Škoda nasadí do domácích rallye Kopeckého. Na úkor Valouška

Se speciálním retro-designem a se silnou posádkou vstoupí tým Škoda Motorsport do českého mistrovství v automobilových soutěžích. Do Fabie S2000 v bílomodročervené  kombinaci bude na domácích tratích usedat tovární posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Jejich první vystoupení se uskuteční poslední březnový víkend na Valašské Rallye.

Kopecký se už v roce 2004 stal s Fabií WRC mistrem ČR. Doma startoval i v minulých sezonách, ale jeho účast byla kvůli působení v jiných seriálech omezená. V posledních dvou letech slavil titul vicemistra v seriálu Intercontinental Rallye Challenge (IRC), což je i letos jeho hlavní cíl. Zároveň se ale stal favoritem na zisk domácího vavřínu. Po Valašské Rallye by se měl objevit ještě ve čtyřech dalších soutěžích, z nichž jsou takřka jisté Rallye Bohemia a hlavně Barum Rallye, která je součástí prestižní IRC.

Černý Petr zůstal Valdovi

Jen pár dní před zveřejněním informace o programu Kopeckého sdělila mladoboleslavská stáj loňskému mistru republiky Pavlu Valouškovi, že s ním pro letošní rok nepočítá. Jeho hlavní sponzor se se zástupci Škody údajně nedomluvil na podmínkách. Jezdec byl nečekanou zprávou pochopitelně zaskočený. „Mám titul, mám chuť ho obhájit, ale teď mi chybí auto. Nic ale nevzdáme. Tým se snaží najít řešení, bohužel nám zůstalo strašně málo času," uvedl s rozpaky Valda.

Továrna vysvětlila svůj postoj odlišnými pohledy na možnou spolupráci. „Tým Škoda Motorsport se bude na českém území i nadále angažovat v projektu Fabia Super 2000 a hledat možnosti, jak představit fanouškům špičkovou techniku,“ uvedla automobilka ve strohém prohlášení.

Vzhled Kopeckého vozu odkazuje na podobu legendárního modelu Škoda 130 RS. Ten patřil mezi nejúspěšnější vozy kategorie do 1300 ccm a Škodovka díky němu získala mnoho výborných výsledků. Třeba na Rallye Monte Carlo v roce 1977 obsadila tato auta ve své kategorii první dvě místa. „S retro-designem bude naše účast v českém mistrovství ještě atraktivnější. Zároveň tak připomeneme výročí 110 let sportovních aktivit naší značky,“ dodal šéf továrního týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

Klepněte pro větší obrázek
Fabia S2000 navazuje vzhledem na vůz 130 RS
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků