Škoda Octavia 2.0 TDI vs. power box - jednoduše k lepším parametrům

Škodu Octavii jsme si probrali snad už ze všech možných stran. Když jsem měl na test provedení kombi s naftovým dvoulitrem pod kapotou, tak nějak jsem si v duchu říkal, že by této verzi slušelo coby dieselové maximum trochu více koní. Jenže Škoda už nic výkonnějšího nenabízí. Řešení? Tuning.
Seznam kapitol
  1. Montáž na pár minut, Výsledek?, Graf
  2. Video z měření, Video z provozu
  3. Fotogalerie

Takzvaný chiptuning je v dnešní době už celkem známá a zažitá věc. Možností je spousta a třeba se starou dobrou jedna-devítkou TDI se dají dělat poměrně hodně zajímavé věci. U ojetiny už vlastně o nic nejde. Záleží pouze na vás, jak moc chcete výkon upravit a samozřejmě také kolik do úpravy hodláte investovat. U nového auta je situace jiná. Zásah do řídicí jednotky se automaticky rovná ztrátě záruky. A nemyslete si, že přehranný software nikdo nepozná.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Z toho logicky vyplývá, že pokud chcete více výkonu u nového automobilu a nechcete přijít o záruku, na řídicí jednotku nikdo sahat nesmí. Nicméně i toto má řešení, které se jmenuje přídavná řídicí jednotka. Pořídit lze mnoho variant prakticky k jakémukoliv automobilu. My jsme si vybrali pro otestování, co taková řídicí jednotka dovede, novou Octavii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Montáž je velmi jednoduchá. Stačí řídicí jednotku zapojit do příslušných konektorů. Záležitost ani ne na jednu minutu.

Montáž na pár minut

Nebudu si hrát na nějakého velkého tuningového odborníka, ale tuto úpravu, pokud se tomu tak dá říkat, zvládne opravdu každý. V podstatě stačí pořídit řídicí jednotku, připojit ji na příslušné místo a je hotovo. Všeobecně se doporučuje, aby první aplikaci udělal někdo, kdo tomu rozumí, kdo ukáže, kam a jak se tato věc má připojit, případně ještě přijde vhod zkouška na brzdě a ověření výsledných parametrů. Pak už záleží pouze na vás, zda chcete jezdit s vyšším výkonem a jednou řídicí jednotkou navíc, nebo ne. Vyndat ji z auta nebo ji tam zase zpět nasadit je záležitost na několik minut. De facto největším problémem, který toto vylepšení skrývá, je to, kam přídavnou jednotku v motorovém prostoru uložit. Ale to už záleží na konkrétních případech. Šikovným řešením je například schovat ji k baterii.

Technika | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Na brzdě - Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Zpět k naší Octavii. Ta dostala na zkoušku přídavnou jednotku od německé společnosti MSpeed. Zaplatíte za ní přibližně patnáct tisíc korun (bez DPH). Připojuje se na vedení ovládající vstřikovače, kdy upravuje signál snímače tlaku paliva podle několika různých map. Podle konkrétního typu automobilu lze upravovat i více signálů současně.

Výsledek?

Podobně, jako tomu bylo na jaře u Mitsubishi Outlander, také u této Octavie vychází jedna koňská síla na jeden tisíc Kč. Jinak řečeno, u standardní Octavie by mělo být jako maximum 150 koní, ale my jsme naměřili 163 k, což je samo o sobě velmi dobré. Při stoprocentním nastavení se výkon vyhoupl o dalších patnáct koní a točivý moment vyrostl na 388 Nm (na brzdě jsme naměřili 358 Nm). Konečné parametry tak skoro odpovídají tomu, co by měla mít podle tabulkových údajů Octavia RS. Nejlépe ale tato fakta ukáže přiložený graf.

Jak se projeví přídavná řídicí jednotka v praxi, to jsme se pokusili zachytit na video. Pocitově jede dieselová Octavia především ve vyšších otáčkách lépe a auto je daleko pružnější. Pozná se to nejlépe při rychlejší jízdě po dálnici kdy i při 150 km/h má motor dost elánu na to, aby vás zajímavě zatlačil do sedačky. Podvozek nové Octavie doplněný o pohon všech kol je velice povedený. S vyšším výkonem ani s rychlejší jízdou nemá sebemenší problémy.

Komu by tovární parametry u naftového dvoulitru nestačily, přídavná řídicí jednotka by mohla být pro začátek jednoduché a relativně dostupné řešení. Kromě v úvodu zmíněné záruky a lepší jízdy se určitě také hodí to, že si můžete při případném prodeji jednotku ponechat třeba pro vaše další auto (pokud to bude stejná značka a typ) nebo ji samostatně dále prodat.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Montáž na pár minut, Výsledek?, Graf
  2. Video z měření, Video z provozu
  3. Fotogalerie
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2012
Stav: 124 316 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2012
Stav: 114 262 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků