Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Tříválec v Octavii vzbudil velkou diskuzi, a tak jsme se podívali, jak na tom vlastně současný trh s tříválcovými motory je. Ano, tušíte správně, takto malých motorů najdete u různých automobilek už opravdu hodně.

Tříválce se rozlézají motoristickým světem jako morová nákaza. Důvody, proč vznikly, jsou celkem jednoduché. Je to především tlak na snižování tabulkových emisí CO2. To, co létá z výfuku, když se podvyživený motůrek snaží hnát auto do dálničního kopce (v režimu mimo jakýkoli rámec tabulkového měření emisí a spotřeby), už nikoho nezajímá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválcová Octavia vzbudila opravdu hodně reakcí. Jenže když se podíváte na aktuální trh, zjistíte, že tříválců je v prodeji už opravdu hodně a rozhodně se netýkají pouze malých městských automobilů

Na druhou stranu výrobní technologie už jsou tak pokročilé, že se dají z tříválců dostat stejné výkony jako před časem z mnohem větších motorů. A tak se nemůžeme divit, že automobilky dávají tříválce i do docela velkých modelů, ve kterých ještě nedávno byl standardem minimálně čtyřválec o objemu 2,0 l. Ba co víc, někde tvoří právě tříválec vrchol motorové nabídky, aspoň co se ceny nebo tabulkového dostupného výkonu týče.

Škoda | Technika | Sportovní auta | Kombi | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

V následující galerii (a tabulce) přinášíme některá auta, ve kterých také koupíte tříválec. Úmyslně vynecháváme zástupce malých vozů, protože v těch se tříválcový motor stal během posledních let naprostým standardem a klidně i jedinou volbou nabídky. Uvedeme proto jen několik příkladů.

Model Výkon motoru
Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 70 kW (95 k)
BMW 116d 85 kW (115 k)
BMW 116i 80 kW (109 k)
BMW 118i 100 kW (136 k)
BMW 318i 100 kW (136 k)
BMW i8 266 kW (362 k)
BMW X1 sDrive18i 100 kW (136 k)
Caterham 165 59 kW (80 k)
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 59 kW (80 k)
Dacia Logan 0.9 Tce 66 kW (90 k)
Fiat 500 0.9 TwinAir 62 kW (85 k)
Ford C-Max/Grand C-Max 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) / 92 kW (125 k)
Ford Focus 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k)
Ford Mondeo 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Kia cee´d 1.0 T-GDI 73 kW (99 k)
Opel Astra (ST) 1.0 Turbo 77 kW (105 k)
Peugeot 301 1.2 PureTech 60 kW (82 k) / 81 kW (110 k) / 96 kW (130 k)
Peugeot 308 1.2 PureTech 96 kW (131 k)
Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW (60 k) / 55 kW (75 k)
Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Škoda Rapid 1.4 TDI 66 kW (90 k)
Volkswagen Caddy 1.0 TSI 75 kW (102 k)
Volkswagen Golf 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 174 649 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků