Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Automobilka Škoda obnovila dodávky současného modelu Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V květnu na tyto vozy firma ukončila objednávku a v oficiálním ceníku nefigurovaly. Prodloužené čekací lhůty na auta totiž kolidovaly s plánovaným náběhem nové generace modelu.

Octavie 4×4 jsou od tohoto týdne opět k dostání ve standardní dodací lhůtě, řekl Vítek Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Firma o současné Octavie s pohonem 4×4 registrovala podle Pelce zvýšený zájem.

„Díky efektivnímu výrobnímu systému se nám podařilo aktivovat omezenou výrobu,“ řekl. Pro zájemce je to tak patrně poslední možnost, jak se k tomuto vozu dostat, uvedl.

Volba je v internetovém konfigurátoru automobilky aktivní dva dny, pokud si jej dnes zákazník objedná, měl by mít vůz do čtyř až šesti týdnů k dispozici, uvedl. Nejlevnější verzi konfigurátor udává v motorizaci 1,6 TDI, 77 kW, se šestistupňovou mechanickou převodovkou za 600 900.

„Potřebovali jsme dodatečné výrobní kapacity mít k dispozici, co se týče náběhu nových modelových řad,“ vysvětlil Vítek květnové ukončení výroby. O problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex podle Vítka nešlo.

Pohon všech kol s využitím haldexu Škoda používá pro Octavie ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Technologii automobilka využívá i u modelů Yeti a Superb. Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent.

Octavia je nejprodávanější model značky. Za letošní první pololetí firma celosvětově prodala na 219.600 těchto vozů s meziročním nárůstem 9,7 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků