Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

120 komentářů

Jenda
7. března • 21:15

Jednoznačne GOLF Variant, je jednička. Každý ať vyzkouší a porovná si sám. Mě i moji rodinu přesvědčil. Octu tady má skoro každý, proto ji nechci. A interiérem se Golfovi nemůže rovnat zejména v nejvyšší výbavě: Elegance versus Highline to prohrává, kvalitou, vzhledem a zejména pocitem. Kdysi jsem říkal Německé strohé auto. Nyní to platí o Škodě že je moc strohá, bachratá a hlavně předražená!

dr. 120l
26. listopadu • 17:59

Cenový rozdíl není tak zásadní aby případný zájemce byl na vážkách. Hodně škodovek se kupuje do firemních flotil a tam se taky nehledí na "pár" tisícovek navíc oproti konkurenci. Spousta lidí se stále stydí sednout do korejce a chce škodu, vidím to u nás ve firmě. Kupují se holoocty 1.6 MPI za které by byly jiné auta s daleko lepší výbavou ale konzervatismus firem prostě dál tlačí nákupy jedním osvědčeným směrem.
Já bych asi taky šel do golfu, respektive asi ani k jednomu a šel bych do korejce kde je úspora daleko vyšší při stejné výbavě. A budu mít o něco klidnější spaní že mi to nešlohnou a pojistka taky bude nižší.

jezisek
27. listopadu • 15:38

Přesně tak a navíc pokud se ti u VW nebo Škody rozbije něco na autě od 24 měsíce a později, máš smůlu a servis cáluješ a cáluješ. A navíc "korejec" jak píšeš, nutně neznamená že je vyroben v Koreji :-)

dr. 120l
28. listopadu • 11:00

Jenže je těžké odpovědným lidem za nákupy do flotil vnutit něco jiného než klasiku ( u nás škoda, VW, Ford a Audi/BMW/MB). Nevidím důvod dávat za naftovou octu půl mega když i30 nebo Ceed je za 400 ....

Volvo S60
28. října • 16:38

Proč mají Škodovky vyhřívaná zadní skla? No přece proto aby vás nezábly ruce když je tlačíte! :-D

Honza
28. října • 16:23

VW je lepší v mnoha směrech, stačí si to sám porovnat. Je kvalitněji zpracovaný, má lepší jízdní vlastnosti a dokonce nyní k údivu všech vychází cenově výhodněji. Sám jej kupuji.

trubadur
29. srpna • 22:27

Ochcavka půjde postupně cenově dolů formou různých akcí na výbavy apod. Nebude to nic extra, ale něco to udělá. Plus by kokta snad měla být o něco prostornější (rozvor). A nic není tak horký jak se to uvaří, když nebude odbyt upraví se ceny... ale nechci se zastávat Škodovky, když vidím, že je auto dobré, nezáleží mi na značce a obecně mě ta skoro až hysterie ohledně Škody štve (ale ze se Škodě daří plnit diskuze, že? :-) )

Volvo S60
28. října • 19:23

Kdy už všichni konečně pochopíte že přišlo to co se dalo již dávno čekat!? Koncern zařízl Škodovku jako již před časem Seat! A nevím co na tom tak složitého, Golf bude už navždy jedničkou! Bohužel!:-D

Zákazník
22. července • 23:35

Před časem jsem se rozhodl pro nákup nového vozu.
První o koho jsem se zajímal byla Octvia 3.
Došel jsem čistě pragmatickým dojmem ke stejnému závěru jako autor.
Variant je co se týče výbavy jednoznačně lepší volbou a to je neoddiskutovatelný fakt.
Golf se mi i více líbí především v interiéru. Má o 5L menší zavazadelník což osobně nepovažuji za nic zásadního. Nejsem stěhovací ani stavební firma.
Octavia je velmi dobré auto a měl jsem Octavia 2 TDI s automatem v maximální výbavě a ve své době tato konfigurace nepatřila k nejlevnějším. Byl jsem velmi spokojen nicméně si dobrovolně nekoupím horší auto za více peněz. Je li někdo patriot já mu to neberu ale nemá smysl si lhát. Mimochodem XDS+ u škody nejde v některých konfiguracích vůbec koupit.

motorista
1. března • 11:31

Jezdil jsem tři roky v oct 1, čtyři roky v oct2, pak 4 roky v oct2 combi po faceliftu vždy v eleganci a motorem 1.9 TDI (dohromady nějakých 450t km, tedy ta auta znám dokonale) - nyní jsem vybíral auto a o jiném než oct3 jsem neuvažoval..., než jsem si sednul do sedmičkového golfa variant highline 2.0 TDI..., ať se jde škodovka vycpat s cenama, když se není schopna dostat pod golfa. Navíc Němci mají v této výbavě XDS v základu, absolutně neporovnatelné sedačky ergoActive, multilink vzadu, vyhřívané čelní sklo pokovenou vrstvou a ne dráty, chromové prvky bez příplatku, daleko lépe odhlučněné auto, vyvažovací hřídel u nafty, výborně řešenou mezipodlahu v zavazadelníku, která jde úplně vykuchat, navíc dá se na rozdíl od oct doobjednat třeba vyhřívaný volant, nebo parkovací kamera. Ve prospěch oct mluví pouze větší rozvor, stmívací venkovní zrcátko u řidiče a 230V zásuvka na středovém tunelu vzadu - je potřeba něco dodat? Škodovka je výborné auto, ale kdyby stála alespoň o nějakých 50t méně než lépe vybavený golf, aby mohl zákazník alespoň částečně dohnat rozdíly ve výbavě jejich doobjednáním..., bohužel oct se tímto stala druhořadým, ale i přesto nepochopitelně dražším koncernovým autem.

motorista
1. března • 11:31

Jezdil jsem tři roky v oct 1, čtyři roky v oct2, pak 4 roky v oct2 combi po faceliftu vždy v eleganci a motorem 1.9 TDI (dohromady nějakých 450t km, tedy ta auta znám dokonale) - nyní jsem vybíral auto a o jiném než oct3 jsem neuvažoval..., než jsem si sednul do sedmičkového golfa variant highline 2.0 TDI..., ať se jde škodovka vycpat s cenama, když se není schopna dostat pod golfa. Navíc Němci mají v této výbavě XDS v základu, absolutně neporovnatelné sedačky ergoActive, multilink vzadu, vyhřívané čelní sklo pokovenou vrstvou a ne dráty, chromové prvky bez příplatku, daleko lépe odhlučněné auto, vyvažovací hřídel u nafty, výborně řešenou mezipodlahu v zavazadelníku, která jde úplně vykuchat, navíc dá se na rozdíl od oct doobjednat třeba vyhřívaný volant, nebo parkovací kamera. Ve prospěch oct mluví pouze větší rozvor, stmívací venkovní zrcátko u řidiče a 230V zásuvka na středovém tunelu vzadu - je potřeba něco dodat? Škodovka je výborné auto, ale kdyby stála alespoň o nějakých 50t méně než lépe vybavený golf, aby mohl zákazník alespoň částečně dohnat rozdíly ve výbavě jejich doobjednáním..., bohužel oct se tímto stala druhořadým, ale i přesto nepochopitelně dražším koncernovým autem.

Stefan
18. července • 10:01

a ved Volkswagen alias skoda je to isté resp iné deriváty a VW počita ,že blbí cesi budu kupovať tzv skodu aj na slovensku-- VW si urci vsetko --patrí mu vsetko a to absolutne!! tak aký význam má tento clanok ibaže nech si rozmyslia buduci kupujuci že radsej VW ..
a možno má niektoré materialy a aj ten istý motor povedzme TSI lepší kvalitnejsí vo VW!B-]

HHH
18. července • 8:27

Když se vrátím k liftbacku, tak krátkého Golfa bez zadního stěrače nekoupíte, za to u Octávie se připlácí v každé výbavě. Jedná se o vskutku "Simply Clecer řešení" jak zákazníka trochu pumpnout, ale dostane za to škabku - dokonalý tah :-)

Skrew77
31. července • 13:38

Jestli to nebude tím že u hatchbacku se to okno sviní mnohem víc než u liftbacku nebo sedanu ;) Ten bordel na okno lítá totiž zespoda od kol a u liftbacku to odstíní kufr.

Antiautomat
18. července • 8:26

....zasa bude platit stare dobre TREBA SO POCKAT, nakolko:
a/ vsetko na nalepku 'new, neu, nove' je predrazene automaticky (a nielen u aut)
b/ cena a vybavy sa budu menit a nie je tazke uhadnut ako
c/ spolahlivost TSi motorov nech testuje Helmut, ten na to ma (kupa diesela je totalny nezmysel)
d/ kopec vyrobnych chyb a technickych zmien (minimalne) v prvom roku-dvoch vyrobyOno zase treba priznat ze oktavka nam povyrastla a dostava sa na rovnakeho menovatela ako golf, lenze to prinasa aj rovnake chyby, nakolko technike konzernu dvakrat neverim (spocitajme si tu kopu pruserov za posledne roky). Obavam sa ze stara dobra jednoducha poctiva 'kokta', coby spolahlivy pracant, je uz minulost. Mam za to ze (momentalne) za tu cenu sa daju zohnat lepsie a technicky vyzretejsie auta. Cize skratka a dobre: POCKAT SI. Kupovat taketo auto teraz je ako kupovat macku vo vreci.

Brumla
18. července • 3:38

Toto je opravdu skvělý článek, jen bych chtěl uvést na pravou míru tu záležitost s tím kufrem.
Octavia v žádném případě nemá větší kufr. To je pouze marketingový trik.Představte si to takhle: rozměry kufru Octavie jsou cca 1 x 1,4 m.
To znamená, že pokud zvednete plato o 1 cm, zvětšili jste velikost kufru o celých 14 litrů. Dobrý ne? Celá záležitost s větším kufrem Octavie tedy neznamená v lepším případě nic jiného, než že je v Octavii plato kufru umístěné o 3,6 mm výše. Úžasná výhoda, že. Kvůli tomu se určitě vyplatí si koupit škodivku. Lze ovšem dovodit i méně optimistickou interpretaci, že je plato vyrobeno z fórovějšího materiálu, který je o ty 3 mm tenčí.

petr
18. července • 6:47

Škoda Octavia Combi:objem kufru dle výrobce: 610 litrů
objem kufru naměřený: 523 litrůhttp://www.vybermiauto.cz/autodata/skoda/octavia-co... ...

strejda od piva
18. července • 5:53

furt nechápu co všichni s tím kufrem mají...90% lidí a poslední dobou i tu redaktorů zajímá KUFR..KUFR.KUFR...ale jak auto jede,jaké jsou tam motory,to jaxi už řeší minimum...to fakt denně každý vozí v kufru pro strýčka příhodu rakev pro tchýni???

Brumla
18. července • 6:22

Tak to záleží, jak kdo chce auto využívat. Pokud s tím někdo jezdí jen s aktovkou do práce, tak moc velký kufr nepotřebuje. Pokud někdo hraje na bicí, tak mu může být kufr oktávky ještě malý. Myslím, že je kravina kritizovat to, že někdo potřebuje velký kufr. A ubohost je tendence některých petrolheadů kritizovat český národ za to, že preferuje auta s velkým kufrem, protože to o nás říká spíš dobré věci než špatné (sportujeme, máme děti, máme koníčky, pěstujeme vlastní zeleninu, do práce jezdíme spíš mhd.. kdo s tím proboha může mít problém?)Otázkou spíš je, jestli nás automobilky neoblbují nesmyslnými čísly, která nemají reálný význam. To se týká nejen kufrů, ale i spotřeby, ad.

dave_007
17. července • 23:04

Podle meho nazoru je jedno auto za 18 a druhe 20-2.

dave_007
17. července • 22:44

Vite kdy se nejvice vzrusi Anglican? Pri diskusi o pocasi.
.
.
.
A vite kdy cesky motorista? Pri diskusi o "skudce".
:-D

reven_21
17. července • 22:53

Tak se tu každej zasmál, a ted mazej spát :-)

dave_007
17. července • 23:06

Ano dedecku. Dobrou noc a nezapomen si vyndat zubni protezu pred spankem. :-D

reven_21
17. července • 23:17

:D :D Jak milý hoch :D

Stary Bobr
17. července • 20:50

Pan redaktor zapomněl na fakt, že Golf má o 5 cm kratší rozvor.
Přerostlý zadní převis zruší výhody véíceprvkové nápravy.

yoggi
17. července • 20:34

Myslim, ze pokial je cena rovnaka alebo nebodal niekedy lepsia v prospech vw, tak vsetci co uvazuju o kupe medzi nimi musia mat jasno. VW je racionalnejsia volba. Aj ked som priaznivec skoda, musim uznat, vw je kvalitnejsi a toto si ustrazi. Jednoducho sa musime zmierit, ze Skoda hra druhe husto a aj bude keby neviem co. VW si jasne strazi poziciu ( ten si nemoze dovolit prestrelit cenu a pod. ). Inak by krachovali jeho plany. Ja by som tiez volil golfa variant

fogel
17. července • 20:20

Vrtáte se tady v h...ě,co je lepší.Cena domácí značky by měla být posazena tak,aby zákazník nemusel přemýšlet co si koupí,jestli renaulta, VW,opla, forda nebo škodovku.

Honza
28. října • 15:57

Žijeme přece v Česku, ne! Pak je to tady píšete v pořádku, je to chyba našich národů Č + M. V Egyptě nám říkají Chicken - kuře!!! Něco na tom je.

Geeker
17. července • 19:49

Asi tak jak je možné že oba vozy stojí +/- stejně když přes 50-60% auta je stejných. Co je jiné je pouze "plechařina a plasty" ale budiž, další věc je cena práce v německu a u nás, takže je naprosto zřejmé, že Škodovka dostala "doporučené" aby nastavila ceny které nebudou konkurovat VW. Neříkám že O III je špatné auto, ale design je naprosto mimo, to co bylo na O II tak zajimavé po faceliftu zničili a teď ještě víc. Vypadá naprosto tragicky jsou ledky v předních světlech když jsem je viděl poprvé naživo tak jsem si myslel, že si nějaký tuzer (opak tunera) koupil led pásky a nabastlil do světel. Audi i kti korejci to mají řešené mnohem elegantněji, hold německo si hraje svoji hru.

yoggi
17. července • 20:26

Dneska som videl tiez octaviu combi s ledkami. Jedine preco som si to vsimol, ked isla oproti mne bolo nesuhra umiestnenia take zvlastne rucive nieco a aha nova octavia s led.
Pride mi to, ze si povedali dnes su ledky in, co s tym a capneme to sem.

Patatas Guerrillas
17. července • 18:44

Vazeny pane redaktore, bylo by moudre, srovnat (ne z kancelare od stolu, nybrz v terenu) nabidky primo v autosalonech. Projit si cca 5 autosalonu od kazde znacky, nekde jsou vedle sebe:-) a pote poreferovat nam ctenarum, jak jste byl sikovny a kolik ze teda nakonec dela rozdil v kupni cene te vybavy a te znacky. Co myslite? Casu malo, ze, avsak kvalitnim clankem muzete jen ziskat. A my ctenari take. Ciao a tesim se na neco lepsiho

Petr Maleček (dj.kure)
17. července • 19:56

A co z toho? Že pan redaktor dostane v místě bydliště (nebo tam, kde se bude ptát) nějakou slevu (neoficiální) přece neznamená, že vy ji dostanete jinde také takovou. Podle mě je právě to co jste napsal totální hloupost, protože nabídka je individuální. Může být částečně podobná, ale také nemusí. Takže držet se ceníků je v pořádku.

Mirek
17. července • 19:25

To chceš říci, že sleva je nějaký nárok a ne soukromé vyjednávání každého zákazníka? Si snad myslíš, že když tobě nabídnou nějakou cenu, tak tuto cenu musí nabízet každému? Co když ti slevu nedají, co budeš psát potom?

Petr Maleček (dj.kure)
17. července • 19:56

Omlouvám se, nedočetl jsem reakce na příspěvek a napsal jsem to samé, co Vy. Mám stejný názor.

Mirek
17. července • 20:44

V pořádku, netřeba omluvy. :-)

mpolan
17. července • 18:59

Jako že ceny Octavie jsou schválně takhle nasazené, protože se ví, že u nás se přeci o všechno smlouvá jak na tureckém bazaru? No jo, není divu, že nás stále neberou za součást vyspělé Evropy...

reven_21
17. července • 18:51

Pravda. To by ale potom už nemohl v takovej fluš článku "hateřit"

komik
17. července • 18:12

1) zajímalo by mě srovnání v ČR a DE
2) automobilový trh houstne a VW si dal nějaké prodejní cíle. Vždy bude pro management snadnějš obhájit, že VW plán splnil, bohužel některé dcerky jako Škoda, Seat ne.. Takže je aktuálně pro výroční zprávy hezčí, pokud VW přebere část tržního podílů Škody. Ale samozřejmě dúležitější bude srovnání v Německu, Anglii atd a pak bych očekával, že v ČR Škoda udělá brzy akční Octavii Fresh.

VW
21. července • 12:16

Co se podívat na prodeje aut v Austrálii 2013! VW 8místo, Škodovka 24!? Proboha proč!?

VW
17. července • 17:04

Seat od září dočasně do konce roku 2013 přerušuje výrobu aut ve Španělsku! Nebude se sice zatím propouštět, ale zaměstnanci za 60% mzdy na nucené dovolené! Pokud bude takto dál pokračovat Koncernová cenová politika, tak od kdy to samé nepotká zaměstnance Auto Škoda!? Trh v ČR a SR nic nevyřeší!? B-]

power3
17. července • 16:37

Koupil bych octavii proto že se mi líbí.:-P

Honza
28. října • 19:24

Já ne, beru si Golf Variant je to super kvalitní auto (zejména pak interiér) a navíc i za super cenu, takže O3 na něj nemá!

josephko
17. července • 16:07

Pokiaľ človek čo i len trochu používa mozog, tak si jednoznačne vyberie Golfového kombíka. Octaviu si ľudia budú kupovať zo zvyku...
Iná vec je, aké zľavy sa budú dať získať na Škodkovku a aké na Golfa. Keď sme v roku 2005 do firmy kupovali dieslovú kombíkovú Octavku 2 v top výbave, tak jediným telefonátom (kupovali sme ju v inom meste a nikoho sme tam nepoznali) sme cenu znížili z 890.000 Sk na 800.000 Sk.
Keď sme to potom povedali predajcovi v našom meste (ktorý nám dával zľavu 2 %), ten sa len na toho druhého posťažoval, že to robí len pre to, aby si získal zákazníkov :-D.

Honza
28. října • 19:21

Svatá pravda, kdo to nechce vidět, tak je mi ho upřímně líto, protože je jen zaujatý ve prospěch tohoto neauta. Ochcávka se fakt vymyká všem pravidlům. Já si kupuju VW Golf Variant od dealera škody jsem dostal slevu na O3 jen 52 tis. od dealera VW pak 69 tis. Nebylo co řešit, cha cha. Jenže tady některým trubcům to nevymluvíš, jsou zaujatí, přesto že je to stejný koncern: stejný motor, podvozek a další díly!!!

Tycoon
17. července • 15:54

Nemělo by se zapomínat ani na to, že Golf má kvalitnější materiály v interiéru či lepší odhlučnění. Naopak Octavia má kromě většího kufru i o něco větší prostor na zadních sedadlech. Čistě z hlediska oficiálních ceníků je Golf prostě mnohem lepší koupě. otázkou však je, jaké slevy může prodejce Škodovek nabídnout, hodně se mluví o tom, že stačí říct u dveří dobrý den a prodejce už nabízí na Oktávku slevu.

Honza
28. října • 15:52

Kupuju (fauvéčko Golf Variant 1,4 TSI 140 PS HIGHLINE), po důkladném zvážení a srovnání kvalit a výbav. Cenově, což mne také překvapilo, vyjde po slevě VW7 o 59 tisíc levněji než O3 (taktéž již po slevě ve srovnatelné výbavě). Tvrdá realita, ale pravdivá.

Mirek
17. července • 16:17

Ano, je to pravda. Na konci března jsem se šel podívat, jak vypadá na vlastní oči. Projel jsem se s ní a ihned mi na dotaz o ceně řekli, že je možná sleva. Nechal jsem cvičně udělat 1,8 TSI s nějakou výbavou a hned tam dopsal bez jakéhokoliv popostrkování slevu 9% a dodal k tomu, že to je maximum, co může nabídnout.

bob
17. července • 14:52

Já se nemůžu vynasmát té škrabce. 99,999999 procent lidí stejně otevře dveře a auto nastartuje a ak jde teprve škrabat.

Petr Maleček (dj.kure)
17. července • 19:52

Tak mě ta škrabka celkem užitečná přijde :-) Takhle když přijdu k autu, tak musím rukama seškrabat sníh kolem rámu dveří aby mi nenasněželo dovnitř, než usednu po otevření dveří. Jinak samozřejmě, nastartuji, zapnu vyhřívání předního okna a jdu škrabat.

jenda
11. ledna • 13:41

Škrábe jen trouba, že bych si kupoval auto kvůli škrabce? To snad vymyslí jen hlupák. Holt Čecháčská nátura.

kolemjdoucí
17. července • 22:53

škrabka je určitě užitečná věc, nicméně mě je vás líto, že to musíte škrábat nehtama pokaždé, když vám neprodají nové auto i se škrabkou na led. Musíte vážně trpět. Nejen při škrábání ledu, ale i při výběru auta, aut se škrabkama ne led je jako šafránu.

KptBobr
17. července • 14:42

Bulvar titulek, obsah o nicem, a horda ovci, kteri se na to nachytaji. To je k popukani, pane Dittrich nevzal by jste fleka v Blesku nebo ve Chvilce pro Tebe :-D ???

tonda
17. července • 14:31

A kdo by to řekl.Jinak za hodně peněz málo muziky.To se vědělo,ví a bude i nadále vědět a paltit.Že je Octavie předražená se ví,je to politika Škoda a VW....

Lukas
17. července • 15:25

Předražená ani ne. Tedy pokud neberete v potaz jen ceníkovou cenu bez ohledu na provozní náklady, servis apod. V různých akcích se dají Octavie pořídit hodně slušně.

Honza
28. října • 19:15

Tak naschvál porovnej si nové kombi od obou a budeš mrkat. Proto jsem se rozhodl pro VW Golf Variant 1,4 TSI, HIGHLINE. Nemá chybu, lepší podvozek, který u OCT 3 nejde k tomuto motoru! Kvalita i uvnitř o třídu a stejný prostor! Potvrdil mi to i prodejce škody, že je lepší Golf.

Mirek
17. července • 16:10

V jakých akcích? To se už prodává v Kauflandu? Pamatuj, že konkurence nabídne také lepší cenu, než je v ceníku.

Lukas
17. července • 14:10

Přijde mi to, jak srovnávání jablek s hruškami. Golf i Octavie jsou přece každý určený pro jinou skupinu lidí (hatchback proti liftbacku). Octavie zas tak draze nevychází hlavně, co se týče její užitný hodnoty nebo i toho, že si celkem drží cenu, když jí člověk za pár let prodá.

Honza
28. října • 19:11

Jenže u nových combiků je to teď úplně jinak. Ve prospěch fauvé.

anonym
17. července • 14:40

Jenže tady hodnotili kombíky :-P

Lukas
17. července • 15:21

Jasně. Nějak mi to při psaní příspěvku uteklo. Ale ten zbytek platí.

Tycoon
17. července • 15:56

Neplatí nic. Kombíky Golfu a Octavie mají plus minus stejnou užitnou hodnotu a zůstatkovou cenu při následném prodeji budou mít také plus minus stejnou.

anonym
17. července • 15:55

Takže Golf si cenu nedrží?

vovik
17. července • 13:37

a co takto povinne pojisteni, nebo jeste lepe naklady na servis, to bude asi nekde jinde co?

Zelí
17. července • 13:34

VW postavila ceníky tak, jak je postavila. Možná se nám to zdá divné, ale možná přišli na to, že obchodně je OIII "vyšší šajba". Já to těžko porovnám, protože jsem neviděl ani jedno z těch aut.

senegalec
6. prosince • 17:14

Stačí sa pozrieť na "zisk" výrobcu na jednom aute.
Je citelne vyšší u Škody (cca 1100€) oproti VW (cca 850€).
Že by to bolo vlasteneckou prirážkou ?

pepan
17. července • 13:20

Šmarjá Panno! :-D To je výběr.. Kostitřas nechci a krávu v kufru nevozím. Hamlet to měl jednodušší. :-D

neodborník
17. července • 10:37

Nadpis článku a téma srovnávání je určen jen pro české soudruhy nadávače s jediným kritériem, cena ! Ten kdo na to má, opravdu má, neřeší jen cenu, navíc tu ceníkovou a koupí to co mu vyhovuje nejvíc. Jak by to tedy mělo "správně" být ?

clupo77
1. listopadu • 13:59

Trosku ti otvorim oci!!Asi 2 tyzdne som sa rozhodoval co si kupim,Octavia alebo Golf...Golf Comfortline alebo Octavia Eleganc,vybava Golf par drobnosti navyse v hodnote cca 500€ ako koberceky,povina vybava,senzory aj v predu,zimny paket,XDS..Interier v Golfe je krajsi a kvalitnejsi ( prvy dojem),cena Golf 18600€ po vsetkych zlavach,ktore mohol predajca urobit.Jedna sa o skladove zasoby toho isteho predajcu...Octavia mala + len metalizu,Golf je vo farbe bielej rozdiel cca 300€,cize Golf by stal v metalize cca 18900€.No a cena Octavie s tym istym motorom a skoro s takou istou vybavou je 20500€ s takymi istymi zlavami.Ale bez povinnej vybavy a kobercekov v hodnote 100€.Takze rozdiel 1600€ na skoro takom istom aute.Tak ja som usetril 1900€.... A to som bol majitelom Octavie I a aj II facelift....Autor clanku ma pravdu v cenach.Golf je jednoducho lacnejsi.

Jenda
16. prosince • 22:17

Přesně, měl jsem to samé "dilema". Vyhrál to Golf Variant Highline 1,4 TSI 140 koní, protože stejný prodejce mi nabídl O3 a GV7 - stejné výbavy, motory, barvu a prostě vše, jenže s tím rozdílem, že Golf Var. 7 vyšel cenově výhodněji + těch pár věcí na které Octa nemá! Octa už po slevě 533 900,- Kč ale Golf po slevě 476 000,- což činí bratru 58 000,- Kč ve prospěch VW. Nebylo co řešit. Po této zkušenosti vím, a říká to i spoustu jiných lidí že je Škodovka je celkově už předražená. Navíc O3 je už až moc nadměrně velká - bachratá. Nemá XDS+, lepší zadní nápravu a také kvalitní interiér jako VW, 8 repro. (ale dají ti škrabku, nech si ji nechají) Co mě ale dostalo byl pohled do toho kufru Octy: koberec a vnitřní polstr je totalně hnusný, ten levný materiál co na něj použili úplně devalvuje toto auto!!! Každý něchˇposoudí sám. B-]

10.0.2.xxx
4. března • 21:49

Nedorovna levnejsi nakup golfa pote octu na cenach za servis?

Jenda
7. března • 21:08

Určitě ne, koupi mi doporučil známý , který prodává Škodovky. Ceny jsou stejné jak pro škodu, tak pro golf, potvrdil mi to a garantuje stejné ceny. To auto je fakt velice, ale velice dobré. Syn i manželka jsou unešeni, po té co jsme měli Focuse a předtím výborného Escorta (14 let). Doporučuju se v něm projet a vyzkoušet. J.

Pepin
28. října • 15:37

Nadpis článku a téma srovnání je určen jen pro české kapitalisty (podnikatele a mafiány). Ti jak je známo nekupují Škodovky, ale výhradně cizí značky. Navíc Škoda je stejně Volkswagen, a to bez debat - motory, podvozky a jiné komponenty jsou výhradně německé. Češi, kteří jsou v totálním morálním úpadku již vůbec nerozlišují mezi lží a pravdou, jsou úplně mimo realitu. Zkrátka Česko se vším všudy.

bob
17. července • 14:51

Jen že člověk který "na to má, opravdu má" většinou nešáhle po sociální Octavii a jde do něčeho pro lidi co maji peníze .. .

RadovanFord
2. července • 15:46

Já nevím o čem se ted bavíme, ale jestli ti tohle: http://skoda.tukas.cz/skladove-vozy/2004-octavi... ... auto přijde jako sociální, tak jsi opravdu velmi náročný.

reven_21
17. července • 18:48

To tu ještě nebylo. Někdo tvrdí že je octavka předražená a někdo dokonce že je to "socialní" :D :D

Pepin
28. října • 15:45

Octávka (jak někteří píšou ochcávka) není auto. Je to kočkopes a paskvil, děkuji nechci. Nicméně pro některé, uznávám je asi dobrá, a to zjistíte pak podle toho kdo nebo kteří s těmito auty jezdí - většinou jsou bezohlední, arogantní, nebezpeční a piráti silnic v plné míře. Není se čemu divit vždyť přesedlali ze 105-tek a favoritů.

Volvo S60
28. října • 16:05

JJ konečně zase někdo potvrdil skutečnou realitu našich silnic! Přestože naprosto souhlasím, jelikož mám stejné zkušenosti, mám pocit že tě tu brzy roznesou na kopytech! B-]

Aloha
17. července • 20:07

Tady jde o to, že vůči svým konkurentům to je předražený, přeci jen za horší auto ( použité materiály v interiéru, torzka) chtít víc peněz O3 vs Golf a to obě auta patří ve své třídě mezi ty dražší je docela síla. A to sociální naraží na to, že za stejné peníze už se dá u konkurence koupit vyšší třída, která na tom bude po všech směrech líp. Já ač příznivec Škodovky kdybych teď volil nové auto tak bych šel do Golfu. Pokud vy radší zvolíte O3 je to vaše volba

reven_21
17. července • 22:52

Tak určitě. Kdaždé z těchto vozidel bude mít svého kupce.

Mirek
17. července • 11:18

Toě se nelíbí porovnání výbavy k ceně? Znáš lepší variantu porovnání? Nebo se ti nelíbí, že Octavia dostala v tomto porovnání na prdel.

reven_21
17. července • 12:49

Na prdel?:D :D Jak jsem četl články od tohoto "autora" který je očividně uplně hotovej z korejskejch "KHUUL" aut... pro které je škodovka trnem v oku... nad článkem se dá pouze jen usmívat, kdyby to bylo opravdu tak hrozné tak není octavia jedním z nejprodávánějších aut. Když se začala prodávat OII tak byla o víc jak 100 000 dražší, a koukni kolik jich jezdí :D
(a nezapomen to zase rozdělovat na složební a soukromá auta :D :D) Pravdou je, že OIII jezdí víc a víc, a pokdaždý když někam jedu tak nějakou potkám.

Mirek
17. července • 13:18

A místní sklerotik. Takové rozdělení jsem nikdy nedělal. Tobě opět nedochází, že jsou z jedné stáje a horší produkt je dražší. Vlastně proč se divím.

reven_21
17. července • 13:54

Definuj horší produkt? Vice jak polovina součástek bude identická.
Já bych otobě mohl říct to samé, tak to akceptuj. Holt debatujem jinym zpusobem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
17. července • 16:07

Jako klasicky jsi přišel rýpat a nediskutovat. Pokud se v tom nevyznáš, tak tě rozhodně nemíním školit. A cos napsal o těch korejských... to mluví samo za sebe. Máš asi "mozkový" spoj s autorem, když se o tom nikde nejde dočíst.
Jinak, celkem dost potkávám na cestách Logany, Thalie..., co myslíš, jsou kvůli tomu lepší než nová Octavia, kterých jsem potkal opravdu moc málo?

reven_21
17. července • 18:55

A ještě něco Loganů a thalii jezdí hodně proto, že je to "sociální" levné auto. Když ale jezdí hodně aut které jsou uudajně předražená jako octavia tak zřejmě nebude nekvalitní a tak předražené vozidlo, ne? Schválně jestli uhodnu co napíšeš

VW
17. července • 19:00

A není ten nový Logan a Thalie již o něco lepší jak starý Megan??

reven_21
17. července • 19:49

čekal jsem kdy to řekneš:D Bohuže už to není aktuální :-) megana už nemám :-)

VW
18. července • 8:18

Předpokládám že to je OC2 1,9TDI!? Jediná rozumná volba!B-]

reven_21
18. července • 14:33

Octavka v benzínu a pujde překopat na LPG

VW
18. července • 16:02

Jinak 1,8T 110kw nejlepší benzínový motor od VW! Super volba!!!B-]

VW
18. července • 14:45

Dobrá volba, ale chce to přimazávaní ventilů! Já mám 2,5T 154kw a spotřeba 9-10l LPG dle způsobu jízdy! LPG Polsko cca13,50Kč!

reven_21
18. července • 15:20

Škodovácké motory obecně přimázávání nepotřebují, ale rozhodně není od věci ho tam namontovat... nic se tim nepokazí. Při 110kw to žere v benzínu při inteligentní jizdě nějakých 7,4l/100... Vtom plynu to bude tak o 10-20% víc... jak řikáš dle zpusobu jizdy.

VW
18. července • 15:51

Správně řečeno při inteligentní jízdě! Kolega v OC1 1,8T 4x4 celkem v pohodě 20l benzinu! A ani v plynu žádná velká úspora se nekonala a tak šel raději do nafty! Jinak z důvodu šetřeni již dnešní motory bez úpravy hlav přímo z výroby nejsou schopny dlouhodobý provoz na plyn přežít! Viz Subaru!

reven_21
18. července • 17:32

TOhle je normál předokolka. Musim se ale hodně krotit abych se dostal na tech 7,4l... což je u tak poměrně silného motoru docela těžky...
Jinak dnešní WV group motory jsou TSi motory a ještě donedavna byl LPG system kterej se do toho montoval extremě nespolehlive a ještě se musel dělat přívstřik benzinu aby se nezapekl benzínový vstřikovač. Ted ale v Holandsku je novej system který došel už knám... Kdy se v autě vymění benzínové čerpadlo u TSi za kombinované čerpadlo benzín/plyn... a misto navrtávání nových vstřikovaču jsou použity přímo benzínové vstřikovače. Nevýhoda je, že ten system stojí cca 60 000kč.

VW
18. července • 17:58

Já mám 5 válec sekvenční vstřikování, reduktor BRC GOLD, řídící jednotka Stag 300-6 plus/Polsko/ za 35t Kč Havel plyn a.s. Studenec montují to již přes 20 roků! Naprostá spokojenost, 2roky záruka!

reven_21
18. července • 18:20

Na Klasické vstřikovaní (před ventil) jsou ty systemy oprvdu vychytané a šlape to jako hodinky. Problém byl u toho přímého vstřikování kde to prostě nechtělo fungovat. BRCko je opravdu slušnej system, jen ty dily bejvaj někdy trochu drahý.

VW
18. července • 18:41

Ta naše diskuze je tak trochu mimo mísu té původní, ale jen snad ještě že montáž slušného systému LPG u seriozni firmy na 4 válec se dnes pohybuje cca 25-28t kč!? Ale další náklady v průměru cca 150,-kč na 100km není potřeba dále komentovat a povinné roční revize za 400,-kč je také zanedbatelná jen snad výměna plynové nádrže po 10 letech za 4-5t kč !?

reven_21
18. července • 18:58

Ta cena +- sedí, je to takovej ten "zlatý střed". Dá se to postavit za 20 ale třeba i za 40...

reven_21
17. července • 18:47

A jak dlouho se ty logany a thalie prodavaj? Narážel jsem tim na to, že tu tobě bodobní psali jak se to bude málo prodávat protože je to drahyyyy, kdoví co ještě. A já ted když někam jedu tak minimálně 3-4 nové octavie potkám a je to lepší a lepší.
Zřejmě si ale pleteš pojmy. Ty chodíš záměrně do diskuzích o škodovkách abys tu "hateřil" a pošpinoval, ikdyž k těmto autum očividně nemáš vubec žádnej vztah.... Tak mě neříkej nic o rýpaní a nediskutování. Mirečku.

Mirek
17. července • 19:21

Tak proč se sereš do mých příspěvků, blbečku.

reven_21
17. července • 19:50

Ted si odhalil svou pravou tvář :-)

Mirek
17. července • 20:38

Již jsem ti to několikrát napsal a stále to platí.
Tak proč se montuješ do něčeho, kde s tebou evidentně nechce nikdo komunikovat?
Buď tak laskav a jdi si nechat nafackovat do tvé nejbližší nálevny a nepiš své cancy k mým příspěvkům.

reven_21
17. července • 22:51

Jooo ted si mi to šíleně natřel. Jak typické, když mi dojdou argumenty tak začnu kopat a nadávat, že?

VW
17. července • 19:38

Chovej se slušně! Nebo hodnotíš okolí podle sebe!?

Mirek
17. července • 20:32

Hodnotím pouze jednoho dotěrného, vlezlého, hlupáka. Ostatní jsou určitě v pohodě a proti nim nic nemám. Stačí ti to?
A ty se tedy hodnotíš jak, když vidíš, že dotyčný se snaží jen rýpat a asi je to jeho životní poslání, že takto píšeš k něčemu, co se tě evidentně netýká?

reven_21
18. července • 1:00

Facepalm:D :D

Patrick
17. července • 23:22

A kde jsi vzal, že horší produkt je dražší? O3 je větší auto než golf7 variant, je po ní evidentně dostatečná poptávka a výrobce proto může prodávat za takovou cenu, za jakou klientela je ochotná koupit. Až bude někdo ochoten zaplatit za Lodgy 600 000, bude stát 600 000.

Mirek
18. července • 11:06

Jestli to nebude tím, že asi nic nečteš, nic si nevyzkoušíš, ale jsi jen účastník diskuzí. Pokud jsi nepochopil, co jsem výše napsal, tak to jen tvůj problém. A ještě drobnost, jestli si myslíš, že dažší znamená automaticky lepší, tak to musíš mít jen šťastný a bezstarostný život.

Patrick
18. července • 23:14

jsi idiot

Mirek
19. července • 5:57

O tom kdo je idiot se dá úspěšně pochybovat. Již jen přečtení článku naprosté většině stačí, aby věděla které je lepší. Jenže potom je tady skupinka nekritických fandů Škoda, kterým už nepomůže ani svěcená voda. Ty jsi evidentmě nic nečetl, nebo nic nechápeš, nebo jsi ten fanoušek.

reven_21
19. července • 11:00

A pak je tady skupina tupých hateru který si sem jen chodí honit triko :-) se škodovkou nebo obecně s WV group nemají vubec nic společného a stejně sem chodí hateřit.

VW
21. července • 9:11

Jak spotřeba? Já včera pří ostřejší jizdě + 10% nad limity 9,09 LPG za 2,25 Zl!

Patrick
20. července • 18:02

Chtěl bych vidět, jak bude mirek "úspěšně pochybovat" to tom, že je idiot. Sám toho moc nezvládne.

reven_21
18. července • 14:30

Ano:D Ještě je typuji na to že jezdíš nakupovat do polska :D

VW
18. července • 14:40

LPG v Polsku 2,16Zl! Zl-6Kč!

reven_21
18. července • 15:21

Já narážel na potraviny:D

VW
18. července • 15:39

JJ samozřejmě ohledně potravin není co řešit, cena cca o1/3levnější a kvalita ať si každý udělá svůj názor a své rozhodnutí! Žádný stát krom ČR si doma neprodává špatné věci ty vyváží! Zde to ale funguje poněkud jinak!

james
17. července • 11:12

a ty co mas za problem, dali si namahu aby ukazali ze podla cennikovej ceny octavia vychadza horsie ako golf. a aku cenu mali brat v uvahu ked nie cennikovu to mali chodit za kazdym predajcom zvlast aby taky ako ty mal dusu na mieste, chod a zreferuj nam potom a nevynechaj ani jedneho predajcu!!!

Jarda
17. července • 22:42

Ale tak ho zhod pre nic.Ja vybavy nepotrebujem chcel by som safety paket.Tucne sedacky aj na narazy nad 50 km/h, vysutz do strechy - panoramaticku nechcem, vystuze pridavne do dveri, vzperne tyce medzi tlmice, 5 bodove pasy - aby ma netlacili ako napinacie, A NORMALNY MOTOR ani dizel ani turbo
http://life.ihned.cz/auto/c1-60266590-jak-s-au... ... Vsteky elektromotorceky, koberceby, snimace dazda, xenonya pozlatka nech si stracia to nie je vybava.Vobec si neuvedomujete ake "E-ckove" smejdy tito ponukaju?

Doporučujeme

Články odjinud