ŠKODA Octavia G-TEC: Z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro

S novým modelem ŠKODA Octavia G-TEC je možné ujet 1.172 km z Berlína do Jesola v Itálii s palivem za méně než 40 euro. V rámci soutěže s rodinou Baumannových z Berlína o co nejnižší spotřebu dosáhl Rakušan Gerhard Plattner s vozem Octavia G-TEC spotřeby pouhých 2,93 kg zemního plynu na 100 kilometrů. Tato hodnota je o více než 0,5 kg, tedy zhruba o 17 procent, nižší než výrobcem udávaná hodnota průměrné spotřeby 3,5 kg CNG na 100km.

Známý rekordman Gerhard Plattner vyzval k testu nízké spotřeby čtyřčlennou rodinu Baumannových z Berlína. Úkolem soutěžících bylo dojet s vozem Octavia G-TEC z německé metropole Berlína do Jesola, italského města na pobřeží Jaderského moře, a spotřebovat přitom co nejméně zemního plynu.

Plattnerem řízená tmavomodrá Octavia G-TEC nakonec dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,93 kg zemního plynu na sto kilometrů. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 81 g/km. Náklady na palivo činily pouhých 35,71 euro. Stříbrná Octavia G-TEC rodiny Baumannových spotřebovala průměrně 3,6 kg zemního plynu na 100 km.

„Tento výsledek dokazuje, jak výhodně a zároveň ekologicky lze jezdit vozem Octavia G- TEC,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO Dr. Frank Welsch. „Technologie CNG spojuje čistou mobilitu s potěšením z jízdy a nízkými provozními náklady,“ dodává Dr. Welsch.

Oba vozy Octavia G-TEC měly celkovou hmotnost 1.700 kg. Jelikož jel Gerhard Plattner sám, byl jeho vůz vybaven ještě nádobami na vodu o odpovídající hmotnosti. Cesta vedla převážně po dálnicích. Předepsaná minimální rychlost byla 80 km/h. Trať dlouhou 1.172 km ujeli oba účastníci v době od 8. do 10. července 2014 ve třech etapách po zhruba 400 km. Při přestávkách bylo též možno doplnit zásoby zemního plynu.

„Kolem zemního plynu vládne stále ještě určitá nejistota. To není nutné. Mobilita s nízkou spotřebou dnes už neznamená, že se musím něčeho vzdát. Zákazníci už dávno nemusí volit mezi šetrnou technologií a komfortem,“ říká Gerhard Plattner. „ŠKODA Octavia G-TEC je toho skvělým příkladem. Vůz nabízí nízkou spotřebu a současně i veškeré pohodlí srovnatelného vozu, poháněného klasickými palivy,“ dodává Plattner.

Nová ŠKODA Octavia G-TEC je ve verzích liftback a kombi na trhu od května letošního roku. Oba modely jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Tento agregát má výkon 81 kW (110 koní) a může spalovat jak benzin, tak CNG neboli stlačený zemní plyn. Octavia G-TEC je sériově vybavena paketem Green tec, zahrnující start-stop systém a rekuperaci brzdné energie. Moderní agregát plní emisní normu EU6.

ŠKODA Octavia G-TEC, ŠKODA Octavia Combi G-TEC a ŠKODA Citigo G-TEC představují aktuální paletu vozů ŠKODA poháněných stlačeným zemním plynem. Také Citigo s pohonem na zemní plyn dokáže být špičkově úsporné a šetrné k životnímu prostředí. Důkazem je rekordní jízda Gerharda Plattnera, který s vozem Citigo G-TEC na trase z italské Vincenzy do švédského Stockholmu dosáhl přibližně před rokem průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 kilometrů. Na celou 2.619 km dlouhou cestu mu stačilo palivo v ceně 81,24 euro.

Pohon na zemní plyn hraje ve strategii trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO velice důležitou roli. CNG nabízí mnoho možností pro trvale udržitelnou mobilitu. Zplodiny obsahují méně škodlivin než je tomu u benzinových a naftových motorů. Další výhodou vozidel poháněných zemním plynem jsou nízké provozní náklady. V závislosti na konkrétním trhu je zemní plyn v porovnání s benzinem až o 60 procent levnější, v porovnání s naftou pak zhruba o 40 procent. V některých evropských zemích je navíc pořízení vozu na zemní plyn daňově zvýhodněno. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků