Škoda Octavia a Superb od listopadu i s kombinací diesel, automat, 4x4

Při současném vývoji automobilismu není pochyb o tom, co je automobilovým ideálem velké části zákazníků. Většina lidí se bez osobní zkušenosti bohužel řídí zažitými klišé, které mocně podporuje i řada žurnalistů. A tak se není čemu divit, že typickou touhou nejen českého zákazníka je vůz poháněný dieselovým motorem (protože „ten přece nežere”), s pohonem všech kol (protože „čtyřkolku neurveš”) a s automatickou převodovkou (protože „ta přece řadí rychleji než člověk”). Samozřejmě, k zahození není ani prestižní značka, a tak na piedestalu mnohdy stojí vozy jako BMW 320dA x-Drive a podobné podivné kombinace, které mají alespoň podle nás k automobilovému ideálu v mnoha ohledech hodně daleko.

Není ovšem divu, že automobilky uvažují podle schématu kdo chce kam, pomozme mu tam, a tak se i česká Škoda rozhodla doplnit svou nabídku o dva vozy, které spojí všechny tři vytoužené vlastnosti v jediném hávu -  Octavii 2,0 TDI DSG 4x4 a Superb 2,0 TDI DSG 4x4.

Obě novinky se objeví v prodeji hned od listopadu letošního roku. Superb s kombinací agregátu 2,0 TDI s přímým vstřikováním a filtrem pevných částic o výkonu 103 kW a automatické dvojspojkové šestistupňové převodovky DSG s pohonem všech kol bude dostupný pro obě karosářské varianty. Superb sedan TDI DSG 4x4 pořídíte odverze Comft za nejméně 700 900 Kč, kombík se stejným arzenálem vás pak vyjde alespoň o 20 000 Kč dráž.

Tatáž kombinace pohonných součástí rozšíří také nabídku Octavie. Naftový motor 2,0 TDI CR DPF 103 kW a automatická převodovka DSG spolu s pohonem všech kol bude dostupná jak pro model Octavia Combi, tak pro verzi Scout. Ceny kombíku v tomto provedení startují na hodnotě 704 900 Kč ve verzi Ambiente, Scout TDI DSG pak koupíte nejméně za 809 900 Kč.

Rozdělení výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune výkon na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky.

Dodejme, že modely Superb a Superb Combi jsou ve variantě s pohonem všech kol docela oblíbené - u sedanu tvoří necelých deset procent prodejů, verze kombi se pak s pohonem všech kol prodá pětina. Ani Octavia s pohonem všech nezůstává na ocet - jen za rok 2009 se prodalo téměř čtrnáct tisíc vozů ve verzi 4x4.

Tipy: Pokud se o fungování systému 4x4 v Octavii chcete dočíst více, přečtěte si náš někdejší zimní test. K dispozici jsou i naše zkušenosti s verzí 2,0 TDI DSG.

Přečíst si můžete též náš test Superbu TDI 4x4 s přímo řazenou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Octavia II po faceliftu z roku 2008
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb ve verzi 2,0 TDI 4x4
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků