Škoda Octavia GreenLine: poprvé s 1,6 TDI

Ekologicky zaměřenou verzi nyní u škodovky dostává i omlazená Octavia. A nemá jen jiný vzhled, ale i nový motor 1,6 TDI CR.

Při vývoji Octavie GreenLine měli ve Škodovce jediný cíl: minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2, ovšem při minimálních vývojových nákladech. Uplatnili tak v podstatě podobný recept jako při vývoji „ekologického“ modelu 120 LE před třiceti lety: tehdy kromě přetryskování karburátoru vydatně prodloužili celkový převod a také pátý, tedy nejvyšší rychlostní stupeň, čímž v podstatě výčet úprav končí. Nyní se však ekologické požadavky hlásí intenzivněji než kdy před tím, a tak se cení vlastně každá snaha. A tou se v mladoboleslavském pojetí nyní stává Octavie GreenLine, jež se přidává k již dříve představeným typům Fabia GreenLine a Superb GreenLine. Automobilka slibuje finanční dostupnost svého nového „ekomobilu“, přesto se jistě opět uplatní ono pověstné „nechci slevu, resp. úsporu, zadarmo“.

Octavia GreenLine doplňuje svou světovou premiérou na autosalonu v Ženevě nabídku vozů s optimalizovanou spotřebou v portfoliu značky Škoda a představujte alternativu známým sériovým vozům. Dílčí opatření k dosažení energetických úspor byla pečlivě sladěna, stejně jako všechny detaily samotných komponentů důležité pro snížení spotřeby. Celek pak přináší jisté výsledky v oblasti hospodárnosti.

Srdcem modelu Octavia GreenLine je nový a již dlouho vyhlížený motor 1,6 TDI CR DPF se vstřikováním common rail a filtrem pevných částic, jehož emise CO2 dosáhly 116 g/km v kombinovaném cyklu, což odpovídá kombinované spotřebě 4,4 litru nafty na 100 kilometrů. Je však třeba dodat, že složka CO2 ve výfukových plynech vznětového motoru je v podstatě okrajovou záležitostí. S výkonem 77 kW (105 koní) a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí Octavia GreenLine jízdní výkony přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí a  doplňuje prvky výbavy s pozitivním, resp. co nejmenším dopadem na životní prostředí.

Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost modelu Octavia GreenLine na nízké úrovni. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším. Řidič modelu Octavia GreenLine není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována v plném rozsahu, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.

Kolik bude inovovaný GreenLine stát, zatím není známo, na příplatek ve výší 4,5 % ceny běžné verze to ale nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia GreenLine
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků