Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Škoda oficiálně uvádí na trh nový tříválec 1.0 TSI pod kapotou Octavie. Proti motoru 1.2 TSI si ale připlatíte 5000 korun.

Očekávané se stalo skutečností. Pod kapotu Škody Octavia modelového roku 2017 zamířil benzínový tříválec 1.0 TSI. Tento motor nahrazuje výkonnější variantu čtyřválce 1.2 TSI, který nabízel maximálně 81 kW a 175 Nm. Nový tříválec má nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.

Vedle lepších tabulkových hodnot spotřeby, emisí, maximální rychlosti a zrychlení má prý tříválec 1.0 TSI také v porovnání se silnějším provedením motoru 1.2 TSI lepší pružné zrychlení:

  1.0 TSI 85 kW 1.2 TSI 81 kW
pružné zrychlení 60 - 100 km/h (5.st./6.st.) v s 10,4/13,9 (11,2/15,0) 11,8/15,0 (12,8/16,4)
pružné zrychlení 80 - 120 km/h (5.st./6.st.) v s 11,0/14,1 (11,8/15,1) 12,9/16,8 (14,0/18,0)

Slabší verze čtyřválce 1.2 TSI (63 kW a 160 Nm zatím v nabídce zůstává). Nový tříválec se dokonce hodnotou točivého momentu vyrovnává verzi 1.4 TSI G-TEC na CNG a překonává ji i v nejvyšším výkonu. Motor 1.0 TSI bude standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude i sedmistupňové DSG.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Palivo | Škoda Octavia | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Superb | Škoda Yeti | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Pokud jde o spotřebu paliva, tříválec má udávanou spotřebu 5,4 l ve městě, 3,9 litru mimo město a 4,5 litru v kombinaci. Je tak vůbec nejúspornější benzínovou verzí Octavie a papírově úspornější je už jen Octavia 1.6 TDI ve verzi s pohonem předních kol. Základní technická data najdete v následující tabulce:

  1.0 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI* 1.4 TSI G-TEC
výkon 85 kW 63 kW 81 kW 81 kW
točivý moment 200 Nm 160 Nm 175 Nm 200 Nm
zrychlení 0-100 km/h s 9,9 (10,0) 12,0 10,1 (10,2) 10,9 (11,0)
nejvyšší rychlost km/h 202 (202) 181 199 (199) 195 (195)
spotřeba město l/100 km 5,4 (5,4) 6,0   6,8 (6,6)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9 (4,1) 4,0   4,4 (4,4)
spotřeba kombinace l/100 km 4,5 (4,5) 4,8 4,9 (4,9) 5,3 (5,3)
hmotnost kg od 1225 (1250) od 1225 od 1230 (1255) od 1394 (1419)
emise g/km CO2 104 (106) 112 114 (113) 94 (94)
* již není v nabídce
údaje v ( ) platí pro vůz s převodovkou DSG
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 160 953 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 491 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2012
Stav: 124 316 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků