Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Mladoboleslavská Škoda se připojuje k výrobcům, kteří nabízejí nová auta na zemní plyn. Své portfolio rozšiřuje o Octavii s pohonem na CNG, kterou ukáže v Ženevě.

Zatím Škoda nabízela spalování CNG (Compressed Natural Gas – stlačeného zemního plynu) pouze v případě nejmenší řady Citigo. Nyní se dostává i do globálně nejprodávanějšího modelu automobilky, tedy třetí generace Octavie. Dočkají se ho obě karosářské varianty – liftback, tak kombi.

Nové „ekologické“ verze dostaly název G-Tec. K mání budou výhradně v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Ten v jejich případě nabídne 81 kW výkonu a pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, která je na spadnutí, začne platit již od září letošního roku. 

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Nová Octavia | Seat | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Výrobce uvádí oficiální spotřebu zemního plynu 5,4 m3/100 km, tedy ekvivalent 3,5 kg tohoto paliva. Na něj ujede Octavia 410 km. Benzinová nádrž pochopitelně z útrob nezmizela, akční rádius vozu prodlouží o dalších 920 km na celkových 1330 km, což je velmi pěkná hodnota, alespoň na papíře.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Škoda Fabia

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda se pochlubila i tím, že v současné době vyrábí celkem 97 modelů s hodnotami emisí CO2 pod 120 g/km, z nichž sedmnáct vyprodukuje na každý kilometr méně než 100 g CO2. V případě Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci května letošního roku. Ceny oznámí domácí značka právě na začátku března na prestižní ženevské přehlídce, kde budou nové vozy oficiálně prezentovány. V jejich standardní výbavě nebude chybět proklínaný start-stop a nepřijdou ani o regenerativní brzdění, při kterém se dobíjí akumulátor. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků