chapu firmy co maji ve svem parku stale 1/2jkove Octavie apod., starsi ale overena auta. Zere to + - stejne jako "nove" modely, spolehlivost je troufnu si rici i vyssi nez novinky, jsem zvedaf, kterak 3jkova Octa udela pul mega km, ta by pak mela jit do muzea, protoze bude asi jedina.
VW už spalovací sračkomety vodpískal, přechází s celým auto portfoliem na elektrovysavače a do roku 2025 chce bejt lídrem v baterkovejch autech. Takže trojhrnky už jsou jen labutí píseň spalovacích popelnic... :-]http://www.bbc.com/news/business-36548893...
Na rovinu - už aby to bylo... Všude se mluví a píše o ochraně zdraví lidí, děláme na to projekty za milióny a miliardy, propagujeme zdravý životní styl... a pak si do měst cpeme stále větší auta poháněná spalováním ropy...
A to lithium (mj. těžené velmi neekologickým způsobem) na to budem brát kde?? Svět se zbláznil.
A to lithium (mj. těžené velmi neekologickým způsobem) na to budem brát kde??...no 3x hadaj. Samozrejme ze u nas.
Není jen lithium, ale to je fuk... Stejně bys hledal zase jiný hloupý argument.
Jo?? Ty víš o lepších baterkách než lithiových?? Tak sem s nima pane chytrej, všichni ti utrhají ruce, včetně Tesly...
Zrejme nejvyssi cas nakoupit akcie spolecnosti provozujicich jaderne elektrarny! :-)
Dcer se to týká taky.
Diskuze plná technicky pologramotných rozdavačů rozumů o tom jak jsou 3 válce s turbem na nic a nedostačující. :-D
Dostačují. Záleží jak dlouho a s jakým pohodlím. Za chvilku bude motor tak malý,že vznikne druhý kufr :-)
Jak pohodlí souvisí s velikostí motoru ?
Nekrmte trolly. Simply never.
Já bych to tak tragicky neviděl. Vždyť i foukaný motory jsou fajn. Třeba 2.0 TSI či 1,8TSI.
Nejlepší příklad starý dobrý 1.8T
Při pravidelném servise supr, bezproblémový motor.
Článek doslova na objednáku. :-)Hezký. Článek nám ukázal že to maj všichni, tak co se divíte. A pokud se stále divíte jděte si stěžovat do Bruselu. Ti za to mohou. B-]B-]B-]B-]B-]
Jsem ročník 70 a s motory bez turba jsem jezdil většinu svého motoristického života.V současné době vlastním ještě první řadu 1.2 Tsi EA 111, již ze zesíleným rozvodovým řetězem,ochranou kabelů proti kunám a podložkou pod turbem a jsem naprosto spokojený.Motor 1.2 sice není žádný závoďák,ale již v nízkých a středních otáčkách Vám poskytne dostačující výkon a není ho třeba vůbec vytáčet a rozhodně nejste brzdou provozu.Pokud potřebujete zrychlit,není potřeba podřazovat jen přidáte turbo přifoukne a jedete.zrovna tak spotřeba je naprosto v pohodě,řidič,který má cit v noze a umí jezdit plynule,tak nemá problém jezdit v průměru do 6,5 l.a pokud bych si měl vybrat zda pojedu například do Chorvatska na dovolenou s atmosférou 1.4 nebo 1.6,tak volím rozhodně 1.2 Tsi,má delší převody,tudíž na dálnici mě nebude unavovat zvuk vytočeného motoru a je dostatečně pružný.Motor 1.0 Tsi hodnotit nehodlám,nemám s ním zkušenosti!!!!!!!!!!!!!
Vidim to podobne. 1,2tce 85kW plusminus 6,5 na sto, dlhe prevody, na dialnici ticho, 2700ot. Okrem toho mam atmo dvojliter, 96kW v zhruba rovnako tazkom aute, cca 8 na sto, na dialnici 3400 ot a je to rozdiel. Zasa je s tym dvojlitrom viac zabavy, ma iba euro2 a kludne sa s nim da pohnut na dvojku aj na trojku, odpusti zle zaradenu rychlost a rozbehne sa aj z volnobehu.. Oturbena jednadvojka je hakliva na otacky, pod 1500 nezrychli ani nahodou.
Nekoupíme :-)Možná by to chtělo opravit nadpis:... kde všude můžete koupit ...
Trollmaster?
Vidím, že diskusní fórum je opět přehlídkou lidské blbosti. Někteří jenom klikají na "nesouhlasím" i v případě, že je příspěvek objektivně správný (např. spotřeba Golfu VII 1.2 TSI je cca 6,5l/100 km při 130km rychlosti). Mnozí z těch vedoucích plamenné řeči proti 1.0 TSI apod. zřejmě nic podobného neřídili a mylně si myslí, že je to slabé auto, žere hodně a já nevím co ještě. Jen chci říct těm, co o koupi nového auta uvažují, ať neberou vážně ty řeči místních rádobyznalců, které si cucají z prstu (kdyby měli zkušenost, takové kraviny by nepsali). Znám 1.0 EB 74 kW ve Focusu a je to velmi příjemný motor s působivým zátahem a přijatelnou spotřebou, například celkově mnohem lepší než 1.6 MPI ze staré Octavie. Fabia 1.2 TSI 66 kW také jede skvěle a ve srovnání s tím je motor 1.4 MPI 63 kW užraný hlučný slaboch, opravdu.
:-) Máš zkušenost. A jako jediný, že? :-)Pokud bude normální servisní interval na výměnu svíček po 30tis. km, olej předpokládám taktéž 30 a motor po 80 tis. km, tak odvolám všechny narážky na trvanlivost auta :-)Na druhou stranu jsi prokázal, že technika není zrovna tvá silná stránka, tak, prosím, nepřesvědčuj okolí, že je to skvělý kauf. Kup si to sám, ostatní přesvědčuj, až budeš mít odjeto 150 tis. km - tím myslím s jedním autem, s motorem bez problémů a poklesu výkonu. Pokud to dodržíš, bude od tebe na věky pokoj.
Jestli je 1.0 opravdu skvělý, ukáže čas. U 1.0 EB už to prokázáno je - skvělý spolehlivý motor. Pochybuji, že u VW nedokáží to, co už zvládl Ford. Když jste tak chytrý, popište tady po technické stránce, v čem je u motoru 1.0 TSI problém.
1,2 ECO BOST 4 válec by byl ještě lepší a ještě spolehlivější:-D:-D:-D
Má vysoký výkon a kroutící moment.
Prosím?
Co na tom není jasné?
Není na tom jasná především logika. Výrobce (VW) nevzal původní motor 1.2htp, nezmenšil vrtání nebo zdvih a nedal k tomu turbo, protože pak by skutečně životnost klesla při dvojnásobném výkonu na nějaký zlomek původní životnosti.On ale začal od začátku. Ten motor 1.0tsi je kompletně nový a je na výkon 85kW a kroutící moment 200Nm STAVĚNÝ, DIMENZOVANÝ, TESTOVANÝ A VYROBENÝ.
Zrovna 1.0 jsem neměl na mysli. Každopádně ten motor není úplně nový, je testovaný a není dostatečně dimenzovaný. HTP byl předělán už v předchozí generaci TSI.
"Má vysoký výkon a kroutící moment." To má být problém?
Tak ještě do kontextu: Má vysoký výkon a kroutící moment a objem 1l.
A z toho plyne co??
Velké mechanické namáhání, které nemá co udržet, když tam ten matroš na to prostě není. Navíc se hůř odvádí teplo - množství tepla z výkonu, který se chce rovnat s velkým motorem, uzavřené v malém prostoru.
....toto pekne vidno na trojslimaku od bmw....ventilatory tam ficia nonstop
Zkusím to popsat obrazně. Představ si starší luk s běžně dimenzovanou tětivou na 1000 výstřelů. A pak když někdo ten luk vylepší tím, že dá tuší tělo a síla luku se ztrojnásobí (vystřelí násobně dál s mnohem větší razancí). Síla napínající tětivu se ztrojnásobí, ale odolnost tětivy se zvedne o třetinu. Pak ten luk bude mnohem "výkonnější", ale tětiva praskne dříve.
...a prave preto ma ten EB vyse 4l oleja, prave preto ma blok z liatiny a prave preto nema bakelitovu olejovu vanu atd. Ked sa vec riadne nadimenzuje, potom aj vydrzi. Som zvedavy kedy uz konecne vypustia 100kW+ verziu. Zatial to je jediny malolitrazny fukany motor, ktory je podareny. Skratka vynimka potvrdzuje pravidlo ;-)
co sa deje s malym motorom vytunovanym na vysoky vykon mozes vidiet v dnesnej F1. Prejde to 1000-1500km a je to v 3,14ci. To iste bude s 1 litrovym vela kW motorom v normalnom aute. A mozes to nadimenzovat ako chces. BODKA.
...porovnal si si litrovy vykon v tej formuli, ktora toci do 20.000/min?To chces VAZNE porovnavat motor formule s tymto? A doma....vsetci zdravi? :)
nechapes prirovnanie maly motor-velky vykon? doma vsetci zdravi? Aj moja 1.9TDI by sa dala nastavit na 300 kW, len by sa to po 200 km pokazilo, pri 77kW uz mam 240 tisic a ide ako novy... a to je pointa.
sorry za pravopis
Ano, Škoda Octavia není jediná, ale pevně věřím našim novinářům a zároveň jim držím palec, že tento motor bude ze všech v jejich testech ten nejlepší z nejlepších. :-D:-D:-P:-P
Já to ani nečet', ten titulek je jasnej... Že i ostatní vyrábějí (taky) shity, to rozhodně není omluva. A nechte už těch masírek, nebo se vám z toho rozšíří heslo "Simply never".
A ted bych prosil tu o 'tristrunne kytare'. :-D
Fiat 500 0.9 TwinAir je přece dvouválec ne? :-DB-]
A na hovno:-D
1,2 Fire je oproti 0,9 Twin Air luxusní pohon,přímo mercedes. A ještě žere podstatně méně. V reálu a po zajetí.
....nechcem politizovat, ale toto na mile a priam svetelne roky smrdi filozofiou EU: je to sice na h.vno, ale je to vsade. Takze je to v poriadku, ked to bude aj u nas. Dolezite, ze je to vsade. Presne ten isty diletatnsky a priam zlocinny pristup ako s imigrantskou krizou. Nacisticka filozofia glajchsaltovania v plnej krase.
Pal s politikou do pice. Citam diskusiu a je v pohode az kym nenarazim na komentar nejako slovenskeho blba. S politikou si bez medzi svojich vidlakov.
Hm, no aspon je jasne odkial si prisiel, ale s tym si sa chvalit nemusel. Aj ja Ta zdravim ;-)
Někomu se třívalce nelíbí, zní mu příliš drnčivě..Fiat už nastínil další vývoj.Dvouválec.Ten bude znít ještě hůř a pak se nám tříválce budou zdát docela přijatelné.Za pár let to budou stejně jen generátory k dobíjení baterií.Nechme se vývojem překvapit.
a pak bude 1 valec aby ten pofrany 2 valec znel a vypadal jako genialni pocin :-D
Ono to není o počtu válců, ale hlavně o objemu. Jedna věc je, že bude trochu jiná charakteristika průběhu momentu síly a výkonu a zrovna dvouválce mají své výhody. Vyladění vibrací a zvuku je samozřejmě u čtyřválce jednodušší. Problém je hlavně v opotřebení. Malý objem je vyhoněn turbem více, než by bylo záhodno. To, že kvalitní a trvanlivé turbo umí udělat málokdo (resp. aby byly nízké náklady na výrobu, nejsou zrovna dvakrát předimenzované) a zároveň technologie a materiály nejsou na takové úrovni, aby permanentně přetížené motory zachovaly výdrž a výkonové parametry dlouhou dobu (ač někdo tvrdí opak, je to tak). Pak jízda s fichtlem je je jako permanentní přetěžování nezajetého a zároveň studeného motoru - výkon klesá, opotřebení dílů narůstá mnohonásobně rychleji. Jedinou cestou, jak tomu částečně předejít je, že se díly dostatečně nadimenzují, ale to je samozřejmě utopie v době "levně vyrobit - draze prodat"...
O poctu valcu to samozrejme je: Vibrace se neladi, lec vyvazuji. A to bud vyvazovaci hrideli (coz je de facto perverze, protoze je to necinna hmota, kterou je ovsem treba udrzovat v pohybu) nebo dostatecnym poctem valcu.Tvrdi se, ze je teoreticky prokazano, ze nejmensi pocet pocet valcu potrebnych pro dynamicke vyvazeni radoveho motoru je 6.Jiste, ze dvouvalce maji sve vyhody, napriklad setrvacnik tezky jako krava a vibrace na urovni vrtaciho kladiva. Navic si nejsem jisty, zda startovani dvou a trivalcoveho motoru neni podstatne komplikovanejsi a nevyzaduje silnejsi baterku a silnejsi starter. O torznich kmitech na klikove hrideli a nutnosti jejich filtrovani ani nemluvim.Staci zajit do lecjakeho technickeho muzea a shlednout exponaty z konce 19. stoleti.
Tak to zase trošku přeháníte. Motory nemusí být vždy řadové a vyvážení se dá dosáhnout i snadněji. Neříkám, že je to nějaký hit, ale dvouválce mají jiný průběh momentu.Pokud ale bude protlačován řadový dvouválec s objemem 1l, tak to samozřejmě nemůže dobře dopadnout :-)
Ne, skutecne neprehanim. :-) Motory opravdu nemuseji byt radove, ovsem to jeste neznamena, ze nevibruji a na klikove hrideli nemaji torzni kmity. Ostatne, kolik tak asi moznych konfiguraci valcu umoznuje dvouvalcovy motor? Myslim, ze i laikovi je jasne, ze mene, nez tri- a vicevalcove motory.Vzhledem k tomu, ze vibrace vznikaji pohybem dynamicky nevyvazenych hmot, tak nevim jakym jinym zpusobem byste je chtel minimalizovat, nez prave vyvazenim tech pohybujicich se hmot. Fakt, ze zabranite prenosu vibraci motoru do karoserie filtraci daneho frekvencniho spektra (pomoci silentbloku), jeste neznamena, ze ten motor samotny sebou nemlati a ze mu to na zivotnosti rozhodne neprida.S prubehem krouticiho momentu nemaji vibrace nic spolecneho.
Myslím, že samotnému klikovému mechanismu a bloku je vcelku jedno, že se vrtí a možná je to pro ně i lepší. Je to jen vnější souhrnný projev vnitřních sil, které v motoru nadále působí přesto, že konfigurace motoru (např. zmíněná R6) je zvnějšku vyvážená. Každé další přidání nějakého vyvažovacího prvku jen zvyšuje množství sil působících v motoru. Jediná výjimka jsou protizávaží na klikovce, která vyvažují vlastní zalomení klikovky a redukovanou hmotnost ojnice společně rotující kolem hlavní osy klikovky - odlehčí se tak klikovce. Dlouhá R6 se potýká s torzními kmity, což je případ i krátkých R4 vydatně dopovanými turby. Pro zajímavost uvedu, že u (přinejmenším těch starších) atmo BMW motorů byla klikovka pro V8 typu cross-plane dokonce o nějakých 10 % lehčí než pro R6, jen redaktoři to zase neví a básní o lehké vyvážené klikovce v R6 umožňující letět motoru do otáček... Jiná kapitola jsou správně vedené hadičky a kablíky, které se mohou prodřít nebo unavit.
Samotnemu klikovemu mechanismu je zhola jedno zrejme hodne veci. ;-)Nicmene, vrteni zpusobuje cyklicke namahani materialu, coz napriklad krystalickym materialum jako jsou kovy a predevsim pak hlinikove slitiny, rozhodne jedno neni. Ono je to po case skutecne prestane bavit a budou se chtit venovat necemu zabavnejsimu, treba iniciaci a rustu unavove trhliny. Jedine reseni pak je snizit uroven napjatosti materialu, bud snizenim zatizeni a nebo tim, ze tam date vic materialu. Ovsem tohle zase neni jedno vyrobcum, bruselskym regulatorum, ridicum a nakonec i nasim penezenkam. ;-)Kazdopadne je prima vedet, ze je zde nekdo, s kym se da normalne bavit. :-D
Dovolím si upřesnit tvoje nepřesnosti - namáhaní není způsobováno nějakým vrtěním, ale silami a momenty, které vedou k napětí v materiálu. Vrtění je jen vnější souhrnný projev těchto silových a momentových účinků - podle zákona akce a reakce působí proti silám a momentům opačné jevy. Zůstává-li těleso v klidu, nutně na něj působí vnější reakční síly a momenty (např. nějaké vyvažovací nebo kotvící prvky). Nepůsobí-li na něj tyto vnější reakční jevy, je uváděno v zrychlený pohyb a vznikají reakční síly a momenty setrvačné stejných velikostí (=vrtění). Tedy před napjatostí není úniku. Správně jsi napsal, že jediné řešení je snížení napjatosti materiálů, tedy je třeba snížit buď síly a momenty vedoucí k napjatosti nebo přidat na množství a kvalitě materiálů. Vhodné je použít materiály, v nichž se silové a momentové účinky dobře tlumí (zvýšenou vnitřní produkcí tepla brání přenosu sil a momentů z jednoho konce na druhý). K tomu se hodí např. litiny. Jejich výhodou také je, že ocelové slitiny mají na rozdíl od těch hliníkových vyšší moduly pružnosti, tedy zjednodušeně řečeno kladou deformacím větší odpor, což je důležité pro zachování správných provozních vůlí a vzájemných poloh dílů pohybujících se vůči sobě. Ne nadarmo litinové bloky ještě nevymřely. Jejich výhod je povícero.
Ne ocelové slitiny, ale železné slitiny....
Na dvouválce nevěřím. To spíše 1.0 TSI s vypínáním válce, nebo hybrid.
A masáž pokračuje... Když jsme se nechytli minule, tak tenhle článek nás už určitě přesvědčí, že litrový tříválec je v pořádku, ještě takhle vyhoněný...Je totiž pěkné, jak místní novilháři zamlčeli, že se jedná jen o litr a navíc to není základ nabídky, na rozdíl od ostatních...
Zajimavé, že u fordu, pažoutu a BMW... Který mají ty třívalce vyhoněné ještě víc... To nikomu nevadí.
Peugeot má kde vyhoněný litrový tříválec? A kde ho má BMW? Jediný, kdo se tím chlubí v tak výkonných verzích, jsou Ford a VW... a taky jimi proto pohrdám.
Koukni se laskavě do té tabulky... Chytráku.
Ach jo... takže znovu, kde je v tabulce ten vyhoněný litrový tříválec?
Tak pro hlupáky to trochu více rozvedu. Třeba Ford mondeo 1.0 92kw. Kia Ceed 1.0 T-GDi...Příště bude lepší se do tý tabulky aspon podívat...
A je uplně jedno že bwm to dostává z 1.5L motoru... Nebo peugeot z motoru 1.2L (kde bude další část evoluce 1.0L stejně jako u renaultu)
U "prémie" BMW ti nevadí tříválcová patnáctistovka?
Nemá náhodou patnáctistovka o půl litru více, než tenhle škodovácký polomotor?
Nepřijde ti divné, že prémiová značka, která se proslavila velmi povedenými 6 a více válcovými motory, tak dnes dává do svého auta také polmotor se třemi válci?
ty si asi reakcie priaznivcov BMW na trojvalcovu novinku asi nevidel vsak :-D
Suhlas. Akoby hlas z hora; "pridajte a poriadne masirujte, musime to predavat, je na tom vysoka marza a ujde sa aj vam v podobe zaplatenej reklamy"
Na stránkách o autech bych spíš očekával informaci, kde koupím V8. Na sekačky existují stránky zvlášt:-))
Magoři vyžadující V8 si jistě zjistí, kam se poohlédnout. Tato sekačka je autem pro masy - celkem ideální rodinné auto se slušnou dynamikou a rozumnou spotřebou.
Magor který narve rodinu do litrového tříhrnku a trápí ji pak jízdami za kamiony nebo nedej bože ohrožuje na životě pokusy o jejich předjetí by se ani rozmnožovat neměl ty MASO:-D o případné cestě na dovolenou k móóóóři ani nemluvím. To snad jet radši busem když nemám na auto...
Doufám, že v zájmu lidstva se nikdy nerozmnoží autor příspěvku, na který reaguji. Ten příspěvek je vyloženě dementní, není na něm nic pravdivého.
Ty jsi koukám dobrý spasitel. Kážeš nám tu o masách a zájmu lidstva :-D ale bohužel pro chudáky jako jsi ty - už jsem se stihl rozmnožit (a to dokonce opakovaně) a v pohodě uživím jak rodinu tak těch pár hraček. Takže sbohem spasiteli B-]:-P
Octavia 1.0 TSI jako není auto, vy filosofe?
Tak možná to kapánek přehnal, ale rozhodně je to méně nebezpečné tvrzení než to, že oktávka 1.0 je ideální rodinné auto.
Co proboha máte proti tvrzení, že je (aspoň pro některé rodiny) Octavia 1.0 TSI ideální rodinné auto?
len to, ze ked stojis do kopca, tak sa s rodinou ani nepohnes, bude musiet vystupit a tlaci ta.
Škodu Octavia 1.0 TSI... v celé její kráse.
Ideální=dokonalé=nic lepšího není. V poměru cena x výkon - oktávka není moc blízko ideálu.Jen pro zajímavost, když koupíte nové auto, jak dlouho ho používáte? Myslím rodinné.
Cca 15 let. Však Octavia patří k tomu nejlepšímu v neprémiové nižší střední třídě, dobře drží cenu pro případný prodej...
Cenu v ČR drží. K nejlepšímu patřila 1. generace. Od druhé je výrazně stísněná, nepohodlná a hlavně poruchová. Třetí generace (resp. druhá po třetím faceliftu) vede žebříčky poruchovosti napříč kontinenty. Bohužel jsem to nebral vážně a po zkušenostech už žádné nákupy v brzké době nepovolím.
To se ani nedivim, s takovymi znalostmi vas k autum moc nepusti. Ktery je treti facelift druhe octavie?
Další neznalost, co? Oktávka třetí generace byla postavena už ve formě funkčního prototipu, buhužel to pak němci zařízli a naši konstruktéři byli celkem naštvaní. To auto vypadalo velmi slušně.. Třetí facelift druhé oktávie je současná oktávka, která je komerčně prodávaná jako třetí generace. Nebylo už tolik času na nové auto, tak silněji překopali to předchozí.
Jasně. A současná Fabie je facelift tvojí mámy.
omlouvám se, jsem debil.
Ještě dodatek. 15 let vám 1.0 nevydrží, takže pro vás to rozhodně ideální rodinné auto není. Počítejte, že podle stylu jízdy a nájezdu bude po pěti letech motor výrazně problémový a po třech letech bude dynamika na úrovni škody 120.
A proc by nemel? Mate s nim dlouhodobe zkusenosti nebo jste ho konstruoval? A jen tak, rodinne auto vetsinou za 15 let nenajede tolik, co sluzebak za 3 roky. Takze si par let pockame na zkusenosti...
Se škodovkou hodně spolupracuju a konstruktéry samozřejmě znám. Taky něco vím o technice, očividně na rozdíl od vás. Na to zatížení existují materiály, které by to bez výrazného opotřebení zvládly, ale ty se v automobilovém průmyslu nepoužívají u levných vozů, protože by byly motory mnohem dražší.Předpokládám, že když někdo vlastní auto, tak ho taky používá. Pokud bude jezdit 15tis. km ročně, tak to držák nebude. Nicméně při kvalitě výroby v současné době tam zdegraduje spousta jiných věcí, aniž by se muselo jezdit.
Popiš mi vliv počtu ujetých km na výdrž motoru? (servis (oleje atd) do toho netahej)Dle tvé teorie bych už 12 let se svým motorem nemohl jezdit :-D
Nepochopil jsem otázku. Já se svým předešlým autem najezdil cca 400 tis. km a ke konci bylo samozřejmě poznat, že už netáhne jak za mlada. Nebyl to ale převýkonovaný 1,2l.
Narážel jsem na tvoji větu: Pokud bude jezdit 15tis. km ročně, tak to držák nebude.
Tím jsem myslel, že při takovémto nájezdu to 15 let rozhodně nevydrží. Nepředpokládám, že celý nájezd proběhne při rychlosti 100 km/h na šestku.
Potom nezbývá, než zopakovat: Dle tvé teorie bych už 12 let se svým motorem nemohl jezdit
Takže máš už více než 12 let vysoce výkonný motor s malým objemem v těžkém autě?
Otázkou je, co si představuješ pod pojmy vysoce výkonný motor s malým objemem v těžkém autě?
Třeba Mondeo s litrovým tříhrnkem :)
Co máš za auto?
Trabanta v kombíku.
:-)
Děkuji já to občas kapánek hrotím aby se nám diskuze trochu rozjela ;-)
Masy kupuji ojetiny, 80% novejch aut kupují firmy a podnikatelé, takže až se tydle litříky stanou levnější vojetinou tak budou motoricky zralý na hození ze skály a ne na další spokojené statisíce km. To asi se težko stanou autem pro masy. Vždyť některý maj vylágrovanej motor už rovnou po absolování testovacího okruhu v automobilce.
Technik by tohle nikdy nenapsal.. Mě stačí běžné rodinné auto, ale i stará obyč. atmosféra 1.6 je mnohem trvanlivější motor jak z hlediska výkonu, tak celkové spolehlivosti.
Jinak ještě doplním, že tohle neberu z pohledu, že to vyrábí škodovka, ale obecně z pohledu nízkoobjemových přetížených motorů. Jde samozřejmě o lobbing těch, co na tom vydělávají. Skuteční ekologové vědí, že tohle ani přírodě neulehčí (slyšet jsou jen ti "ekologové" podnikatelé) - spotřeba je min. na stejné úrovni a emise jsou ještě o něco horší. Rychlejší jízda udělá neuvěřitelný vír v nádrži a při akceleraci se benzín směle vyrovná deiselu. Je to stejně nesmyslná kampaň jako s tříděním odpadu, tedy zejména plastů - nejenže jsou výrobky dražší, ale zato méně kvalitní a příroda to paradoxně odnese ještě víc - no, ale kšeft se na tom založil hoooodně výdělečnej..
https://www.youtube.com/watch... Jak jste přišel na ten neuvěřitelný vír v nádrži??
Motor 2,0 TDI spotřeba př jízdě při cca 80% zatížení na dráze 200km 15,6, 1,4 TSI podobné zatížení, nižší průměrná rychlost spotřeba 20,1....
Reálné zkušenosti
S čím?
Polo, golf, kangoo, oktávka, superb, megane... ve firmě máme dost, ale v těchhle jsou nízkoobjemové motory. Spotřeba strašná.
Mě zajímá, který motor TSI konkrétně, jaká generace... Ten výčet aut nic neříká.
Nevím, co se snažíte hájit, realitu nezměníte. Oktávky jsou některé starší, 3 novější mají 1,2l a jsou někde půl roku-9 měsíců staré. Všechny už byly na reklamaci, s motorem jedna. Spotřeba klesla někdy po cca 15tis. km asi o 10 % oproti zajíždění - aktuální spotřeba je asi o 80 % nad tabulkami a u těhle aut to na 100 % nedělají řidiči - jezdí téměř výhradně v jednom a bez nákladu.Renaulty jsou většinou naložené, jsou cca 2 roky staré a mají taky 1.2l. Jízdní vlastnosti dobré, ale spotřeba vysoká - mezi 120 km/h a 150 km/h (tachometrovými) je rozdíl pěti litrů ve spotřebě. Polo je staré cca rok, golfy cca půl roku, motory 1,2 a 1,4l. U všech TSI rapidně ubývá olej.Já jezdím 3 roky starým dvoulitrem a spotřebu mám nižší, než všechny novější malé motory. Rozdíl je hlavně na dálnici.
ja som bol pondelok v Budapesti na letisku, 302km presne tam a spet, priemer 4,6 (minimalne na severe maju madari 90/110 rychlosti). 1.9TDI, sofer, 2 ludia a ich batozina. Na dialnici tachometer 140 mam pod 6 litrov.
Tak například dnešní Golf 1.2 TSI žere při 130 km/h cca 6,5 l/100 km, což mi přijde celkem v pohodě. První generace TSI byla obecně citelně užranější. Vykopávky typu HTP také.
VW má větší tachometrové rozdíly oproti reálu, než jiné automobilky. 15 let stará 1.6 s pětikvaltem žere za stejných podmínek při této rychlosti o lit méně. U golfa to platí jen na rovince, bez větru a při rychlosti cca 125 tachometrových. Na tachometrových 150km/h bere přes deset. Ve srovnání s dvoulitrem atmosférou o 2-3 víc. Některé současné TSI pořád vycházejí z HTP.
Tak ta posledni veta to rika jasne. Kdyz o tom nic nevis, tak proc to pises? A vis jaky je rozdil mezi tacho a gps u octavk, na 17 palcich? Je mk jedno, ze to je skoda, ale nektere veci jsou proste jinak. A atmo 2,0 l ford mlndeo bere pri 150 tacho 10 l, 1,4 tsi na stejne trase 8,4 a jeste ma vetsi vykon
Tak teď přemýšlím, co přesně máš mezery. Reinkarnace HTP je podle mě všeobecně známá. Nová generace motorů taky nebyla navržena od píky.Automobilka dává na auta kola, která jsou uvedena v techničáku a s ohledem k tomu je u VW větší rezerva mezi reálem a tachometrem.Atmo z mondea neznám, ale 1.4TSI v superbu 8,4l při 150 km/h? Možná při dobrým větru a z údajů palubního počítače :-)
....focus ecoboost si aspon v mojom pripade vzal pri 13o kmh nieco okolo 7. To iste, kolko si pre TEJ ISTEJ ceste vzala jednasestka 1.6 BFQ a to je teda po konstrukcnej stranke vykopavka tri, styri dekady stara. Na druhej strane, pri spravnom zaobchadzani (mam uz cosi najazdnene na kadecom od trabiho az po skusobne FH12), celkom slusne letel, isiel ako drak. Otazka stoji a pada s tym, ze pri dnesnom vsadepritomnom kostkatingu sa v pripade zlozitejsieho motora musi niekde usetrit. A hadajte kde. Samozrejme tam, kde to pociti zakaznik. A po zaruke ako sa stava dobrym zvykom.Vynimky sa samozrejme najdu a tu musim pochvait Ford, ze sa k problemu ako dostat viac z maleho motora, postavil zodpovedne. Rozumej ziadny hlinik, vela oleja, prisna specifikacia, dobre materialy, premyslena konstrukcia. Tam taku bakelitovu olejovu vanu, ako u ...no nebudem menovat, nenajdete. Výsledok je jasny, ten motor po x-rokoch stale nema supera.
Nerad ti kazím náladu, ale kdyby ta 1.6 atmosféra byla postavená za využití současných technologií, namísto třicet let starých, jela by ne za sedm, ale za šest a půl, třeba i méně.
Ona je tam uvedená zmínka o jejich nesmyslnosti :-)Je jasné, že přefoukaný motor s malým objemem bude za 2 roky dávat o 40 % výkonu méně, ale na druhou stranu i tohle se automobilkám hodí :-)Člověk, kterej chce opravdový motor ještě pořád šanci má, jen holt musí víc hledat.
To by mě zajímalo kdo dává do aut ještě "pořádnej" motor. 3.0l V6 třeba? Do obyč auta nižší střední či střední třídy. Nekoukal jsem a tak nevím.
Já osobně mám despekt k maloobjemovým motorům. Ale nevím jestli se můj pocit zakládá na pravdě. Ty říkáš že je to "jasné". Můžeš svoje tvrzení podložit?
To asi bylo na mě?Kvůli tomu jsou ty diskuse takhle táhlé. Můžu dát na brzdu jetějšího megana, řidič si stěžuje, že poslední dobou mizerně zrychluje při přejíždění, ale reálné hodnoty nového auta nemám.Čím bys to chtěl podložit?
V8 hledej už akorát na stránkách pro veteránisty. Normálním spalovacím motorům už je vykopán hrob.
Spalovací motory ještě mají svou budoucnost. A jezdit s dnešními TSI je mnohem příjemnější než se starými atmosférami.
Se starými atmosférami se montovali ještě 5ti stupňové převodovky a řízení ventilů, vstřikování apod. prošlo při vývoji dalších typů relativně velkými změnami. Pokud by dnes byla vyrobena běžná atmosféra, nebude, bude samozřejmě jezdit lépe. Na rozdíl od současných TSI bude méně žrát jak benzin, tak hlavně olej a po pěti letech bude šlapat skoro stejně jako nová - nic proti, ale nevýhodou speciálně koncernových maloobjemů je oproti konkurenci hůře vyladěný průběh momentu síly. Jinak jsou na tom srovnatelně.
Stejně tak by někteří dnešní konzumenti uvítali původní recepturu na Coca Colu, kde byl i kokain. Co se spalovacích motorů týče, tak líp už bylo. Bohužel. A na automobilky bych to neházel. Ty jsou pod slušným tlakem. Zákazníci tyhle malé sráče nechtějí a legistlativa je žene za hranici jejich možností, viz. VW.
A to je ten problém. Aby VW group zachovali celkový emisní limit, tak musí stavět tyto motůrky, které se naoko mají tvářit děsně ekologicky. Tim zachrání produkci dvanactivalců do A8, tím mohou v nižší střední nabízet petivalce a proto si muzu koupit S6 v kombiku s vynikajícím osmiválcem.
Jezdím V8 atmosférou (ne teda starou ale novou) a kdyby mě někdo chtěl posadit do krámu s TSI tak by měl co dělat B-] ...prý "příjemnější" - ty jsi komik :-D
Neuměl bys ani zařadit s manuálem, viď? :D
Též jezdím V8 ale TD s automatem a tak mi zaměstnavatel natruc dal jako služební haťapku a ještě se divil jak mi ten křáp může žrát 12 litrů na sto když ze svým medvědem jezdím za 7až 8...
Například 1.0 EB je příjemnější než 1.6 VTi (i silnější). Totéž platí pro 2.0 FSI vs. 1.8 TSI...
2.0 FSI byl vyloženě nepovedenej motor.
To bych úplně netvrdil, v octavii II to fungovalo, atmosféra bez turba... ale jelo to hezky
Aha. Tak to je možné. Tyto motory naštěstí míjím velkým obloukem ;-) ale co třeba ta nová atmo v Mazdě? Např. 2.0 a 2.5? jen se ptám. Zkušenost nemám.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.