Škoda nám o Octavii neřekla vše! Máme dosud tajné info o nových motorech

Včerejší představení modernizované Škody Octavia vzbudilo celkem silný rozruch. V oficiální tiskové zprávě nicméně chybělo několik důležitých informací, které máme nyní k dispozici.

Škodovka svému stěžejnímu modelu Octavia výrazně přepracovala příď, přičemž řešení veřejnost docela šokovalo. Čtyřoký výraz není z historického hlediska u automobilky ničím novým, jenom si vzpomeňte například na kupé 110 R, na tohle si ale budeme muset asi ještě chvíli zvykat. Změnila se i zadní část a novinky najdeme také uvnitř, to ale zdaleka není všechno.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Automobilka ve včerejší tiskové zprávě stroze informovala o nabídce motorů s výkony v rozmezí 63 až 135 kW, tedy alespoň pokud se bavíme o standardním provedení, protože verze RS a Scout si budou muset na modernizaci ještě počkat. Včera k večeru se nám však dostal do rukou materiál, který měl zůstat ještě nějakou dobu pod pokličkou. Vedle soupisu změn, které Škodovka přiznala, jsme našli také zmínku o novém motoru 1.5 TSI, který měl jako první dostat Volkswagenu Golf nové generace. Ten bude představen už v listopadu, Octavia však vstupí do prodeje nedlouho poté.

Tajné | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia velmi brzy skončí! Ale co bude dál?

Agregát 1.5 TSI bude obecně dostupný ve verzích s 96 a 110 kilowatty, Škodovka však sáhla po té silnější. Nenahrazuje agregát 1.4 TSI o stejném výkonu (ten v nabídce nadále zůstává), vedle Millerova cyklu, nové generace přímého vstřikování a turbodmychadla s elektricky ovládanou geometrií přinese i systém vypínání válců (ACT), který Octavia dostane úplně poprvé. Nová „jedna-pětka“ bude nabízena v kombinaci se šestistupňovým manuálem i převodovkou DSG, jediným benzinovým agregátem kombinovatelným s pohonem 4x4 však i nadále zůstane 1.8 TSI (132 kW).

Zajímavosti | Tajné | Škoda | Škoda Octavia

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

To ale stále není všechno. Podle našich informací se z nabídky odporoučel motor 2.0 TSI se 162 kilowatty, který byl základem pro verzi RS. Jeho místo zaujme verze se 169 kW, dosud dostupná v RS230. Úplnou novinkou je pak nový vrchol v podobě čtyřválce 2.0 TSI se 180 kilowatty, který v současnosti nenajdete ani u Superbu nebo Kodiaqu. Je velmi pravděpodobné, že je vyzkoušíme pouze v „eresech“. To ostatně potvrzují i dřívější informace o příchodu nové vrcholné varianty RS245.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků