Škoda Octavia kombi: osvědčená, nebo zastaralá? (zkušenosti)

65 komentářů

Já I.
3. března • 11:29

Taxem to dostal jako nové služební. Mám zatím za týden najeto ca 1100 km a snažím se nejezdit po dálnici, takže často řadím (katastrofa, ve srovnání s fordem je to jak v tanku!!!), často brzdím - tady naprosto souhlasím, pedál se pekelně propadne, než to začne brzdit, často zatáčím - tady si zvykám a hledám hranice, ale není to tak špatné, jak jsem to čekal, a často šlapu plyn. Zcela otevřeně: nevím, jestli mám kliku na dobrý kus, ale s plynem nemám vůbec zádné potíže. Chodí lehounce, motor bleskově reaguje, přidává a ubírá bez jakékoli prodlevy. Na první nádrž jsem ujel 830 km, a dotankoval jsem 53,5 l!  Jinak se vším v článku souhlasím, až na ten plyn. Předtím jsem jezdil ford escort 2x a focus. Ve srovnání s tím je škoda horší než focus, ale míň žere. A docela to jezdí. Takže se ze mne pomalu stává spokojený škodovkář.

Petr
11. července • 18:54

Dobrý den, prosím máte někdo zkušenosti s kvalitní kamerou do auta?

Michal
17. července • 12:08

Podařilo se mi sehnat velice dobrou kameru do auta, která skvěle natáčí i po tmě, a to je u kamery do auta velice důležité.

Petr
20. července • 17:33

Poradíte mi prosím, kde se Vám tedy ta kamera podařila sehnat? kolik jste za ni tak zaplatil?

Michal
23. července • 23:07

Ano koupil jsem kameru z eshopu se špionážní technikouhttps://www.1obchod.com/products/kamera-do-auta-s... ... , koupil jsem ji za 3 tisíce, a hlavně jsem ji měl další den doma, mají tam, že když objednáte do 14:00, tak máte objednávku další den doma.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
J
12. září • 11:06

Jeden by ani vubec nepoznal, ze se jedna o reklamu.

Tommy78
13. prosince • 21:48

Nenapadlo me nic vystiznejsiho, nez zhodnotit autora a jeho clanek, misto objektivniho kritickeho clanku snuska kecu. Precetl jsem si i se zajmem starsi clanek pana Jandy. Jak jsem napsal - MAGOR, omlouvam se za vulgarismy, ale jinak se to napsat neda.

Co si mam myslet o cloveku, ktery napr. v beznem provozu vyuziva brzdovy asistent?? To je sila, to se neda komentovat. Oktavka jiste neni idealni auto, jezdim s ni a dobre to vim, ale to co napsal Mr. Janda je naprosto neobjektivni a zaujaty clanek.

JirkaK
26. listopadu • 20:14

Má motor 2,0 taky elektronický plyn? Nebo je to ještě klasicky lankem?

Moi
26. listopadu • 17:10

Dobrý den, chtěl sem se zeptat s jakou spotrebou jste jezdili ve meste?

Pavel Janda
27. listopadu • 23:37

Spotrebu ve meste neuvadim zamerne, nepovazuji ji za objektivne meritelnou. Neni mesto jako mesto, ruzna je hustota dopravy, podstatny je styl jizdy a mnoho dalsich faktoru, ktere se ve meste projevuji mnohem vyznamneji nez v jinych rezimech jizdy.
S Octavii se da po meste jezdit za 7 stejne jako za 17 litru. Auto jezdi prevazne po Ceskych Budejovicich, kde neni problem jezdit za 7-8 litru, jako mesto lze oznacit par kilometru silnic, husta doprava znamena prejet mesto za 15 minut, dohromady nikde nikdy nestojite... V Praze pritom neni problem jet za 17 litru, staci popojizdet po magistrale od Chodova k Zizkovu.
Kazdopadne je spotreba ve meste ve srovnani s jinymi auty stejne nizka jako v jinych rezimech.

Andrej
25. listopadu • 16:29

Vzdy som si myslel ze medziplyn je to ked sa pokusam radit na prevodovke bez synchronizacie. Teda idem z 3 na 2, vyradim 3, pustim spojku, stlacim plyn, pustim plyn, stlacim spojku, zaradim 2, pustam spojku.
To co opisal autor clanku nie je radenie s medziplynom.

Pavel Janda
25. listopadu • 19:23

Techniku popisujete spravne, ale neni duvod, abych nechaval tuto praci na synchronech, i kdyz je prevodovka ma. Jsou pomalejsi, maji sve limity (zkuste napr. pri brzdeni do pomale zatacky zaradit za jizdy jednicku bez meziplynu, bud se Vam to nepovede vubec, nebo Vam daji synchrony najevo, ze tuto zmenu nevezmou, nebo preradit nestihnete, nez se synchrony roztoci chvili potrva) a v neposledni rade maji svou zivotnost, proc je nechat pracovat, kdyz jejich praci zvladnu sam a lepe. A nakonec razeni s meziplyny prinasi o poznani komfortnejsi jizdu, preradit bez meziplynu v zavislosti na rozdilu mezi otackami pred a po prerazeni s posadkou pekne zahazi.

Nejsem si vedom toho, ze bych v clanku popisoval techniku razeni s meziplyny, proto Vasi vytce nerozumim. Radim s meziplyny tak jak je popisujete vzdy, i pri brzdeni.

Ladislav Navařík
1. listopadu • 13:02

Vážený pane Jando,
jak tak pročítám tyto stránky, začínám pochybovat o tom, zda řidič vašeho typu je vůbec kompetentní k testování jakéhokoli vozidla. Pokud zůstanu v rovině motoristické veřejnosti, tak již v autoškole učí, že první rychlostní stupeň je používán pouze k rozjezdu vozidla a za jizdy se nezařazuje. Řadí ho pouze ti, kteří si pletou veřejnou komunikaci se závodní dráhou a běžný spotřebitelský vůz se závodním speciálem. Pokud bychom se chtěli bavit o timingu, nájezdové rychlosti, technice brzdění a řazení před zatáčkou, tak s Vámi popisovanou technikou a la TATRA 111 byste asi neuspěl. Možná že si jen pletete řazení s meziplynem a řazení do plynu-řečeno sportovní terminologií-se současným brzděním . Nechci Vás ale poučovat, to Vás radši odkážu na nějakou okruhovou školu, třeba v Brně nebo v Mostě. Rozhodně si ale myslím, že při současném silničním provozu se řidič bez těchto způsobů jízdy obejde, již vzhledem k rychlostním limitům.
Ještě mi dovolte drobnou poznámku. Nemohu zakrýt úsměv při Vašem popisování vlastností elektronicky ovládané škrticí klapky. Nevím kolik aut jste již otestoval, ale třeba zrovna koncern VW tuto vymoženost již nějakou dobu aplikuje a já mám pocit, jakoby jste s takovým autem jel poprvé. Vlastně ano, vy jste spíše na ty závodní speciály, lanko je lanko.
Přeji Vám hodně kilometrů bez nehody.

performer
25. listopadu • 11:35

Nechci zpochybňovat úspornost 1.6 75 kW, ale že by při 90 ve městě, 130 po okreskách a 170 po dálnici, byla spotřeba 7 l se mi zdá poněkud scifi......

Pavel Janda
25. listopadu • 12:16

Tech 40 km/h nad rychlostnimi limity musite brat jako horni hranici, za kterou uz nezrychlujete, nez jako konstantni rychlost. Chvilemi jedete v kolone, jsou v tom mesta (tam v zadnem pripade nejezdim onech 40 km/h pres limit), je-li to jizda na pohodu, nepojede tak rychle ani v zatackovitych usecich apod. Tahle spotreba odpovida jizde napr. z Prahy do CB, na zacatku nejakych 10-15 km mesta, pak 25 km dalnice a nakonec 100-110 km okraska s mesty a vesnicemi. Pokud po tomto useku jedu na dalnici do 170, na okresce do 130 a  ve meste podle predpisu, je spotreba vzdy do 7,5 litru.

Jak pisi v clanku, samotneho me to prekvapuje, ale je to tak. Je take treba rici, ze v pripade usporne jizdy jezdim stylem, ktery dostava prumernou spotrebu i klidne pod hodnoty udavane vyrobcem. Z vetsiho kopce vyrazuji, snazim se co nejvice predvidat, abych minimalizoval brzdeni atp., zvladne to kazdy, klidne o tech technikach napisi clanek. Na AR by mely vyjit i dalsi me dlouhodobe zkusenosti, ve kterych zjistite, ze bez ohledu na typ vozu dosahuji pri adekvatni jizde nizke spotreby...

Nemam duvod si u Octavie neco vymyslet, je to auto, ktere si vybral muj kolega, ja s nim najezdim tak pulku km a osobne bych si ho nevybral ani zacatku letosniho roku.

panho
25. listopadu • 13:04

Z vetsiho kopce vyrazuji, snazim se co nejvice predvidat, abych minimalizoval brzdeni

nejsem moc znaly motoru , ale techto modernich motoru neni lepsi jet s kvaltem bez plynu . potom se tam zadne palivo nevstrikuje zatimco pri volnobehu se musi drzet ten volnobeh ne ? aspon to tak ukazuje palubni comp....

Pavel Janda
25. listopadu • 16:09

To ano, ale hovorim o situaci, kdy chci za klesanim pokracovat v ceste v nezmenenou rychlosti a v tu chvili je urcite lepsi vyradit, protoze se zarazenou rychlosti motor sice nespotrebovava zadne palivo, ale take brzdi auto, a to se v dane situaci urcite nevyplati, par usetrenych kapek benzinu nevyvazi ztratu rychlosti. Neco jineho je, kdyz chci zastavit nebo zpomalit, pak se samozrejme vyplati nechat zarazenou rychlost.

RedBaron
25. listopadu • 20:40

Vás zařazená pětka z každého trochu většího kopce u šestnáctky opravdu nějak výrazně zbrzdí? Myslím, že je to jen zbožné přání. Já mám co dělat, aby mě trojka dobrzdila bez použití brzd z 80 km/h k přejezdu na rovině se čtyřlitrovým osmiválcem, většinou brzdy použít stejně musím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel Janda
25. listopadu • 21:02

Pod slovem vyrazne si muzeme kazdy predstavovat neco jineho, ale rozhodne pribrzdi a nevidim duvod, proc nevyradit. Kdyz mam zajem na tom, abych dojel co nejdal, urcite se nevyplati nechat zarazenou rychlost kvuli rozdilu v okamzite spotrebe cca 0,7 vs 0 litru na sto km...

RedBaron
25. listopadu • 21:11

To snad ale mluvíte o lehkém dálničním klesání, z kopce někde na okresce jde o to, aby člověk udržel rychlost, netavil brzdy a spotřeboval co nejméně paliva. Když nechám zařazenou pětku, všechny tyto podmínky splňuji. Auto pojede stále svých 100 km/h, žere nula a brzdy se nedotknu. Nebo je lepší nechat auto rozjet na okresce "co kopec dá" třeba na 150 km/h a pak škvařit brzdy před zatáčkou, která následuje? Já vím, možná je to nezvyk, ale brzdit motorem je přece jedna ze základních řidičských technik.

Pavel Janda
25. listopadu • 21:33

My si zjevne nerozumime. Prectete si prosim mou prvni reakci v tomto vlakne, cozpak pisi, ze jsem sofer na baterky a z kazdeho kopce vyradim? Prave naopak, pisi tam, ze se snazim predvidat a podle toho jednat. Je jasne, ze nenecham auto rozjet na 140, kdyz vim, ze pod kopcem je zatacka do kterou se musi brzdit na 60 a stejne tak je jasne, ze nebudu zbytecne brzdit motorem v momente, kdy je pod kopcem dvoukilometrova rovina a neni duvod udrzovat z kopce 80.

Prosim, nepausalizujte, pokud se zminim o tom, ze nekdy neco delam, neznamena to, ze to tak delam vzdy a za vsech okolnosti nebo ze takove jednani nekomu doporucuji. V tomto pripade je to myslim jasne od zacatku. Vse zminene je samozrejme nutne prizpusobovat aktualni situaci.

Diamant
28. listopadu • 0:42

Musim sa pana Jandu zastat. Je to tak, ako pise, teda pokial za klesanim nie je potrebne spomalit, alebo ak to klesanie nie je tak prudke, ze by auto prilis zrychlovalo, tak je uspornejsie vyradit rychlost. Odovovdnenie je jednoduche. Motor musi prekonavat kompresiu a nejake straty. A cim nizsie otacky ma, tym menej energie sa spotrbuje na jeho chod. Takze je vyhodnejsie vyuzit potencialnu energiu auta (teda to, ze je na kopci) na jeho jazdu v co najvacsej miere a motor udrziavat na najnizsich otackach za pomoci spalovania paliva.

RedBaron
28. listopadu • 10:49

To určitě ano, ale v každém klesání, kde by auto jenom zbytečně nabíralo rychlost, je lepší mít zařazenou rychlost ze tří důvodů, které jsem uvedl už výše: Auto uzavře vstřiky a spotřeba je 0, auto udržuje rychlost a do třetice šetřím brzdy. Oba mluvíte o mírném klesání a nedovedu si představit, že by z 5% a většího klesání dovedla pětka oktávku ubrzdit, jelikož ani jedno z mých aut to na poslední rychlostní stupeň neumí (na 3.stupeň samozřejmě ano), a to se jedná o motory 3.5 R6 a 4.0 V8. Mám zkušenost, že brzděním motorem tam, kde to je vhodné, je možné u nich dosáhnout mnohem zajímavější kombinované spotřeby. Například včera s BMW 540iA trasa ČB-Ingolstadt-ČB, délka 900 km, v obcích podle předpisů, na okreskách podle uvážení 100-140 km/h, na německé dálnici 140-180 km/h, průměrná spotřeba za celou cestu 10.2 l / 100 km, přičemž o loudání nemůže být ani řeč.

Marek Litzman
25. listopadu • 14:33

Palivo se vstřikuje pořád, když máte klíček ve skříňce(aby mě někdo netahal se slovíčkařením.....když máte natartováno a nezhaslo to ;) Tenhle problém řeší až systém stop and go, ale upřímně pochybuju, že motor s tímhle systémem máte...Je jich opravdu jen pomálu...Mají je Priusy a malý Citroeny a Nissany. Spíš si myslím, že je to vlastnost počítače. My computer v 626ce nemáme, takže nemůžu soudit.

PeterL
26. listopadu • 7:45

práveže nie, keď ideš bez plynu so zaradeným kvaltom (napríklad dole kopcom), tak valce sú preplachované len vzduchom. Už o tom bolo písané veľa krát, aj na tomto webe.

Jmé no a příjmení
25. listopadu • 13:00

Za ten clanek o jizde na spotrebu bych se primlouval prosim jen pouzitelne a bezpecne veci - bez vypinani motoru atd. Dekuji moc

Petr Broža
25. listopadu • 13:11

Poměrně obsáhlý článek jsem napsal už v červnu tohoto roku.

performer
25. listopadu • 12:49

OK, však já nic nenamítám. Myslel jsem si že to tak nějak bude. Že je to max. rychlost, že je to rychlost zřejmě tacho, atd.... Moje rýpnutí berte s rezervou  (šlo spíše o to jak to bylo napsáno "jezdili jsme ve městě i po dálnici, jezdili jsem 40km/h nad limitem, jezdili jsme v průměru za 7 l".

(( Já jezdím za 6,5-7,5 l (podle nálady) i s 11 let starou Sierrou 2.0 - 88kW, takže Vaši spotřebu nijak nezpochybňuji - spíše to jak to bylo prezentováno . ))

 

Pavel Janda
25. listopadu • 16:17

Uznavam, ze ta formulace neni uplne jednoznacna a da se pochopit vicero zpusoby. V pristim clanku se polepsim

Adam
25. listopadu • 11:45

Kamarád má Octavii liftback s tímto motorem a tvrdí, že jezdi dlouhodobě za šest...

Drsoň
11. června • 10:10


Ne je to tak, mám ji 14 dní starou, tj. nezajetou a PP ukazuje průměr 6.4 l při svižné jízdě (130 km/h a víc). Ten motor je opravdu úsporný

performer
25. listopadu • 11:53

V tom nevidím nic nemožného, ale pochybuju, že přitom jezdí stále 40 km/h (vlastně jestli za 6, tak třeba jenom 20km/h) nad stanovenými limity

performer
25. listopadu • 11:55

Hlavně těch 90 od semaforu k semaforu - to musí být zajímavá jízda

Štěpi
25. listopadu • 11:58

Nějak nemůžu najít, že by s tím autem jezdil autor článku 90 km/h od semaforu k semaforu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
performer
25. listopadu • 12:49

bylo tam i ve městě a 40 km/h nad limitem

goes
25. listopadu • 10:55

jakkoli nemusim combiky, tak combi od Octafky, AR156 a volva rady 40 bych i bral, co se tyce vzhledu. Tenhle combik je dobry, co se tyce rozmeru kufru, casto jsou combiky, ale poradnou bednu do nich clovek neda (napr. ta alfa, tam se ani slozeny kocarek nevleze, musi se rozdelat), jako ojetina se bude dlouho drzet nnahore. Ve spojeni s TDI a 4x4 a nejakou lepsi vybavou neni o cem. Tezko se bude hledat konkurence, ktera ji nejak prevalcuje...

Pavel
25. listopadu • 11:01

Jo kufr je monstrozní, ale ten schod po složení sedadel si mohli odpustit. Když bych chtěl zasunout těžkou bednu až dozadu, musím ji podzvihnout a to je dost pruda.

goes
25. listopadu • 11:14

osobnee mam Mondeo combi a po sklopeni vznika rovna plocha az k prednim sedadlum, zadny schod, zadne nadzvednuti, krasne rovne. Blatniky ten prostor temer nezuzuji. takto si predstavuji lozny prostor combiku, cloveku moc nepomuze sice combii, ale kdyz tam vadi hafo veci v ceste, nakonec v tom odveze jen kapku vetsi predmety nez v liftbacku atd...

Roco
3. prosince • 13:25

jj, mám Omegu a tam se dá sklopit i sedačka spolujezdce = rovná plocha až k palubce. Na desku ke kuchyňský lince to bylo akorát (2,4 metru). Ale to je jiná třída (i když povinný ručení je stejný jako u 1,9 :)

PG
25. listopadu • 10:36

Velice děkuji za tento článek o octavii 1,6 75kw jsem vlastník.Mám ji 15 měsícu koupená nová
Moje zkušenosti jsou totožné s vašimi.Přidal bych akorát jedno negatyvum která zlobí mně a zajímala by mně vaše zkušenost.
Ventyl na nádobě (černá nádoba za nádobou ostřikovače) strašným způsobem občas cvaká (zjistil jsem že záleží na výrobci tohoto ventylu.)
Reklamace nebyla uznána s tím že pracuje tak jak má.
Kolega má starší verzi s 74kw motorem a ventyl není takřka slyšet.
Rozdíl ve spotřebje je opravdu takový jaký jste uvedl v článku.

Pavel Janda
25. listopadu • 12:24

Ano, ventil na nadobe cvaka pri stani na miste temer neustale, i ja jsem se na to v servisu ptal a bylo to oznaceno za vlastnost, nikoli za chybu. U 74 kW verze jsem neco takoveho vubec nezaznamenal.

marko
25. listopadu • 11:15

Ty seš taky negatYvní ventYl!

Aloha
25. listopadu • 9:38

ale my treti hlavovou operku mame takze ji asi O vybavit de!

Petr Broža
25. listopadu • 9:49

Doplněno; dřív to skutečně nebylo možné.

Michal
25. listopadu • 9:37

Mě se kombi odjakživa líbilo, ale ta cena mě odrazuje. Vyhodit 55 tisíc za pár litrů navíc se prostě nevyplatí.

vedeni
25. listopadu • 9:20

...staryho Focuse nez starou Oktavku.

Jan
5. června • 20:44

Fokus ti brzy shnije.:-O

hnidopich
25. listopadu • 8:33

vískat = hledat vši, výskat = křičet nadšením

Pavel Janda
25. listopadu • 12:31

Cervenam se az za usima a omlouvam se, zil jsem v presvedceni, ze je to naopak.

Petr Broža
25. listopadu • 9:08

Hloupá chybička, která již byla opravena

vlada
25. listopadu • 8:23

Do nedávna jsem měl liftbacka 74 kW z konce roku 97 (m.r. 98) a se spotřebou jsem byl mimořádně spokojen. Na dlouhých štrekách, pokud se nejezdilo moc do kopců nebyl problém mít u zatíženho auta spotřebu dost pod šest litrů. Dlouhodobý průměr, ve kterém byl dost velký podíl krátkých jízd v kopcovitém městě byl pod sedm litrů, což mi přijde v pohodě. V práci jezdím s "novou" 1.6 75 kW a musím potvrdit jistou chcíplost tohoto motoru, proti starší 74 kW. Navíc mě zaujala jedna věc: 74 kW při startování měla hezký, tlumený a měkký zvuk, 75 kW vydá ohavný kovové zachrochtání, velmi podobné zvuku startování 1,2 HTP, nebo nějakého slušného dieselu. Zajímalo by mne, čím to je.
Jinak auto jsem prodával se 111 tkm a s vyjímkou táhel stěračů nemělo jedinou poruchu. Preventivně jsem nechal vyměnit rozvody (nebylo to nutné) a kotouče s destičkami (také jenom prevence). Auto mělo dokonce původní výfuk a rozhodně nevypadal, že by se loučil (i když decentně načatý už byl). Myslím si, že spolehlivost Oktávií je těžce v pohodě.

Pavel Janda
25. listopadu • 12:04

Ke spotrebe - ma zkusenost se 74 kW verzi je bohuzel takova, s liftbackem s timto motorem jsem najezdil pres 200 tkm a spotreba byla vzdy dost vysoka. Byla zivejsi, ale take citelne ziznivejsi...

K hlucnosti - je to presne jak rikate, zvuk 75 kW je dost podobny 1,2 HTP, zvenku je to dost neprijemny zvuk jak intenzitou, tak charakterem. Nevim, jestli se to nekde v testu objevilo, psal jsem to minimalne ke komentarum k fotografiim, ktere se ale nekam zatoulaly

 

el
9. listopadu • 18:26

Souhlasím

Karel H.
30. listopadu • 11:53

Co si mam predstavit pod pojmem spotreba byla vzdy dost vysoka (74kW)??? Ja planuji koupi Octavie 1.6 74kW z roku 98.. vybava SLX.., tak by me to hodne zajimalo.. + dalsi postrehy k te starsi verzi motoru by se hodily.. Je problem,kdyz to auto ma najeto pres 150 tkm?? Ceho se vyvarovat??

Pavel Janda
1. prosince • 9:55

Dlouhodoby prumer se pohyboval o vice jak 20 procent vyse nez u 75 kW verze, vetsinu doby nad osmi litry na sto km, coz je vzhledem ke srovnatelnemu stylu jizdy docela velky rozdil. Pri maximalnim vyuzivani vykonu si motor rekl i o 14-16 litru, to je na sestnactistovku opravdu hodne. Zatimco se 75 kW verzi se pri hodne velkem sebezapreni da jet i pod pet, u 74 to nebylo ani zdaleka mozne, u te byla sedm litru nizka spotreba. Dynamika a projev motoru ale byly jinde.

Co obecne rici ke koupi SLX z r. 98 - pozor na km, Octavie jsou z valne vetsiny auta s velkymi kilometrovymi najezdy a dobra polovina vozu z roku 98 muze mit dnes najeto pres 300 tisic km. Vice jak 150 tisic km nemusi byt problem, ale osobne bych si takove auto nekoupil, 150 tkm je ta hranice, za kterou se uz projevuje stari vozu a objevuje se vetsina zavad. Opotrebeni po 200 tkm bylo uz dost velke a ackoli nekdo muze vydrzet s autem v puvodnim stavu jezdit az ke 300 tkm, pro mne byly treba vule na napravach po 200 tkm uz prilisne a auto slo pryc.

V klidu bych doporucil 1,6 74 kW v nejake rozumne vybave s maximalne 100 tkm, samozrejme jistymi. Se 150 tkm uz auto nema rozumnou perspektivu, pokud s nim hodlate jezdit vice nez par tisic km za rok. Motoru bych se nebal, spotreba se odvdeci po vsech strankach mnohem lepsim projevem nez 75 kW verze. Problemem je akorat cena, Octavie pred faceliftem je dnes uz i vzhledove dost stare auto, a jeji ceny jsou stale hodne nadsazene.

el
9. listopadu • 18:34

Jezdíme s přítelkyní s 1.6 74kw.rv1999, uplně v pohodě po dálnici 140 km/h při spotřebě 6,4litrů.Při agresívní jízdě typu brzda plynse nemužete divit,že to žere 8 litrů,pánové!

Karel H.
1. prosince • 10:10

Jde o to, ze ji muzu mit za velmi dobrou cenu (do 150 000).. Pry podle pocitace je dlohodoby prumer 7,5 l/100km.. Myslel jsem, ze to nebude tak zly.. Ale dle Vas me ta spotreba odradila.. Jeste zvazuji variantu poridit Mareu 1.6 16V rok 99 popripade 1.9JTD kdyby byla za rozumnou cenu.. Co myslite?? Predem dekuji.. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel Janda
1. prosince • 10:26

Kolik ma presne najeto a jak moc s ni chcete jezdit Vy?

Prumer 7,5 je mozny, pokud s autem nekdo jezdi stabilne klidne. To i odpovida mnou zminene hodnote v kratkem shrnuti zkusenosti s 74 kW liftbackem; odkaz na nej je na zacatku tohoto clanku.

S Mareou Vam neporadim, zkusenosti s ni nemam. Co je na ni hloupe je totez co u Octavie - velke auto na malem podvozku.

limach
1. prosince • 12:52

No, když dva dělají totéž, není to vždycky totéž. Pokud jste to zkusil, tak se svou postavou jste se v Maree jistě tak stísněně necítil, zejména vzadu. Aspoň takové jsou mé zkušenosti z jízd v obou autech. A Fiatův motor 1.6 v Maree je taky úplně o něčem jiném, stejně tak jako i ten 1.9 JTD - prostě nemá chybu.

Martin
3. prosince • 14:05

No, mam 1.6 ve Stilu. Ten motor ma moc pekny zvukovy projev, zadne vibrace a tak, ale ze by byl nejak extra usporny bych nerekl.

Karel H.
3. prosince • 14:16

A kolik papa ta 1.6 16V v tom Vasem Stilu?? Ve meste a taky dlouhodobej prumer..

PeterL
26. listopadu • 7:50

zaujali ma problémy s elektronickým plynom na vašej octavii - neskúšali ste ich riešiť zmenou SW v riadiacej jednotke (samozrejme pokiaľ je to možné) ?

Pavel Janda
26. listopadu • 8:55

Zpocatku jsem si myslel, ze je to chyba, ale sjel jsem si se stejnou 75 kW Octavii Combi znameho a bylo to uplne to same. Pro jistotu jsem se ptal i v servisu, kde toto chovani oznacili za vlastnost, nikoli chybu.

Je mozne, ze by problemy alespon castecne resil SW od nekoho jineho nez od vyrobce (chiptuning menici chovani elektronickeho plynu?), ale o tom jsem opravdu neuvazoval.

Nicmene - clovek si zvykne na vsechno a kolegovi, ktery s autem prevazne jezdi a neco jineho si zkusi jen zridka, uz to ani neprijde. Na druhou stranu bych Vam pral videt jeho usmev, kdyz si sjede s autem, kde se plyn chova normalne, jizda mu najednou prijde tak pohodova a samozrejma, kdyz normalne seslapne plyn, pusti spojku a plynule se rozjede...

R
29. července • 16:10

Všechny výše popsané problémy s elektronickým plynem se dají vyřešit úpravou SW v ECU. Toto jsem absolvoval na vozidle s nájezdem cca 150tis km a rozdíl v chování vozidla byl propastný. Nejenže se značně snížila spotřeba cca o 0,5 - 1 litr, ale vyrazně se zlepšily i jízdní vlastnosti. Auto okamžitě reáguje na plyn, někdy až brutálním způsobem. Například při sešlápnutí plynu ve 3tis otáčkách nestíháte řadit. Vozidlo se při startu začalo chovat úlně jinak. Hluboký a výrazný projev při startu až do sepnutí automatického sytiče. Výrazně se zlepšila akcelerace. aktuálně 8,2s na 100. Na vozidle samozřejmě došlo ještě k dalším drobným úpravám s cíle zvýšit výkon. Aktuálně 92kw. Dlouhodobá průměrná spotřeba měst-město 6,9l. Na krýtkých tratích na tempomat 140km/h cca 6.2l. Při svižné jízdě na okreskách nebo ve městě se dostanu i na 4,8l. Na upravené ECU mám najeto přes 70tis. Aktuálně na tachometru 220tis. Jediné co trpí je převodovka a spojka. Aktuální výkon už je na ně asi příliš. Dále se začíná projevovat špatné řazení 2. rychlostního stupně. Je prostě nutné udržet táhla řazení stále promazaná, jinak to stále drhne. Dále mohu potvrdit, že jízda ve vozidle s jiným motorem je opravdu tak sandná. Na tento motor si prostě musí člověk zvyknout. Já osobně na něj nedám dopustit. Jedná se o velmi spolehlivý agregát, který se vyznačuje lety prověřenou technikou a spolehlivou konstrukcí. Mám typové označení BFQ, který i po úpravých plní EURO IV. Při dlouhodobé svižnější jízdě, kdy často využíváte vyšší spektrum otáček v mém případě 3-4tis otáček si rád vezme nějaký ten olej. Dolévám cca 0,5l na 1000-1500 km. Tovární příručka dokonce uvádí až 1l na 1000km při nehospodárné jízdě. :) Motor mohu s klidným srdcem doporučit. Vyznačuje se nízskou spotřebou a dostatečným výkonem. Z výše popsaných důvodu doporučuji upravu ECU cca 5tis. Kč. Na servisu vás nesežere, ale je lepší měnit olej pravidelně po cca 10-15tis. Určitě ne longlife po 25tis. což může být pro tento motor likvidační. Občas zamrzí bubnové brzdy na zadní nápravě, ale vše se dá vyměnit. :) Přední kotouče mají dostatečný brzdný účinek a vadnou až po delším intenzivním brzdění, ale nástup je předvýdatelný a postupný.

PeterL
26. listopadu • 9:19

od píčtunera by som si asi nenechal šahať do RJ, 99% z nich dokáže tak akurát prepáliť pokútne získaný SW. Skôr by som sa zameral na získanie inej verzie SW od výrobcu - pre 1,6 74-75 kW existuje myslím niekoľko verzií - ja to vidím na našej flotile, kde je O1 1,6 pomerne častý jav.

Niektoré motory po úplnom ubratí plynu ešte 1-2 sekundy ťahajú, akoby sa nič nedialo a až potom prestanú dávkovať palivo, niektoré motory zase naopak okamžite odpoja prívod paliva.

V každom prípade opozdene reagujúci elektronický plyn s vlastnou logikou by je nepríjemná vec.

Doporučujeme

Články odjinud