Škoda nám o Octavii neřekla vše! Máme dosud tajné info o nových motorech

Včerejší představení modernizované Škody Octavia vzbudilo celkem silný rozruch. V oficiální tiskové zprávě nicméně chybělo několik důležitých informací, které máme nyní k dispozici.

Škodovka svému stěžejnímu modelu Octavia výrazně přepracovala příď, přičemž řešení veřejnost docela šokovalo. Čtyřoký výraz není z historického hlediska u automobilky ničím novým, jenom si vzpomeňte například na kupé 110 R, na tohle si ale budeme muset asi ještě chvíli zvykat. Změnila se i zadní část a novinky najdeme také uvnitř, to ale zdaleka není všechno.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Automobilka ve včerejší tiskové zprávě stroze informovala o nabídce motorů s výkony v rozmezí 63 až 135 kW, tedy alespoň pokud se bavíme o standardním provedení, protože verze RS a Scout si budou muset na modernizaci ještě počkat. Včera k večeru se nám však dostal do rukou materiál, který měl zůstat ještě nějakou dobu pod pokličkou. Vedle soupisu změn, které Škodovka přiznala, jsme našli také zmínku o novém motoru 1.5 TSI, který měl jako první dostat Volkswagenu Golf nové generace. Ten bude představen už v listopadu, Octavia však vstupí do prodeje nedlouho poté.

Tajné | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia velmi brzy skončí! Ale co bude dál?

Agregát 1.5 TSI bude obecně dostupný ve verzích s 96 a 110 kilowatty, Škodovka však sáhla po té silnější. Nenahrazuje agregát 1.4 TSI o stejném výkonu (ten v nabídce nadále zůstává), vedle Millerova cyklu, nové generace přímého vstřikování a turbodmychadla s elektricky ovládanou geometrií přinese i systém vypínání válců (ACT), který Octavia dostane úplně poprvé. Nová „jedna-pětka“ bude nabízena v kombinaci se šestistupňovým manuálem i převodovkou DSG, jediným benzinovým agregátem kombinovatelným s pohonem 4x4 však i nadále zůstane 1.8 TSI (132 kW).

Tajné | Zajímavosti | Škoda | Škoda Octavia

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

To ale stále není všechno. Podle našich informací se z nabídky odporoučel motor 2.0 TSI se 162 kilowatty, který byl základem pro verzi RS. Jeho místo zaujme verze se 169 kW, dosud dostupná v RS230. Úplnou novinkou je pak nový vrchol v podobě čtyřválce 2.0 TSI se 180 kilowatty, který v současnosti nenajdete ani u Superbu nebo Kodiaqu. Je velmi pravděpodobné, že je vyzkoušíme pouze v „eresech“. To ostatně potvrzují i dřívější informace o příchodu nové vrcholné varianty RS245.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků