Auta nezlevňují, zlevňuje jen výbava, jak se vyjádřil jeden představitel Korejské automobilky.Auto s nižší výbavou (bez výbavy) by bylo lehčí > menší spotřeba, jednoduší > odolnější na poruchu , v neposlední řadě by mohlo být i levnější. Bohužel v konkurenčním boji automobilky asi jaksi zapomněli, že bojují o zákazníka a ne jen mezi sebou. Ono splácat nějakou výbavu je jednoduší než udělat v základu lepší auto.Pak je, ale uhozené jak v nějakém článku v novinách „prodejci \ výrobci“ fňukali, že se nová auta neprodávají tak jak by chtěli.No pokud prodejnost nebyla dobrá před zlevněním zlevněním, tak těžko očekávat, že pokud zákazník nemá na vůz např. bez klimatizace, tak se mu po zlevnění klimatizace ty peníze zničeho nic narodí. Nehledě, že mu to jen zvedne spotřebu. Takže „slevu nechci zadarmo“ a z velkou pravděpodobností se mu to jen negativně vrátití na vyšších provozních nákladech a nutnosti vyšší údržby atd...
Ať si to debilní ESP a airbagy strčej někam a radši snížej cenu o dalších 80000,-Kč. Stejně bych to hned po koupi nechal odpojit. Auto typu Octavia s minimálně 1,6L a klimatizací musí nový stát tak 250 000,- maximálně 300 000,-Kč. Už bylo dost okrádání zákazníků.Nebejt fin.krize a silný koruny,tak by Škodovka za facelift Octavii chtěla v základu 550 000,-Kč a ještě by v reklamách navozovala dojem,že na tom v podstatě prodělává.
debilní ESP a airbagy? to muze napsat jen vul...
Hmm tak to já osobně - a myslím si že je nás víc - si radši připlatím za bezpečnost
po vianociach bude za euro na slovensku este lacnejsia... to 1.8 tsi berem
Pan "audipetr" uvádí 150 tkm a turbo je pryč.Ale proč?Protože se neumíte k motoru slušně chovat!!!80% řidičů amatérů nebere v potaz rozdíl mezi benzínovým či dieselovým motorem.O nějakém přeplňování ani nemluvě.A to že je motor studený,kde je nutné zahřátí na provozní teplotu,je Vám šuma-fuk.Taháte za to jako bez rozumu.Druhá strana mince je teplé,né-li rozpálené turbo a okamžité vypnutí motoru,bez min.1-2 min.na volnoběh.Prostě komu není rady,...jr(Těm retardovaným,uvedu příklad.)Až Vás o půlnoci vzbudím a hodím na Vás 2 pytle cementu s cílem ve 12-tém patře,tak se v 5-tém zadřete,neboť nejste zahřát na provozní,né-li vysokou zátěž.Druhá strana mince je tkz."vyklusávání"po extra zátahu.Nikoho nechci urazit,ale za provozní výdaje,si můžete každý sám,....jr
Moc hezké přirovnání s tím cementem :-) :-D Vystihuje to opravdu dost přesně danou problematiku, kterou nejsou schopni někteří pochopit :-)
Na firmě jsme měli O1 1.8 T - 5 kousků, u žádného neodešlo turbo,nájezd během čtyř let používání od 150tkm do 220tkm,motor táhl od 1600 ot/min v pohodě a vadl až po 5500(max 6500).Teď jsme holt nafasovali turbochrochty,někdo 1.9 ,někdo 2.0 ,jak si to kdo zkombinoval s výbavou aby se vlezl do rozpočtu.Je fakt že spotřeby šly dolů (s 2.0 jezdím a ne pomalu průměrně za 6,3 jiní za 5,5) ale už vím proč je tam šestikvalt - jede to od 1700 a vadne v 3500,max má na 4500.S benzínovým turbem jsem mohl jezdit od 6,5 l (styl masochista) až po 13 l (dálnice,závodník).Na ježdění mi rozhodně víc vyhovuje benzín, a zvuková kulisa u studeného PD je opravdu ke zbláznění.Zkuste v tomhle jet 200-800 km někam k zákazníkovi a nezblbnout.Je fakt že 1.9 je tišší a měkčí ale výkon chybí.
...k dalsi povedene "diskusi":-D
Nedavno jsem se s tebou pod podobnou diskusi hadal. O te doby jsem jich par precetl a musim sva slova prehodnotit. Mel jsi pravdu, ale nevim, kdo je vetsi skodifkar - jestli ten, kdo ma v hotovosti miliony korun a presto si vybral oktavku jako nejlepsi vuz, nebo ten co ma miliony korun v hotovosti, jezdi o deset trid lepsim vozem a o oktavce a celem "fauve" vi vsechno a vi, jaka je to popelnice ... :-D
A pak je tady jeste skupina:mam ojetou Hondu, bydlim v panelaku ...
Koukam, ze z toho panelaku mas slusnej mindrak:-D Ale treba v nem jednou nebudes muset bydlet a pak se ti treba i rozsvit:-D
Jen tak zkusmo by mne zajímalo kolik stojí (protože to v konfigurátoru dosud není) Octavia Combi 1.4 TSI s ESP, s 6 airbagy, s 16" litými koly, s CD/MP3 přehrávačem, s koženým volantem s ovládáním audia, s digitální klimatizací s v metalíze.
Párkrát jsem vyzkoušel konfigurátor u Škodovek a ze zdravotních důvodů už to radši nedělám
Doufám, že elektrické ovládání oken, zrcátek a dálkové zamykání už je v základu.
Hondááááááááááááááááááááááááááááááááááááá,to je motor!!!!!!!!!!!
Rikas Honda? To jeste nekdo kupuje?
A co Accord z Madarska za 500 litrů v "v základu".Kurz je bombastickej...za cca 580tKč je verze executive z 2,2 iCTDi.http://www.honda.hu/modellek/accord/2.0_Elegance
Taky bych se osobně přiklonil k myšlence,že atmosféry v podobě VVTI mají větši budoucnost než přeplňování a kompresory.Ale je to můj názor a nikomu ten jeho neberu.
eee . a nemaji ty turbobenziny nahodou taky variabilni casovani a variabilni delku sani?
Časování ventilů samozřejmě mají, ale variabilní délku sacího potrubí používají atmosférické motory, přeplňované to nepotřebují.
Při čtení internetových diskusí se nemůžu zbavit pocitu, že každý čech je minimálně konstruktér... Proč to vlastně studovat, když jde všechno tak "jednoduše" :-D :-D :-D :-D
No tak si taky prihodim :-) Naftaky jen PD proboha uz neeee, kde jsou CR?! Mame pomalu rok 2009 a ani tam cpou porad tyhle prehistoricky zentoury... 1.4 TSI no je pekne, ze je maly objem a "velky" vykon, ale stalo by take rici, ze to priznivou spotrebu ma tak u kloboucnika, pro bezneho pilota to na spotrebe zadny prinos mit nebude, ten maly objem je proste znat
Nevím, co dělají páni redaktoři z AutoRevue, ale například na Idnes.cz nebo ihned byla tato informace už 22.10. tedy o dva dny dřive a to tam bylo mnohem více informací, například snížení cen Fabií, Roomsteru i Superb
A ja si to precetl dnes tady :-)
Autori na Autorevue pri kopirovani PR clanku z webu Skody Auto nepouzili Copy&Paste, ale prepisovali to rucne. Proto to trvalo tak dlouho.B-]
no kdyby z toho vypustili ten prvni motor a vsechno to posunuli o stupen nahoru tak by se dalo rict ze to je nabidka ktera stoji za zvazeni, ale takhle dekuji, nechci...
...at si tady kdo chce rika, Skodovka mela vzdycky konkurenceschopne ceny, a ma je i ted... prodeje tomu odpovidaly a odpovidaji...
:-D:-D:-D Tak tento jsem uz nekde slysel, ale vzdycky mne pobavi.:-D:-D:-D
...hele, mysli si o tom co chces, ale jestlize se to za tu cenu proda, je to konkurenceschopna auto a cena. S tim nic nevymyslis. Jestli na to mas nebo nemas, jestli ti to prijde drahy nebo ne, na tom holym faktu nic nezmeni
Ale to neni o tom, jestli na to mam, nebo nemam, ale o tom, ze stejny peniz si koupim o tridu vetsi auto, s lepsi vybavou, modernim motorem a s mnohem lepsi bezpecnosti.
...pokud ale Skodivka proda to, co vyrobi, za svoje ceny, nemusi si s tvym nakupem o tridu vetsiho, levnejsiho, vybavenejsiho sci fi auta z koreje lamat vubec hlavu, kapisto? To je konkurenceschopnost. Nekonkurenceschopny veci jsou lezaky, a to schade prose nejsou...
A můžeš mi prozradit, jaké? Právě se totiž o OII fl rozhoduji a docela rád bych viděl to o třídu větší auto s lepší výbavou a bezpečností. Můj limit je tak 475.000Kč, benzín a dostatečný kufr a rozumná výbava.Dík za radu...:-P
Takže nikdo nic pořádného nenavrhnul:-/, nevím, o co Vám pořád jde, když jsem zkoušel různé prodejce různých značek, ceny OII, i30cw, Cee´d sw, 308sw se až tak moc nelišily, po těch všech letošních slevách podle mě už neplatí, že škodovka nabízí drahé a nevybavené auta, to je podle mě předsudek a kdo nevěší, at si to zkusí, u Fordu jsem dostal slevu tat 10k a Defend Lock zadara, i3Ocw také tak, u OII až 60k, chce to jen trochu vyjednávat a nedívat se jen na ceníky;-)
Tusim za 480 CZK sa predava Laguna s benzinovym dvojlitrom. Ale zas je pravdou ze je to iba francuz a ten musi byt v Cechach a na Slovensku ponukany za ludove ceny.
Ford Focus Combi 385.000Kč
:-D:-D Focus je o třídu větší a bezpečnější???
Kdyby jsi se poidval na IP adresu, tak zjistis, ze to psal jiny Petr, ne ja.
On chce auto a ne nedomrlou pseudoamerickou plecku B-]
Než se Škodovka vzpamatovala, konkurence mezi tím také zlevnila a nasadila další akční modely. Takže Škodovka zůstala opět bezkonkurenčně nejdražší. Simply Clever ;-)
Nevšiml jsem si, že by škodovka letos prodávala nějak málo, takže po funusu je možná konkurence, ale škodovka bude valit dál :-P
Jo jo, už valí. Příští týden bude nabírat nové síly, zaměstnanci budou doma ;-)
Cakal som na cenu 1,4 TSI a doplatok za turbo 81 000 CZK voci neturbu sa mi zda ako vysmech verejnosti.
Jaký doplatek vůči neturbu? Proš hledíte na objem a ne na výkon? 1,4TSI nahradil původní 1,6 FSI není to nějaká alternativa vůči slabé 1,4. Takže ta cena je adekvátní. 90 kW vůči 55 kW, MT6 místo MT5 apod. Problém bude spíše v hlavně, že člověk vidí 1,4 tak to srovnává s 1,4.
Vzdyt ma pravdu, je to ten samy, 30 let stary motor s pridanym turbem. To, ze na tento archaicky motor nalepili turbo a vyhonili tak vykon urcite nema hodnotu 81 tis. Kc.
Pokud si takový odborník na škodováckou motorizaci, pak bys měl vědět, že "přilepení" turbodmychadla je značný konstrukční zásah do motoru. Podle tvého pohledu by to mohl dělat každý Pepík po tmě garáži. Vždyť výkon se prakticky zdvojnásobil. Celý klikový mechanismus musí být kvůli tomu nový. Konstrukční úpravy si tak vyžádá i blok. Navíc motor má přímý vstřik, tedy kompletně nová hlava. Vidíš na výkonech motoru něco nedostatečného? 90kW a 200Nm při 1500-4000min-1? Ja vím, diskutuje se přece o Škodě a to už je takový místní folklór, tak proč si nezadávat.
Tak na tohle musím reagovat. Nebudu polemizovat o tom, jak moc Škodovka musela zasáhnout do konstrukce motoru, protože to nevím, ale vím jistě, že kvůli turbu nejsou potřebné všechny tyto úpravy. Mám vůz s dvoulitrovým motorem a dodělávaným KITovým turbem od Novitecu (znalci již vědí (-: ), ale jak sem koukal tak sem koukal, blok mi nemenili, celou klikovku taky ne a kompletně nová hlava tam taky není.
Neznamená, že když ti tuningová firma neměnila klikový mechanismus (hlavně ojnice, pístní čep), pak že se automobilka k takovému kroku neuchýlí. Automobilky motory vždy předimenzují, kdežto tuningová firma vymění jen to nejdůležitější, aby zákazníkovi nabídla přijatelnou cenu. Sériové motory musí stejně dobře fungovat v -25°C jako v +50°C, v různých nadmořských výškách, schopnost najet běžně 250tis Km. Toho si jsou samozřejmě tuningové firmy vědomi a zvlášť u přeplňovaných motorů dosahují celkem velkých nárůstů výkonů bez zásahu do konstrukce. I sériové verze motorů 1.4 TSI v různých výkonových verzích odlišují konstrukčně, přitom se jejich výkon mění +-30koní.Neznám původní výkon tvého motoru, ani o kolik procent stoupl jeho výkon, či z jakého materiálu je blok.Bloky přeplňovaných motorů bývají většinou z šedé litiny. Při opravdu razantním růstu výkonu se mění i klikový mechanismus a jeho uložení (ložiska). Kompletně nová hlava u TSI být musí, protože narozdíl od MPI má přímý vstřik. Čili se někam musí vejít vstřikovače.
Staci mi podivat se na 1.4 80 kW od Hyundaie nebo 1.8 103 kW od Hondy - oba atmosfericke motory - a musim se opravdu smat nad neschopnosti koncernu VW.
ano, 80 kW v 6200 ot. - výkon vyhoněný otáčkami :-D uvedený 1,4 TSI dává 90 kW v 5000 ot. a 200 Nm od 1500 ot. Myslím, že není co řešit B-]
To si pletes s dieselem, benzinovy motor se ma tocit. Takze opravdu neni co resit.Navic, s tim turbem ten motor po 100-150 tis. kilometrech muzes vyhodit.
Proč by se měl benzinový přeplňovaný motor točit? Pokud máš dostatek točivého momentu v širokým pásmu otáček, což ta 1.4 TSI má, tak není třeba chodit na 4000min-1. Jde hlavně o průběh Nm. Stejné je to přece u přeplňované nafty, kde není třeba motor vytáčet.Naftové motory s přeplňování se také musí po 150tis km vyhodit? Maximálně vyměníš turbodmychadlo. Pokud to máš podložený nějakými dlouhodobými testy těchto motorů, které dokazují, že takovou porci nezvládne, pak jsem hoď odkaz. Jinak takové výmysly nepiš, z 99% jsou to jen tvoje domněnky.
:-D:-D:-D fakt jsi mne pobavil. Ale ja to chapu, "nejaky" argument se vzdycky najde, i kdyz je to zjevny nesmysl.
Nic neříkající reakce, takhle se dá jen těžko diskutovat. Zkus to k témamu, třeba co za nesmysl jsem napsal??
No jo, otacky, to je zlo. Zato turbo, to je spasa - ty nadherny prodlevy, uzky spektrum otacek, kde to neco dela, tupej charakter, silena spotreba, kdyz na to zacnes slapat a kdyz uz si na to zvyknes, tak se turbo rozsype. Jo, to bych chtel mit doma.
úzký spektrum otáček? ukaž mi 1,4 atmosféru, která dává 200 Nm v 1500-4000 ot. :-D Jelikož výrobce musí splňovat stále přísnější emise, menší spotřebu, vyšší účinnost - proto turbo
Blba otazka. Ukaz mi turbo, ktery je schopny jet od 1000 do 7000 ot. Smula co? Do 2000 cekas az se probere turbo, v 5,5 nejpozdeji to zacne chcipat. Takze 3,5 misto 6, tomu ja rikam uzky spektrum. Ze to v tech 3,5 jede lip a obecne dobre je pravda, ale je to proste prilis uzky spektrum...Jinak emise jsou papirovy veci, ne realita. Turbo je usporny, kdy se to turbo netoci, coz se taky deje na nejakym testu spotreby. Ale jakmile ho zacnes mackat, je mnohem uzranejsi nez atmosfera, klidne i nasobne... Turbo je nemoc doby kamarade, nepodlehej tomu, jen hra. Na papire huj, v realu fuj. Bohuzel, emisni limity EU budou podle papiru, ne podle reality a tak to podle nich kazdy dela...
"emise jsou papirovy veci, ne realita" - myslíš si, že výrobce vyrábí hračky, nebo co? Emise a spotřeba jsou pod drobnohledem EU a výrobce si jen tak nemůže napsat nějaký vymyšlený údaje. Jestli je turbo nemoc doby nebo ne, to si vyřeš sám kamaráde, já to tak nevidím...
Ale prd. Spotreba a emise jsou jenom pouhy marketing, ktery EU klidne prebira a vubec ji to nevadi. Normovana spotreba a emise se meri pri naprosto nerealnych merenich, ktere nemaji vubec nic spolecneho s beznym provozem a vyrazne zvyhodnuji turbomotory (nizka a ustalena rychlost). Realna cisla ze spotreby i emisi jsou uplne nekde jinde, ale to nikoho prilis nezajima.
Přál bych ti, projet se s 1.4 TSI a pak s úžasnou 1.4 atmosférou od Korejců, by ti pěkně spadla čelist. :-D
To asi nebylo pro mne, ale potvrzuji, ze ta 1.4ka od Hyundaie je skvela. Mozna ne na spadnuti celisti, jezdim totiz mnohem vykonnejsim vozem, ale ve stejne objemove kategorii je to jeden z nejlepsich motoru - shoduji se na tom i novinari.
Petre, neprehanejte. Ja jsem ceed s 1.4 koupil mame a obcas s nim jedu. Ten motor ma papirove vysoky maximalni vykon, ale tim to konci. Prubeh zoufaly. Tah neexistuje. Zkuste kopec ci dalnici ve 4 lidech. Jestli vam 1.4 od H pripada jako skvela, tak byste s 1.4 TSI upadl do extaze. Osobni zkusenost.
Bavime se o atmosferickych motorech s objemem 1.4. To neni motor na zadne zavodeni. Ve sve kategorii je ale jednim z nejlepsich, to je fakt.
Toa si nemá cenu řešit, pokud si myslí, že tyhle dva motory se mohou srovnávat, tak to nechávám bez komentáře.
To se prave nemohou, jelikoz 1.4 80 kW je u Hyundaie zaklad, zatimco za 1.4TSI musi priplatit nemalych 81 tisic! A takovou hodnotu to turbo nema ani nahodou a vykon neni o toli lepsi nez u atmosferickeho motoru Hyundai.
Ta 1.4 TSI má několik výkonových variant. Tahle má nejnižší výkon. Ještě se děláý se 110kW a 125kW. Ovšem rozhodující je průběh momentu, ten tě zajímá. Proč jsou naftové motory pružnější než srovnatelně výkoné atmosférické benzinové motory? Protože mají vyšší točivý moment a jeho lepší průběhem. Motor 1.4 Hyundai/Kia má 134Nm při 5000min-1 vs. 1.4 TSI 200Nm při 1500-4000min-1. Se kterým motorem se ti pojede lépe bez neustálého řazení??Jako nápověda pár suchých čísel. Hyundai I30 s 1.4 (0-100 za 11.7s, Vmax 157km/h) vs. Octavia 1.4 TSI (0-100 za 9,7s, Vmas 203km/h). Ještě ti není něco jasného...
Lzes, max u Hyundaie je 187 km/h. Ubohe.
Těžko diskutovat s někým, který reaguje pouze jak se mu to hodí, naprosto mimo téma. Ptal jsem se tě s jakým z motorů se ti pojede lépe? A tvá odpověď...Lžeš... Kolik ti je, patnáct?Nemá jediný důvod si hodnoty vymýšlet, či nějak upravovat, jen abych měl pravdu. Čísla jsem sehnal z konkurenčního webu auto.cz, z testu Hyundai I30 1.4 (přikládám i odkaz, můžeš si to zkontrolovat http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-i30-1-4-cvvt-velky-kseft.html ).Ještě jsi mi v příspěvku dole neobjasnil, proč se musí benzinové přeplňované motory vytáčet? Proč jejich turba vydrží jen 150tis km? Odpovědi se zase opět nedočkám...
Já to taky nechápu, že někdo furt používá 100let starý pístový, spalovací motor. Nemůže vymyslet aspoň pro mně něco nového. Furt jen vylepšujou ten starý. A nejhorší je, že to dělají všichni výrobci na celém světě. Skandál.
Ja to chapu, VW proste neumi vyrobit solidni amosfericky motor jako Korejci nebo Japonci, tak to resi pro ne nejjednodussim zpusobem - pridat turbo na starou plecku neni problem. Lituju vsak budouciho majitele.
A to jsou kecy. Treba 3,2 FSI je vynikajici atmosfericky motor, plne srovnatelny s 3,0 si od BMW nebo 350 od MB. A dava se i do docela obycejnych VW - Passat, Golf...
Jestli on nahodou 3.2 FSI neni Audi. Navic tady se bavime o motorech o dve kategorie niz.
Je to VW koncern, do VW se dava. Jinak jo, je to vetsi motor, ale nerikej, ze VW neumi vyrobit atmosfericky motor... Dobrych atmosfer je vic, treba 4,2 v RS4 je taktez vynikajici motor. Mozna maly atmosfericky... Ale ani tam bych si nebyl jisty, treba 2,0 FSI nebyl spatnej a padl za obet spis honbe za CO2 nez skutecnymu nezajmu... A nektery 16V 1,4 taky nejsou zly. Bohuzel do oktavky se daval jen ekl, 1,6 MPI je starej smejd a FSIcka byly drahy, navic 1,6 o nicem. A prisly v dobe, kdy nafta jela.
OK, tak teda VW nedokaze urobit poriadny atmosfericky zakladny motor. A to je zle, pretoze minimalne polovica predajov je so zakladnou motorizaciou. Ten predpotopny 1.4MPI (aj 1.6MPI) uz davno mali vyhodit, a nahradit niecim normalnym...
4.2 je taky Audi, to jen pro poradek.
Ano, je to rozhodně ten starý motor - to se přeci tak dělá. vezmou se starý věci, nově se to nalakuje a přidá se k tomu nějaká nová část a prodá se to o 50-100t dráž. :-P
Staci pouzit google a umet cist a doctes se toho dost o "historii" tohoto motoru a jak to s nim je. Navic, vyhonit vykon turbem dokaze kazdej jouda. Jezne poruchovost pak stoji opravdu za to. Atmosfericke motory VW neumi. Tady by se mohli zacit ucit u Japoncu nebo Korejcu.B-]
jestli to taky není tak, že za těch 81tis dostáváš trochu jinou výbavu (airbagy, rádio, klimu, repro...);-)
Ne, bohuzel neni. Tech 81 tis. je po odecteni rozdilu ve vybave. Jinak je to 136 tis. Vzdyt mas pristup k internetu tak proc se nepodivas sam, predtim, nez neco napises?Tohle prave Skoda auto vyuziva - i kdyz se da vsechno najit na internetu a srovnat, lidi jsou prilis hloupi nebo lini na to, aby to udelali.
No, snažím se nebýt paranoidní a věřit, že jde spíše o lenost redaktora než o skrytý PR článek :-( Nešlo by příště při Copy & Paste z reklamních materiálu škodovky vynechat ty marketingové pindy o tom, jak je všechno lepší a výhodnější?
Takze kdyz se zlevni auto a da se mu vic vybavy, je to horsi a mene vyhodne? ;-) Mne to sice prijde porad drahy, ale objektivne clanek prezentuje realitu. Pro kterou se automobilka musela pripravit o kus svych zisku... Takze si myslim zaplatila PR tak, ze je o ni vyssi zajem skrze nizsi ceny a ne skrze to, ze by zaplatila novinarum. Krom toho, ze skryty PR je v podstate vsechno, i kdyby tady nekdo napsal, ze nova Oktavka je srac - protoze jak pravi klasik: theres no good or bad publicity, theres only publicity ;-)
Když došlo ke snížení ceny, tak je to snad lepší a výhodnější, nebo ne? Nebo když dostanu nižší cenu, více bývavy, nižší ceny za příplatkové pakety, tak je to horší a méně výhodné?Skrytý PR článek je navíc vše co zde vyjde, jelikož to vytváří nepřímou reklamu na danou značku. Jinak to prostě nejde, když je server o produktech firem.
Skoda, ze zlevneni probehlo jenom u zakladnich verzich, ktere si normalni clovek nekoupi, protoze tomu chybi opravdu zakladni veci. Vyssi verze jsou naopak drazsi proti verzi pred FL. Takze zase nic, radsi pujdu do Avensise nebo Mondea a mam za stejne penize o tridu vetsi, mnohem bezpecnejsi a lepe vybavene auto.
člověče, váhám jestli jste tak hloupej nebo blázen. Jen hloupej člověk můžen srovnávat ceny Avensisu a Oktávky (Avensis holobyt je cca o 100T dražší) a jen blázen může srovnávat oktávku s avensisem (avensis je auto o třídu vejš).
Správně, porovnává ceny Oktávky a Mondea, protože Mondeo je celkově o třídu vejš vším včetně výbavy ale s cenou o třídu níž. Proto.
jo, akorát jsi zapomněl dodat, že v akčních cenách (tedy přeložme: tuctovky co se neprodaly v DE, nebo stáli 1,5 roku v showroomech a teď se tady a v Polsku prodávají jako super výhodné akční modely - zkus si ale vybrat třeba jiný motor...)v normálních cenách je to (za holobyty): 346:416 focus a 346:549 mondeohttp://www.ford.cz/ns7/mondeo/-/mdo07_price/-/-/-/-nijak nefandím šáde, ale tohle se prostě nedá přehlídnout
Jenze holobyt Skoda, neni Holobyt Ford. To co si dovoli prodavat Skoda, si zadna jina automobilka nedovoli. Takze jeste dorovnej vybavu, kterou u Fordu dostanes jako zaklad a pak srovnavej.
hele přečti si ty výbavy, asi se budeš divit když zjistíš, že i u toho mondea nebo focuse si připlácíš 800,- i za druhý klíček po klimošce nebo autorádiu jenom díra...
Ja jsem to udelal, ale tobe to zjevne dela problem.
Holobyt OII:6xABG, ABS,ESP,central,okna v el.,zrcatka v el., za 10000,- klimak tomu. Ja teda nevim, mne to jako holobyt neprijde.
Tak a ted to porovnej se zakladni vybavou Fordu.
No tak koukam no:FF 6xABG, ABS, ESP, central, okna v el., zrcatka. OK nema cd a mlhovky. Tak ja tam teda nevidim zadny rozdily.:-)
přesně tak, je to stejný, ale stejně ti zítra bude zase někdo tvrdit, že ford toho má přeci víc a že sis to asi špatně přečetl...někteří lidé si fakt nevidí ani na špičku nosu:-/
tyhle lidi nepřesvědčíš...
Je zjevne, ze mas problem s pochopenim psaneho textu. Avensis samozrejme je o tridu vetsi auto, sam na poukazuju ve svem prispevku - to je prave ten paradox s cenama Skodovek. Avensis ve verzi holobyt neexistuje - to si totiz Toyota, narozdil od Skody nedovoli ani nabizet. Uz v zakladni verzi Sol jsou takove veci jako DVD navigace, tempomat, destovy senzor a to za cenu 589900 s motorem 2,0D4D. Octavka ve vybave Elegance se srovnatelnym motorem stoji presne ty same penize, bohuzel vyse uvadene prvky vybavy chybi a je to o triu mensi auto.A to nemluvim o bezpecnosti Octavky, ktera ma nejhorsi vysledek v EuroNCAP z nizsi stredni tridy.
Hlavne diesely. Kdo si u 2,0 TDI priplati vedle TSI 25 tisic Kc za minus 15 kW, nepodstatne nizsi spotrebu (TSI nezere), randal jak v tanku a 2-3 Kc drazsi palivo? Leda debil. Tak bud si skodovka hleda debilni zakazniky zamerne, nebo je to proste moc drahy...
Tam kde se počítá s vysokým nájezdem (50+) a náročným provozem... se pořád diesel vyplatí - fyzika a matematika - neznáš? Asi ne, co? jsou to DEBILNÍ vědy :P
vieš kolko žerú TSI? asi nie, tak si to najdimenšie náklady na udržbu motora, na palivo, menšie problémy a poruchuNeodíde turbo, čerpadlo, trisky ;)Oprava kombinácie vyšla našťastie v záručnej dobe na cca. 150 tis sk ;)
Hehe, kdo počítá s nájezdem 50+ tkm/ročně, ten nebude přeci sahat po Octavii, ne?Navíc dieslová verze bude výhodnější až po ujetí 125 tkm, což se blíží konci finanční výhodnosti provozu auta (náklady na údržbu už jsou dost vysoké a začíná být výhodnější pořízení nového vozu). Navíc při nájezdu 50 tkm/rok bude provoz auta výhodnější až po 2,5 roce, kdy se dá předpokládat, že cena Nafty se bude dále zvyšovat a její ekologicko-daňové znevýhodnění také.Vzhledem k tomu, že v současné době je výhodnější auta kupovat na úvěr nebo operativní financování z bank než leasing, pak zůstává zachována obnova vozového parku na cca 3 letech. Benzinové motory a obecně výkonější motory se prodávají dráž než dieslové (zvlášť u Škody), dle aktuálních cen to vychází na cca 7-12 %, což při prodejní ceně cca 250 000 Kč představuje 25 000 Kč (pro 10 %), což znamená, že při současných cenách by se výhodnost dieslového motoru projevila až po 250 000 tkm, přičemž se už dostáváme do teoretické roviny, jelikož prodejní cena auta 125 tkm vs 250 tkm je už extrémně výrazná. Takže vzhledem k degradaci hodnoty vozu nemůže být dieslový motor výhodnější (zrovnání 1.8TSI vs. 2.0TDI).
1) Oktávky se běžně používají jak fleetový auta a nájezd 50t je tam naprosto normální. Pokud bude nájezd menší, nebo auto bude provozováno v méně náročných podmínkách, bere se benzín. Pokud se s autem jezdí hodně po městě nebo naopak po dálnicích, bere se diesel.A teď trochu matematiky:Při 150 ti km/h bude mít diesel spotřebu 8l, benzín 10lA teď děti počítejte s námi:8*30*500=120 00010*28*500=140 000rozdíl 20t, což už při menším počtu aut ve f-flotile nabízí zajímavý úspory.Podotýkám že zmiňovaná spotřeba byla převzata z profi testu. V reálu, při dynamickém využívání auta může být rozdíl ještě větší než 2 litry.
Kde jsi vzal spotřebu 8 litrů? Jezdíme 650km nonstop. Větší část cesty přes Německo, tak když můžu, jedu 180. Spotřeba mi u 1,9TDI 77kW ve dvou lidech u krátké verze Octavie nikdy nepřelezla 6,5 litru. Nejsem zastánce ani jednoho typu motoru, ale mám tuto zkušenost z praxe. Osobně najezdím ročně tak 20000. Nevím zda bych si měl pořídit benzín nebo diesel. Momentálně mám 1.4 MPI 50kW Fabii Combi a žere mi 7,5 litru. Poradí mi někdo jaký motor by měla mít "moje" Octavie II? Díka!
ty mluvíš o průměrné spotřebě, já o okamžité (při 150ti)zdroj: test Autotipu (cca 15 aut, vždy d+b, různé karoserie)volba motoru záleží na používání vozidla. Platí jednoduchá poučka - čím větší potřebujete výkon a čím větší odpory (pneu, aeroD, přev...) auto klade, tím více se vyplatí nafta. Na jedné straně je tedy terénní 4kolka, (kde například velká část výkonu padne na ztráty při přenosu výkonu a na boj s aerodynamikou), která navíc bude jezdit dynamicky - tam je diesel takřka povinností, protože rozdíl (n-b) může být třeba 10-15 litrů. Na opačné straně stupnice je zase menší auto s jednou poháněnou nápravou, klidným řidičem a jízdou v příměstském provozu - tam se nafta nevyplatí při žádném nájezdu...
JENZE, prumerna spotreba se nebere pri 150 kmph, ale vychazí z empirických dat každé firmy. Papírový rozdíl mezi těmito motory je asi 1 litr, tj, při započtení vlastností obou paliv se dostaneme na rozdíl 1,2 l / 100 km. Nyní je třeba započítat rozdíl pořizovací hodnoty, rozdíl cen obou paliv a jejich tendenci. Tj. po úpravě vašeho výpočtu to vychází úsporu za PHM ročně cca 10-12 000 Kč, při započtení rozdílu pořizovací hodnoty se tedy celkové náklady obou aut vyrovnají za 2 roky (při ideální úspoře nafty) při nájezdu 50 000 km/rok. Při započtení prodejní hodnoty není možné celkové náklady srovnávat, benzin vyjde vždy lépe. Nicméně pokud dojde ke zdražení nafty vůči benzinu (což zcela jistě dojde), pak se celkové náklady nevyrovnají nikdy.
Tady to zase žije - moulové a moralisti.Pro moralistu petra - velký procento těhlech aut jezdí i do německa. navíc byla spotřeba jen jako příklad...Pro moulu peta: papírový rozdíly jsou nesmysl (neříkej mi, že nevíš jak se tyhle věci měřej) - v reálu je rozdíl 3-5litrů (firemní golfy). Rozdíl v účinnosti obou typů motorů a fyziku prostě nelze očůrat. V praxi se proto nafťáky ve firmách vyplatěj ještě víc...2rest: omlouvám se za používání expresivních výrazů, ale jsou chvíle, kdy mě tyhel YntelYgenti vytáčej...
Zdravim, takze predne papirovy rozdily jsou nesmysl, ale nelisi se od skutecnosti o vice jak 100 %. Rozdil v ucinnosti obou motoru je nepopiratelny (i kdyz je to stale malo a zvlaste se zavedenim TSI je rozdil mizivy), nicmene ucinnost motoru se v konecnem dusledku projevi jen a jen na spotrebe (viz definice ucinnosti mechanickych strojů). Ano v minulosti se naftaky vyplatily vice, ale s rostouci cenou nafty se to stava zanedbatelnym. Btw. nejsem si jist, ale firemni golfy s vasim logem jsem jeste nevidel. Videl jsem jen Skodovky. No a pokud do toho zahrnujete i auta co mate k pronajmu, tak tam je situace zcela jina.
OMG, tohle snad nemá cenu komentovat... pokud někdo napíše že rozdíl mezi tsi a tdi je "mizivý".... a že se neliší od skutečnosti o více než 100....Doporučuju 2 věci: POŘÁDNĚ prostudovat učebnici fyziky pro 7. třídu a najít si na netu metodiku měření spotřeby paliva. Potom má cenu se bavit dál...A že jste neviděl golfy s logem? Málo jezdíte do Wurzburgu :-P
Maximalni povolena rychlost v CR je 130 km/h a i ta jenom na dalnici. to jezdis 150 km/h na okreskach i ve meste?
To mi prosimte spocitej ty matematiku. Tak vezmu dva vykonove srovnatelny modely:Octavia 1,6 MPI/75 kW Classic 5 st. manuální 384 900Octavia 1,9 TDI PD/77 kW Classic 5 st. manuální 450 900Vyznamny rozdil je na prvni pohled jeden, cena - 66 000 Kc.Rozdil ve spotrebe techto aut je necelych 20 procent, vic ne. Rozdil v cene paliv je dnes pres 10 procent. Takze rekneme typicky stokilometr na palivu s 1,6 stoji 224 Kc (8 litru, 28 Kc), typicky stokilometr s 1,9 TDI 186 Kc (6 litru , 31 Kc). Tj 38 Kc rozdil. Snadna 66 000/38*100=173 684 km. To je navratnost na palivu, takze minimalne 60 tisic za rok pri triletem provozu. A to je jen palivo, na TDI odejde ve 150t turbo a jsi v haji o dalsich 100 tkm...Navic tohle je na mastercard, jenze zbavit se toho randalu z TDI? To je k nezaplaceni!2,0 TDI a 1,8 TSI nejde srovnat, protoze rozdil ve vykonu je prilis velky. Mozna TDI 125, ale to je jen u RS...A takhle to srovnani dopadne vzdycky... Navic stastny ten, kdo udela u dnesnich dieselu s partiklfiltrama a dalsima koninama o tolik lepsi spotrebu...
No jenže si zapoměl na jednu věc, za kolik pak to auto po 3-5 letech prodáš.Věř že dráž...a pokud budeš počítat, že nafta a benzín půjdou nahoru( i když bude nafta pořád dražší) tak návratnost se zmenší.S turbem nestraš...to u TSI může odejít taky.Nehoruji za naftu, jen to upřesňuji.
Draz i koupis, tazke vyssi naslednou prodejni cenu si skrtni, zadna vyhoda. Pocitame s tim, ze rozdil v cene noveho auta benzin vs. diesel e stejny, jako pak pri prodeji ojetiny.
Ale Péťo, pokud někdo počítá návratnost z rozdílu ceny nafťaku versus benzín, tak to rozhodně počítat musím.Nepleť si pojmy a dojmy.Prostě o co víc prodám nafťaka, tak nemohu započítat do návratnosti( o to se to poníží), to je snad logické.Ty peníze dostanu zpět!!(časovou hodnotu neřeším, i když klidně možno započítat).To co jsi napsal je nesmysl všech nesmyslů, bó pokud by platila tvoje druhá věta, tak diesel vždy jednoznačně výhodnější.Defacto si odporuješ, ale to je jedno.
Nejsem zastánce dieselů, ale pokud někdo chce srovnávat atmosferickou benzínovou 1.6 s 1.9 TDI, tak poněkud zbystřím. Zkoušel někdo z vás obě motorizace? Výkon se papírově zdá podobný, jenže ta 1.9 ho má k dispozici skoro hned, v nízkých otáčkách, kdežto ta 1.6 až někde u omezovače.Chápu, že když si někdo koupí Hondu TypeR, tak chce auto pořád vytáčet. Ale v rodinném či služebním autě typu Octavia to prostě je na obtíž. Furt žadit, podřazovat při každém požadavku na akceleraci, atd...Když jsem chtěl nahradit svoji 1.9TDI atmosferickým benzínem, skončil jsem u 3.2 V6, aby se to v nižších otáčkách chovalo obdobně a abych při dálniční rychlosti neposlouchal kvičení motoru u omezovače. Ano, měl jsem to TDI skoro 2x výkonnější, nicméně pro srovnatelnou jízdní pohodu bych jako alternativu k TDI 77kW viděl tak benzinový atmosferický dvoulitr. Ten ale ve škodovce zrušili, takže holt aspoň 1.4 TSI. Ta 1.6 je prostě hrozná, reakce na plyn i při podřazení, je vééélmi vlažná (mluvím o pružném zrychlení při předjíždění).Ono i ty řeči i akustické pohodě je třeba brát s rezervou. Ano, opravdu studené TDI PD je tragedie. Ale při dálniční rychlosit je zcela jistě víc slyšet vysoký jekot 1.6.Výhodou TDI pro mnohé může být i relativně jednoduché zvýšení výkonu na podstatně zajímavější hodnoty. S tou 1.6 se již nic moc dělat nedá.Nicméně pokud bych měl kupovat Octavii, diesel bych si nekoupil - opravdu se to moc nevyplatí. Ale 1.6 (nebo nedejbože 1.4) je opravdu jen pro masochisty. V případě šetření bych zkusil přeplňovanou čtrnáctku, jinak tu osmnáctku. RS asi nemá moc cenu, pokud někdo chce auto do spoprtovna, za ty peníze asi vybere lépe.Všichni, kteří tu počítají návratnost, nepočítají jednak se servisem, ale hlavně s ČASOVOU HODNOOU peněz! Dát 40.000 na dřevo, nebo ho 3-4 lineárně splácet, to je SAKRA ROZDÍL. Zkuste si to raději na stoprocentním leasingu (včetně RPSN) - o kolik vyšší bude splátka na TDI oproti benzíňáku a o kolik nižší útrata za PHM. Rozdíl se poněkud scvrkne, ne-li otočí.
ťah má od spodu, ale kde má benzín výkon, tak tam diesel končí a benzín pokračujeJednozčná voľba, TSI niečo kolo 2 L
Jo, benzín od 2.0T či od 3.0 V6 atmosféra je OK.A ano, výhoda benzínu je, že může s otáčkama jít dál. Ale úpřímně: 95% běžných řidičů s rozumným benzínovým motorem (tedy ne s malolitrážníma chcípákama, který musej točit jak strunová sekačka, aby vůbec jely - naložené auto v kopci musi podřadit alespoň o jeden stupeň aby nespolalovalo 3-[ ) se nad 4000ot dostane ve zcela mizivém procentu případů, čili ten svůju výkon nevyužijí skoro nikdy. Kdežto výkonová a krouťáková špička TDI je v nízkých otáčkách, tedy v otáčkách, které se běžně používají.To je podle mne hlavní výhoda turbodieselu - že má výkon v otáčkách, na které se běžně jezdí. Benzín (zejména atmosferický) má nejvíc výkonu v otáčkách, na které většina běžných řidičů skoro nikdy nedostane.
A k tomu ještě připočítej jak se obě auta budou chovat v prvním kopci. Je fakt že když jsem před lety přešel z Felicie do Octavia 1,6/74 KW, hleděl jsem na to jak na zázrak. To ale jen do prvního přesednutí do dieselu (tehdá 1,9/81 KW)
Právě na 1.6 74 (či 75) kW mám dost hrozné vzpomínky. Měl jsme O1 s tímto motorem půjčenou jako náhradní vozidlo, když moje tehdejší 1.9 TDI 150PS 6sp bylo v servisu a bylo to prostě něco hroznýho. Na nejvyšší stupeň to točilo přesně 2x tolik, než to TDI a ani podřazení o dva stupně nevedlo k žádné akceleraci.Z atmosferických benzínů dávaných do téhle třídy aut byl použitelný tak akorát 2.3 V5 125kW, to byl docela příjemný motor, škoda, že už ho nedělaj - s přímým vstřikem by byl ještě lepší.
A to jeste nepocitas vyssi cenu servisu u dieselovych verzi, takze pro diesel vychazi jeste hur.
ty s těmi procenty házíš jako topolánek při hádce s teplým:-D každý jak se mu to hodí
Sorry, ale to asi nebylo pro mne.
to debilovy nevysvětlíš, marná snaha.... :-|
a už je to tady: nesmiřitelná válka příznivců ducductraktor a příznivců skřípnutýho teplouše pod kapotou:-Djen do sebe chlapci, určitě se dneska navzájem přesvědčíte...;-)
"to debilovy nevysvětlíš, marná snaha...." - krasna veta, ted jsem prozrel i ja :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.