Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Tříválec v Octavii vzbudil velkou diskuzi, a tak jsme se podívali, jak na tom vlastně současný trh s tříválcovými motory je. Ano, tušíte správně, takto malých motorů najdete u různých automobilek už opravdu hodně.

Tříválce se rozlézají motoristickým světem jako morová nákaza. Důvody, proč vznikly, jsou celkem jednoduché. Je to především tlak na snižování tabulkových emisí CO2. To, co létá z výfuku, když se podvyživený motůrek snaží hnát auto do dálničního kopce (v režimu mimo jakýkoli rámec tabulkového měření emisí a spotřeby), už nikoho nezajímá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválcová Octavia vzbudila opravdu hodně reakcí. Jenže když se podíváte na aktuální trh, zjistíte, že tříválců je v prodeji už opravdu hodně a rozhodně se netýkají pouze malých městských automobilů

Na druhou stranu výrobní technologie už jsou tak pokročilé, že se dají z tříválců dostat stejné výkony jako před časem z mnohem větších motorů. A tak se nemůžeme divit, že automobilky dávají tříválce i do docela velkých modelů, ve kterých ještě nedávno byl standardem minimálně čtyřválec o objemu 2,0 l. Ba co víc, někde tvoří právě tříválec vrchol motorové nabídky, aspoň co se ceny nebo tabulkového dostupného výkonu týče.

Technika | Kombi | Sportovní auta | Škoda | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

V následující galerii (a tabulce) přinášíme některá auta, ve kterých také koupíte tříválec. Úmyslně vynecháváme zástupce malých vozů, protože v těch se tříválcový motor stal během posledních let naprostým standardem a klidně i jedinou volbou nabídky. Uvedeme proto jen několik příkladů.

Model Výkon motoru
Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 70 kW (95 k)
BMW 116d 85 kW (115 k)
BMW 116i 80 kW (109 k)
BMW 118i 100 kW (136 k)
BMW 318i 100 kW (136 k)
BMW i8 266 kW (362 k)
BMW X1 sDrive18i 100 kW (136 k)
Caterham 165 59 kW (80 k)
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 59 kW (80 k)
Dacia Logan 0.9 Tce 66 kW (90 k)
Fiat 500 0.9 TwinAir 62 kW (85 k)
Ford C-Max/Grand C-Max 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) / 92 kW (125 k)
Ford Focus 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k)
Ford Mondeo 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Kia cee´d 1.0 T-GDI 73 kW (99 k)
Opel Astra (ST) 1.0 Turbo 77 kW (105 k)
Peugeot 301 1.2 PureTech 60 kW (82 k) / 81 kW (110 k) / 96 kW (130 k)
Peugeot 308 1.2 PureTech 96 kW (131 k)
Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW (60 k) / 55 kW (75 k)
Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Škoda Rapid 1.4 TDI 66 kW (90 k)
Volkswagen Caddy 1.0 TSI 75 kW (102 k)
Volkswagen Golf 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků