Škoda Octavia LPG: na plyn nyní i přímo z fabriky

Škoda se rozhodla rozšířit řady automobilek, které na českém trhu nabízejí své modely s úpravou pro spalování zkapalněného ropného plynu (LPG) přímo z výroby. Tento pohon je stále zajímavou alternativou ke klasickým agregátům spalujícím benzin či naftu - zachovává komfort benzinového motoru a přidává k němu obvykle ještě lepší ekonomiku provozu než motor naftový. Spotřeba je sice vyšší, ale cena LPG je proti klasickým palivům poloviční, což tento nedostatek z ekonomického hlediska více než vyváží. Navíc zde zůstává možnost spalovat i benzin, čímž mj. dramaticky roste dojezd takového vozu, neboť disponuje dvěma plnohodnotnými nádržemi (jednou na benzin a jednou na LPG). Ostatně, srovnání benzinového, naftového a „plynového” pohonu jsme se nedávno důkladně věnovali v testu Subaru Forester právě na LPG, kde všechna tato fakta vyšla najevo.

Ale zpět k Octavii LPG. Ta bude bohužel k dispozici pouze s motorem 1,6, čímž se stane zajímavou volbou především pro milovníky co nejhospodárnější jízdy. Kdyby byla v nabídce i verze 1,8 TSI LPG, pak by měly motory TDI problém... Ale zřejmě právě proto není.

Motor 1,6 nabídne při spalování benzinu obvyklý výkon 75 kW (102 koní), při spalování LPG pak 72 kW (98 koní). Vůz bude k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou a průměrná spotřeba paliva v kombinovaném provozu bude činit 7,1 litru benzinu nebo 9,2 litru LPG na 100 km. Dynamické parametry LPG verze automobilka nezveřejnila, dušuje se však, že rozdíl v jízdním projevu je v případě spalování toho či onoho paliva prakticky neznatelný.

Při jízdě na LPG bude motor čerpat sílu z nádrže o objemu 44 litrů, která se nachází v prostoru pro rezervní kolo. Nikterak tedy nezasahuje do prostoru pro náklad, který zůstává proti jiným verzím nezměněn - 560 litrů pro liftback a 600 litrů pro kombi. Rezervní kolo je nahrazeno dnes již i u nás legální sadou na lepení pneumatik.

Zdroj paliva je možné přepínat jak automaticky, tak manuálně, na každý pád by mělo být s takto vybavenou Octavií možné ujet na jedno natankování obou nádrží 1 250 km, a to už je pěkná štreka.

Cena Octavie LPG s výbavou Classic začíná na 419 900 Kč pro liftback resp. 459 900 Kč pro kombi. V rámci právě probíhající akční nabídky modelu Octavia Prima s motorem 1,6 MPI/75 kW lze vůz i s příplatkem za LPG získat již za 399 900 Kč, tedy ještě o 20 000 Kč levněji.

Pokud vás Octavia LPG zaujala, můžete si ji jít třeba ihned objednat k jakémukoli autorizovanému prodejci vozů Škoda.

Tip: Přečtěte si náš megatest Škody Octavia II 1,6 75 kW z roku 2004.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia II 1,6
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků