Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Na trhu se nám dějí zajímavé věci. Krátce poté, co Škoda představila dlouho očekávanou a tolik oblíbenou Octavii Combi, přišel do prodeje také její sourozenec a zároveň velký soupeř, se kterým mladoboleslavský model ale nemůže hrát příliš vyrovnanou partii, neb si mateřská značka ponechala pro svůj automobil několik důležitých trumfů.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důvod číslo 1: základní ceny
  2. Důvod číslo dva: výbavy, Příplatky?

Výčet toho, co už bylo napsáno na téma nové Škody Octavie, by zabral pěknou řádku stránek. Pokud se chcete podívat, které články už u nás na toto téma vyšly, následujte link www.autorevue.cz/nova-octavia. V nedávno vydaném testu verze kombi s pohonem všech kol jsme psali, že Octavia obecně není vůbec špatné auto. Naopak, má řadu kladných vlastností počínaje obřím zavazadelníkem a jízdou konče. Vlastně by to mohlo být asi výborné auto, kdyby si Volkswagen neponechal celkem pochopitelně některé trumfy ve svých rukou.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Můžeme se rozčilovat, jak chceme, ale jde o logický krok. Vlastník je jasný a ten určuje pravidla hry. Takže Octavia bude muset bojovat proti Volkswagenu Golf Variant s několika handicapy. Začít můžeme třeba dnes už velmi dobře známou zadní nápravou. Ta je sice nově vyvinutá, ale s víceprvkem vzadu to je prostě a jednoduše o něčem jiném. Nicméně toto už bylo taktéž probráno ze všech stran, takže se pojďme podívat na téma jiné, možná ještě důležitější. Na peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dvojčata a zároveň velcí soupeři. Proti Volkswagenu Golf Variant to nebude mít Octavia vůbec jednoduché.

Důvod číslo jedna: základní ceny

Dát si trochu práce a srovnat ceníky těchto soupeřů má za výsledek docela překvapivá zjištění. Člověk by tak nějak očekával, že Octavia bude levnější, ale to je pravda pouze částečně. Když se pak podíváme blíže na jednotlivé položky, zjistíme, že alespoň co se základní výbavy týká, vychází Golf Variant překvapivě lépe.

Škoda | Autosalony | Premiéry | Byznys | Škoda Octavia

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

První Octavia Combi může být vaše s motorem 1.2 TSI a výbavou Active. Škodovka si naúčtuje podle ceníku 334 900 Kč. To samé od Volkswagenu má v ceníku zapsanou částku vyšší o čtrnáct tisíc. Jenže čím vyšší je pořizovací cena, tím větší je cenový rozdíl – ve prospěch Volkswagenu! U prvního dieselu, který ke Golfu s karoserií kombi můžete získat (1.6 TDI 77 kW, Octavie nabízí ještě slabší verzi stejného motoru), je Volkswagen už levnější o dva tisíce Kč. U první naftové čtyřkolky s prostřední výbavou činí rozdíl již 22 000 Kč (opět ve prospěch VW), dvoulitrové TDI je levnější o 33 000 Kč (opět s prostřední výbavou) a to prozatím nejdražší, tedy 2.0 TDI 4x4 se již v ceně rozchází o 50 000 Kč. Znovu, ve prospěch Volkswagenu. U něj je tato motorizace dostupná pouze s vrcholnou výbavou Highline, u Octavie ji lze pořídit také s prostřední výbavou. Ta ovšem stojí stejně jako vrcholná u Volkswagenu.

Octavia Combi může sázet na své známé jméno, asi také na něco, čemu bychom mohli říkat stálí zákazníci, přidá o něco málo větší kufr, širší nabídku motorizací a levnější základní verzi. Jenže ceníky hovoří jasně. Takže prvním problémem pro Octavii je určitě základní nastavení oficiálních ceníků. Volkswagen Golf Variant je ve vyšších výbavách výhodnější.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důvod číslo 1: základní ceny
  2. Důvod číslo dva: výbavy, Příplatky?
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 544 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 138 745 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 160 953 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků