Škoda Octavia dostane tříválec 1.0 TSI ještě před faceliftem

Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.

O očekávaném příchodu downsizovaného tříválce 1.0 TSI pod kapotu Octavie jsme už psali před více než rokem. Původně to vypadalo, že Škoda Octavia prodělá facelift někdy na přelomu let 2015 a 2016, nicméně současná situace (příprava produkční verze SUV Škoda Kodiaq) napovídá facelift důležitého modelu až na rok 2017.

Tříválec 1.0 TSI se pravděpodobně dostane pod kapotu populární Octavie ještě před ním. Poslední zprávy hovoří o polovině letošního roku v rámci modernizace pro modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI.

Design | Škoda | Autosalony | Ženeva 2016 | Škoda Kodiaq

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Koncern Volkswagen postupně změní benzínovou motorovou paletu na tři objemy. Začínat se bude u tříválců 1.0 TSI, nad nimi budou čtyřválce 1.5 TSI (nahradí motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budou tvořit čtyřválce 2.0 TSI. Všechny připravované motory budou mít dva až tři stupně naladění podle modelu.

Pokud jde o tříválec, ten se už prodává ve Volkswagenu Golf, který je technicky příbuzný s Octavií. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm. To je o pět koní a 25 Nm víc než nejsilnější dvanáctistovka v současné Octavii.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků