fňukali, že se nová auta neprodávají tak jak by chtěli.
No pokud prodejnost nebyla dobrá před zlevněním zlevněním, tak těžko očekávat, že pokud zákazník nemá na vůz např. bez klimatizace, tak se mu po zlevnění klimatizace ty peníze zničeho nic narodí. Nehledě, že mu to jen zvedne spotřebu. Takže „slevu nechci zadarmo“ a z velkou pravděpodobností se mu to jen negativně vrátití na vyšších provozních nákladech a nutnosti vyšší údržby atd...

Ron
25. října • 16:10

Ať si to debilní ESP a airbagy strčej někam a radši snížej cenu o dalších 80000,-Kč. Stejně bych to hned po koupi nechal odpojit. Auto typu Octavia s minimálně 1,6L a klimatizací musí nový stát tak 250 000,- maximálně 300 000,-Kč. Už bylo dost okrádání zákazníků.Nebejt fin.krize a silný koruny,tak by Škodovka za facelift Octavii chtěla v základu 550 000,-Kč a ještě by v reklamách navozovala dojem,že na tom v podstatě prodělává.

error
29. října • 7:11

debilní ESP a airbagy? to muze napsat jen vul...

Jarda
26. října • 9:10

Hmm tak to já osobně - a myslím si že je nás víc - si radši připlatím za bezpečnost

Yuri Alexeyevich Gagarin
25. října • 0:48

po vianociach bude za euro na slovensku este lacnejsia... to 1.8 tsi berem

šmoula
24. října • 18:48

Pan "audipetr" uvádí 150 tkm a turbo je pryč.Ale proč?Protože se neumíte k motoru slušně chovat!!!80% řidičů amatérů nebere v potaz rozdíl mezi benzínovým či dieselovým motorem.O nějakém přeplňování ani nemluvě.A to že je motor studený,kde je nutné zahřátí na provozní teplotu,je Vám šuma-fuk.Taháte za to jako bez rozumu.Druhá strana mince je teplé,né-li rozpálené turbo a okamžité vypnutí motoru,bez min.1-2 min.na volnoběh.Prostě komu není rady,...jr
(Těm retardovaným,uvedu příklad.)Až Vás o půlnoci vzbudím a hodím na Vás 2 pytle cementu s cílem ve 12-tém patře,tak se v 5-tém zadřete,neboť nejste zahřát na provozní,né-li vysokou zátěž.
Druhá strana mince je tkz."vyklusávání"po extra zátahu.
Nikoho nechci urazit,ale za provozní výdaje,si můžete každý sám,....jr

Tomas
25. října • 10:02

Moc hezké přirovnání s tím cementem :-) :-D Vystihuje to opravdu dost přesně danou problematiku, kterou nejsou schopni někteří pochopit :-)

rad2
24. října • 21:25

Na firmě jsme měli O1 1.8 T - 5 kousků, u žádného neodešlo turbo,nájezd během čtyř let používání od 150tkm do 220tkm,motor táhl od 1600 ot/min v pohodě a vadl až po 5500(max 6500).Teď jsme holt nafasovali turbochrochty,někdo 1.9 ,někdo 2.0 ,jak si to kdo zkombinoval s výbavou aby se vlezl do rozpočtu.Je fakt že spotřeby šly dolů (s 2.0 jezdím a ne pomalu průměrně za 6,3 jiní za 5,5) ale už vím proč je tam šestikvalt - jede to od 1700 a vadne v 3500,max má na 4500.S benzínovým turbem jsem mohl jezdit od 6,5 l (styl masochista) až po 13 l (dálnice,závodník).Na ježdění mi rozhodně víc vyhovuje benzín, a zvuková kulisa u studeného PD je opravdu ke zbláznění.Zkuste v tomhle jet 200-800 km někam k zákazníkovi a nezblbnout.Je fakt že 1.9 je tišší a měkčí ale výkon chybí.

Skyline
24. října • 17:38

...k dalsi povedene "diskusi":-D

MadMack
24. října • 18:35

Nedavno jsem se s tebou pod podobnou diskusi hadal. O te doby jsem jich par precetl a musim sva slova prehodnotit. Mel jsi pravdu, ale nevim, kdo je vetsi skodifkar - jestli ten, kdo ma v hotovosti miliony korun a presto si vybral oktavku jako nejlepsi vuz, nebo ten co ma miliony korun v hotovosti, jezdi o deset trid lepsim vozem a o oktavce a celem "fauve" vi vsechno a vi, jaka je to popelnice ... :-D

Posraldescu
25. října • 16:50

A pak je tady jeste skupina:
mam ojetou Hondu, bydlim v panelaku ...

Skyline
26. října • 15:09

Koukam, ze z toho panelaku mas slusnej mindrak:-D Ale treba v nem jednou nebudes muset bydlet a pak se ti treba i rozsvit:-D

Ivan
24. října • 17:02

Jen tak zkusmo by mne zajímalo kolik stojí (protože to v konfigurátoru dosud není) Octavia Combi 1.4 TSI s ESP, s 6 airbagy, s 16" litými koly, s CD/MP3 přehrávačem, s koženým volantem s ovládáním audia, s digitální klimatizací s v metalíze.

-
24. října • 18:28

Párkrát jsem vyzkoušel konfigurátor u Škodovek a ze zdravotních důvodů už to radši nedělám

Ivan
24. října • 17:03

Doufám, že elektrické ovládání oken, zrcátek a dálkové zamykání už je v základu.

olin.007
24. října • 14:43

Hondááááááááááááááááááááááááááááááááááááá,to je motor!!!!!!!!!!!

Dolfa
24. října • 14:53

Rikas Honda? To jeste nekdo kupuje?

LOL
24. října • 11:30

A co Accord z Madarska za 500 litrů v "v základu".Kurz je bombastickej...za cca 580tKč je verze executive z 2,2 iCTDi.http://www.honda.hu/modellek/accord/2.0_Elegance

Ondras85
24. října • 13:18

Taky bych se osobně přiklonil k myšlence,že atmosféry v podobě VVTI mají větši budoucnost než přeplňování a kompresory.Ale je to můj názor a nikomu ten jeho neberu.

JiVi
24. října • 14:31

eee . a nemaji ty turbobenziny nahodou taky variabilni casovani a variabilni delku sani?

JB
24. října • 15:11

Časování ventilů samozřejmě mají, ale variabilní délku sacího potrubí používají atmosférické motory, přeplňované to nepotřebují.

Petr
24. října • 11:01

Při čtení internetových diskusí se nemůžu zbavit pocitu, že každý čech je minimálně konstruktér... Proč to vlastně studovat, když jde všechno tak "jednoduše" :-D :-D :-D :-D

hm
24. října • 10:54

No tak si taky prihodim :-) Naftaky jen PD proboha uz neeee, kde jsou CR?! Mame pomalu rok 2009 a ani tam cpou porad tyhle prehistoricky zentoury... 1.4 TSI no je pekne, ze je maly objem a "velky" vykon, ale stalo by take rici, ze to priznivou spotrebu ma tak u kloboucnika, pro bezneho pilota to na spotrebe zadny prinos mit nebude, ten maly objem je proste znat

Radek Mokrý
24. října • 9:58

Nevím, co dělají páni redaktoři z AutoRevue, ale například na Idnes.cz nebo ihned byla tato informace už 22.10. tedy o dva dny dřive a to tam bylo mnohem více informací, například snížení cen Fabií, Roomsteru i Superb

Audipetr
24. října • 10:19

A ja si to precetl dnes tady :-)

Petr
24. října • 10:08

Autori na Autorevue pri kopirovani PR clanku z webu Skody Auto nepouzili Copy&Paste, ale prepisovali to rucne. Proto to trvalo tak dlouho.B-]

v0cas
24. října • 9:54

no kdyby z toho vypustili ten prvni motor a vsechno to posunuli o stupen nahoru tak by se dalo rict ze to je nabidka ktera stoji za zvazeni, ale takhle dekuji, nechci...

CyberVic
24. října • 9:36

...at si tady kdo chce rika, Skodovka mela vzdycky konkurenceschopne ceny, a ma je i ted... prodeje tomu odpovidaly a odpovidaji...

Petr
24. října • 10:13

:-D:-D:-D Tak tento jsem uz nekde slysel, ale vzdycky mne pobavi.:-D:-D:-D

CyberVic
24. října • 13:48

...hele, mysli si o tom co chces, ale jestlize se to za tu cenu proda, je to konkurenceschopna auto a cena. S tim nic nevymyslis. Jestli na to mas nebo nemas, jestli ti to prijde drahy nebo ne, na tom holym faktu nic nezmeni

Petr
24. října • 13:55

Ale to neni o tom, jestli na to mam, nebo nemam, ale o tom, ze stejny peniz si koupim o tridu vetsi auto, s lepsi vybavou, modernim motorem a s mnohem lepsi bezpecnosti.

CyberVic
24. října • 14:08

...pokud ale Skodivka proda to, co vyrobi, za svoje ceny, nemusi si s tvym nakupem o tridu vetsiho, levnejsiho, vybavenejsiho sci fi auta z koreje lamat vubec hlavu, kapisto? To je konkurenceschopnost. Nekonkurenceschopny veci jsou lezaky, a to schade prose nejsou...

Leo
24. října • 14:08

A můžeš mi prozradit, jaké?
Právě se totiž o OII fl rozhoduji a docela rád bych viděl to o třídu větší auto s lepší výbavou a bezpečností. Můj limit je tak 475.000Kč, benzín a dostatečný kufr a rozumná výbava.
Dík za radu...:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Manowar
24. října • 19:34

Takže nikdo nic pořádného nenavrhnul:-/, nevím, o co Vám pořád jde, když jsem zkoušel různé prodejce různých značek, ceny OII, i30cw, Cee´d sw, 308sw se až tak moc nelišily, po těch všech letošních slevách podle mě už neplatí, že škodovka nabízí drahé a nevybavené auta, to je podle mě předsudek a kdo nevěší, at si to zkusí, u Fordu jsem dostal slevu tat 10k a Defend Lock zadara, i3Ocw také tak, u OII až 60k, chce to jen trochu vyjednávat a nedívat se jen na ceníky;-)

hug
24. října • 18:32

Tusim za 480 CZK sa predava Laguna s benzinovym dvojlitrom. Ale zas je pravdou ze je to iba francuz a ten musi byt v Cechach a na Slovensku ponukany za ludove ceny.

Petr
24. října • 14:25

Ford Focus Combi 385.000Kč

xxx
24. října • 14:56

:-D:-D Focus je o třídu větší a bezpečnější???

Petr
25. října • 9:14

Kdyby jsi se poidval na IP adresu, tak zjistis, ze to psal jiny Petr, ne ja.

Dolfa
24. října • 14:52

On chce auto a ne nedomrlou pseudoamerickou plecku B-]

°°
24. října • 9:02

Než se Škodovka vzpamatovala, konkurence mezi tím také zlevnila a nasadila další akční modely. Takže Škodovka zůstala opět bezkonkurenčně nejdražší. Simply Clever ;-)

Jeník Mařík
24. října • 9:10

Nevšiml jsem si, že by škodovka letos prodávala nějak málo, takže po funusu je možná konkurence, ale škodovka bude valit dál :-P

°°
25. října • 10:08

Jo jo, už valí. Příští týden bude nabírat nové síly, zaměstnanci budou doma ;-)

Joz
24. října • 8:54

Cakal som na cenu 1,4 TSI a doplatok za turbo 81 000 CZK voci neturbu sa mi zda ako vysmech verejnosti.

no name
24. října • 9:00

Jaký doplatek vůči neturbu? Proš hledíte na objem a ne na výkon? 1,4TSI nahradil původní 1,6 FSI není to nějaká alternativa vůči slabé 1,4. Takže ta cena je adekvátní. 90 kW vůči 55 kW, MT6 místo MT5 apod. Problém bude spíše v hlavně, že člověk vidí 1,4 tak to srovnává s 1,4.

Petr
24. října • 9:31

Vzdyt ma pravdu, je to ten samy, 30 let stary motor s pridanym turbem. To, ze na tento archaicky motor nalepili turbo a vyhonili tak vykon urcite nema hodnotu 81 tis. Kc.

JB
24. října • 10:07

Pokud si takový odborník na škodováckou motorizaci, pak bys měl vědět, že "přilepení" turbodmychadla je značný konstrukční zásah do motoru. Podle tvého pohledu by to mohl dělat každý Pepík po tmě garáži. Vždyť výkon se prakticky zdvojnásobil. Celý klikový mechanismus musí být kvůli tomu nový. Konstrukční úpravy si tak vyžádá i blok. Navíc motor má přímý vstřik, tedy kompletně nová hlava. Vidíš na výkonech motoru něco nedostatečného? 90kW a 200Nm při 1500-4000min-1?
Ja vím, diskutuje se přece o Škodě a to už je takový místní folklór, tak proč si nezadávat.

neodhalitelny
25. října • 9:32

Tak na tohle musím reagovat. Nebudu polemizovat o tom, jak moc Škodovka musela zasáhnout do konstrukce motoru, protože to nevím, ale vím jistě, že kvůli turbu nejsou potřebné všechny tyto úpravy. Mám vůz s dvoulitrovým motorem a dodělávaným KITovým turbem od Novitecu (znalci již vědí (-: ), ale jak sem koukal tak sem koukal, blok mi nemenili, celou klikovku taky ne a kompletně nová hlava tam taky není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JB
25. října • 13:10

Neznamená, že když ti tuningová firma neměnila klikový mechanismus (hlavně ojnice, pístní čep), pak že se automobilka k takovému kroku neuchýlí. Automobilky motory vždy předimenzují, kdežto tuningová firma vymění jen to nejdůležitější, aby zákazníkovi nabídla přijatelnou cenu. Sériové motory musí stejně dobře fungovat v -25°C jako v +50°C, v různých nadmořských výškách, schopnost najet běžně 250tis Km. Toho si jsou samozřejmě tuningové firmy vědomi a zvlášť u přeplňovaných motorů dosahují celkem velkých nárůstů výkonů bez zásahu do konstrukce. I sériové verze motorů 1.4 TSI v různých výkonových verzích odlišují konstrukčně, přitom se jejich výkon mění +-30koní.
Neznám původní výkon tvého motoru, ani o kolik procent stoupl jeho výkon, či z jakého materiálu je blok.
Bloky přeplňovaných motorů bývají většinou z šedé litiny. Při opravdu razantním růstu výkonu se mění i klikový mechanismus a jeho uložení (ložiska). Kompletně nová hlava u TSI být musí, protože narozdíl od MPI má přímý vstřik. Čili se někam musí vejít vstřikovače.

Petr
24. října • 10:11

Staci mi podivat se na 1.4 80 kW od Hyundaie nebo 1.8 103 kW od Hondy - oba atmosfericke motory - a musim se opravdu smat nad neschopnosti koncernu VW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Venca
24. října • 10:46

ano, 80 kW v 6200 ot. - výkon vyhoněný otáčkami :-D uvedený 1,4 TSI dává 90 kW v 5000 ot. a 200 Nm od 1500 ot. Myslím, že není co řešit B-]

Petr
24. října • 11:02

To si pletes s dieselem, benzinovy motor se ma tocit. Takze opravdu neni co resit.
Navic, s tim turbem ten motor po 100-150 tis. kilometrech muzes vyhodit.

JB
24. října • 11:33

Proč by se měl benzinový přeplňovaný motor točit? Pokud máš dostatek točivého momentu v širokým pásmu otáček, což ta 1.4 TSI má, tak není třeba chodit na 4000min-1. Jde hlavně o průběh Nm. Stejné je to přece u přeplňované nafty, kde není třeba motor vytáčet.Naftové motory s přeplňování se také musí po 150tis km vyhodit? Maximálně vyměníš turbodmychadlo. Pokud to máš podložený nějakými dlouhodobými testy těchto motorů, které dokazují, že takovou porci nezvládne, pak jsem hoď odkaz. Jinak takové výmysly nepiš, z 99% jsou to jen tvoje domněnky.

Petr
24. října • 14:01

:-D:-D:-D fakt jsi mne pobavil. Ale ja to chapu, "nejaky" argument se vzdycky najde, i kdyz je to zjevny nesmysl.

JB
24. října • 14:19

Nic neříkající reakce, takhle se dá jen těžko diskutovat. Zkus to k témamu, třeba co za nesmysl jsem napsal??

Audipetr
24. října • 10:51

No jo, otacky, to je zlo. Zato turbo, to je spasa - ty nadherny prodlevy, uzky spektrum otacek, kde to neco dela, tupej charakter, silena spotreba, kdyz na to zacnes slapat a kdyz uz si na to zvyknes, tak se turbo rozsype. Jo, to bych chtel mit doma.

Venca
24. října • 11:02

úzký spektrum otáček? ukaž mi 1,4 atmosféru, která dává 200 Nm v 1500-4000 ot. :-D Jelikož výrobce musí splňovat stále přísnější emise, menší spotřebu, vyšší účinnost - proto turbo

Audipetr
24. října • 11:12

Blba otazka. Ukaz mi turbo, ktery je schopny jet od 1000 do 7000 ot. Smula co? Do 2000 cekas az se probere turbo, v 5,5 nejpozdeji to zacne chcipat. Takze 3,5 misto 6, tomu ja rikam uzky spektrum. Ze to v tech 3,5 jede lip a obecne dobre je pravda, ale je to proste prilis uzky spektrum...Jinak emise jsou papirovy veci, ne realita. Turbo je usporny, kdy se to turbo netoci, coz se taky deje na nejakym testu spotreby. Ale jakmile ho zacnes mackat, je mnohem uzranejsi nez atmosfera, klidne i nasobne... Turbo je nemoc doby kamarade, nepodlehej tomu, jen hra. Na papire huj, v realu fuj. Bohuzel, emisni limity EU budou podle papiru, ne podle reality a tak to podle nich kazdy dela...

Venca
24. října • 11:29

"emise jsou papirovy veci, ne realita" - myslíš si, že výrobce vyrábí hračky, nebo co? Emise a spotřeba jsou pod drobnohledem EU a výrobce si jen tak nemůže napsat nějaký vymyšlený údaje. Jestli je turbo nemoc doby nebo ne, to si vyřeš sám kamaráde, já to tak nevidím...

Dusan
24. října • 13:07

Ale prd. Spotreba a emise jsou jenom pouhy marketing, ktery EU klidne prebira a vubec ji to nevadi. Normovana spotreba a emise se meri pri naprosto nerealnych merenich, ktere nemaji vubec nic spolecneho s beznym provozem a vyrazne zvyhodnuji turbomotory (nizka a ustalena rychlost). Realna cisla ze spotreby i emisi jsou uplne nekde jinde, ale to nikoho prilis nezajima.

Antracit
24. října • 10:27

Přál bych ti, projet se s 1.4 TSI a pak s úžasnou 1.4 atmosférou od Korejců, by ti pěkně spadla čelist. :-D

Petr
24. října • 10:57

To asi nebylo pro mne, ale potvrzuji, ze ta 1.4ka od Hyundaie je skvela. Mozna ne na spadnuti celisti, jezdim totiz mnohem vykonnejsim vozem, ale ve stejne objemove kategorii je to jeden z nejlepsich motoru - shoduji se na tom i novinari.

smudliky
24. října • 20:01

Petre, neprehanejte. Ja jsem ceed s 1.4 koupil mame a obcas s nim jedu. Ten motor ma papirove vysoky maximalni vykon, ale tim to konci. Prubeh zoufaly. Tah neexistuje. Zkuste kopec ci dalnici ve 4 lidech. Jestli vam 1.4 od H pripada jako skvela, tak byste s 1.4 TSI upadl do extaze. Osobni zkusenost.

Petr
25. října • 9:13

Bavime se o atmosferickych motorech s objemem 1.4. To neni motor na zadne zavodeni. Ve sve kategorii je ale jednim z nejlepsich, to je fakt.

Antracit
24. října • 11:07

Toa si nemá cenu řešit, pokud si myslí, že tyhle dva motory se mohou srovnávat, tak to nechávám bez komentáře.

Petr
24. října • 13:59

To se prave nemohou, jelikoz 1.4 80 kW je u Hyundaie zaklad, zatimco za 1.4TSI musi priplatit nemalych 81 tisic! A takovou hodnotu to turbo nema ani nahodou a vykon neni o toli lepsi nez u atmosferickeho motoru Hyundai.

JB
24. října • 15:23

Ta 1.4 TSI má několik výkonových variant. Tahle má nejnižší výkon. Ještě se děláý se 110kW a 125kW. Ovšem rozhodující je průběh momentu, ten tě zajímá. Proč jsou naftové motory pružnější než srovnatelně výkoné atmosférické benzinové motory? Protože mají vyšší točivý moment a jeho lepší průběhem. Motor 1.4 Hyundai/Kia má 134Nm při 5000min-1 vs. 1.4 TSI 200Nm při 1500-4000min-1. Se kterým motorem se ti pojede lépe bez neustálého řazení??Jako nápověda pár suchých čísel. Hyundai I30 s 1.4 (0-100 za 11.7s, Vmax 157km/h) vs. Octavia 1.4 TSI (0-100 za 9,7s, Vmas 203km/h). Ještě ti není něco jasného...

Petr
25. října • 9:11

Lzes, max u Hyundaie je 187 km/h. Ubohe.

JB
25. října • 13:22

Těžko diskutovat s někým, který reaguje pouze jak se mu to hodí, naprosto mimo téma. Ptal jsem se tě s jakým z motorů se ti pojede lépe? A tvá odpověď...Lžeš... Kolik ti je, patnáct?Nemá jediný důvod si hodnoty vymýšlet, či nějak upravovat, jen abych měl pravdu. Čísla jsem sehnal z konkurenčního webu auto.cz, z testu Hyundai I30 1.4 (přikládám i odkaz, můžeš si to zkontrolovat http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-i30-1-4-cvvt-velky-kseft.html ).Ještě jsi mi v příspěvku dole neobjasnil, proč se musí benzinové přeplňované motory vytáčet? Proč jejich turba vydrží jen 150tis km? Odpovědi se zase opět nedočkám...

Zelí
24. října • 9:44

Já to taky nechápu, že někdo furt používá 100let starý pístový, spalovací motor. Nemůže vymyslet aspoň pro mně něco nového. Furt jen vylepšujou ten starý. A nejhorší je, že to dělají všichni výrobci na celém světě. Skandál.

Petr
24. října • 10:06

Ja to chapu, VW proste neumi vyrobit solidni amosfericky motor jako Korejci nebo Japonci, tak to resi pro ne nejjednodussim zpusobem - pridat turbo na starou plecku neni problem. Lituju vsak budouciho majitele.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Audipetr
24. října • 10:22

A to jsou kecy. Treba 3,2 FSI je vynikajici atmosfericky motor, plne srovnatelny s 3,0 si od BMW nebo 350 od MB. A dava se i do docela obycejnych VW - Passat, Golf...

Dandy
24. října • 10:55

Jestli on nahodou 3.2 FSI neni Audi. Navic tady se bavime o motorech o dve kategorie niz.

Audipetr
24. října • 11:08

Je to VW koncern, do VW se dava. Jinak jo, je to vetsi motor, ale nerikej, ze VW neumi vyrobit atmosfericky motor... Dobrych atmosfer je vic, treba 4,2 v RS4 je taktez vynikajici motor. Mozna maly atmosfericky... Ale ani tam bych si nebyl jisty, treba 2,0 FSI nebyl spatnej a padl za obet spis honbe za CO2 nez skutecnymu nezajmu... A nektery 16V 1,4 taky nejsou zly. Bohuzel do oktavky se daval jen ekl, 1,6 MPI je starej smejd a FSIcka byly drahy, navic 1,6 o nicem. A prisly v dobe, kdy nafta jela.

_Teddy_
24. října • 14:32

OK, tak teda VW nedokaze urobit poriadny atmosfericky zakladny motor. A to je zle, pretoze minimalne polovica predajov je so zakladnou motorizaciou. Ten predpotopny 1.4MPI (aj 1.6MPI) uz davno mali vyhodit, a nahradit niecim normalnym...

Petr
24. října • 12:07

4.2 je taky Audi, to jen pro poradek.

Vantage
24. října • 9:41

Ano, je to rozhodně ten starý motor - to se přeci tak dělá. vezmou se starý věci, nově se to nalakuje a přidá se k tomu nějaká nová část a prodá se to o 50-100t dráž.
:-P

Petr
24. října • 10:04

Staci pouzit google a umet cist a doctes se toho dost o "historii" tohoto motoru a jak to s nim je. Navic, vyhonit vykon turbem dokaze kazdej jouda. Jezne poruchovost pak stoji opravdu za to. Atmosfericke motory VW neumi. Tady by se mohli zacit ucit u Japoncu nebo Korejcu.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martin
24. října • 10:37

jestli to taky není tak, že za těch 81tis dostáváš trochu jinou výbavu (airbagy, rádio, klimu, repro...);-)

Petr
24. října • 10:50

Ne, bohuzel neni. Tech 81 tis. je po odecteni rozdilu ve vybave. Jinak je to 136 tis. Vzdyt mas pristup k internetu tak proc se nepodivas sam, predtim, nez neco napises?
Tohle prave Skoda auto vyuziva - i kdyz se da vsechno najit na internetu a srovnat, lidi jsou prilis hloupi nebo lini na to, aby to udelali.

Honza
24. října • 8:51

No, snažím se nebýt paranoidní a věřit, že jde spíše o lenost redaktora než o skrytý PR článek :-( Nešlo by příště při Copy & Paste z reklamních materiálu škodovky vynechat ty marketingové pindy o tom, jak je všechno lepší a výhodnější?

Horn
24. října • 9:07

Takze kdyz se zlevni auto a da se mu vic vybavy, je to horsi a mene vyhodne? ;-) Mne to sice prijde porad drahy, ale objektivne clanek prezentuje realitu. Pro kterou se automobilka musela pripravit o kus svych zisku... Takze si myslim zaplatila PR tak, ze je o ni vyssi zajem skrze nizsi ceny a ne skrze to, ze by zaplatila novinarum. Krom toho, ze skryty PR je v podstate vsechno, i kdyby tady nekdo napsal, ze nova Oktavka je srac - protoze jak pravi klasik: theres no good or bad publicity, theres only publicity ;-)

no name
24. října • 8:58

Když došlo ke snížení ceny, tak je to snad lepší a výhodnější, nebo ne? Nebo když dostanu nižší cenu, více bývavy, nižší ceny za příplatkové pakety, tak je to horší a méně výhodné?Skrytý PR článek je navíc vše co zde vyjde, jelikož to vytváří nepřímou reklamu na danou značku. Jinak to prostě nejde, když je server o produktech firem.

Petr
24. října • 9:29

Skoda, ze zlevneni probehlo jenom u zakladnich verzich, ktere si normalni clovek nekoupi, protoze tomu chybi opravdu zakladni veci. Vyssi verze jsou naopak drazsi proti verzi pred FL. Takze zase nic, radsi pujdu do Avensise nebo Mondea a mam za stejne penize o tridu vetsi, mnohem bezpecnejsi a lepe vybavene auto.

Vantage
24. října • 9:46

člověče, váhám jestli jste tak hloupej nebo blázen. Jen hloupej člověk můžen srovnávat ceny Avensisu a Oktávky (Avensis holobyt je cca o 100T dražší) a jen blázen může srovnávat oktávku s avensisem (avensis je auto o třídu vejš).

onevan
24. října • 10:00

Správně, porovnává ceny Oktávky a Mondea, protože Mondeo je celkově o třídu vejš vším včetně výbavy ale s cenou o třídu níž. Proto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martin
24. října • 10:35

jo, akorát jsi zapomněl dodat, že v akčních cenách (tedy přeložme: tuctovky co se neprodaly v DE, nebo stáli 1,5 roku v showroomech a teď se tady a v Polsku prodávají jako super výhodné akční modely - zkus si ale vybrat třeba jiný motor...)v normálních cenách je to (za holobyty): 346:416 focus a 346:549 mondeohttp://www.ford.cz/ns7/mondeo/-/mdo07_price/-/-/-/-nijak nefandím šáde, ale tohle se prostě nedá přehlídnout

Petr
24. října • 10:53

Jenze holobyt Skoda, neni Holobyt Ford. To co si dovoli prodavat Skoda, si zadna jina automobilka nedovoli. Takze jeste dorovnej vybavu, kterou u Fordu dostanes jako zaklad a pak srovnavej.

martin
24. října • 10:57

hele přečti si ty výbavy, asi se budeš divit když zjistíš, že i u toho mondea nebo focuse si připlácíš 800,- i za druhý klíček po klimošce nebo autorádiu jenom díra...

Petr
24. října • 10:58

Ja jsem to udelal, ale tobe to zjevne dela problem.

Karel
24. října • 11:09

Holobyt OII:6xABG, ABS,ESP,central,okna v el.,zrcatka v el., za 10000,- klimak tomu. Ja teda nevim, mne to jako holobyt neprijde.

Petr
24. října • 13:29

Tak a ted to porovnej se zakladni vybavou Fordu.

Karel
24. října • 14:22

No tak koukam no:FF 6xABG, ABS, ESP, central, okna v el., zrcatka. OK nema cd a mlhovky. Tak ja tam teda nevidim zadny rozdily.:-)

martin
24. října • 21:18

přesně tak, je to stejný, ale stejně ti zítra bude zase někdo tvrdit, že ford toho má přeci víc a že sis to asi špatně přečetl...
někteří lidé si fakt nevidí ani na špičku nosu:-/

Vantage
24. října • 12:56

tyhle lidi nepřesvědčíš...

Petr
24. října • 9:59

Je zjevne, ze mas problem s pochopenim psaneho textu. Avensis samozrejme je o tridu vetsi auto, sam na poukazuju ve svem prispevku - to je prave ten paradox s cenama Skodovek. Avensis ve verzi holobyt neexistuje - to si totiz Toyota, narozdil od Skody nedovoli ani nabizet. Uz v zakladni verzi Sol jsou takove veci jako DVD navigace, tempomat, destovy senzor a to za cenu 589900 s motorem 2,0D4D. Octavka ve vybave Elegance se srovnatelnym motorem stoji presne ty same penize, bohuzel vyse uvadene prvky vybavy chybi a je to o triu mensi auto.
A to nemluvim o bezpecnosti Octavky, ktera ma nejhorsi vysledek v EuroNCAP z nizsi stredni tridy.

Horn
24. října • 8:38

Hlavne diesely. Kdo si u 2,0 TDI priplati vedle TSI 25 tisic Kc za minus 15 kW, nepodstatne nizsi spotrebu (TSI nezere), randal jak v tanku a 2-3 Kc drazsi palivo? Leda debil. Tak bud si skodovka hleda debilni zakazniky zamerne, nebo je to proste moc drahy...

Vantage
24. října • 9:36

Tam kde se počítá s vysokým nájezdem (50+) a náročným provozem... se pořád diesel vyplatí - fyzika a matematika - neznáš? Asi ne, co? jsou to DEBILNÍ vědy :P

Composite
2. listopadu • 13:22

vieš kolko žerú TSI? asi nie, tak si to najdi
menšie náklady na udržbu motora, na palivo, menšie problémy a poruchu
Neodíde turbo, čerpadlo, trisky ;)
Oprava kombinácie vyšla našťastie v záručnej dobe na cca. 150 tis sk ;)

pete
24. října • 11:10

Hehe, kdo počítá s nájezdem 50+ tkm/ročně, ten nebude přeci sahat po Octavii, ne?
Navíc dieslová verze bude výhodnější až po ujetí 125 tkm, což se blíží konci finanční výhodnosti provozu auta (náklady na údržbu už jsou dost vysoké a začíná být výhodnější pořízení nového vozu). Navíc při nájezdu 50 tkm/rok bude provoz auta výhodnější až po 2,5 roce, kdy se dá předpokládat, že cena Nafty se bude dále zvyšovat a její ekologicko-daňové znevýhodnění také.
Vzhledem k tomu, že v současné době je výhodnější auta kupovat na úvěr nebo operativní financování z bank než leasing, pak zůstává zachována obnova vozového parku na cca 3 letech. Benzinové motory a obecně výkonější motory se prodávají dráž než dieslové (zvlášť u Škody), dle aktuálních cen to vychází na cca 7-12 %, což při prodejní ceně cca 250 000 Kč představuje 25 000 Kč (pro 10 %), což znamená, že při současných cenách by se výhodnost dieslového motoru projevila až po 250 000 tkm, přičemž se už dostáváme do teoretické roviny, jelikož prodejní cena auta 125 tkm vs 250 tkm je už extrémně výrazná. Takže vzhledem k degradaci hodnoty vozu nemůže být dieslový motor výhodnější (zrovnání 1.8TSI vs. 2.0TDI).

Vantage
24. října • 12:44

1) Oktávky se běžně používají jak fleetový auta a nájezd 50t je tam naprosto normální. Pokud bude nájezd menší, nebo auto bude provozováno v méně náročných podmínkách, bere se benzín. Pokud se s autem jezdí hodně po městě nebo naopak po dálnicích, bere se diesel.A teď trochu matematiky:
Při 150 ti km/h bude mít diesel spotřebu 8l, benzín 10l
A teď děti počítejte s námi:
8*30*500=120 000
10*28*500=140 000rozdíl 20t, což už při menším počtu aut ve f-flotile nabízí zajímavý úspory.Podotýkám že zmiňovaná spotřeba byla převzata z profi testu. V reálu, při dynamickém využívání auta může být rozdíl ještě větší než 2 litry.

Jirka
24. října • 17:00

Kde jsi vzal spotřebu 8 litrů? Jezdíme 650km nonstop. Větší část cesty přes Německo, tak když můžu, jedu 180. Spotřeba mi u 1,9TDI 77kW ve dvou lidech u krátké verze Octavie nikdy nepřelezla 6,5 litru. Nejsem zastánce ani jednoho typu motoru, ale mám tuto zkušenost z praxe. Osobně najezdím ročně tak 20000. Nevím zda bych si měl pořídit benzín nebo diesel. Momentálně mám 1.4 MPI 50kW Fabii Combi a žere mi 7,5 litru. Poradí mi někdo jaký motor by měla mít "moje" Octavie II? Díka!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vantage
24. října • 19:13

ty mluvíš o průměrné spotřebě, já o okamžité (při 150ti)
zdroj: test Autotipu (cca 15 aut, vždy d+b, různé karoserie)volba motoru záleží na používání vozidla. Platí jednoduchá poučka - čím větší potřebujete výkon a čím větší odpory (pneu, aeroD, přev...) auto klade, tím více se vyplatí nafta. Na jedné straně je tedy terénní 4kolka, (kde například velká část výkonu padne na ztráty při přenosu výkonu a na boj s aerodynamikou), která navíc bude jezdit dynamicky - tam je diesel takřka povinností, protože rozdíl (n-b) může být třeba 10-15 litrů. Na opačné straně stupnice je zase menší auto s jednou poháněnou nápravou, klidným řidičem a jízdou v příměstském provozu - tam se nafta nevyplatí při žádném nájezdu...

pete
24. října • 14:42

JENZE, prumerna spotreba se nebere pri 150 kmph, ale vychazí z empirických dat každé firmy. Papírový rozdíl mezi těmito motory je asi 1 litr, tj, při započtení vlastností obou paliv se dostaneme na rozdíl 1,2 l / 100 km. Nyní je třeba započítat rozdíl pořizovací hodnoty, rozdíl cen obou paliv a jejich tendenci. Tj. po úpravě vašeho výpočtu to vychází úsporu za PHM ročně cca 10-12 000 Kč, při započtení rozdílu pořizovací hodnoty se tedy celkové náklady obou aut vyrovnají za 2 roky (při ideální úspoře nafty) při nájezdu 50 000 km/rok. Při započtení prodejní hodnoty není možné celkové náklady srovnávat, benzin vyjde vždy lépe. Nicméně pokud dojde ke zdražení nafty vůči benzinu (což zcela jistě dojde), pak se celkové náklady nevyrovnají nikdy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vantage
24. října • 15:37

Tady to zase žije - moulové a moralisti.Pro moralistu petra - velký procento těhlech aut jezdí i do německa. navíc byla spotřeba jen jako příklad...Pro moulu peta: papírový rozdíly jsou nesmysl (neříkej mi, že nevíš jak se tyhle věci měřej) - v reálu je rozdíl 3-5litrů (firemní golfy). Rozdíl v účinnosti obou typů motorů a fyziku prostě nelze očůrat. V praxi se proto nafťáky ve firmách vyplatěj ještě víc...2rest: omlouvám se za používání expresivních výrazů, ale jsou chvíle, kdy mě tyhel YntelYgenti vytáčej...

pete
24. října • 16:11

Zdravim,
takze predne papirovy rozdily jsou nesmysl, ale nelisi se od skutecnosti o vice jak 100 %. Rozdil v ucinnosti obou motoru je nepopiratelny (i kdyz je to stale malo a zvlaste se zavedenim TSI je rozdil mizivy), nicmene ucinnost motoru se v konecnem dusledku projevi jen a jen na spotrebe (viz definice ucinnosti mechanickych strojů). Ano v minulosti se naftaky vyplatily vice, ale s rostouci cenou nafty se to stava zanedbatelnym. Btw. nejsem si jist, ale firemni golfy s vasim logem jsem jeste nevidel. Videl jsem jen Skodovky. No a pokud do toho zahrnujete i auta co mate k pronajmu, tak tam je situace zcela jina.

Vantage
24. října • 19:04

OMG, tohle snad nemá cenu komentovat... pokud někdo napíše že rozdíl mezi tsi a tdi je "mizivý".... a že se neliší od skutečnosti o více než 100....Doporučuju 2 věci: POŘÁDNĚ prostudovat učebnici fyziky pro 7. třídu a najít si na netu metodiku měření spotřeby paliva. Potom má cenu se bavit dál...A že jste neviděl golfy s logem? Málo jezdíte do Wurzburgu :-P

Petr
24. října • 13:28

Maximalni povolena rychlost v CR je 130 km/h a i ta jenom na dalnici. to jezdis 150 km/h na okreskach i ve meste?

Audipetr
24. října • 10:39

To mi prosimte spocitej ty matematiku. Tak vezmu dva vykonove srovnatelny modely:
Octavia 1,6 MPI/75 kW Classic 5 st. manuální 384 900
Octavia 1,9 TDI PD/77 kW Classic 5 st. manuální 450 900Vyznamny rozdil je na prvni pohled jeden, cena - 66 000 Kc.Rozdil ve spotrebe techto aut je necelych 20 procent, vic ne. Rozdil v cene paliv je dnes pres 10 procent. Takze rekneme typicky stokilometr na palivu s 1,6 stoji 224 Kc (8 litru, 28 Kc), typicky stokilometr s 1,9 TDI 186 Kc (6 litru , 31 Kc). Tj 38 Kc rozdil. Snadna 66 000/38*100=173 684 km. To je navratnost na palivu, takze minimalne 60 tisic za rok pri triletem provozu. A to je jen palivo, na TDI odejde ve 150t turbo a jsi v haji o dalsich 100 tkm...Navic tohle je na mastercard, jenze zbavit se toho randalu z TDI? To je k nezaplaceni!2,0 TDI a 1,8 TSI nejde srovnat, protoze rozdil ve vykonu je prilis velky. Mozna TDI 125, ale to je jen u RS...A takhle to srovnani dopadne vzdycky... Navic stastny ten, kdo udela u dnesnich dieselu s partiklfiltrama a dalsima koninama o tolik lepsi spotrebu...

LOL
24. října • 11:22

No jenže si zapoměl na jednu věc, za kolik pak to auto po 3-5 letech prodáš.Věř že dráž...a pokud budeš počítat, že nafta a benzín půjdou nahoru( i když bude nafta pořád dražší) tak návratnost se zmenší.S turbem nestraš...to u TSI může odejít taky.Nehoruji za naftu, jen to upřesňuji.

Petr
24. října • 12:10

Draz i koupis, tazke vyssi naslednou prodejni cenu si skrtni, zadna vyhoda. Pocitame s tim, ze rozdil v cene noveho auta benzin vs. diesel e stejny, jako pak pri prodeji ojetiny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
24. října • 21:29

Ale Péťo, pokud někdo počítá návratnost z rozdílu ceny nafťaku versus benzín, tak to rozhodně počítat musím.Nepleť si pojmy a dojmy.Prostě o co víc prodám nafťaka, tak nemohu započítat do návratnosti( o to se to poníží), to je snad logické.Ty peníze dostanu zpět!!(časovou hodnotu neřeším, i když klidně možno započítat).To co jsi napsal je nesmysl všech nesmyslů, bó pokud by platila tvoje druhá věta, tak diesel vždy jednoznačně výhodnější.Defacto si odporuješ, ale to je jedno.

Leonardo Cupránek
24. října • 14:54

Nejsem zastánce dieselů, ale pokud někdo chce srovnávat atmosferickou benzínovou 1.6 s 1.9 TDI, tak poněkud zbystřím. Zkoušel někdo z vás obě motorizace? Výkon se papírově zdá podobný, jenže ta 1.9 ho má k dispozici skoro hned, v nízkých otáčkách, kdežto ta 1.6 až někde u omezovače.Chápu, že když si někdo koupí Hondu TypeR, tak chce auto pořád vytáčet. Ale v rodinném či služebním autě typu Octavia to prostě je na obtíž. Furt žadit, podřazovat při každém požadavku na akceleraci, atd...Když jsem chtěl nahradit svoji 1.9TDI atmosferickým benzínem, skončil jsem u 3.2 V6, aby se to v nižších otáčkách chovalo obdobně a abych při dálniční rychlosti neposlouchal kvičení motoru u omezovače. Ano, měl jsem to TDI skoro 2x výkonnější, nicméně pro srovnatelnou jízdní pohodu bych jako alternativu k TDI 77kW viděl tak benzinový atmosferický dvoulitr. Ten ale ve škodovce zrušili, takže holt aspoň 1.4 TSI. Ta 1.6 je prostě hrozná, reakce na plyn i při podřazení, je vééélmi vlažná (mluvím o pružném zrychlení při předjíždění).Ono i ty řeči i akustické pohodě je třeba brát s rezervou. Ano, opravdu studené TDI PD je tragedie. Ale při dálniční rychlosit je zcela jistě víc slyšet vysoký jekot 1.6.Výhodou TDI pro mnohé může být i relativně jednoduché zvýšení výkonu na podstatně zajímavější hodnoty. S tou 1.6 se již nic moc dělat nedá.Nicméně pokud bych měl kupovat Octavii, diesel bych si nekoupil - opravdu se to moc nevyplatí. Ale 1.6 (nebo nedejbože 1.4) je opravdu jen pro masochisty. V případě šetření bych zkusil přeplňovanou čtrnáctku, jinak tu osmnáctku. RS asi nemá moc cenu, pokud někdo chce auto do spoprtovna, za ty peníze asi vybere lépe.Všichni, kteří tu počítají návratnost, nepočítají jednak se servisem, ale hlavně s ČASOVOU HODNOOU peněz! Dát 40.000 na dřevo, nebo ho 3-4 lineárně splácet, to je SAKRA ROZDÍL. Zkuste si to raději na stoprocentním leasingu (včetně RPSN) - o kolik vyšší bude splátka na TDI oproti benzíňáku a o kolik nižší útrata za PHM. Rozdíl se poněkud scvrkne, ne-li otočí.

Composite
2. listopadu • 13:25

ťah má od spodu, ale kde má benzín výkon, tak tam diesel končí a benzín pokračuje
Jednozčná voľba, TSI niečo kolo 2 L

Leonardo Cupránek
2. listopadu • 14:34

Jo, benzín od 2.0T či od 3.0 V6 atmosféra je OK.A ano, výhoda benzínu je, že může s otáčkama jít dál. Ale úpřímně: 95% běžných řidičů s rozumným benzínovým motorem (tedy ne s malolitrážníma chcípákama, který musej točit jak strunová sekačka, aby vůbec jely - naložené auto v kopci musi podřadit alespoň o jeden stupeň aby nespolalovalo 3-[ ) se nad 4000ot dostane ve zcela mizivém procentu případů, čili ten svůju výkon nevyužijí skoro nikdy. Kdežto výkonová a krouťáková špička TDI je v nízkých otáčkách, tedy v otáčkách, které se běžně používají.To je podle mne hlavní výhoda turbodieselu - že má výkon v otáčkách, na které se běžně jezdí. Benzín (zejména atmosferický) má nejvíc výkonu v otáčkách, na které většina běžných řidičů skoro nikdy nedostane.

Hajetor
25. října • 8:13

A k tomu ještě připočítej jak se obě auta budou chovat v prvním kopci. Je fakt že když jsem před lety přešel z Felicie do Octavia 1,6/74 KW, hleděl jsem na to jak na zázrak. To ale jen do prvního přesednutí do dieselu (tehdá 1,9/81 KW)

Leonardo Cupránek
25. října • 16:21

Právě na 1.6 74 (či 75) kW mám dost hrozné vzpomínky. Měl jsme O1 s tímto motorem půjčenou jako náhradní vozidlo, když moje tehdejší 1.9 TDI 150PS 6sp bylo v servisu a bylo to prostě něco hroznýho. Na nejvyšší stupeň to točilo přesně 2x tolik, než to TDI a ani podřazení o dva stupně nevedlo k žádné akceleraci.
Z atmosferických benzínů dávaných do téhle třídy aut byl použitelný tak akorát 2.3 V5 125kW, to byl docela příjemný motor, škoda, že už ho nedělaj - s přímým vstřikem by byl ještě lepší.

Petr
24. října • 10:52

A to jeste nepocitas vyssi cenu servisu u dieselovych verzi, takze pro diesel vychazi jeste hur.

martin
24. října • 11:36

ty s těmi procenty házíš jako topolánek při hádce s teplým:-D každý jak se mu to hodí

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
24. října • 12:10

Sorry, ale to asi nebylo pro mne.

martin
24. října • 10:30

to debilovy nevysvětlíš, marná snaha.... :-|

martin
24. října • 11:43

a už je to tady: nesmiřitelná válka příznivců ducductraktor a příznivců skřípnutýho teplouše pod kapotou:-Djen do sebe chlapci, určitě se dneska navzájem přesvědčíte...;-)

Audipetr
24. října • 10:42

"to debilovy nevysvětlíš, marná snaha...." - krasna veta, ted jsem prozrel i ja :-D

Doporučujeme

Články odjinud