Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda

Škoda Octavia G-TEC | Škoda

Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
Škoda Octavia G-TEC Škoda
6
Fotogalerie

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim prodělala více změn než v rámci faceliftu před dvěma lety. Nová technika nevyhnutelně přinesla zdražení.

Na konci října letošního roku oběhly dva roky od faceliftu třetí generace Škody Octavia. Mezi hlavní změny patřila „čtyřoká“ příď, na pohonnou techniku se ale nesahalo. To až v posledních měsících v rámci přechodu na přísnější emisní normu a způsob měření spotřeby paliva. Skončil mimo jiné motor 1.4 TSI, který využívala i verze spalující CNG, místo něj se pod kapotou usadila jedna-pětka. Přerod Octavie G-Tec byl ale výraznější.

Nový motor 1.5 TSI je jasný. Na rozdíl od standardní Octavie nemá 110, ale pouze 96 kW. Namísto dvou ocelových nádrží na CNG má vůz nyní tři, z nichž jediná ocelová je umístěna před zadní nápravou a dvě kompozitové za nápravou (dříve byly dvě ocelové za nápravou). Starý G-Tec měl multilink, ten nový má vlečená ramena, protože díky kompozitu došlo k ušetření zhruba 100 kilogramů hmotnosti. Padesátilitrovou nádrž na benzin nahradila menší, pouze 11,8litrová rezerva, na CNG má vůz ujet až 480 km.

Jedna z posledních změn se týká karosářského provedení a převodovek. Zatímco starý G-Tec se prodával jako liftback i kombi a na výběr bylo mezi manuální a automatickou skříní, nyní je to pouze kombík s automatem a nezdá se, že by se na tom v budoucnu mělo něco změnit. Dalo se předpokládat, že s ohledem na všechny změny nový G-Tec podraží, a tak se také stalo.

Nejlevnější Škodu Octavia G-Tec pořídíte od 588.900 korun (Active). Nebýt automatu a verze kombi, mohla být v základu výrazně levnější, protože pouze tyto dvě položky dohromady přidají 85.000 Kč. I tak by to ale byla částka na hony vzdálená od 433.900 Kč, za které se G-Tec prodával v době příchodu v roce 2014. Loni v létě, kdy jsem jej testoval naposled, stál už 460.900 Kč. Prostřední linie Ambition nyní vychází na 648.900 Kč a vrcholný Style už 708.900 Kč.

Alternativou k verzi G-Tec je podle ceníku stále šestnáctistovka TDI/85 kW. V kombinaci s převodovkou DSG ji nepořídíte v nejnižší výbavě Active, v linii Ambition však vychází na 642.900 Kč a Style stojí 702.900 Kč. Verze 2.0 TDI/110 kW DSG je už v porovnání s G-Tecem vysoko. Za Ambition dáte 693.900 Kč, Style je o 60.000 Kč dražší.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud