Škoda Octavia dostane tříválec 1.0 TSI ještě před faceliftem

Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.

O očekávaném příchodu downsizovaného tříválce 1.0 TSI pod kapotu Octavie jsme už psali před více než rokem. Původně to vypadalo, že Škoda Octavia prodělá facelift někdy na přelomu let 2015 a 2016, nicméně současná situace (příprava produkční verze SUV Škoda Kodiaq) napovídá facelift důležitého modelu až na rok 2017.

Tříválec 1.0 TSI se pravděpodobně dostane pod kapotu populární Octavie ještě před ním. Poslední zprávy hovoří o polovině letošního roku v rámci modernizace pro modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI.

Autosalony | Škoda | Ženeva 2016 | Design | Škoda Kodiaq

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Koncern Volkswagen postupně změní benzínovou motorovou paletu na tři objemy. Začínat se bude u tříválců 1.0 TSI, nad nimi budou čtyřválce 1.5 TSI (nahradí motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budou tvořit čtyřválce 2.0 TSI. Všechny připravované motory budou mít dva až tři stupně naladění podle modelu.

Pokud jde o tříválec, ten se už prodává ve Volkswagenu Golf, který je technicky příbuzný s Octavií. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm. To je o pět koní a 25 Nm víc než nejsilnější dvanáctistovka v současné Octavii.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků