Škoda Octavia a Superb od listopadu i s kombinací diesel, automat, 4x4

36 komentářů

T20v
26. října • 15:40

Chapu, ze pan autor nema rad diesely, AVK(mozna i plnohodnotnou 4x4), automat... to je jeho vec. Ale mozna by v ramci profesionality mohl upozornit, ze odkaz na zimni test je na OII pred faceliftem, kdy mela haldex druhe generace a nyni ma ctvrtou. Ac si to mnozi nemysli, je to dost podstatna zmena.

Graver
25. října • 20:46

Je to neskutečný amatér...nejen, že nesnáší automobily obecně, ještě jim vůbec, ale vůbec nerozumí. Řekněte mi, kdo si kupuje automat, protože rychleji řadí? To je debilita, to se týká max polosekvencí ve sportovních vozech, automat se kupuje kvůli pohodlí přeci...Tak bych mohl pokračovat. Ač nerad, musím říct že redaktor je AMATÉR a nebudu daleko od toho když řeknu, že na 90% nemá ani řidičák...Je to prostě HOWADO a nemá na autorevue co dělat......

Milan
25. října • 18:53

Pan autor se nás v prvních odstavcích (vysoce manipulativní a lehce arogantní argumentací) snaží přesvědčit, že existuje jediný správný názor (ten jeho) a kdo ho nemá, je prostě naivní hlupáček, který se umí řídit pouze názorem masy.Úsměvné – osobně si netroufám tvrdit, který systém a jak vybavené auto má ke zmíněnému “automobilovému ideálu” jak daleko, ovšem chtělo by to překročit stín 100% neomylnosti vlastních pravd a zamyslet se nad svou argumentací i z pohledu některých zákazníků/zájemců. Dovolím si bodově :1) typickou touhou nejen českého zákazníka je vůz poháněný dieselovým motorem (protože „ten přece nežere”) Nejde snad ani tak o to, jestli diesel “žere“ či “nežere“, ale je potřeba si uvědomit, že mnoho firemních flotil automobilů v ČR je tvořeno značkou Škoda – a vzhledem k plánovanému nájezdu km firemních vozů nepřichází benzínová motorizace často v úvahu. Tzn. Volba dieselu je mnohdy předem jasná (a věřme, že v drtivé většině případu výborně předem spočítaná). Když si tak zákazník s předem určeným dieselem přál automobil doplnit zmíněnou výbavou (a jeho firma by s tím souhlasila – konečně cílený managerský segment je jasně patrný), prostě tu možnost neměl2) s pohonem všech kol (protože „čtyřkolku neurveš”)Nejde tak ani o to, že „čtyřkolku neurveš” (a tím pádem je možno vrhat se do každé zatáčky minimálně 100 km/h), ale o to, že mnoho vozů prostě musí jezdit každý den za jakéhokoliv počasí – ať jsou sněhové závěje či jiná slota. Jen bloud bez zkušeností bude zpochybňovat, že za takovéhoto počasí je 4x4 opravdu lepší pro každodenní provoz, než předo/zado kolka. 3) s automatickou převodovkou (protože „ta přece řadí rychleji než člověk”)Opět špatně – představa, že si rozhodující většina zákazníků kupuje automat kvůli rychlosti řazení je úsměvná, absurdní a směšná (zde je jasně patrná nezkušenost a malá flexibilita v myšlení) – primárním důvodem volby automatu je pohodlí, které s sebou automat (zejména při popojíždění v každodenních zácpách) přináší.

911
25. října • 21:15

tady je videt, co vznikne, kdyz nekdo nepochopi nadsazku... spousta zbytecneho textu

Toper
25. října • 21:23

Na to, aby člověk uměl psát s nadsázkou, musí disponovat potřebnou inteligencí. Tady je ji zjevně nedostatek. A proto vznikl trapný paskvil. ;-)

Toper
25. října • 19:05

Co dodat. Prostě souhlas. :-)

kubuskokos
26. října • 0:04

Normálně se do diskuzí nezapojuji, ale tentokrát mi to nedá, neboť se mne trochu pan redaktor dotknul a plně souhlasím s názory, že takto se profesionál vyjadřovat nemá. Osobně mám přesně tento ideál, ale z drobátko jiných důvodů a jak mnoho ostatních píše, každý máme nárok na názor. Jen nesmí být vydáván za "klišé".
Jezdil jsem se Subaru Legacy 2.0 automat (08) a když jsem letos vybíral nové, litoval jsem, že Subaru tuto kombinaci nedělá a musel jsem si vybrat - automat nebo diesel. Vybral jsem si diesel, protože potřebuji při cestě do zahraničí pokud možno tankovat jen u nás. A permanent 4x4 si bral v benzínu kolem 8.5-9l/100km, zatímco s dieselem se motám kolem 6.4-7l/100km a najedu tak o 200km víc. Ale po automatu se mi stýská, protože má Subaru dost tvrdou spojku a občas mne v zácpě před Prahou bolí noha. A proč 4x4 - bydlím na Vysočině...Takže důvody mohou být i jené, než ono "klišé"...

Superb 2,0 TDI DSG 4x4.
25. října • 18:42

co na to ten podvozok?

Zelí
25. října • 17:51

VW má stále v záloze agregáty, které nasadí vždy tak, aby si udrželi konkurenci v odstupu.
DSG a 4x4 a motor 125 kw mají už několik let, ale nač to dávat do aut, když konkurenti ještě nevstřebali ani předchozí řešení.
Takže ke 4x4 postupně sázeli motor 77kw pak dali 103 kw teď přihodili dsg a odhadem za dva roky přihodí 125kw. Tam nejde o to něco takového konstrukčně slepit, to udělá kde kdo, ale za tím stojí celé fabriky, aby toho byli schopni nasekat stovky tisíc a to už není tak jednoduché.
A komu s ohledem na jeho rostoucí požadavky tento vývoj moc pomalý, tak musí jít výš např. k audi.

xxx
25. října • 15:47

Prednedavnom boli vsade prispevky ako VW okresava vybavu Skodovky aby sa lepsie predavali VW a AUDI a teraz naopak urobia velmi atraktivnu kombinaciu.
Hmmm, na buduci rok menim auto a superb kombi a DSG a 4x4, skusim.

tom
25. října • 14:27

Tradičně pan redaktor nepřekročil svůj stín rádobyvtipného krtitka... ty žvásty na začátku...:-/
Leží vám v žaludku co? Nafta, automat nebo 4x4? Proč? Nemůžete si tuhle kombinaci dovolit?
V kombinaci s benzínem by to bylo v pořádku? Bože už toho nechte, ať si každý koupí co chce, na co má, co mu vyhovuje a nešiřte své "evangelium" co máme považovat za to pravé ořechové. Do nedávna občas někdo zanadával na škodovku že tuhle kombinaci nenabízí, přestože v koncernu je k mání a teť když ano tak je to zase špatně? Ale koukám, že vám tohle spojení asi vadí napříč značkami.....

Milan
25. října • 18:25

Souhlas

Audipetr
25. října • 15:18

tak tohle je ten absolutne nejtrapnejsi prispevek ve foru, ktery jsem cetl za posledni roky.mluvis uplne z cesty, v clanku je jenom definovany soucasny stav, to je konstatovani, nic vic. chces snad poprit, ze soucasny trh netouzi prave po dieselu, automatu a ctyrkolce? a ze hospodsky kecy jsou jiny? pokud jo, tak jses ignorant. jediny soud je tam, ze to neni zadny ideal. coz rozhodne neni. nikdo tu nikomu nerika, co si ma nebo nema koupit...zda se mi, ze ti jen nekdo sahnul na tvoji modlu, kterou sis vybral presne podle tech kriterii, ktery jsou tam zmineny ;-) tak si to uzij, vsak v pohode, ale neopirej se do nekoho kdo jen popsal realitu...

Toper
25. října • 15:23

Drobná otázka: A jaký je ten ideál?

Audipetr
25. října • 15:29

samozrejme pro kazdyho jinej, obecne treba veyron, co ja vim ;-) pokud nekdo rekne, ze pro nej je to tohle a ne neco jinyho, neznamena to, pokud si myslim opak, jen on ten spatnej a ja dobrej... mame proste jinej nazor.

Toper
25. října • 15:55

No a odpověděl sis sám. Redaktor v článku naráží na nějaký (asi svůj) ideál. Nicméně pro jiné je to zase něco jiného. Takže ten první odstavec je tam k ničemu. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
911
25. října • 16:19

zvasty sou vase komentare. pokud se mi to nelibi, tak to nectu. jsem rad, ze autori nemeni pohled na vec a jsou konzistentni. prepsanou tiskovou zpravu s klasickou trapnou omackou si mohu precist na auto.cz... nekdy tam tomu rikaj i "test" B-]

Toper
25. října • 16:59

Díky, ale já mám už i vlastní názor a ten redaktorův mi přijde směšný. :-D

tom
25. října • 15:38

jde mi spis o styl toho clanku....

Jena
25. října • 15:07

A o co ti jde? Zakazuje ti snad nekdo si neco koupit? At si kazdy koupi co chce, pan redaktor rika svuj nazor stejne jako ho tady rikas ty. Ani podle jednoho z vas se nikdo ridit nemusi...Oznacit cokoli toho za zvast je jen ubohy projev neucty k druhemu.

Toper
25. října • 15:21

Úctu si člověk musí zasloužit a něco pro ni udělat. Tak to prostě je. ;-)Jinak dle mého je ten první odstavec zcela zbytečný. Je zde opravdu dost zákazníků, kteří chtějí právě zmíněnou varinatu a co víc, oni vědí, proč ji chtějí. A rozhodně to není kvůli mediální masáži.

Klaudie
25. října • 15:45

Prvni odstavec neni zbytecny, to hodnotis jen podle sebe. Kdyby pan Schwarz napsal opak, tj. ze tohle je skvela kombinace a konecne je i v Octavii, najde se tu X jinych Toperu a dalsich, kteri budou rikat, jak je to zbytecne, protoze si mysli zase opak. Redaktor pak snadno dojde k zaveru, ze nejlepsi je nerici nic a odpapouskovat tiskovou zpravu.To chces? Ja tedy ne, o takove zpravodajstvi nestojim, je ho plny internet, noviny. Zajimaji me clanky, ktere pridavaji nazor zkusenych lidi v danem oboru. Nemusim s nim souhlasit, presto si jej se zaujetim prectu a premyslim, proc si ten ci onen clovek mysli to co si mysli. Chtit po vsech, aby rikali to same, nebo nerikali nic, to je totalita.

Toper
25. října • 15:58

Nepochopils. Redaktor naráží na jeden fakt, který se snaží rádobyvtipně zlehčit, ale zapomíná na to, že vedle něj může stát jiný, který má naprosto opačné preference. A ten by článek napsal přesně naopak.Ten první odstavec je tam jen kvůli flame. Každý rozumný člověk s vlastním názorem si vybere podle sebe a ne podle nějakého redaktora.

Audipetr
25. října • 15:32

tak to absolutne nesouhlasim. tyhle preference v lidech vyvolava nezkusenost a masaz okoli, medii... urcite ne ve vsech, ale fakt, ze se zrovna ted stava idealem tohle neni dany nejakou masivni zmenou preferenci lidi za poslednich par let, ale prave tim, ze nalada je takova. a neutvarej ji zakaznici, vetsina zakazniku by si koupila prakticky cokoli, jsou velmi ovlivnitelny...

Toper
25. října • 16:02

Neřekl bych, že bys vůbec věděl na co reaguješ a o čem píšeš/chceš psát.
Ten, kdo jezdil někdy s 4x4 a jezdí celoročně, si v 99% už nikdy nepořídí auto jen s jednou hnanou nápravou a moc dobře ví proč. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milan
25. října • 18:29

Samozřejmě souhlas.

Autor článku i někteří zdejší diskutéři se zarážejí nad tím jak se mnoho automobilistů řídí hloupým klišé (nafta je super, bez 4x4 to nejezdí, automat je nejrychlejší) - nicméně svou argumentací jen potvrzují tím, že další klišé propagují oni (Automat nikdo nechce, 4x4 je na pendrek, nafta smrdí a je drahá). Není to trochu hloupé ?

Toper
25. října • 19:03

Přesně na tohle jsem narážel.
Je to tu plné klišé, jedno se nahrazuje druhým, jeden ukazuje posměšně prstem na druhého a myslí, jak vše prokouknul, ale ve své podstatě to působí směšně - hloupě.Každý si přece vybere to, po čem touží a pravděpodobně bude spokojen. Jednomu nevadí, že z auta bude vystupovat naklepaný jako řízek, hlavně když pojede za pět, druhý zase dá přednost tichému chodu osmiválce a vůbec nebude řešit dvacetilitrovou spotřebu. Třeba...

tom
25. října • 15:18

Jena: Cetl jste nekdy clanky tohoto "redaktora" plne "ostrovtipu" ?
Pripadne mi prosim vysvetlete co chtel rici tim prvnim odstavcem.... ze tahle kombinace je spatna? Proc? Pro koho?
A myslim ze profi clanek ma vypadat trosku jinak nez nazory v diskusi...
A ano mate pravdu uctu mu opravdu projevit nechci.

Klaudie
25. října • 15:43

Styl pana Schwarze se mi libi. Hodnoti veci s nadhledem a neboji se jit proti proudu. Neni snadne vyjadrit se v rozporu s tim, co se obecne traduje.To ostatne ocenuji na celem Autorevue.cz, k cemu dalsi magazin, kde se rika to same co vsude jinde? Veci nemuseji byt zelene a bezpecne, aby byly skvele...

Mr. Green
25. října • 18:47

Potíž ale je v tom, že on se chová úplně stejně omezeně jako ti, proti jejichž názorům tak brojí. I z jeho článků je totiž jasně cítit snaha vydávat svůj individuální názor jako nějakou obecně platnou skutečnost.

Audipetr
25. října • 15:26

a kde kdo rika, ze je spatna? vzdyt to sis z toho vyvodil sam. je tam jen napsany, ze jde o "...kombinace, které mají alespoň podle nás k automobilovému ideálu v mnoha ohledech daleko."chces snad rict, ze neco ctyrvalcovy diesel v kombinaci s automatem nema v aute daleko k dokonalosti? pokud si myslis, ze tohle je dokonaly auto, tak pak to vysvetluje vsechno a nema smysl to dal resit :-)jinak nazor do clanku podle me patri, na Autorevue se beztak vzdycky vsechno komentovalo. se vsim souhlasit nemusim, to ale neznamena, ze se budu chovat jako ty. muzes souhlasit, muzes nesouhlasit, ale obouvat se takhle do autora svedci jen o tvoji nizky urovni, o nicem jinym.

tom
25. října • 15:36

Tak sorry jestli v tom prvnim odstavci necitis ten vysmesny az pohrdavy ton.... netvrdim ze je to dokonale.. ostatne pro kazdyho to muze byt neco jinyho, ale verim ze to pro velkou cast ridicu dokonale byt muze... proc ne? co tomu chbi? myslim ze na silnici jezi vetsi zverstva.
K autorovi... cetl jsem od nej snad jeden jediny clanek ktery byl celkem na urovni.
O me urovni vis kulovy...
V podstate mam pocit, ze pokud auto neni benzinova zadokolka s manualem 200PS+ tak je to podle nekterych tady auto pro neridicea nezaslouzi si slitovani.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Klaudie
25. října • 15:50

Je to proste pohled na vec, se kterym nesouhlasis. Tak to rekni primo, to je v poradku. Nema to ale nic spolecneho s tim, jaky clanek je na urovni nebo ne.Vzit nejaky nazor a personifikovat jej, nebo skrze svuj pohled na nej hodnotit technickou kvalitu veci apod., to jsou zakladni diskusni poklesky :-) Clanek na urovni bude pro Tebe jiste ten, se kterym jsi se obsahove ztotoznil :-)Jinak zkus psat na Autorevue.cz sam, treba Te vezmou :-) Pak najednou bude dobre hodnocene auto i ta Tvoje ctyrkolka s automatem a dieselem :-)

tom
25. října • 16:00

Ne, to si nemyslím, dokážu v klidu vzít i článek s kterým nesouhlasím,prostě se mi nelíbí styl psaní tohoto redaktora. Když řemeslník neodvede dobrou práci tak to taky poznáte a nemusíte tomu leckdy ani moc rozumět.
Na AR psát nehodlám, živím se uplně jiným oborem. I tak si ale myslím že se dá napsat článek o věci která mi zrovna příliš nevoní trošku jinak. A ano v garáži stojí i tahle kombinace (byť né pouze 4válec) na hory, za sportem a obecně na delší cestování my/nám to vyhovuje ale častěji jezdím normální benzínovou předokolkou.

matuS
25. října • 14:39

uplny suhlas... nevedia prekrocit vlastny tien.

Bob
25. října • 19:37

Tentokráte se autor opravdu "posral v kině".
Čtyřkolky jsou "oblíbené" = prodá se jich skoro 15 % ??? Naopak většina to nechce, protože je to drahé!
Opravdu si ten vůl myslí, že automat se do Škody dává proto, že řadí rychle? A co pohodlí?
Fakt nechápu, proč tu kombinace dehonestuje - nijak extrémně se prodávat nebude.

Doporučujeme

Články odjinud