Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Ženevský autosalon přinesl kromě jiného hned několik zajímavých „autosalonových“ soubojů. Z českého pohledu ale to nejzajímavější najdeme logicky na stánku mladoboleslavské Škody Auto. Svou premiéru si zde odbyla Octavia Combi, proti které se rovnou v Ženevě staví Golf Variant.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie

Pokud v blízké době uvažujete o koupi rodinného automobilu, pak na vás bude čekat velké dilema. Škodovka přichází s novou Octavií, Volkswagen začne brzy nabízet Golf Variant. Obě auta mají stejný základ, stejné motory a dá se očekávat, že ani cenovka se nebude příliš lišit. O případné koupi tak nakonec rozhodnou zdánlivé maličkosti.

Škoda | Autosalony | Premiéry | Byznys | Škoda Octavia

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Jak známo, design prodává. Sice jde o věc čistě subjektivní, ale zákazníci na vzhled hodně dají. Popisovat Škodu Octavii je myslím celkem zbytečné, protože je tento model pod takovým drobnohledem, že už oněm bylo napsáno obrovské množství informací. Musím uznat, že naživo vypadá Octavia Combi moc dobře. Jak už jsme vám ale ukázali, Škoda vzhled své novinky ještě trochu doladila pomocí podložek pod koly a trochu zvláštním způsobem upravenou světlou výškou. Přesto si myslím, že výsledek nebude ani bez těchto úprav špatný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle bude velké dilema. Oba konkurenti sází na strohé tvary a oba vypadají velmi dobře.

Naneštěstí také Golf Variant se po stránce designu moc neliší. Koncern Volkswagen sází na jednoduché tvary, takže ani Golf s karoserií kombi nenabídne žádné velké kreace. Na druhou stranu vypadá i on dost dobře. Vlastně abych byl upřímný, z nějakého zvláštního důvodu se mi líbí více.

Interiér?

Hledat rozdíly v interiéru je asi tak stejné, jako hledat onu pověstnou jehlu. Kabina je strohá, dobře zpracovaná a prostorná. Kdo si ale myslí, že Octavia nabídne pro zadní cestující více prostoru, ten se plete. Jak Golf, tak české (vlastně česko-německé) kombi na tom jsou vpředu i vzadu úplně stejně, respektive stejně dobře. Místa tu je na rozdávání. Ani v jednom případě ale nepotěší poměrně výrazný středový tunel, který bude omezovat prostředního zadního cestujícího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Škodovka vypadá na první pohled jako větší auto, základní objem zavazadleníku je ale téměř totožný. Větší rozdíl (ve prospěch Octavie) naměříte, pokud sklopíte zadní sedačky.

První výraznější rozdíly najdeme v zavazadelníku, který má Octavia podle očekávání o něco větší. Už na první pohled ale není rozdíl příliš velký. Tabulkové údaje hovoří ve prospěch Škody, rozdíl činí ale pouhých pět litrů (605 vs. 610 l).

Zatímco Golf nabídne pravidelný tvar, Octavia má zavazadelník více nepravidelný. Praktické využití tak bude velmi podobné. Zajímavé je, že jsme u Volkswagenu Golf Variant ve všech vystavených exemplářích našli v zavazadelníku páčky pro sklopení zadních opěradel, u Octavie tomu tak nebylo. Zdá se, že tato drobnost nebude výsadou všech výbav a že ty levnější se budou muset spokojit s klasickým řešením. Ani v jednou případě se zadní sedadla nesklápí zcela do roviny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani jeden neumí sklopit sedačky úplně do roviny. Zajímavé je, že ne všechny Octavie vystavené v Ženevě byly vybaveny páčkou v zavazadelníku, pomocí které sklopíte zadní sedadlo podstatně snadněji.

Hodně blízko

Šikovnou drobností, kterou se prezentoval Golf, je tažné výklopné zařízení. V podstatě jde o něco podobného, s čím přišla druhá generace modelu Touareg. Zatáhnete za příslušné táhlo a tažné zařízení se uvolní. Do finální polohy jej umístíte nohou. Stejně jednoduše se také dává zpět.

Podle prvních dojmů z autosalonu bychom se rozhodovali mezi Octavií a Golfem Variant jen velmi těžko, jasné ale je, že si oba dva sourozenci jsou mnohem blíže, než tomu bylo u předchozí generace, což je jednoznačně špatná zpráva pro Octavii. Do ČR dorazí tato novinka v květnu, Golf Variant přijde koncem léta.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků