Škoda Octavia Green E Line: elektromobil je tu

85 komentářů

Mirek
5. února • 17:09

Pročetl jsem si diskuzi. Názory zajímavé, jindy dost naivní. Elektro pohon vozidel, je jedna z možných cest, jak zastavit devastaci životního prostředí, spalováním fosilních paliv.
Octávia se poměrně povedla. Dojezd 140 km je dostačující, pro běžný provoz rodinného auta. Na cesty do práce, za zábavou, na nákupy, naprosto ideální.
Další velmi nadějná cesta, je pohon vodíkem, kde dochází v palivových článcích k výrobě elektrické energie, která přímo pohání vozidlo.
Tam už odpadá malý dojezd, protože tankování vodíku, má zhruba stejné problémy, jako zemní plyn, který je dnes téměř na každé pumpě.
Jediným odpadním produktem je voda.
Vodíku máme na světě naprosto neomezeně a jeho výroba je více jak jednoduchá, velmi levná a jeho skladování má stejné podmínky, jako kapalný plyn, který se běžně používá. Jediným problémem zatím je, velmi drahá výroba palivových článků. Pokud se nechceme dusit výfukovými plyny, vdechovat rakovinotvorné látky, musíme přejít na elektrický pohon. Zatím je jejich vývoj úmyslně zpomalován producenty ropy, kteří na tom všem pohádkově bohatnou.

Martin
1. listopadu • 21:24

Rozhodne cena .Nevyvratitelný fakt je ten že dobře konstrukčně řešený E mobil natrhne turbodieselovým vozidlům typu PD zadnici .Konec hlučnému PD HURÁÁÁÁ.

Mojma
1. října • 16:20

A co místo bateriií se vrhnou do vývoje kondezátorů a na nouzový situace tam mít 10 l bezínu a palivovej článek, to by mělo stačit na nějakejch 300 km dojezdu,když dojde elektrika, ale tady se furt vymýšlní něco, co je od základu blbej nápad, co začít Plug-in hybridem s palivojema článkama, kolektrorem na střeše a trochou baterií na regeneraci brždění, kterej si můžu dobít na dojíždění do práce a do Chorvatska tam naleju do palivovejch článků benzín? Už jen tímhle by se spoustu ušetřilo, mělo by to lepší účinnost a emise. Ale asi je pohodlnější tahat z lidí prachy, zasírat planetu a trvdit, že to jinak udělat nejde.

Martin
1. listopadu • 21:31

V zásadě s tebou souhlasím až na ten kondenzátor . Jinak do města jedině elektromobil a do práce taky . Stejně jsou v drtivé většině rodin vozy dva .

PG
1. října • 11:19

co pořád řešíte nabíjení ,doma také nemáte kanystry s benzínem a nedolíváte před barákem.s hlediska daní by stát přicházel o spoustu prachů s daní nabenzín.vidím to tak že prostě jak dnes zajedete k pumpě pro palivo tak prostě dojedete k výměné stanici kde vám baterku radi vymění a jedete dál. podle již funkční studií je to v podstatě něco jako myčka u každé druhé pumpy. Čez a spol tyto stanice jistě rádi vybudují.

antizený smrťák
1. října • 13:37

A kolik tan proud bude stát? Stejně jako doma?:-D

antizený smrťák
1. října • 8:35

Solární zločinci vám tak zdraží proud,že budete rádi jezdit ještě chvilku na benzín a naftu:-D:-D:-D

RomanL
1. října • 10:18

Ti parchanti, kteří pro to hlasovali, by měli povinně jezdit pouze dopravními prostředky na sluneční pohon! :-P

Ron.Jeremy
2. října • 19:31

Zde se lze se přesvědčit, kdo jak hlasoval:
www.psp.cz ...

Anunnaki
1. října • 0:06

Elektromobily tady byli koncem 80tych a zacatkem 90tych let. Ovsem automobilove korporace je vsechny stahli z trhu a zakazniku a nechali sesrotovat. A proc ?Duvodem bylo to, ze na autach by se jiz nic nemohlo kazit. Zadne mechanicke casti. A to pro celosvetovy servis automobilu, kde se rocne toci desitky bilionu dolaru, by byl na odpis.Pokud mate 4 male elektromotory primo na kolach automobilu ... mate ihned v k dispozici (bez potreby nejakeho technickeho-mechanickeho reseni):
1) bezkontaknti mereni otacek a trakci (prenaseni vykonu na kolo a silnici) ze vsech kol nezavisle (mereni el-mag pole)
2) nahon vsech kol
3) nejdokonalejsi moznosti SRS, ABS (zadne technicke reseni, vse jen software ovladajici privod energie do vynuti motoru)
4) rekuperaci energie spet do baterii pri brzdeni
5) el-mag "dynamicke" brzdyZadna prevodovka, zadny motor, zadne rozvody tlakove kapaliny do brzd. Jen maly elektromotor do kazdeho kola a par vodicu. Vse vyse zmineno je jen otazka software. Skutecne .. tady neni nic, co by se pokazilo ... a pokud se pokazi jeden motor ... software tomu prizpusoby jazdni obalku a umozni bezpecne dojet kam potrebujete (treba do servisu) kde hned pres 4 srouby muze technik vymenit cely modul elektromotoru na kole.Toto byla realita kolem roku 1996, automobil by pak bez baterii byl levnejsi o vice jak 1/3 a baterie by jste si kupovali univerzalni od koho chcete (ano a nebyla by to levna zalezitost).Kazdopadne, cisty elektromobil neni nejoptimalnejsi reseni. Jednak pri skladovani el. proudu dochazi ke ztratam, zaroven i proces dobijeni je ztratovy. Baterie musi byt velke a tezke.Proto nejlepsi reseni by bylo, pokud by cisty elektromobil mel jen 1/3 kapacitu baterie (rozumej 1/3 hmotnosti a rozmeru) a zbyle misto by pak vyplnil supervykonny generator na benzin. Ten by operovat jen na KONSTATNICH nejoptimalnejsich otackach a byl by super jednoduchy, s cilem po zapnuti vyrabet z benzinu elektrinu a to na konstantich nejidealnejsich otackach. Tento benzinovy agregat by si automobil zapinal sam, pokud by baterie nebyli plne, dle potreby. Vysledkem by byl konecne revolucni automobil, ktery na 1-3 litry benzinu s NEJIDEALNEJSIM spalovanim a efektivnosti ujede 100km.

Martin
1. listopadu • 21:37

Snad se toho tvého modelu dočkáme :-)

Pepa
1. října • 14:00

Tak o tom konstrukčním řešení jsem přemýšlel nad schématem pohonu oktávky. Tohle řešení se mi zdá ideální. Na co, nějaký převodovky a rozvodovky který jen zbytečně zvyšují hmotnost, ztráty energie a jsou úplně zbytečný.

RomanL
1. října • 10:15

Ano, nic by se nemohlo kazit. Jedinou zásadní nevýhodou toho vozu by byl jenom ten elektromotor včetně zdroje napájení.

Lovap
1. října • 9:38

Tu sa mi zasa nepáči tá absolútna závislosť an nejakom softvéri. Jeden niečo zle naprogramuje a je malér ...

Henessy11
30. září • 23:07

Je možné, aby na takto sofistikovaném webu byl někdo, kdo se nechá oblbnout ekokecy?
Na jedné straně města je elektrárna která zamořuje ekosystém a na druhé se majitel elektromobilu tváří, že je eko. To by snad neměl odvahu říct ani ekoterorista Bursík.
A když naše vesnička středisková a to Česko je, ušetří nějaké emise, prodáme je Japoncům a ti to fouknou do luftu za nás, ať modrá planeta modrá planeta nedostane ksylíkový šok.
Mimochodem obyvatelé Tokia vyprdí víc metanu, než dokáže celé česko ušetřit.:-D

Lovap
1. října • 9:37

Ja ti neviem, ale moderná elektráreň nemusí produkovať viac exhalátov, resp. "špinavších" ako moderné automobily. Jednak v elektrárni, na rozdiel od áut, palivo horí - čo zabezpečuje čistejšie spaliny ako výbuch v aute a druhak elektrárne napriek čistejšiemu spaľovaniu taktiež majú filtre na komínoch. A ešte tu ostávajú pomerne čisté druhy elektrární - vodné, jadrové a dajme tomu aj tie blbé "veterníky".

RomanL
1. října • 10:12

Odpad z "moderní" tepelné elektrárny není jenom to, co jde z komína. A nezapomínejte na mizernou účinnost nabíjení, pokud zahrnete celý řetězec od uhlí, ohřevu vody (páry), turbíny, rozvodu, účinnosti nabíječky, účinnosti nabíjení, účinnosti elektromotoru... Proti tomu je prostá rafinace ropy a nalití jejích komponentů do nádrže a následné spálení ekologický zázrak...

Lovap
1. října • 16:09

Ale rafinácia ropy je aj napriek hydrokrakovaniu pomerne náročná na energiu ...

josephko
30. září • 21:59

Nie som fanúšikom Škodovky, ale konečne je tu poriadny, t.j. praktický elektromobil.Chýba mu už len spaľovací motor, ktorý by slúžil výhradne ako generátor elektriny na dobíjanie batérii. Simply clever - zlaté české ručičky.

Honza
30. září • 19:50

Škoda i ostatní automobilky prostě musí takové auto vyrobit.Bohužel tu máme spoustu institucí ať státních či nadnárodních, které kafrají do toho jaká auta mají být. A bohužel jejich výmysly jsou v tržní ekonomice nepoužitelné či nereálné vůbec.Tak že jo, automobilky jim vyrobí elektrochrastítka. Úřední šiml bude hýkat, řehtat a..... ....ty vozy nebudou úspěšné.
Takže státy a tedy i ty instituce přijdou na různých daních o solidní peníze. Automobilky to nepoloží, ale negativní dopad na ekonomiku, který státy pocíjí je bude příště víc motivovat. Příště než zase zacnou aplikovat jistou formu centrálního plánování , nebo vymýšlet bohulibou kraviny vhodnou do scifi, si to snad víc rozmyslí.Prostě někdy je nutný si tu držku rozbít a nebo se spálit než si člověk začne dávat pozor.

Jano
30. září • 18:57

Ja si pamatam, ze u nas chodili po meste Favority na elektriku aj PickUpy s logom Vychodoslovenskych elektrarni. Boli to tovarensky vyrobene elektromobily, takze to, co je v clanku urcite nie je prvy elektromobil zo Skodovky.
Len tak namatkou som vyguglil stranku s elektromobilom Skoda Eltra z roku 1992
www.electroauto.cz ...

Honza
30. září • 11:13

Tahle oktávka určitě není první elektromobil co škodovka vyrobila.. kdysi jsem viděl Favorita na elektriku

eLzyx
30. září • 16:53
Hunter
30. září • 14:22

Pokud ovšem vím, tak to nevyrobila Škodovka, ale jde o soukromou přestavbu (předloni byl na Autosalonu v Brně.Jinak když se tu tolik lidí ptá, proč zrovna "velká Oktávka" a zatracuje elektromobily jen kvůli této (řekněme nepříliš šťastné) implementaci pohonu, tak vězte, že jak už je napsáno v článku, je to proto, že přestavba OII Combi byla nejjednodušší.Obecně přestavba normálního auta na elektromobil není ideální řešení, ale až se začnou auta od začátku navrhovat jako el. bude celková použitelnost mnohem větší. Je to podobné, jako když se první auta vyráběly přestavbou z kočárů a samozřejmě to nebylo ideální, ale postupem času si vytvořily vlastní mnohem výhodnější "tvarosloví" ... a nikdo je kvůli jejich nepřesvědčivým počátkům nestaví na pranýř (to spíš kvůli tomu CO2).

pepa
30. září • 11:17

Akorat ta prodlužka co se s ní muselo za autem běhat .. :-))))))

Pooli
30. září • 9:25

Nerozumiem preco Oktavia Combi, ked chcem auto na dochadzanie do prace tak staci nieco male, a nie Octavia Combi omg. Problem s parkovanim, viac spotrebovanej energie kvoli hmotnosti. Z rodinou s tym nikam neda, 140km je nic.

Radon
30. září • 10:08

tohle je pro Škodovku jen test, Oktávku vybrali protože má velký kufr a zástavba je proto snadnější. Vyrobí pár desítek Oktávek, "rozdají" je po Evropě a po 2 létech vyhodnotí klady a zápory.
Pokud bude vše ok, navídnou elektropohon jako variantu do připravované nové ultra malé Škodovky.Jinak souhlas, elekromobil má být malý, lehký, prostě auto do města. Osobně bych se přimlouval za více investic do hybridů, sériová výroba, snížení ceny, atd. Prostě aby hybridy nebyly doménou drahých a ultradrahých aut (extrém je Lexus), ale objevily se i v městských autíčkách velikosti většího Smartu, s motorem 500cmm doplněným 25kW elektromotorem ...

cassul
30. září • 9:03

Pokud to má být auto na ježdění z/do práce, k čemuž ten dojezd stačí, tak nechápu, že to dají do velké Oktávky. Osobně si myslím, že na trhu chybí malinké autíčko, třeba s elektromotorem, na dojíždění do práce, levný doplněk k normálnímu autu.

vk
30. září • 9:12

Přesně tak, moje řeč. Na popojíždění po městě nebo do města stačí malé autíčko, míň žere, líp se s ním parkuje. Na dlouhé cesty kde je potřeba velký kufr a pohodlí, tzn. s přimhouřením oka Oktávka, tak tam TOTÁLNĚ nestačí dojezt 140km a NENÍ MOŽNÉ čekat 8 hodin na nabití baterek.Účel elektrické Oktávky vůbec nechápu, snad jedině jako zkušební výrobek na vyzkoušení nové technologie, kterou za pár let zabudují do Fabie.

Vana666
30. září • 9:15

třeba si chtěli jen potrvdit, že tudy cesta opravdu nevede :-)

S4crifice
30. září • 10:07

Souhlas ...
Snad bych jen dodal, že v Itálii už jsou městská auta na pohon stlačený vzduch/baterie relativně běžnou součástí života. Ale opravdu se nejedná o "monstra" typu Octavie, nýbrž malé vozy, jak tady kolega zmínil - Peugeot 106, viděl jsem tam i nějaké Citroeny a Smarty, všechno malé vozy. Do města a na dojetí do práce ideální.Mimochodem, v době solárních a větrných elektráren by se dalo zkombinovat další dobjíení akumuátorů v podobě solárních panelů (kdesi kdysi padla zmínka o panelech, které jsou z "igelitu" - tenké, přízpůsobující se povrchu ... to by bylo správné řešení :)) a převodníku sluneční energie na elektřinu + nějaký větrný cosi do motoru, který by rovněž mohl dobít nějakou tu kw (asi možná jen minutu v tej velikosti :D)h, ale něco málo by se tím určitě získalo :)

markus78
30. září • 8:50

A jaký je dojezd se zapnutou klimatizací nebo topením? Nebo časem uvidíme jezdce jako ve Vrchní prchni? :-D

jozef
30. září • 19:18

Nevím jak tato Ochcavka, ale bezne maji elektromobily na vytapeni tepelne cerpadlo a celkove promyslene hospodareni s ohratym vzduchem, takze to zasadni problem neni.

vk
30. září • 9:17

Elektromobily co znám že jezdí po Brně (Peugeot 106, Peugeot Partner) mají topení řešené naftovým přímotopem a nádržkou na pár litrů nafty, podle mě celkem dobré řešení, s klimatizací to bude horší.

BlackRider
30. září • 11:36

Proc? Klimatizace muze byt resena uplne stejne jako u spalovaciho motoru...

vk
30. září • 15:43

Problém je, že klimatizace žere docela dost výkonu, u spalovacího motoru je ti to jedno, prostě to sežere o půl litru na 100km víc, nic se neděje, prostě dřív natankuješ, za tu příjemnou teplotu to stojí.Jenže u takového elektromobilu se říká, že na jedno nabití má ujet třeba těch 140km, a samozřejmě když stojíš v koloně, tak to elektriku nežere, a tím to právě je to ideální vozítko na dojíždění po městě... ale když budeš stát v koloně a u toho budeš elektrikou z baterek pohánět klimatizaci, tak by se ti taky mohlo stát, že by ti ty baterky došly než bys dojel domů.

BlackRider
30. září • 16:37

Klimatizace muze mit spotrebu tak 2kW. Skodovka ma baterku 26kWh. To znamena, ze by si v ty zacpe musel stat pres 6 hodin, aby ti dojezd klesnul o polovinu...

zlesamilos
30. září • 8:01

Mě se líbí vzhledově, ta barva i ty disky to je bomba, ale tou elektrikou to posrali :-| kdyby tam byl aspoň hybrid, ale čistě elektrika? To si můžou nechat :/

Pepi
30. září • 7:34

Největší šance na prosazení mají malé městské/příměstské elektromobily.
Typu 2+1+k nebo 2+k, s dojezdem tak 80-100km (denně) do práce a zpět s max rychlostí 7-80km/hod...
Škoda Octavia je úplně mimo jak velikostí, tak cenou...
-
Správnou cestu ukazuje koncept KIA POP a Toyota IQ - až bude jako elektromobil...
-
Škoda a VW by se měl zaměřit jedině na UP v elektrice!

xvasek
30. září • 8:12

Přesně to mě po přečtení napadlo. Elektromobil s takovým dojezdem bude výborný, ale jako druhé auto - odvézt děti do školky, zajet na nákup, na koupaliště, večer do kina. A k tomu platforma Octavie není zrovna dvakrát vhodná, UP by byl určitě mnohem zajímavější. Nejhorší by bylo, kdyby nakonec Škoda řekla, že sice měli nějaké eketromobily na testování (tady ty Octavie), ale nebyl o ně zájem, tak už je dělat nebudou...

Pepi
30. září • 8:52

A kdyby chtěla společnost elektromobily ve městech podpořit, tak třeba sníženou noční sazbou na jejich nabíjení...
... a bezplatným vjezdem do středů měst..
-
A dále pro budoucí rozvoj el-mobilů je třeba dostavět II.část JETE a posílit síťové rozvody.

vlado222
30. září • 8:22

Toto je voz do testovacej prevadzky. Vo finale z toho bude hybrid s nejakym malym bezinovym motorom. A potom to bude pouzitelne auto.

brk
30. září • 6:49

Nemá někdo přibližnou představu, kolik stojí provoz něčeho takového v reálném provozu? Když vezmu, že by to s benzínem jezdilo za 8l na 100km, tak mi těch 140Km vychází na cca 360Kč.Uvádí kapacitu baterie 26.5 kWh, což přímo svádí k vynásobení 4 kvůli 4 Kč za 1kWh v "běžné domácí zásuvce", ale nedokáži odhadnout účinnost, zda-li to bude ve finále 150Kč či kolik.Pak tu jsou baterie. Typicky 1000 nabíjecích cyklu, ale kapacita časem klesá, takže určitě ne 140 * 1000, ale zase nedokáži absolutně odhadnout reálnou životnost a kolik stojí takové monstrum.Nechtěla by se redakce na elektromobily podívat z tohoto úhlu pohledu? U cen provozu na ropu by chtělo vzít v potaz i daně, které jsou oproti elektrice gigantické a do budoucna by stát musel řešit i tento výpadek rozpočtu a nějak podobné pohony uměle zatížit.

bigboban
30. září • 7:05

Já bych odhadl ztráty při nabíjení dle ztrát při nabíjení "normálních" baterek, kde se uvádí cca 40%. Tedy na nabití 26,5 kWh bude třeba 37,1 kWh krát (u mě) cca 4,40 Kč za kWh nabiju auto za 163,24 koruny. Tedy ujedu 140km za 163 korun. U nafty bych ujel 140km za cca 1,4*5*30=210 korun. Tedy úspoora tam je ale NE VELKÁ!A to nemluvím o tom, že baterie odejdou když budu uvažovat 1000 cyklů po cca 140 tisících km. A pak jako půjdu a koupím za dalších pár stovek tisíc nové baterky?? :-O A to navíc třeba ve 100 tisících km už bude kapacita taková, že neujedu 140km ale třeba jen 80. A ještě poslední poznámka - umělé zvyšování napětí "množením" článků je taky cesta do pekel co se týče spolehlivosti. Ve své době jsem dělal "do baterek". Často jsme opravovali baterie do aku nářadí, kde pokud klekne jeden článek je celá baterie nepoužitelná. A to těch článků bývá třeba 12. Při 180 článcích je pravděpodobnost poruchy nějakého článku velmi vysoká!!A samozřejmě nemusím připomínat, že elektrické auto NENÍ ekologické protože ten čmoud pro vyrobení elektřiny se stejně vyčmoudí někde z elektrárny místo z auta.. A díky všem ztrátám při nabíjení apod je toho čmoudu ještě víc.

Hunter
30. září • 7:50

Vlastně máte pravdu, s několika ALE:1) Když budete mít elektromobil, pravděpodobně nebudete mít tarif d02 a nebudete nabíjet za 4,50kč, ale vezmete si něco jako tarif d25d a bude auto nabíjet nočním proudem za 1,2Kč KWh (s rozvojem smart gridů se to bude dělat automaticky)2) Elektrická auta (snad kromě Tesla roadsteru) jsou dnes určena pro "commuting" = (dojíždění do práce). To je cca 300x40km ročně (20 tam a 20 zpátky), pak má baterie životnost cca 12 let, za dvanáct let bude nová baterie mnohem levnější než dnes (samozřejmě to má dva háčky, ano, kapacita bude klesat a ano, je možné, že ji za 12 let už neseženete ... ale kdo si to auto kupuje, měl by si být životnosti vědom, za tu dobu ušetří spoustu ropy).3) V té baterii není určitě 180 článků zapojených sériově (už to dost pokročilo, protože právě Tesla Roadster jich má několik tisíc), baterie nepochybně výpadek několika z nich přežije.4) Ano, zejména jaderná, solární, větrná a hydroelektrárny (být u moře, tak napíšu i příbojová) toho svinstav produkují tuny. A pro vaši informaci, ten benzín a nafta netryskají ze země samy, to se totiž musí nějak vytěžit, nějak přepravit a nějak rafinovat. Účinnost tepelné elektrárny je kolem 40%, ze zbytku se dá vyrobit spousta "odpadního" tepla, které lze využít dále. Účinnost spalovacího motoru je kolem 25% a se zbytkem se kromě posilovače brzd nedá udělat prakticky nic. Jste si JISTÝ že elektromobil produkuje CO2 na km víc, nebo spíš jen tak plácáte?

pepa
30. září • 11:14

Fakticka poznamka u D25d nestoji uz dnes 1kWh 1,2 kč. Při započítání distribuce a kdovi čeho je cena kolem 1,7Kč. A příští rok bude zase hůř

BlackRider
30. září • 11:33

Pristi rok muze byt i benzin za 40Kc ;)

Sneer
30. září • 9:39

Ad 4)
Tak potom je třeba uvést i to, jak zatíží jak energeticky, tak zplodinami životní prostředí výroba a potom likvidace obou aut - jak spalovacího, tak elektrického. Pak to teprve bude kompletní a "spravedlivé". Takto je to pořád jen na jedno brdo... :-(

Hunter
30. září • 14:12

Četl jsem (ale ruku do ohně za to nedám), že zátěž při výrobě Toyoty Prius (cože velmi komplikované hybridní vozidlo) je zhruba stejná, jako při výrobě Hummeru (myslím že se tím myslel H2) ... což bych odhadl na cca 2-3x větši než u malého auta typu Fabia.

bigboban
30. září • 9:25

K 1) - možná se to změní, ale DNES vám nikdo na nabíjení auta "lepší" tarif nedá. Podmínkou je vždy nějaké vytápění. :-P A to nemluvím o tom jak psal někdo jiný že na ulici auto prostě nenabiju a v práci by se asi taky netvářili kdybych si tam auto nabíjel.. :-/

Hunter
30. září • 8:00

Dodatek k 2) Tím že kapacita klesá, tak samozřejmě klesne i ten celkový dojezd, nechce se mi počítat integrál, ale dejme tomu, že svoji životnost spotřebuje za 8-10 let, ne 12 (Tesla doporučuje výměnu baterky za 7 let, ta jejich stojí 10000€, ale je o dost větší než tahle v OII)

NEMOHOUCI(PORADNA ZIVE.CZ
30. září • 0:48

STACI S ISTAHNOUT FILM NATOCENY
MEL GIBSONEM : WHO KILLED THE ELECTRIC CARA JE JASNE ZE SKODOVKA JE - JAKO U NAS JE OBVYKLE - OPET 100 LET ZA OPICEMA
(KOREJCEMA)

tttt
1. října • 22:29

Mel Gibson to nenatocil, ma tam jenom malou "roli"

WinDiesel
30. září • 6:54

Vypni si caps lock a zklidni se :-|

NEMOHOUCI(PORADNA ZIVE.CZ
30. září • 0:48

STACI S ISTAHNOUT FILM NATOCENY
MEL GIBSONEM : WHO KILLED THE ELECTRIC CARA JE JASNE ZE SKODOVKA JE - JAKO U NAS JE OBVYKLE - OPET 100 LET ZA OPICEMA
(KOREJCEMA)

foxy
30. září • 0:42

Dojez 140 km činí auto nepoužitelným, když bude potřebovat sjet např. z Plzně na Moravu a zpět. To abyste po cestě 3x až 4x nabíjel a vzhledem k nabíjecímu času vám budou téct nervy mnohahodinovém čekáním do dobití baterií. A aby si někdo takhle drahý elektromobil pořizoval jen k cestě do práce, tak to by musel být padlý na hlavu ! :-O

Kybic
30. září • 21:59

Doma ji asi každý mít nebude (stojí asi 40000), ale na pumpách se vyplatí. Dobije 80% kapacity za půl hodiny. A objevují se už baterie s nanotechnologií, které se dají nabíjet ještě rychleji (účinnost nabíjení bezmála 100%, takže se skoro nezahřívají). Tahle Škodovka není pravý elektromobil, je to spíš přestavba. Oktávka by mohla být v budoucnu dobrý plug-in hybrid s dojezdem 600 km.

RomanL
1. října • 10:03

Jo baterie s nanotechnologií... :-D :-D :-D
Ach jo... :-(

cassul
30. září • 9:06

Což o to, dojezd 140km je dostatečný, ale musí se to brát jako doplněk k normálnímu autu, se kterým bych jezdil mimo město, s rodinou, na dovolené atd.. A to by znamenalo, že ten elektromobil by musel být malinký a levný, aby se mi vyplatilo držet ho jako druhé auto, výhradně na cesty do práce. Pokud není, tak je holt výhodnější jezdit rodinným autem i do práce.

NEMOHOUCI(PORADNA ZIVE.CZ
30. září • 0:49

TOHLE JSOU PRESNE REAKCE TACH PITOMECKU KTERI TVORI VETSINU PRUMERNYCH LIDI
DIKY NIMZ PAK ZMRVILI GM 1 NEJLEPSI ELEKTRO VUZ NA SVETE

HONZA
5. září • 11:49

EV 1 výroba: 1996-2003 Ještě bych dodal že
1. generace měla trakční olověné aku.
Dojezd (1 nabití): 90-100km, novější vylepšená 120 – 150km2. generace s NiMH akumulátory dojezd až 250km
https://www.youtube.com/watch...

RomanL
1. října • 10:01

Opět jeden z pitomečků, který neovládá základní fyzikální zákony?

antizený smrťák
1. října • 8:26

Komu nadáváš? Zaplať dotace na soláry a drž rypák.:-D:-D:-D

tc
30. září • 10:55

Prakticke vysvetleni proc je Elektromobil nejvetsi blbost se kterou automobilky prisly
1, Oktavka neni typicky mestsky vuz, ale budis. Kazdopadne ja osobne obcas vyrazim na cestu Brno - Ostrava a zpet. Brno - Plzen a zpet apod. Tohle auto nema sanci zajet ani pulku te cesty, tedy Brno - Plzen. K cemu mi pak takove auto je? To mam mit doma jeste jedno na jezdeni?2, Nevim jak vy, ale ja na sidlisti pred panelakem NEMAM elektrickou zasuvku a kdybych ji tam mel, typl bych si, ze by ji urcite vyuzivali i jini3, Ta elektrina v tom zelenym aute je stejne zelena jako hnede uhli ze ktereho se vyrabi. Takze hlaska, ze elektromobil je Ekologicky je pekna blbost, nehlede na toxicitu baterek

CJo
30. září • 14:08

UPLNE SUHLASIM ! So vsetkymi 3 bodmi ;-)

j.
30. září • 12:11

ad 1. Elektromobily maju DNES riesit problem denneho dochadzania do prace a denneho pobehovania" v ramci velkych aglomeracii. Takyto dojazd postacuje.
ad 2. byvate na zlom sidlisku,. V skandinavii take sidliska su (ale domy nemaju 11 poschodi ;-) Zasuvky sluzia dnes na elektricky predohrev a nie je problem vyriesit system rozvodna skrina/kabel, ktory by zabranil zneuzitiu (okrem odrezania a odnesenia zberacmi kovov). Navyse takmer polovica ludi este stale nezije na sidliskach, ale v domcekoch, kde ma auto "za plotom".
ad 3. elektricky energeticky mix je vecou tej ktorej krajiny. Taki Rakusania a Nori maju znacnu cast z hydroelektrarni... Danom fuka vietor... To ze toto konkretne auto neplni VASE poziadavky neznamena, ze si pri vhodnej cenovej politike nenajde INYCH zakaznikov, ktorych potreby splnat bude.

Kazeasch
30. září • 12:31

Rakušáci sou pškní zmetci. Machrují jak mají "zelenou" energii branou jen z přírody, ale pokud se podíváte na množství jejich elektráren,tak zjistíte že kapacita těchto elektráren by stačila sotva na pokrytí spotřeby Brna a Prahy, ale rozhodně ne celého Rakouska. Většina energie v Rakousku je nakoupená buď z ČR nebo z Německa a je to většinou energie z jádra proti které tak pouřlivě protestují. (pro představu: V roce 2007 Temelín vyprodukoval cca 12TWh, ale do rakouska se vyvezlo 16TWh!!!)

pepa
30. září • 11:09

1) elektricke aute NEJSOU urcene na cesty pres republiku
2) smolik
3) Nizky tarif pro dobijeni je urcite mene problemovy nez benzin/nafta.
Baterky jsou problem, o tom zadna, ale LiPol toxicka nijak neni

tc
30. září • 12:33

1, v tom pripade mi je to auto k nicemu. Nejsem natolik bohaty abych mel jedno auto na vikend a druhe na tyden
2, nechapu
3, Co je problemoveho na benalu?

Kazeasch
30. září • 12:18

1) Dokud se tohle nezmění, tak je elektromobil tohoto typu k ničemu. Stavět elektromobil s dojezdnosní 140km z Octavie, je jako kdyby škodovka řekla: "Máme technologii, umíme to postavit, ale nemáme auto do kterého by se to vešlo." Octavie Combi není auto do města, ale aby rodina mohla jet na dovolenou. Kdyby se to vešlo do klasické Fabie, tak je to o něčem jiném. Bohužel tohle je "jen" problém baterie.3)LiPol je sice poměrně ekologická, má velkou kapacitu při nízké váze a malých rozměrech, zvládá rychlé nabíjení vysokými proudy bez výrazného vlivu na životnost a obrovské prudy umí i vydat. Zní to jako výborný zdroj energie pro elektromobil. Má to ale jeden háček: "Extrémní riziko výbuchu při zkratování vnitřní struktury baterie, což dělá tuto technologii v automobilovém průmyslu nepoužitelnou > umíte si představit výbuch 300kg baterie?"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pepa
30. září • 13:42

1) Elektromobil neni k nicemu, pro 90% beznych jizd postacuje. Samozrejme neni ale v dnesni dobe nahradou spalovacich motoru.3) V nadrzi benzinu je mnohem vice energie a tady se umi rychle uvolnit ;-) Vsak rocne vyhori v CR cca 100 benzinovych aut. Ale LiPol -ky umi v extremu krasne explodovat, vetsinou se ale jen nafouknou a vyfouknou ven kouř.

Kazeasch
30. září • 14:43

1) Ale já přece netvrdím, že každý elektromobil je k ničemu. Ale něco tak velkého jako je Octavie Combi pokud dojede 140km je prostě na nic. na soukromé ježdění je to velké, na dodavatelskou činnost po městě je to zase malé. Pokud to dojede tak málo, tak to buď musí být malé jako třeba Fabie aby se s tím dobře jezdilo po městě, nebo dost velké aby se tím mohli ráno dovést rohlíky do obchodu.2) Benzín se stává hořlavým teprve pokud se smísí se vzduchem, tudíž může vybuchnout jen aerosol nebo výpary. Z tohodle pohledu je nebezpečnější auto s prázdnou nádrží protože je zde více výparů. Nafta oproti tomu běžnou cestou téměř zapálit nejde. Ani při opravdu silném nárazu ani u jednoho nehrozí samovolné vznícení. Většina požárů aut není zaviněna palivem v nádrži, ale např. roztržením turba, závadou na elekrotinstalaci, a nebo vůbec nejčastější příčina: nedopalek nasátý do vzduchového filtru.Oproti tomu LiPol baterii stačí více zmáčknout (což se při nárazu může klidně stát). Poté dojde ke skratu na vnitřním obvodu baterie, a ta následně buď exploduje, nebo jak vy říkáte vyfoukne kouř. Nutno mít na paměti že tento kouř je prudce jedovatý.Já osobně elektromobilům fandím, ale uvědomuji si že tohle je naprosto v plenkách, a bohužel prostě zatím neexistuje technologie která by uměla "uskladnit" dostatek elektrické energie na dostatečně malém prostoru. Výsledkem jsou pak kompromisy, které prostě nejsou dobré. Myslím, že k uplnému elektromobilu by se mělo postupně přijít z hybridů. Co ale vidím jako nejdůležitější, že se Škodovka o tyto technologie zajímá.

gRis>>
30. září • 11:08

Elektrina z hnedeho uhli je porad mnohem ekologictejsi nez spalovaci motory. Uhelne elektrarny jsou optimalizovane pro efektivni spalovani, coz se o motoru automobilu neda rict (z principu to nejde kvuli vykyvum vykonu). Lithium-iontove a lithium-polymerove baterie jsou mene toxike nez Pb a NiMH akumulatory. Pritom tech olovenych je v automobilech na celem svete mnohonasobne vetsi mnozstvi nez vsech baterii v hybridech a elektromobilech.

Vencos
30. září • 8:29

Jo,jenže GM EV1 bylo skutečně použitelný a taky si nikdy nehrálo na třeba rodinný auto. Vešli se tam dva lidi a nic víc. A protože bylo malý,nikdo s nim nepotřeboval jezidt tak daleko.
Navíc v tý době to bylo mnohem zajímavější než dneska,takže si to mholo dovolit bejt drahý

Niemand
30. září • 7:33

proc? ja jsem si rekl to same,dle meho jsou 3 moznosti
1 ultralevne auto na jizdu do prace,s omezenym dijezdem rekneme tech 150
2 drahe auto jako octavia s dojezdem 150,ale pak obnova musi trvat v radu nekolika sekund az minut
3 jako 2 ale obnova 8h ale dojezd 600 km a vicezadnou jinou alternativu nevidim

Reno
1. října • 15:44

Omg
A co takhle benzinky(v tomhle pripade jinak pojmenovane) kde se budou baterie primo vymenovat. Koncept na tyto "benzinky" je uz pul rok,rok znam(videl jsem concept od renaultu-urcite bude vic takovych).Kdyby tohle nebylo vymyslene,ani by se auta na elektrinu nevymyslela.Omg tak se vsichni zamyslete nad tim co tu pisete, nez takove "blbosti" napisete....

Brouk
1. října • 16:33

Vymenovat baterky? To vis, ze jo. Ja mu tam necham novou baterii a vezmu si starou ludru, co ma za sebou stovky nabijecich cyklu. ...zamyslete nad tim co tu pisete, nez takove "blbosti" napisete....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hunter
2. října • 14:30

Baterie nebude vaším majetkem a bude vždy mít nejnižší garantovanou kapacitu.Zamyslete se, než budete někomu doporučovat, aby se zamyslel ...

Brouk
3. října • 21:51

Prosim Vas, takovemuto socialistickemu experimentu dnes neuveri ani Fidel Castro, tak ho tady neobhajujte, zbytecne se zesmesnujete.

Hunter
30. září • 14:25

Ano, máte pravdu, 2) se dá splnit už dnes (a ani není třeba obcházet žádnou fyziku nebo používat ještě nevynalezené komponenty - jde o jednoduchý trik - vyměníte celou baterii) a 3) bude skoro jistě možné v blízké budoucnosti.

Menethor
30. září • 11:36

Víš ono fyziku neočůráš. Ta má své zákonitosti a proto, nabíjení tak rychlé být prostě nemůže. Nikdy nebudeš mít nabíjení za několik málo sekund 230V/16A baterii 26,5 kWh. To prostě není možné. Šlo by udělat to, že na benzínových stanicích budou elektrické přípojky s podstatně vyšší watáží, což zase bude mít jiné vedlejší problémy.
Ale i tak to nevyřeší dnešní největší problém takovéhoto pohonu a tím je velice neefektivní uchovávání elektrické energie. Na druhou stranu se musí vzít, že za posledních 20 let se v tomto ohledu udělal neskutečný posun vpřed, takže budoucnost může v tomto ohledu vypadá růžově. :)

juchuchu
30. září • 17:47

preco by to nebolo mozne?
to, ze nie su finalne aplikovane technologie este neznamena, ze to nie je mozne.

pepa
30. září • 11:05

Do oktavky to nacpali aby se to lip prezentovalo.
Ve finalu to bude zastavene do mensiho auta typu fabky - typicke pouziti mesto a cesty do prace

roob
30. září • 7:57

ale to sa s dnesnou technologiou baterii neda. Si zober, ze toto ma dojazd 140km a 300kg bateriu, co musi byt v combi aby si to ludia moc nevsimli :) Ak by to malo mat dojazd 600, jednak by to malo 1300kilo :) a jednak by sa to asi nezmestilo do osobaku. Navyse 8 hodin to dobija pri max odbere na 220V 16A, takze az si 200 ludi na sidlisku da dobijat auto, padne elektrarnam siet ;) a to na sidliskach byva ludi viac, ze. Kazdopadne je to zaujimave, s tymi obmedzeniami co to ma, keby to bolo za polovicnu cenu ako benzinove auto, tak by som to mozno aj kupil :) Ale ono to bude o dost drahsie, co?

manga
30. září • 11:37

Vždyť to je zatím v plenkách, než se to bude prodávat, tak to bude použitelné. Nechápu, že to někomu není jasné...

Doporučujeme

Články odjinud