Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nejsou jedinými premiérami české značky na frankfurtském autosalonu. Poprvé se tu představuje i nová úsporná motorizace pro Octavii III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozřejmě postaven podle stejného receptu jako dřívější Škody Greenline i jako většina podobných „extrémně úsporných“ aut jiných značek: relativně malý turbodiesel, dlouhé převody, nižší světlá výška, pneumatiky se sníženým valivým odporem a kalibrace řídicí jednotky, která při nízkém zatížení, typickém pro měřící cyklus NEDC, skrblí palivem co možná nejvíc. Plus systém stop-start, aby motor v předepsaných fázích stání během měření neběžel.

Výsledkem jsou na pohled impozantní hodnoty kombinované spotřeby (3,3 l/100 km) i emisí CO2 (87 g/km). Běžný řidič jich v reálném provozu samozřejmě nikdy nedosáhne, ale o to nejde. Stejně jako u všech podobných aut je cílem Octavie Greenline zprostředkovat provozovatelům daňové úlevy a jiná zvýhodnění, které v řadě západoevropských zemí platí pro auta s nízkými nominálními emisemi CO2. Podle tabulkových emisí navíc stále více nadnárodních firem přiděluje služební auta.

Ze srovnání s konkurenčními spořílky nevychází nová Octavia Greenline vůbec špatně. Její kombinovaná spotřeba je o pouhý decilitr vyšší než u Golfu 1.6 TDI Bluemotion, který má v zásadě identickou techniku, a o decilitr předčí Focus ECOnetic. Přitom je větší a má podstatně rozměrnější zavazadlový prostor než oba hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT se spotřebou 4,3 l/100 km pak vedle této Octavie působí div ne rozežraně. 

Další informace a výčet modelů Greenline najdete v přiložené tiskové zprávě Škody:

Zobrazit tiskovou zprávu
Škoda Superb 1.8
Rok výroby: 2003
Stav: 152 314 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 167 231 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Superb 2.5
Rok výroby: 2004
Stav: 190 869 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků